Vaikein kieli

topo_

tiän ettei tänne kuulu, mutta ovatpahan muutkin laittaneet. Ehkä joku tietäisikin.

mikä on vaikein kieli maailmassa? monellako sijalla suomi?

30

1939

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helee

      VARmaan riippuu ihan kansalaisista. Esim Ranskalaiselle voi olla viakeaa osata venää tai ruottalaiselle espanjaa. Suomen kieli kyllä teettää vaikeuksia oppia ulkomaalaisilla, esim Nominijen taivutukset. Käyttämällä aivoja oppii, yritä sinäkin

      • kieli

        on baski.


    • minä

      vaikein kieli on tietysti kiina/japani! Puolakin kuuluu top 10 ja suomi myös!

      • hhhh

        Japanilaisten ja vanäläisten mielestä suomi on todella vaikea kieli oppia..


      • eskonsaun
        hhhh kirjoitti:

        Japanilaisten ja vanäläisten mielestä suomi on todella vaikea kieli oppia..

        NIIn varmaan tunnen pari tosi sekopäistä tyyppiä ja ne osaa hyvin suomea


      • kokemusta on

        japani on yllättävän helppoa ainakin suomalaiselle.
        ja miksi ihmeessä kiina/japani? ne kielet eivät muistuta toisiaan juuri ollenkaan (en ymmärrä miksi ihmiset niin luulevat). itseasiassa japani ja suomi ovat aika samanlaiset kielet.
        opiskele ja huomaa.


      • Anonyymi
        kokemusta on kirjoitti:

        japani on yllättävän helppoa ainakin suomalaiselle.
        ja miksi ihmeessä kiina/japani? ne kielet eivät muistuta toisiaan juuri ollenkaan (en ymmärrä miksi ihmiset niin luulevat). itseasiassa japani ja suomi ovat aika samanlaiset kielet.
        opiskele ja huomaa.

        Totta puhut.


    • sfsdfsdfas

      No ei tuollaisiin kysymyksiin voi antaa yksiselitteistä vastausta. Se riippuu ihan ihmisestä. Toiselle on toinen kieli vaikeampi ja toiselle toinen. Itse olen ihan hyvä ruotsissa mutta saksa ei mene päähän millään. Kaverillani taas se on toisinpäin. Mieti nyt: kysymyksesi on ihan sama kuin kysyisin vaikka että mikä hedelmä on paras. Jonkun mielestä omena ja toisen mielestä banaani.

    • Tiedänpähän vain

      maailman vaikein kieli.

      • olet oikeassa

        suomi tosiaan on maailman vaikein kieli, ennen suomea ovat ehkä kiina tai japani.. en ole varma siitä.


    • Kaamee-Jussi

      Kieliä on hyvin hankala asettaa vaikeusjärjestykseen, koska jokaisella kielten opiskelijalla on aivoissaan yksi häiriötekijä: oma äidinkieli. Esim. unkarilaisen on paljon helpompi oppia suomea tai viroa kuin saksaa tai englantia, koska unkari muistuttaa suomea ja viroa enemmän kuin saksaa ja englantia, mutta kreikkalaisen on paljon helpompi oppia saksaa tai englantia kuin suomea tai viroa, koska kreikka muistuttaa paljon enemmän saksaa ja englantia kuin suomea ja viroa.

    • Mut, tässä pari

      Venäjä, suomi, japani ja kiina ainakin ovat

      • aatu

        Venäjähän on yllättävän helppo kieli.


    • jaska

      Katso omaa kysymystäsi ja huomaa!! Suomen on pakko olla vaikein, koska edes itse et osaa sitä ilman kielioppivirheitä kirjoittaa, vaikka luultavasti se on äidinkielesi. Samalla voit tutkia monia muitakin kommentteja täällä ja huomata, kuinka huonosti jopa suomalaiset suomea kirjoittavat.

      • Englanninvihaaja

        Kyllä englantilaiset tekevät kirjoittaessaan englantia paljon enemmän virheitä kuin suomalaiset kirjoittaessaan suomea.


      • Tyttö
        Englanninvihaaja kirjoitti:

        Kyllä englantilaiset tekevät kirjoittaessaan englantia paljon enemmän virheitä kuin suomalaiset kirjoittaessaan suomea.

        Kyllä britit vielä osaavat englantia, mutta voisin sanoa olevan monia jenkkiläisiä lahjakkaampi englannissa.


    • Saku

      Englanti on monien tutkimusten mukaan maailman vaikein kieli.

    • Kasandra

      http://www.jaakari.net/nippeli.php

      ainakin tuolla netti sivulle sanotaan että vaikein kieli on mandariini-kiina ja toisiks vaikein on suomi. tuolla sivulla on muitakin hauskoja nippelitietoja :]

    • iiiiidau

      Maailman vaikein kieli on Mandariini-kiina , ainakin kuulemani perusteella

    • kjhgfghjklö

      Maailman vaikeimpana kielenä voisi mainita NAVAHOn. Verbissä on huomattavasti enemmän taivutusmuotoja kuin vaikka suomessa ja jokainen verbi on epäsäännöllinen.

      Mutta käytännössä kielessä kuitenkin vaikeaa on kulttuuri, mitä millä tavalla sanoa se.

    • Kyl se taitaa olla mandariinikiina tai baski. Suomi taitaa kuulua Top 5:een. Koulus sanottiin et se ois kolmanneks vaikein mut se on vähän mielipidekysymys.

      Joku ulkomaalainen kielitutkija on sanonut, että suomen kieli on täyttä tuskaa sen vaikeuden takia ja hänen mielestään vaikein.

    • japani on!! tiiän kun oon ollu japaninkielen kurssil 2 vuotta ja siel o sanottu! suomi on 3x

    • Tämähän riippuu melko pitkälle opiskelijan maantiettllisestä sijainnista, kuten sanottua. Esim. japanilainen oppinee mandariinia melko helposti kun taas britti ei sitten millään :)

      Muistaaseni mandariini on vaikein, siinä lauseen intonaatio (sävelkulku; millä äänenkorkeudella sanot lauseen eri osat) voi muuttaa koko lauseen merkityksen. Toisella sijalla japani ja kolmannella suomi. Top-10 mahtunevat myös arabia, korea ja hindi sekä jo kuolleet kielet, kuten atsteekkien nahuatl tai latina.

    • peseto

      PUOLA!

      • asiantnjtija

        puolan kielessä on tosiaan kymmenen konsonanttia putkeen, lähes kaikki verbit epäsäännöllisiä, eikä muutenkaan mitään järjen häivää...


    • jokuvuan

      jaa, musta 5 maailman vaikeinta kieltä on:

      1.venäjä
      2.korea
      3.kiina
      4.turkki
      5.afrikaans

    • asdfahtjdtyikjdtyust

      no en minä suomea vaikemmaksi kyllä listais. ehkä vaikeimpia kieliä, jossa käytetään latinalaisia aakkosia. vaikeimmasta en osaa sanoa

    • Oletko tyhmä kun tuollaista kysyt, vai provoiletko, jotta joku aikuinen, joka näitä lukee, saisi nuorista ymmärtämättömän kuvan? Kukaan ei kaikkia niitä osaa, riippuu henkilöstä millainen kieli on helppo oppia, kaikkia kieliä ei edes tunneta. Mahdotonta tietää. Tietysti toiset kielet ovat helpompia kuin toiset ja toiset vaikeampia, mutta on mahdotonta tietää mikä on vaikein.

      Miksi viestisi on keho-palstalla?

    • Hdkfvksönshudixbjwkb

      Latinalaiset aakkoset ja ääntäminen lähes samalla tavalla kuin kirjoittaminen tekevät suomesta osaltaan helpon. Toki lukuisat sijamuodot vaikeuttavat suomen kielen opiskelua. Monet laittavat kiinan ja japanin sinne vaikeimpiin. Miksi ette laita myös koreaa, arabiaa, tamilia, hindiä ynnä muita sellaisia?

    • Anonyymi

      Japani on iha vitun helppoo jos viittii vaan opetella. Eiks ihmiset vittu ymmärrä että Japani ja Kiin ei muistut toisiaan ollenkaan!!!! Japani on iha erilaista kuin Kiina. Kokemusta on. En osaa Kiinaa sanaakaan mutta Japania osaan ihan tosta vaan jos vaan huvittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1708
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1086
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1049
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      890
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      885
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      830
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      749
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      711
    Aihe