Ulosotto ja huonekalut

Anonyymi-ap

Jos jotain positiivista tästä ulosotosta. voi että kun veisivät huonekalut. Minä oon niin kyllästynyt tuohon sohvaan ja nojatuoliin. Ei tarviis maksaa pois kuljetusmaksua. Selevee säästöö.

12

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä unta näe. Jos tulee häätö, niin sinun kustannuksella heitetään kamat pihalle ja siitä paikallisella kalleimmalla tavalla kierrätyskeskukseen tai suoraan jäteasemalle. Sitten lasku liitetään ulosoton summiin ja siitä lähtee nousukiito.
      Joku laski, että satasen velka (tai maksamaton lasku) joutuessaan Ulosottolaitoksen hirmuvirkamiehen käsiin, muuttuu samalla 800 euroon. Lisäkulut ja käsittelymaksut, korot ja taulukkomaksut. Ehkä laskussa on pari sisäfilettäkin voudille.

• Anonyymi

Höpöti höö... Velka 100e perintäkulut saa olla korkeintaan 60e ja kun menee oikeuden kautta ulosottoon niin kulut n. +120e, taulukkomaksut +12e/suoritus, viivästyskorko 11%

Eli 100e velka on sitten tuossa yht 292e mikäli velka maksetaan kerralla pois kun se on mennyt ulosottoon. Se nyt on sitten velallisen oma moka jos ei ole vara maksaa tai maksaa niin vähän kerrallaan että taulukkomaksuja menee 2 vuotta. Viivästyskorko on 11% tällä hetkellä ja sekin on sitten velallisen omissa käsissä maksaako heti vai joskus..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöti höö... Velka 100e perintäkulut saa olla korkeintaan 60e ja kun menee oikeuden kautta ulosottoon niin kulut n. 120e, taulukkomaksut 12e/suoritus, viivästyskorko 11%

Eli 100e velka on sitten tuossa yht 292e mikäli velka maksetaan kerralla pois kun se on mennyt ulosottoon. Se nyt on sitten velallisen oma moka jos ei ole vara maksaa tai maksaa niin vähän kerrallaan että taulukkomaksuja menee 2 vuotta. Viivästyskorko on 11% tällä hetkellä ja sekin on sitten velallisen omissa käsissä maksaako heti vai joskus..

Viivästyskorko on kesäkuun loppuun asti 10,5 prosenttia. Loppuvuoden viivästyskorkoa ei ole vielä julkaistu.

• Anonyymi

Sikojahan ne onkin,narun jatkoksi vaan.

• Anonyymi

Jos tulee riita-asia ja käräjäkäsittely, kuten usein tulee ihan normi ulosotossakin, alkuperäiseen laskuun tulee isot lisäykset. ja jos vielä joudutaan ilmoittamaan Virallisessa lehdessä, senkin kulut tekevät plussaa nykytaksalla 185 euroa. Eli, aika helposti se satsku onkin kahdeksan sataa.

• Anonyymi

Noin siis savolaisilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin siis savolaisilla.

Tiijä maakunnasta, mutta olisi aika mukava juttu jos ulosottaja selvittäisi mitä kuluja on tullut alkusaldon päälle. Kun itselläni on useampia velkojia, alun perin siis lainafirmoja ja nykyisin perintäyhtiöitä, en ollenkaan pysty lukemaan ulosoton sivuilta mitään niistä oheiskuluista, mitä on vuosien aikaan kertynyt. Maksan ja maksan vuodesta toiseen, mutten tiedä mitä maksan. Ulosottolaitoksen olisi hyvä selkiyttää toimintaansa läpinäkyväksi.

• Anonyymi

Höpöti höö..tuossa edellä jo lueteltiin mitä ovat normi kulut kun velka menee käräjille ja siitä ulosottoon. Jos kuitenkin riitautat velan niin pitänee olla aikas varma itsestä että se menee myös läpi, kulut tietenkin siis joudut sitten maksamaan itse jos menee puhihin....eli sekin on siis ihan omaa syytä sitten se 100 -> 800 velan nousu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöti höö..tuossa edellä jo lueteltiin mitä ovat normi kulut kun velka menee käräjille ja siitä ulosottoon. Jos kuitenkin riitautat velan niin pitänee olla aikas varma itsestä että se menee myös läpi, kulut tietenkin siis joudut sitten maksamaan itse jos menee puhihin....eli sekin on siis ihan omaa syytä sitten se 100 -> 800 velan nousu

Jos velallisella on useampia eri velkojia, tietysti kulujen osuus on isompi ja puhutaan useammassa satasessa. Jos jokainen eri velka käy käräjillä ja siitä maksetaan kulut plus Virallisen lehden ilmoitusmaksut, kokonaissumma nousee suuremmaksi kuin alkuvelan saldo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos velallisella on useampia eri velkojia, tietysti kulujen osuus on isompi ja puhutaan useammassa satasessa. Jos jokainen eri velka käy käräjillä ja siitä maksetaan kulut plus Virallisen lehden ilmoitusmaksut, kokonaissumma nousee suuremmaksi kuin alkuvelan saldo.

No tieteinkin mutta tässä vaan vastailtiin tuohon satskun velkaan....ei todellakaan muutu 800e tuosta vaan..

"Joku laski, että satasen velka (tai maksamaton lasku) joutuessaan Ulosottolaitoksen hirmuvirkamiehen käsiin, muuttuu samalla 800 euroon. "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tieteinkin mutta tässä vaan vastailtiin tuohon satskun velkaan....ei todellakaan muutu 800e tuosta vaan..

"Joku laski, että satasen velka (tai maksamaton lasku) joutuessaan Ulosottolaitoksen hirmuvirkamiehen käsiin, muuttuu samalla 800 euroon. "

Tämä joku oli Hesarin kommenttikirjoittaja, nimeä en muista. Oli artikkeli ulosotosta ja sen kuluista.

• Anonyymi

Miten ihmeessä mun vitsistä saa noin pitkän ketjun. Mulla mitään vuokrarästejä ole. yms. Ois vaan kiva jos saisin noi huonekalut pois. Ja uudet tilalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1453
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      110
      900
    3. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      751
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      47
      734
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      720
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      697
    7. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      71
      671
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      26
      669
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      657
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      67
      650
    Aihe