Google lopettaa loppukesällä Chrome-selaimen mobiiliversion tuen kahdelle vanhalle Android-versiolle. Selain toimii puhelimissa yhä, mutta sitä ei voi päivittää uudempaan versioon.
Tieto julkistettiin Googlen tukisivuilla julkaistussa päivityksessä. Sen mukaan uudesta Chromesta jäävät paitsi vuosina 2017 ja 2018 julkaistut Android 8 Oreo ja Android 9 Pie.
Chromen versio 138 jää viimeiseksi, joka toimii kyseisillä Android-käyttöjärjestelmillä. Sen käyttöä voi jatkaa puhelimilla, mutta mahdollisesti myöhemmin ilmenevät tietoturva-aukot jäävät silloin uhkaamaan käyttäjää.
Versio 139 julkaistaan Googlen varovaisen aikataulun mukaan 5. elokuuta. Se edellyttää, että puhelimen käyttöjärjestelmänä on vähintään vuonna 2019 julkaistu Android 10.
Täytyykö nyt sitten hankkia uusi kännykkä, kun Androidin versio on 9 näköjään? Chromeversio on joku 137.
Puhelin on Huawei Y6 2019
Iltalehden juttu
17
172
Vastaukset
- Anonyymi
Metkaa. En ole koskaan käyttänyt Chrome-selainta Androidissa. Olen sen ensimmäisenä poistanut aina puhelimesta, kuten kytkenyt myös muutkin Googlen vakoiluominaisuudet pois.
Jos Play-kauppa toimii, niin kyllä sieltä löytyy vaihtoehtoisia selaimia.- Anonyymi
Firefox ei toimi kunnolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Focusta olen käyttänyt pääselaimena. Brave ja Edge on apuselaimina. Brave lähinnä YT-videoiden katselua varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Focusta olen käyttänyt pääselaimena. Brave ja Edge on apuselaimina. Brave lähinnä YT-videoiden katselua varten.
Minä ostan uuden puhelimen.
- Anonyymi
Jos ei halua mitään erityisempiä ominaisuuksia puhelimelta, onko tämä kelvollinen ratkaisu? Lähinnä nyt on kyseessä se, että' puhelimen käyttö on tietoturvallista.
Hinnat on aika isossa haarukassa, tämä olisi halpa.
https://kauppa.dna.fi/tuote/p/honor-x6b-musta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei halua mitään erityisempiä ominaisuuksia puhelimelta, onko tämä kelvollinen ratkaisu? Lähinnä nyt on kyseessä se, että' puhelimen käyttö on tietoturvallista.
Hinnat on aika isossa haarukassa, tämä olisi halpa.
https://kauppa.dna.fi/tuote/p/honor-x6b-mustaLisään kysyjänä vielä lisäkysymyksen. Kun edellinen puhelin Huawei Y6 2019 on riittänyt minulle, kai silloin linkin takaa löytyvä Honor x6b riittää ominaisuuksiltaan vähintään yhtä hyvin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään kysyjänä vielä lisäkysymyksen. Kun edellinen puhelin Huawei Y6 2019 on riittänyt minulle, kai silloin linkin takaa löytyvä Honor x6b riittää ominaisuuksiltaan vähintään yhtä hyvin?
Huihait on vähän huonommin tuettuja EU:n alueella. Perusvarman jos haluaa, niin melkein Samppasunki on sopiva valinta. Niitäkin saa inhimilliseen hintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huihait on vähän huonommin tuettuja EU:n alueella. Perusvarman jos haluaa, niin melkein Samppasunki on sopiva valinta. Niitäkin saa inhimilliseen hintaan.
Tuohan oli Honor. Mitä tarkoitat, että huonommin tuettuja EU:n alueella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan oli Honor. Mitä tarkoitat, että huonommin tuettuja EU:n alueella?
Honor on Huihain brändejä.
Sovelluskauppaan tuli joku rajoitus EU:n määräyksellä joitakin vuosia sitten. Ehkä tilanne on parantunut, ehkä ei. En kuitenkaan kyseiseen brändiin omia rahojani laittaisi, vaikka itse laitteet varmasti hyviä ovatkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Honor on Huihain brändejä.
Sovelluskauppaan tuli joku rajoitus EU:n määräyksellä joitakin vuosia sitten. Ehkä tilanne on parantunut, ehkä ei. En kuitenkaan kyseiseen brändiin omia rahojani laittaisi, vaikka itse laitteet varmasti hyviä ovatkin.Mikä rajoitus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä rajoitus?
Ei saanut sovelluksia samalla tavalla kuin muihin Androideihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saanut sovelluksia samalla tavalla kuin muihin Androideihin.
Lieneekö tarpeellisia sovelluksia? Riippuu tietenkin mitä tarvitsee, mutta mikä esim. voisi jäädä saamatta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lieneekö tarpeellisia sovelluksia? Riippuu tietenkin mitä tarvitsee, mutta mikä esim. voisi jäädä saamatta?
En tiedä, ja ovatko sitten kuinka turvallisiakaan, jos ei ole Play-kaupan kautta ladattuja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimiipas, itekin käytän Firefoxia luurissa, en edes huoli mitään Chromea.
- Anonyymi
Mene itse hoitoon!
- Anonyymi
Nyt tarkkana!!! MS-Office on vaarallinen.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683129
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)743034Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682892On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632574Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli402061- 601657
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181629- 351615
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,241610- 591556