Iltalehden juttu

Anonyymi-ap

Google lopettaa loppukesällä Chrome-selaimen mobiiliversion tuen kahdelle vanhalle Android-versiolle. Selain toimii puhelimissa yhä, mutta sitä ei voi päivittää uudempaan versioon.

Tieto julkistettiin Googlen tukisivuilla julkaistussa päivityksessä. Sen mukaan uudesta Chromesta jäävät paitsi vuosina 2017 ja 2018 julkaistut Android 8 Oreo ja Android 9 Pie.

Chromen versio 138 jää viimeiseksi, joka toimii kyseisillä Android-käyttöjärjestelmillä. Sen käyttöä voi jatkaa puhelimilla, mutta mahdollisesti myöhemmin ilmenevät tietoturva-aukot jäävät silloin uhkaamaan käyttäjää.

Versio 139 julkaistaan Googlen varovaisen aikataulun mukaan 5. elokuuta. Se edellyttää, että puhelimen käyttöjärjestelmänä on vähintään vuonna 2019 julkaistu Android 10.

Täytyykö nyt sitten hankkia uusi kännykkä, kun Androidin versio on 9 näköjään? Chromeversio on joku 137.

Puhelin on Huawei Y6 2019

25

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Metkaa. En ole koskaan käyttänyt Chrome-selainta Androidissa. Olen sen ensimmäisenä poistanut aina puhelimesta, kuten kytkenyt myös muutkin Googlen vakoiluominaisuudet pois.

Jos Play-kauppa toimii, niin kyllä sieltä löytyy vaihtoehtoisia selaimia.

• Anonyymi
        UUSI

Mene hoitoon vajakki!

• Anonyymi
        UUSI

Firefox ei toimi kunnolla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Focusta olen käyttänyt pääselaimena. Brave ja Edge on apuselaimina. Brave lähinnä YT-videoiden katselua varten.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Focusta olen käyttänyt pääselaimena. Brave ja Edge on apuselaimina. Brave lähinnä YT-videoiden katselua varten.

Minä ostan uuden puhelimen.

• Anonyymi
        UUSI

Jos ei halua mitään erityisempiä ominaisuuksia puhelimelta, onko tämä kelvollinen ratkaisu? Lähinnä nyt on kyseessä se, että' puhelimen käyttö on tietoturvallista.
        Hinnat on aika isossa haarukassa, tämä olisi halpa.

https://kauppa.dna.fi/tuote/p/honor-x6b-musta

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei halua mitään erityisempiä ominaisuuksia puhelimelta, onko tämä kelvollinen ratkaisu? Lähinnä nyt on kyseessä se, että' puhelimen käyttö on tietoturvallista.
        Hinnat on aika isossa haarukassa, tämä olisi halpa.

https://kauppa.dna.fi/tuote/p/honor-x6b-musta

Lisään kysyjänä vielä lisäkysymyksen. Kun edellinen puhelin Huawei Y6 2019 on riittänyt minulle, kai silloin linkin takaa löytyvä Honor x6b riittää ominaisuuksiltaan vähintään yhtä hyvin?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko kovinkin vajakki!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään kysyjänä vielä lisäkysymyksen. Kun edellinen puhelin Huawei Y6 2019 on riittänyt minulle, kai silloin linkin takaa löytyvä Honor x6b riittää ominaisuuksiltaan vähintään yhtä hyvin?

Hakeudu hoitoon!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Huihait on vähän huonommin tuettuja EU:n alueella. Perusvarman jos haluaa, niin melkein Samppasunki on sopiva valinta. Niitäkin saa inhimilliseen hintaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sattuko se kun äly lähti?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mene hoitoon vajakki!

Alas Ukrainan natsi hallinto!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mene hoitoon vajakki!

Zelenskyi kavaltanut Ukrainan tukia miljardiluokassa!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Huihait on vähän huonommin tuettuja EU:n alueella. Perusvarman jos haluaa, niin melkein Samppasunki on sopiva valinta. Niitäkin saa inhimilliseen hintaan.

Tuohan oli Honor. Mitä tarkoitat, että huonommin tuettuja EU:n alueella?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohan oli Honor. Mitä tarkoitat, että huonommin tuettuja EU:n alueella?

Honor on Huihain brändejä.

Sovelluskauppaan tuli joku rajoitus EU:n määräyksellä joitakin vuosia sitten. Ehkä tilanne on parantunut, ehkä ei. En kuitenkaan kyseiseen brändiin omia rahojani laittaisi, vaikka itse laitteet varmasti hyviä ovatkin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Honor on Huihain brändejä.

Sovelluskauppaan tuli joku rajoitus EU:n määräyksellä joitakin vuosia sitten. Ehkä tilanne on parantunut, ehkä ei. En kuitenkaan kyseiseen brändiin omia rahojani laittaisi, vaikka itse laitteet varmasti hyviä ovatkin.

Mikä rajoitus?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä rajoitus?

Ei saanut sovelluksia samalla tavalla kuin muihin Androideihin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei saanut sovelluksia samalla tavalla kuin muihin Androideihin.

Lieneekö tarpeellisia sovelluksia? Riippuu tietenkin mitä tarvitsee, mutta mikä esim. voisi jäädä saamatta?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lieneekö tarpeellisia sovelluksia? Riippuu tietenkin mitä tarvitsee, mutta mikä esim. voisi jäädä saamatta?

En tiedä, ja ovatko sitten kuinka turvallisiakaan, jos ei ole Play-kaupan kautta ladattuja?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Toimiipas, itekin käytän Firefoxia luurissa, en edes huoli mitään Chromea.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mene hoitoon vajakki!

Mene itse hoitoon!

• Anonyymi
      UUSI

Kuolema psyköpaatti Zelenskyille.

• Anonyymi
        UUSI

Kuolema sun idolillesi Putlerille!

• Anonyymi
      UUSI

Nyt tarkkana!!! MS-Office on vaarallinen.

• Anonyymi
      UUSI

Pyllymaja, se ihana windowsin rakkauspaikka
      Oih kuinka kari ja seppo kietovat kätensä olilta yhteen, välissä toki on torni -00 luvulta täynnä windows sontaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      190
      4153
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      1926
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      56
      1508
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1293
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1277
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      889
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      24
      873
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      839
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      798
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      679
    Aihe