Me lähdetään huomenna mökille ja ajattelin ottaa marsuni mukaan, koska ollaan mökillä perjantai aamusta sunnuntai päivään. Otan marsuni mukaan (1 marsu) sellaiseen kissan kuljetus koppiin (mitat: 57*33*34) (pituus,korkeus,leveys) ja juoksutan sitä mökillä vapaana. Eikös marsu pärjää muutaman päivän ihan hyvin siinä kopissa? Mökki on vanhanaikainen, ei ole sähköjä, vesijohtoja tai mitään muitakaan mukavuuksia, eihän siitä ole marsulle haittaa? Otan vettä mukaan 1Litran pulloon ja siitä sitten aina marsun pulloon jne.
Ja sitten vielä toinen juttu. Lähdemme 18 päivä viikoksi yhdelle vuokratulle mökille lomalle ja marsu pitäisi saada mukaan, kun kotiin sitä ei voi jättää, koska ei ole pätevää hoitajaa sille marsulle. Ja ongelmana on, että häkki on niin iso, että se ei mahdu autoon mukaan joten pitäisi ottaa tuo samainen kuljetuskoppi johonka marsu sijoitetaan. Pärjäisikö marsu viikon aja jos sitä juoksuttaa päivässä ainakin 2 tuntia ja jos vain olisi mökillä mahdollista, pitäisin marsun yhdessä huoneessa koko ajan vapaana..? Kuljetuskopin pehmusteena on tyyny jonka päällä pyyhe jottei pissit mene tyynylle. (pyyhe vaihetaan aina kun on pissinen ja kakkanen jne.) Eli siis, pärjääkö marsu 2pv, entäpä kokonaisen viikon?? Kiitos jo etukäteen ja hyvää kesää kaikille :D
marsu mökillä
7
1790
Vastaukset
- Susanne
Hei! Omat marsuni lähtevät myös mökille loman tultua ja seikat, joihin kannattaa kiinnittää huomioita ovat, että marsu ei ole auringon paisteessa, tuulessa tai vedossa tai pimeässä. Mikäli mökillä ei ole sähkölämmitystä, ovat sen rakenteet usein kostean koleat, joten kannattaa pitää huoli, että marsulla on lämmin olla esim. yön aikana. Itse en laittaisi häkkiä lattialle, vaan nostaisin tasolle.
Onko kuljetushäkkisi umpinainen? Vaikka marsu saisi olla vapaana ison osan päivää, en suosittelisi sitä pidettäväksi pimeässä häkissä muuten. Sinänsä marsu pärjää pienemmässäkin häkissä hetken (ei ehkä päivätolkulla kuitenkaan), jos pääsee vapaaksi usein, mutta pimeys on toinen juttu. Ethän muuten anna marsusi juosta vapaana luonnossa? Se voi saaliseläimenä pelästyä ja karata eikä löydä enää tietä takaisin. Luonnossahan kesymarsu ei pärjää, jos se sinne karkaa.
Voisitko ajatella hankkivasi kumpaakin mökkireissua varten keskikokoisen marsuhäkin, joka mahtuisi autoon, mutta jossa marsu ei kuitenkaan olisi ihan ahtaissa oloissa? Tämä olisi mielestäni paras vaihtoehto, varsinkin, kun marsun kanssa voi tulla matkusteltua muinakin kesinä.
Kiva kuulla, että olet selkeästi hyvin tunnollinen marsunomistaja ja -hoitaja! Huolehdit hyvin marsustasi ja sen tarpeista ja näin pitääkin olla. Marsusi on varmasti onnellinen marsu, kun huolehdit siitä niin hyvin ja pidät paljon seuraa sille! Mukavaa mökkireissua - toivottavasti häkkiasia järjestyy! Muista pitää marsusi vedottomassa ja kuivassa tilassa, mutta varo myös lämpöhalvausta. Vettä pitää olla aina saatavilla ja heinää, mutta nämä varmasti tiesitkin.- marsuvaan
Vastailen kysymyksiisi nyt: Marsun kuljetuskoppi on melko umpinainen, siinä on kyllä tuuletus viivat, jotka ovat aika isot ja ovi on aukonainen, eli sellanen ns. verkko-ovi. Koppi ei ole kovin pimeä ja marsu viihtyy siellä aika hyvin (kotona on joskus ollut kun itsestään menee sinne, mutta ovi tietty aina auki :D) Ja sitten en tietenkään anna marsuni juosta ulkona vapaana, koska se on niin nuori että on ollut vasta 1 kerran ulkona elämässään, ja marsu on ollu mulla vasta n. 2-3kk, eli on vielä vähän ujo vaikka kovasti juttelee jne. :D Päätin viritellä marsulleni mökistä yhden nurkan, sillein että se saisi olla siellä koko ajan "vapaana". Nurkka on suojainen ja laitan patjan sinne sillä tavalla että lattiasta ei pääse kylmä, eli marsu on patjan päällä, mutta kuitenkin sillein ettei pääse karkuun/"tippumaan" lattialle. Toivottavasti mökki reissu onnistuu, ja sitä pitempää 1 vk reissua pitää miettiä vielä, mutta varmaankin teen sillein myöskin että rajaan marsulle isomman tilan jossa se voi olla koko ajan vapaana. (jos se on suinkin mahdollista :D) Kiitos vastauksistanne ja hyvää kesän jatkoa :D
- Tiina Koo
Mekin lähdemme mökille huomenna.. Parempi olisi häkki kuin kantokoppa, vaikka marsu saisikin juoksennella 2h päivässä.. Omalla marsullani on häkki mökillä ja kotona ja se saa juosta koko päivän(aina kun ollaan kotona tai vaikka omalla pihalla ei kuitenkaan esim. kaupassa).. Välillä se nukkuu häkissä tai sen itse keksimissään "koloissa".. Pidäthän myös huolen siitä että marsullasi on aina raikasta vettä jos siellä sattuu olemaan kuumia päiviä...
En antaisi marsun olla viikkoa kantokopassa vaan ostaisin sille häkin joka mahtuisi paremmin autoon kuin sen nykyinen..Tai ottaisin sen oman häkin mukaan.. marsu ei pärjää pitkään kopassa(oma mielipiteeni). Kannatan häkkiä...
HAUSKAOJA MÖKKEILY PÄIVIÄ!!!!!! - namupala
Itse kyllä ottaisin mukaan ihan kunnon marsun häkin.muista kumminkin laittaa autoilumatkan ajaksi sen kantokopan(tai marsun häkin)päälle ohut vilti,sillä se suojaa auringolta ja vedolta.
- marsuvaan
..kuten jo alussa totesin, häkki on niin iso että se ei ahdu autoon valitettavasti. Tai kyllähän se paketti autoon tai vastaavaan mahtuisi mutta emme omista sellasta :( ja huomenna aamulla lähdetään, toivottavasti kaikki menee hyvin :D
- love.amy
Marsullani on varmaan saman kokoinen kuljetus häkki jossa sitten on pärjännyt monia öitä!!! Kun lähdette mökille viikoksi vaihtoehtona olisi iso pahvilaatikko jota ei ole vielä käytetty ja kokoisitte sen sitten mökillä. Oma marsuni asustaa aina sellaisessa kun olen isäni luona...Juoksentelu kuullostaa hyvältä ja silloin se ei pitkästy pienessä kopissa makailuun ja sillekkin loma tuntuu mökillä lomalta:)!!!
- dkr3d
Minulla on marsulle mökki asumukseksi miniduna jossa on matkat ja yöt.Hyvin pärjää pari yötä minidunassakin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 968489
- 444177
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021936Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html371468- 241450
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341179Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121150Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53877Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31852Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29817