olemme kiinnostuneet desingtalojen siskosta tai elinasta. hinnat on tiedossa,mut olisin kysynyt asiasta tietäviltä et saako niiltä taloa sillein et itse tekis sisätyöt eli niinsanotusti talo olis ulkoa valmis. onko kellään kokemusta kyseisistä talomalleista ja ylipäänsä designtaloista? ja vielä hinnoista, jos valmistalon hinta on ilman pohjatöitä 140 000 euroa niin mitähän mahtaa olla talon lopullinen hinta?
designtalo
7
14147
Vastaukset
- make.
Me tilattiin rauni ilman sisältä lattia ja seinäpintoja. Lisäksi kalusteet asennamme itse.
En tiedä säästääkö siinä mitään, se on siinä ja siinä. Ei vielä kokemusta, mut näin olen kuullut.- Talopakettiin kallistunut
Keväällä, hetken harkitsin Design-taloa.
Laatu on ok ja Elina mallikin olisi kelvannut.
Hinta hyvityksien pienuus, oli syy miksi päädyin perinteiseen talopakettiin. Olen tehnyt työmaallani "oikeita rakennustöitä" (=aikomus halventaa rakennuskustannuksia) ja design-talon konsepti ei ollut siihen minulle sopiva ratkaisu. Lisäksi yllätyin siitä että jos jättää jonkin työvaiheen pois toimituksesta, niin Design-talo ei toimita materiaaleja lainkaan ko. työvaiheeseen. Mikäli haluatte perustaloon muutoksia, Design-talo perii mielestäni kallista muutoshintaa.
Suosittelen talopakettia ja kirvesmiestä, mikäli vasara pysyy edes jotenkuten vasemmassa kädessä ja on aikaa rakentaa.
Jos ei itse rakenna mitään, niin Design on hyvä ratkaisu. - asukas
Talopakettiin kallistunut kirjoitti:
Keväällä, hetken harkitsin Design-taloa.
Laatu on ok ja Elina mallikin olisi kelvannut.
Hinta hyvityksien pienuus, oli syy miksi päädyin perinteiseen talopakettiin. Olen tehnyt työmaallani "oikeita rakennustöitä" (=aikomus halventaa rakennuskustannuksia) ja design-talon konsepti ei ollut siihen minulle sopiva ratkaisu. Lisäksi yllätyin siitä että jos jättää jonkin työvaiheen pois toimituksesta, niin Design-talo ei toimita materiaaleja lainkaan ko. työvaiheeseen. Mikäli haluatte perustaloon muutoksia, Design-talo perii mielestäni kallista muutoshintaa.
Suosittelen talopakettia ja kirvesmiestä, mikäli vasara pysyy edes jotenkuten vasemmassa kädessä ja on aikaa rakentaa.
Jos ei itse rakenna mitään, niin Design on hyvä ratkaisu.Meillä Elina ( autotalli/varasto)ollut valmiina reilun kuukauden. Suositellaan. Laatu yllätti positiivisesti, ja pienillä lisäyksillä saa hieman luxusta taloon. Hinnaksi tuli kaiken kaikkiaan 157180 euroa.
- alkup.
asukas kirjoitti:
Meillä Elina ( autotalli/varasto)ollut valmiina reilun kuukauden. Suositellaan. Laatu yllätti positiivisesti, ja pienillä lisäyksillä saa hieman luxusta taloon. Hinnaksi tuli kaiken kaikkiaan 157180 euroa.
onko tuossa summassa kaikki kulut? siis pohjatyöt, liittymät yms. jos ei niin mitä meni muita kuluja tuon hinnan lisäksi.
- Asuk
alkup. kirjoitti:
onko tuossa summassa kaikki kulut? siis pohjatyöt, liittymät yms. jos ei niin mitä meni muita kuluja tuon hinnan lisäksi.
Liittymämaksuja ei ollut, talo tehtiin vanhan talon paikalle...
Ylimääräisiä kertyneitä maksuja oli rakennusluvat kartat, vastaavan palkkio, perustukset (tehtiin itse), täytöt, kaivuutyöt, radonputkitus,muutokset sähkötöihin,hieman paremmat rännit,maalaustyöt,muutokset kalusteisiin yms.,lasitiiliä,suihkuverhoja,verhotangot yms. pihatyöt,istutukset....
Kaikennäköistä pientä kertyi ja , mutta itse talon teki ammattilaiset ja ite häärittiin apumiehinä.
Talotehtaan hintaan tuli siis vajaat 18te lisähintaa. - utelias
Mitäs se Raunotalo tuli sitten maksamaan noin?
- Marieli
utelias kirjoitti:
Mitäs se Raunotalo tuli sitten maksamaan noin?
Me jätettiin paljon työvaiheita pois paketista... eli tehtiin itse mm. ulkovuoraus, muuraukset (takka seiniä), laatoitukset, lattioiden tasaus ja laminaatin laitto, seinien kittaus ja nauhoitus, maalaus ja tapetointi, katon panelointi, listoitus, väliovien laitot ym... Halvemmaksi olisi melkein tullut ottaa nuo DesignTalolta, mutta mulle ei kelvannut heidän laatat, tapetit ym, joten parempi oli tehdä itse. Me tosin oltaisiin saatu kaikkeen tarveainetoimitus ja talon ulkopaneelit ja sisälistat tulivatkin DesignTalolta, vaikka itse tehtiin nuo työvaiheet. Suosittelen DesignTaloa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi863929Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo693737Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks442225Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522179- 582074
- 511756
- 271439
Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151183Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1061180- 601109