Näinkö se tosiaan meni ?

Anonyymi-ap

Kun Mooses oli johdattanut kansansa pakoon Egyptistä ja he oliva pääseet Punaisenmeren poikki vuoro-veden ollessaan alhaalla. Näin Israelin kansa pääsi Siinain niemimaalle ja vaara näytti olevan ohi.
Alkoivat vaikeudet ilmetä, Kansa halusi palata Egyptiin ja Moosesta alettiin syyttää siitä , että hän oli johdattanut kansan autiomaahan kuolemaan.

Mooses oli oppinut ennen tunnistamaan aluksen liikkumiseen liittyvät ilmiöt savuvanan, jylinän ja tulenlieskat.
Havaittuaan samat ilmiöt Siianain autiomaassa lähti Mooses vuorille avun etsintään.

Kuvaus avaruusaluksen laskeutumisesta vuorelle on vaikuttava.

-- Koko Siianain vuori peittyi savuun, kun Herra astui sille alas tulessa, ja siitä nousi kuin pätsin savu, ja koko vuori vapisi kovasti.

Ja pasuunan ääni koveni kovenemistaan. Mooses puhui ja jumala vastsi hänelle jylinällä. ( avaruusaluksen moottorit pitivät jyrisevää ääntä kun alus laskeutui alemmas)
Ja Herra astui alas Siinain vuorelle ja Herra kutsui Moosesta vuorelle, ja Mooses nousi sinne ylös.

Myös toiset kansan jäsenet näkivät avaruusaluksen ja sen ulkonäköä kuvataan muutamalla sanalla.

-- Ja he näkivät Israelin jumalan ja hänen jalkainsa alla oli alusta, niinkuin safiirikiveä, ja kirkas kuin itse taivas.--

Mooses esitti avunpyyntönsä ja häntä luvataan auttaa mahdollisuuksien mukaan.

--- Jos siis olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin ilmoita minulle tiesi.

Ja Mooses sai vastauksen pyyntöönsä.

--- Herra vastasi Moosekselle mitä sinä nyt pyydän , sen minä myös teen.--

Tästä syystä oli välttämätöntä rakentaa yhteydenpitomahdollisuus avaruusaluksen ja Mooseksen välille. Hänen oli voitava päivittäin tarkistaa oikea kulkusuunta. Puhelin oli tähän tarkoitukseen kätevä apuväline.

Puhelin tarvitsee kuitenkin sähköä toimiakseen.
Liiton arkki oli todellisuudessa sähkönkehityslaite eli kondensaattori.

"Toisessa Mooseksen Kirjassa (25:10) kerrotaan niistä tarkoista ohjeista, jotka Mooses sai Liiton arkin rakentamiseksi. Senttimetrien tarkkuudella annetaan ohjeet, miten ja minne korennot ja renkaat oli sijoitettava ja millaisia käytettyjen metalliseosten tuli olla koostumukseltaan. Ohjeet oli tarkoitettu tarkaan noudatettaviksi, kaiken tuli tapahtua Herran haluamalla tavalla: Hän kehotti Moosesta useita kertoja välttämään kaikkia virheitä:

""Ja katso, että teet ne sen kaavan mukaan, joka sinulle niistä vuorella näytettiin.""(2.Moos. 25:40)

Herra sanoi Moosekselle myös, että hän itse puhuisi tämän kanssa, tarkemmin sanottuna kansilevyn välityksellä.

Tätä puhelinta Mooses käytti pitäessään yhteyttä avaruusalukseen. Keskustelun sisältö oli päivittäinen reitin valinta. Ohje on raamatun mukaan seuraava.

--- kysyköön uurimin kautta Jumalan vastausta Herran edessä. Hänen käskystä he lähtekööt ja hänen käskystä he tulkoot, Johdata kansa siihen paikkaan, josta minä olen sinulle puhunut--

Mooseksen kirja kuvaa laitteen käyttöä seuraavasti.

-- Ja he lähtivät tuomaan sieltä jumalan arkkia jota kutsutaan nimellä sotajoukkojen Herra joka asuu keribien välissä, ja jonka nimeä kutsutaan siinä.--

Kun olemme tunnistaneet laitteen puhelimeksi voimme ymmärtää näiden sanojen merkityksen.
Kun laite oli nostettu ylös ;armonistuimelta; eli jalustalta.
Voitiin aloittaa aluksen eli ;Herran Arkin; kutsuminen. Tällöin kuuloke voitiin nostaa ylös ja alettiin toistamaa aluksen kutsua. Kunnes kuului vastaus. Tämän jälkeen keskustelu saattoi alkaa.

---;Siinä minä ilmestyn sinulle ja puhun sinulle armoinistuimelta, niiden kahden kerubin välissä, jotka ovat lain arkin päällä.--

Puhelin toimii. Herran ääni kuullaan, vaikka häntä itseään ei näy.

---Mooses kuuli äänen joka puhutteli häntä lain arkin päällä olevalta armonistuimelta, molempien kerubien väliltä ja Herra puhui hänelle.--

Hämärältä ja vaikeaselkoiselta tuntuneet raamatun tekstikohdat, ovat saaneet täysin järkevän merkityksen.

Puhelimen kanssa puuhailu ja aluksen kutsuminen on ollut Mooseksestakin niin jännittävää ajankulua, että niin moneen kertaan häiriintyneen avaruusaluksen johtajan on lopulta täytynyt ehdottomasti kieltää kaikki tarpeettomat yhteydenotot.

--,Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.--

Alkuperäiskielellä asia ilmaistaan näin.

--. Älä turhaan nosta Herra sinun Jumalasi nimeä--

Siis Herran nimi on sanottu sen jälkeen kun jotain on otettu käteen ja nostettu ylös. Miksi Herran nimen sanominen on edellyttänyt tallaista liikesarjaa?

Ratkaisu on puhelin jonka avaruusaluksen johtaja eli ;Herra; oli Moosesta pyytänyt rakentamaan ja liiton arkki toimi tämän puhelin laitteen sähköä tuottavana kondersaattorina.

Herra sanoi Moosekselle, ettei kukaan saisi tulla lähelle Liiton Arkkia, ja sen kuljetusta varten hän antoi tarkat määräykset kuljettajien vaatteista ja sopivista jalkineista. Kaikesta tarkkuudesta huolimatta tapahtui vahinko: """Kun Arkkia Daavidin käskystä siirrettiin, Ussa kulki sen vierellä. Tällöin ohi kulkevat naudat huomasivat Liiton arkin, hyökkäsiv

7

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mooses oli surkea matkaopas. Eksytti kansansa 40 vuodeksi puolen hehtaarin metsän kokoiselle pläntille. Yhtä kehno tapaus kuin Kokkolan kaupparatsut, jotka eivät tiedä, kuka on oma muija ja kuka toisen.

• Anonyymi

Tätä korkeampaan ajatteluun Kokkolassa ei päästä. Toki alaisten kalujen koon miettiminen on ehkä astetta korkeammalla, mutta siihen jää.

• Anonyymi

”Täällä ollaan”, huusi Mooses pensaasta.

• Anonyymi

Pää pensaaseen -periaate on myös korkeimman tason johtamista julkishallinnossa. ressulla on oikeus käyttäytyä ihan niin sekavasti kuin hän vain haluaa ja keksii työpaikallaan. Sellainen on jo vuosikymmeniä lisännyt työviihtyvyyttä pelleilyyn keskittyvillä julkisen puolen aloilla. Maskuliinisuutta ennen kaikkea niin kuin se on Kokkolassa ymmärretty.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pää pensaaseen -periaate on myös korkeimman tason johtamista julkishallinnossa. ressulla on oikeus käyttäytyä ihan niin sekavasti kuin hän vain haluaa ja keksii työpaikallaan. Sellainen on jo vuosikymmeniä lisännyt työviihtyvyyttä pelleilyyn keskittyvillä julkisen puolen aloilla. Maskuliinisuutta ennen kaikkea niin kuin se on Kokkolassa ymmärretty.

Mooses kuitenkin voitti maailmanhistorian kivi kovimmat valtiolliset neuvottelut Faraon kanssa.

Nytkin on kova pula tällaisista rauhanneuvottelijoista .Kärsivällisyyttä se vaati Moosekselta odottaa, eikö kymmenen vitsausta saisi hallitsijaa heltymään.

Mooseksella tais olla hyvät hermot? Pikäpinnanen mies, aina jankuttamassa " Päästä minun kansani"

• Anonyymi
      UUSI

800 K ihmistä kantamuksineen kiertää 40 vuotta aavikolla kehää luvattua maataan etsien.
      Kehäpäätelmä vai?

• Anonyymi
        UUSI

Palava pensas minkä puhuva aasi hädällään sammutti.
        TODISTETTU!
        LUKITAAN!
        EI VOI PERUA!
        USKOKAA!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1758
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1174
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      58
      1036
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      926
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      836
    6. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      790
    7. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      78
      789
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      786
    9. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      43
      756
    Aihe