Sormus puuttuu!

APUA, APUA!

APUA! Olin kokonaan tähän asti unohtanut sormuksen hankinnan. Tai en unohtanut, mutta ajatellut, että "kyllä sen vielä ehtii". Vaan eipä ehdikään enää... :(

Ajattelin, että eihän siinä sen kummempaa kuin käy valitsemassa mieleisensä. Mutta kun mieleistä ei löytynyt! Yhdestä esitteestä valkkasin ihanan sormuksen ja liike aikoi tilata sen minulle. Mutta tilaus ei ehdi saapua häihimme! Häät ovat lauantaina ja sormus saapuu vasta ensi viikolla (kävimme tilaamassa eilen).

Onko aivan typerää mennä naimisiin lainasormuksella?! Ajattelin lainata vaikka äitini vihkisormusta (on minulle sopiva) häiden ajaksi ja sitten myöhemmin tietenkin laittaisin oman sormukseni.

Miltä kuulostaa?

15

2826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eelia

      Ihan ok, miksi ei?

    • tessa

      Kyl kai sitä voi tehä noinkin. Käyt vaikka sit jälkikäteen papin luona, et se siunaa sen sun oman vihkisormuksesi. Pappihan siunaa sormuksen kirkossa ja mulle se on ainaskin hirveen tärkee juttu. Sähän voi sanoa siitä papille et oma sormus ei nyt joutunut ja sopia siunaus ajan sit ku saat sormuksen. Onnea.

      • eelia

        Vai vielä sormuksen siunaus. Kaikkea sitä kuulee:)


      • vihitty
        eelia kirjoitti:

        Vai vielä sormuksen siunaus. Kaikkea sitä kuulee:)

        Etkö sinä tonttu ole mennyt naimisiin vai eikö sinulla ole kristillisiä arvoja ollenkaan !!! Pappi siunaa kirkossa vihkisormuksen vihkikaavan yhteydessä, ainaskin meidän pappi teki niin automaattisesti. Ja MINULLE se oli iso ja tärkee asia. Et SÄ tajuu et se voi olla toiselle hyvinkin tärkeä juttu !!!! Ei näköjään sulle ja se on sun asias, täshän kysyttiin mielipidettä ja saa sen kai sanoa.


      • mieltä
        vihitty kirjoitti:

        Etkö sinä tonttu ole mennyt naimisiin vai eikö sinulla ole kristillisiä arvoja ollenkaan !!! Pappi siunaa kirkossa vihkisormuksen vihkikaavan yhteydessä, ainaskin meidän pappi teki niin automaattisesti. Ja MINULLE se oli iso ja tärkee asia. Et SÄ tajuu et se voi olla toiselle hyvinkin tärkeä juttu !!!! Ei näköjään sulle ja se on sun asias, täshän kysyttiin mielipidettä ja saa sen kai sanoa.

        Minullekin se, että pappi siunasi sormuksen oli iso juttu. Jos joutuisin menemään vihille ns. lainasormuksessa, taatusti myöhemmin kävisin siunauttamassa varsinaisen vihkisormuksen. Mutta tästäkin huolimatta mieltäni vaivaisi aina se, etten tullut vihityksi sen "ainoan ja oikean" vihkisormuksen kanssa. Minullekin tämä on tärkeä juttu. Onneksi meillä oli sormus varattu ajoissa :)))


      • aina
        eelia kirjoitti:

        Vai vielä sormuksen siunaus. Kaikkea sitä kuulee:)

        kun aviopari menee vihille. Sivistystä kehiin arvoisa eelia.....


      • Nimetön
        vihitty kirjoitti:

        Etkö sinä tonttu ole mennyt naimisiin vai eikö sinulla ole kristillisiä arvoja ollenkaan !!! Pappi siunaa kirkossa vihkisormuksen vihkikaavan yhteydessä, ainaskin meidän pappi teki niin automaattisesti. Ja MINULLE se oli iso ja tärkee asia. Et SÄ tajuu et se voi olla toiselle hyvinkin tärkeä juttu !!!! Ei näköjään sulle ja se on sun asias, täshän kysyttiin mielipidettä ja saa sen kai sanoa.

        Sorri, en ole ikinä kuullutkaan moisesta. Meidän häät ovat syksyllä, pappi vihkii juhlapaikalla joten kikkoon emme todellakaan ole menossa. Minulla ei ole kristillisiä arvoja.
        En todella ole kuullut mistään siunaamisesta vaikka olen tietenkin häissä ollut.. joten ei henkilökohtaisesti, kuulosti vain.. no, kuulosti.


      • Nimetön
        aina kirjoitti:

        kun aviopari menee vihille. Sivistystä kehiin arvoisa eelia.....

        Ihan oikeasti.. vasta vähän aikaa sitten seisoin parhaan ystäväni vieressä kaasona kun heidät vihittiin eik äsiellä kyllä mitään sormuksen siunaamista tehty. Tosin heidänkin tapauksessa pappi vihki ravintolassa, olisiko sillä kirkolla jotain merkitystä tässä asiassa..?
        Eelia


      • jaa-a...
        Nimetön kirjoitti:

        Ihan oikeasti.. vasta vähän aikaa sitten seisoin parhaan ystäväni vieressä kaasona kun heidät vihittiin eik äsiellä kyllä mitään sormuksen siunaamista tehty. Tosin heidänkin tapauksessa pappi vihki ravintolassa, olisiko sillä kirkolla jotain merkitystä tässä asiassa..?
        Eelia

        En tiedä tarkoitetaanko sillä sormuksen siunaamisella mitään liirumlaarum-saarnaa, vaan ehkä vain sitä, että pappi pitää sormuksia kädessään toisella kädellä peitettynä yhden hiljaisen sekunnin, ennen kuin ojentaa ne hääparille. Tällaisen olen ainakin itse nähnyt...


      • annabelle
        aina kirjoitti:

        kun aviopari menee vihille. Sivistystä kehiin arvoisa eelia.....

        jos nyt päädytte menemään lainasormuksessa vihille niin voihan pappia pyytää kotiin siunaamaan yhteinen koti...ja siinä yhteydessä voitte siunata myös oman sormuksen.sen voin sanoa ettei se oikeestaan mitään taikoja tee siinä...jumalahan sen siunaa, pappi vain pyytää sitä siunausta jumalalta ja toivottaa sillä eleellä tai rituaalillaan sitä teille.Ja toivottavasti myös kaikki häävieraat.Se on kuin ystävän halaus joka jää lämmittämään mieltä pitkäksi aikaa.


    • Mulla itsellä ei ollut sormusta ollenkaan. (mentiin kyllä maistraatissa)
      Ostettiin sormus sitten muutaman kk:n päästä.
      Mun mielestä on ainakin ihan ok, jos lainaat äidin sormusta. Onhan silläkin tunnearvoa. Ja tosiaan, jos sormuksen siunaus on tärkeetä, niin kyllä sen saa myöhemminkin hoidettua.
      Paljon onnea jo etukäteen!

    • annabelle

      otan osaa kömmähdykseesi.Mullekin oli ylläri että sormusta saattaa joutua odottamaan parikin viikkoa.Onneksi olimme sentään ajoissa sen suhteen.Aikojen saatossa tuo äidin sormuksen lainaaminen jää vain hauskaksi muistoksi, pitäähän häihin aina liittyä jotain kommelluksiakin, joille saa sit vuosien päästä naureskella.

      • eelia-76

        Minä joudun sentään menemään naimisiin ilman nimeä!! Tuli pikku yllätyksenä että nimen haku kestää max 9 kk ja häät on marraskuussa, hakemus jätetty eilen.. No, tuleepa ainakin kevyt aloitus avioliitossa kun käytetään tyttö- ja poikanimiämme 6 kk;)
        Että ehkä sen sormuksen lainaus vielä välttää...


      • eelia-76

        Minä joudun sentään menemään naimisiin ilman nimeä!! Tuli pikku yllätyksenä että nimen haku kestää max 9 kk ja häät on marraskuussa, hakemus jätetty eilen.. No, tuleepa ainakin kevyt aloitus avioliitossa kun käytetään tyttö- ja poikanimiämme 6 kk;)
        Että ehkä sen sormuksen lainaus vielä välttää...


      • Ja hah!
        eelia-76 kirjoitti:

        Minä joudun sentään menemään naimisiin ilman nimeä!! Tuli pikku yllätyksenä että nimen haku kestää max 9 kk ja häät on marraskuussa, hakemus jätetty eilen.. No, tuleepa ainakin kevyt aloitus avioliitossa kun käytetään tyttö- ja poikanimiämme 6 kk;)
        Että ehkä sen sormuksen lainaus vielä välttää...

        Sen siitä saa, kun rupeaa oikein erikoisuuksia tavoittelemaan. Uusi nimi, terässormukset...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe