Toyota Group saavutti jälleen ennätysmyynnin toukokuussa, mikä nosti tammi-toukokuun kokonaismyynnin 4 607 634 yksikköön, mikä on peräti 8,4 % enemmän kuin viime vuoden vastaavana ajanjaksona.
Kuvittele, analyytikot ja asiantuntijat ympäri maailmaa ennustivat tunnetusti, että akkusähköautoihin skeptikko olisi tähän mennessä ruosteessa. Toyotaa ohjaa maailmanlaajuinen trendi – hybridit.
Maailman suurimmat autonvalmistajat, toukokuu 2025: Toyota painaa kaasua.
https://dailykanban.com/
https://dailykanban.com/wp-content/uploads/2025/06/5-24.png
Toyotan maailmanlaajuinen alkuvuoden ja erityisesti toukokuun myynnin nousu on todella raju
50
471
Vastaukset
- Anonyymi
Vuositasolla tuo tarkoittaa kaikkien aikojen suurinta myyntiä tänä vuonna eli peräti 11.058.322 autoa.
- Anonyymi
Kuinkas paljon sähköautoja on tästä määrästä?
Ennustukset sähköautojen myynnistä on arviolta 15Miljoonaa kappaletta 2025.
Montas niistä on Toyotan tekemiä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkas paljon sähköautoja on tästä määrästä?
Ennustukset sähköautojen myynnistä on arviolta 15Miljoonaa kappaletta 2025.
Montas niistä on Toyotan tekemiä?Miksi kysyt tuollaista? Toyota tekee sellaisia autoja joita ostetaan, Jatkossa myös paljon sähköautoja.
- Anonyymi
Suomessa tojo kyykkää myynnissä ja vw kasvattaa etumatkaa. Huoh.
- Anonyymi
Mitä ihmeen etumatkaa? Oletko sekaisin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmeen etumatkaa? Oletko sekaisin?
Tojon ostajat on sekaisin.
https://www.k-auto.fi/korkotarjous/
Nyt useisiin malleihin Toyota Easy Osamaksu -rahoitusetu 2,99 % korko + kulut
Niin ilmeisesti matikka ei ole Tojo-ostajan vahvin alue. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojon ostajat on sekaisin.
https://www.k-auto.fi/korkotarjous/
Nyt useisiin malleihin Toyota Easy Osamaksu -rahoitusetu 2,99 % korko kulut
Niin ilmeisesti matikka ei ole Tojo-ostajan vahvin alue.K-Auton saksalaista roskaa ei osteta 1,49 %:n korollakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmeen etumatkaa? Oletko sekaisin?
Tutki Trafin rekisteröintilukuja ja hämmästy. VW Groupin autoja on saatu rekisteriin huomattavan paljon enemmän mitä Toyota Motors.
Kesäkuun rekisteröinneissä VW oli ykkönen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
K-Auton saksalaista roskaa ei osteta 1,49 %:n korollakaan.
Ostetaan enemmän kuin Toyotaa ja tuo tarjous ei ollut vielä edes voimassa. Heinäkuun jälkeen voi Tero heitellä tuhkaa päälleen ja itkeä itsensä uneen.
- Anonyymi
"Autonvalmistaja kertoi perjantaina, että maailmanlaajuinen myynti nousi toukokuussa viidennen kuukauden peräkkäin ja teki kuukauden ennätyksen. Kysyntä esim. Yhdysvalloissa pysyi vahvana presidentti Donald Trumpin asettamista tulleista huolimatta.
Maailmanlaajuinen myynti nousi toukokuussa 6,9 % edellisvuodesta 898 721 ajoneuvoon Pohjois-Amerikan, Kiinan ja Japanin vahvan kysynnän ansiosta, yhtiö kertoi. Myynti Yhdysvalloissa kasvoi lähes 11 %."- Anonyymi
Ei mene tOYOTA kaupaksi ainakaan Kiinassa.
https://carnewschina.com/2025/05/11/passenger-vehicle-retail-sales-ranking-in-china-byd-269000-chery-95000-saic-volkswagen-83000-april-2025/
1 BYD 269,000 15.3% 5.8%
2 Geely 210,000 12.0% 81.4%
3 FAW-Volkswagen 111,000 6.3% -7.2%
4 Changan 105,000 6.0% 27.4%
5 Chery 95,000 5.4% 19.7%
6 SAIC-Volkswagen 83,000 4.7% 5.9%
7 FAW-Toyota 65,000 3.7% 32.4%
8 SAIC-GM-Wuling 61,000 3.5% 38.1%
9 GAC-Toyota 60,000 3.4% 14.9%
10 Great Wall Motor 55,000 3.1% 20.3% - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mene tOYOTA kaupaksi ainakaan Kiinassa.
https://carnewschina.com/2025/05/11/passenger-vehicle-retail-sales-ranking-in-china-byd-269000-chery-95000-saic-volkswagen-83000-april-2025/
1 BYD 269,000 15.3% 5.8%
2 Geely 210,000 12.0% 81.4%
3 FAW-Volkswagen 111,000 6.3% -7.2%
4 Changan 105,000 6.0% 27.4%
5 Chery 95,000 5.4% 19.7%
6 SAIC-Volkswagen 83,000 4.7% 5.9%
7 FAW-Toyota 65,000 3.7% 32.4%
8 SAIC-GM-Wuling 61,000 3.5% 38.1%
9 GAC-Toyota 60,000 3.4% 14.9%
10 Great Wall Motor 55,000 3.1% 20.3%Käikö sinulta tämä lukematta.
"Maailmanlaajuinen myynti nousi toukokuussa Kiinan vahvan kysynnän ansiosta." - Anonyymi
Ketä kiinnostaa Kiinan tai Usan markkinat? Eri autot ja eri hinnat jne....
Eurooppa ja Suomi sen sijaan kiinnostaa kansaa.
- Anonyymi
Harmi kun Toyota ei pärjää Euroopassa ja Suomessa paremmalleen.
Taitaa huominen pelottaa kun saamme Trafin viralliset rekisteröintiluvut ja niistä onkin helppo laskea konsernien luvut.- Anonyymi
Kaikki konsernin pikkusinttimerkitkö taas hädässäsi aijot laskea yhteen kun ei niistä yksikään pärjää Toyotalle? Kyllä se ennenaikaisesti vanhentanee vilppivaginistia kun se masennus on noin paha! Meille täyspäisille Trafin virallinen ja oikea tilasto kelpaa sellaisenaan. Ei tarvi mitään laskea yhteen eikä vähentää. Voi vain todeta, mikä on ykkönen ja mikä ikuinen kakkonen ellei peräti kolmonen! Hopiakin on jo häpiä, eikö?
- Anonyymi
Skodakin myi toukokuussa Euroopassa enemmän kuin Tojo. Höpöhybrid on mennyttä aikaa.
- Anonyymi
Euroopassa? Pikkusinttien pikkusintti ja vikavagenkonsernin itäauto, ainutlaatuinen mysterio isossa maailmassa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Euroopassa? Pikkusinttien pikkusintti ja vikavagenkonsernin itäauto, ainutlaatuinen mysterio isossa maailmassa!
Tesla paukuttaa tulemaan uutuuksia ja Toyota vanhaa ruostuvaa rimpulaa.
Siksi Toyota yrittää epätoivoisesti kopioida Teslan autoja.
Toyota purki Teslan osiin ja vaikuttui: ”Todellinen taideteos”
Japanilaisvalmistaja aikoo ottaa kilpailijoistaan opiksi, kun se kehittää seuraavan sukupolven sähköautojaan.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/f84dffdb-3666-4b12-a12d-e36defa1eab7
Tyhmät ostaa huonoja kopioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Euroopassa? Pikkusinttien pikkusintti ja vikavagenkonsernin itäauto, ainutlaatuinen mysterio isossa maailmassa!
Ketä kiinnostaa mitä ja paljonko jossain Aasiassa tai köyhissä maissa myydään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Euroopassa? Pikkusinttien pikkusintti ja vikavagenkonsernin itäauto, ainutlaatuinen mysterio isossa maailmassa!
Ja silti myi enemmän kuin Tojota .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketä kiinnostaa mitä ja paljonko jossain Aasiassa tai köyhissä maissa myydään?
Koetapas olla valehtelematta:
"Maailmanlaajuinen myynti nousi toukokuussa 6,9 % edellisvuodesta 898 721 ajoneuvoon Pohjois-Amerikan, Kiinan ja Japanin vahvan kysynnän ansiosta, yhtiö kertoi. Myynti Yhdysvalloissa kasvoi lähes 11 %."
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/toyotas-global-sales-hit-may-record-production-dips-2025-06-27/
- Anonyymi
Miten Toyotan myyntiluvut hyödyttävät meitä suomalaisia? Onko Toyota suomalainen firma?
- Anonyymi
Myyntiluvut kertovat luotettavuuden vuoksi suuresta suosiosta. Siksi ne ovat tärkeitä. Vertaa Fiat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myyntiluvut kertovat luotettavuuden vuoksi suuresta suosiosta. Siksi ne ovat tärkeitä. Vertaa Fiat.
Eikö muihin autoihin uskalla jalallaan astua, koska eivät ole LUOTETTAVIA? Kuka haluaa taksia tilatessaan aina LUOTETTAVAN auton, ei mukavaa? Toyotistit eivät muuta osaan tojoistaan jankuttaa kuin tuota iänikuista LUOTETTAVAA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö muihin autoihin uskalla jalallaan astua, koska eivät ole LUOTETTAVIA? Kuka haluaa taksia tilatessaan aina LUOTETTAVAN auton, ei mukavaa? Toyotistit eivät muuta osaan tojoistaan jankuttaa kuin tuota iänikuista LUOTETTAVAA.
Siksi ihmiset ostavat Toyotia.
- Anonyymi
"Kaikki konsernin pikkusinttimerkitkö taas hädässäsi aijot laskea yhteen kun ei niistä yksikään pärjää Toyotalle?"
Tässä taas tojohönö huitoo vanhojen VW-angstiensta uhrina.
Tesla on maailman arvokkain autoyhtiö ja moninkertaisesti Toyotaa arvokkaampi.
BYD on ohittanut Toyotan jo monella mittarilla.
Ja tämä tollo edelleen kokee VW:n Toyotan arkki-uhkana.
Toki näin että VW pieksee konsernitasolla Toyotan Suomessa mennentullen ja palatessa mutta ei VW ole se joka vie Toyotan luokkaan ynnämuut.
Toyotan omat valinnat keskittyä fossiilipolttimiin ja täysin tyhjään vetyauto-arpaan ovat Toyotan itse valitsema tie alamäkeen.- Anonyymi
On sulla ihme selitykset.
Volkswagen-brändin täyssähköautot kävivät toukokuussa parhaiten kaupaksi Euroopassa. Niitä myytiin 23 270 kappaletta.
Volkswagenin sähköautojen myynnin kasvu oli 50 prosenttia. Sen suosituin malli oli ID.7.
Kakkoseksi nousi VW-konsernin Škoda. Tšekkivalmistajan kahta täyssähköautoa ostettiin 14 920 kappaletta. Niistä yli 60 prosenttia meni kompaktin Elroq-uutuusmallin nimiin.
Škodan kannoilla olivat BMW ja Tesla. Baijerilaisia ajettiin kaupasta kotiin 14 904, ja Tesloja 14 055 kappaletta.
Toyota tais jäädä junasta asemalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sulla ihme selitykset.
Volkswagen-brändin täyssähköautot kävivät toukokuussa parhaiten kaupaksi Euroopassa. Niitä myytiin 23 270 kappaletta.
Volkswagenin sähköautojen myynnin kasvu oli 50 prosenttia. Sen suosituin malli oli ID.7.
Kakkoseksi nousi VW-konsernin Škoda. Tšekkivalmistajan kahta täyssähköautoa ostettiin 14 920 kappaletta. Niistä yli 60 prosenttia meni kompaktin Elroq-uutuusmallin nimiin.
Škodan kannoilla olivat BMW ja Tesla. Baijerilaisia ajettiin kaupasta kotiin 14 904, ja Tesloja 14 055 kappaletta.
Toyota tais jäädä junasta asemalle.Tuijota ,tuo luotteva auto parkkiruutuun ei väliä toimiiko kunhan on vaan tuijota.😅😅😅😅😅😅
- Anonyymi
On sinulla uskomattomat kuvitelmat kuin tämän ketjun aloitus kertoo valtavasta suosiosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sinulla uskomattomat kuvitelmat kuin tämän ketjun aloitus kertoo valtavasta suosiosta.
Jos ja kun Toyota on koko maailman ylivoimainen ykkönen, niin suunnatonta kateutta se näyttää ainakin herättävän noissa ynnämuut- merkkien kaupustelijoissa. Tuskin ketään auton ostajaa kiinnostaa mitkään konsernit kun vain auton ostavat. Toyota näkyy olevan yksi ylitse muiden vaikka se näkyy olevan ylitse pääsemättömän kova paikka joillekin vaikka onhan se vain hyvä asia kun kansa on osannut parhaan valita.
- Anonyymi
Kova on Toyotan maailmanlaajuinen menestys.
- Anonyymi
Chatgpt käyttää koko internettiä tiedon hakemiseen ja analysointiin. Tässä tulos
KYSYMYS:
mikä automerkki on globaalisti luotettavin ja nähdään parhaana ostoksena?
ChatGPT said:
Maailmanlaajuisesti Toyota nähdään yleisesti luotettavimpana automerkkinä ja usein myös parhaana ostoksena, erityisesti hinta–laatu-suhteeltaan ja pitkäikäisyyden kannalta. Tässä syitä:
🔧 Luotettavuus
Consumer Reports, J.D. Power, ja WhatCar? luokittelevat Toyotan toistuvasti kärkeen vikasietoisuudessa.
Toyotan hybridit (esim. Prius, Corolla Hybrid) ovat tunnettuja erittäin vähävikaisista voimansiirroistaan.
Autojen rakenne on konservatiivinen, mutta testattu: Toyotan insinöörit usein välttelevät teknisiä riskejä.
💰 Kokonaiskustannukset
Alhaiset huoltokustannukset: Yksinkertainen ja hyvin dokumentoitu tekniikka.
Korkea jälleenmyyntiarvo: Toyotat säilyttävät arvonsa erinomaisesti.
Pitkäikäisyys: Monia Toyotia ajetaan yli 300 000 km ilman merkittäviä ongelmia.
📈 Käyttäjätyytyväisyys
Omistajat raportoivat korkeaa tyytyväisyyttä luotettavuuden ja huolettomuuden ansiosta.
Esimerkiksi Toyota Corolla, Camry, RAV4 ja Hilux ovat monessa maassa segmenttiensä suosituimpia autoja.
Muita usein mainittuja luotettavia merkkejä:
Lexus (Toyotan luksusmerkki): vielä korkeampi luotettavuus, mutta myös kalliimpi.
Mazda: erittäin hyvä ajotuntuma ja luotettavuus, usein heti Toyotan jälkeen.
Honda: myös hyvä luotettavuus, erityisesti Civic ja CR-V.
Subaru: hyvä, jos tarvitaan nelivetoa, mutta vaihtelevat tulokset tietyissä malleissa.- Anonyymi
Tämä siis globaalisti.
- Anonyymi
Tekoäly tuottaa sellaisia tuloksia mitä sieltä osaa kysyä.
Pilvet ovat täynnä sellaista tietoa mitä sinne on syötetty ja kaikki tietää että sieltä löytää sitä mitä haluaa etsiä, eikä tekoälykään osaa tai tiedä autoista kuin sen mitä mielikuvia ja omituisia tilastoja jne.. on pilviin syötetty.
- Anonyymi
Toistan faktan. VW KASVATTAA ETUMATKAA. Tojo jää kauas taakse.
- Anonyymi
Toistan faktan: Toyota on koko maailman ylivoimainen ykkönen , kakkonen tulee jo parisen miljoonaa kotteroa takamatkalla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toistan faktan: Toyota on koko maailman ylivoimainen ykkönen , kakkonen tulee jo parisen miljoonaa kotteroa takamatkalla!
Onnea Toyotalle kun saavat myytyä susiaan köyhiin maihin ja kotikentälle.
Meillä Suomessa ja Euroopassa sen sijaan vaaditaan autolta enemmän viranomaisten ja ostajien puolelta ja siksi täällä myy VW konserni hurjasti enemmän. - Anonyymi
Maaliskuun lopussa Toyota oli Vw:tä niin paljon autojen myynnissä edellä. että vuositasolla se tarkoittaa 2,3 miljoonaa autoa.
https://dailykanban.com/wp-content/uploads/2025/04/3M25.png - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnea Toyotalle kun saavat myytyä susiaan köyhiin maihin ja kotikentälle.
Meillä Suomessa ja Euroopassa sen sijaan vaaditaan autolta enemmän viranomaisten ja ostajien puolelta ja siksi täällä myy VW konserni hurjasti enemmän.Toyotan suurimmat markkina-alueet ovat Kiina, Yhdysvallat, Japani, Englanti, Italia ja Saksa.
Toisin sanoen maailman suurimmat talousmahdit ovat Toyotan suurimmat markkina-alueet. Toyota ei myy autoja alikehittyneisiin maihin.
Toyota ohitti GM:n maailman suurimpana autonvalmistajan vuonna 2008.
Euroopassa Toyotan suurin markkina-alue on Englanti toisena Italia ja kolmantena Saksa.
Kovin on kallis auto köyhiin maihin:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-maailman-myydyin-auto-vuonna-2022-varsin-tuttu-myos-suomalaisille/fa8314d9-6887-4d78-9c30-e6eb38785870 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maaliskuun lopussa Toyota oli Vw:tä niin paljon autojen myynnissä edellä. että vuositasolla se tarkoittaa 2,3 miljoonaa autoa.
https://dailykanban.com/wp-content/uploads/2025/04/3M25.pngMikä siinäkin on että vilunkivagentrollille ei enää nuo ihailemansa suuret luvut kelpaa? Vain jossain pienessä maailmankolkassa ja hippohiihtokisoissa pikkusinteillä ynnämuut merkeillä yrittää keulia?
- Anonyymi
Makustellaan VWn hyvällä myynnillä Suomessa ja Euroopassa. Makustellaan.
- Anonyymi
No onhan sekin jo lohdullista että edes yhtenä kuukautena on jotain saanut kaupaksi vuosien kärvistelyn jälkeen. Helpottanee se jo hieman sitä alemmuus- ja masennustilaa.
- Anonyymi
Toyota on ollut ykkönen viimeiset kaksikymmentä vuotta.
- Anonyymi
Toyota ohitti GM:n maailman suurimpana autonvalmistajan vuonna 2008.
- Anonyymi
"Toyotan myynti Yhdysvalloissa nousi toisella neljänneksellä 7,1 prosenttia 570 546 autoon, kun taas Lexuksen myynti kasvoi 8,1 prosenttia ennätykselliseen 95 421 autoon. Automerkit kamppailevat edelleen saadakseen lisää ajoneuvoja jälleenmyyjille, vaikka johtajien mukaan tuotantotasot olivat ennätykselliset."
Tuotantokapasiteetti ei oikein tahdo siis riittää.
https://www.autonews.com/retail/sales/an-toyota-lexus-q2-sales-tight-inventory-0701/- Anonyymi
Sähköautoilla ei ole kiire, koska ei ole vapaita tuotantolinjoja.
- Anonyymi
Trump lupasi halpaa bensaa ja bensa-Tojot on siellä halpoja.
- Anonyymi
Volkswagen häpeää omia pieniä myyntilukujaan ja julkaisee ne vain neljännesvuosoittain.
- Anonyymi
Mikä tilanne VW:llä on Saksassa? Neljä tehdastahan on ilmeisesti lopetettu tai ollaan lopettamassa. Vajaakäynnillä käyvät tehtaat ovat myös auttamattomasti jälkeen jääneitä. Analyytikot olettavat loputkin tehtaat viiden vuoden päästä, tai kiinalainen ostaa nämä.
Volvo ja Saab esimerkkeinä. Osia varmasti saa edelleen automalleihin.
Mietitään yhdessä syitä, miksi näin tulee tapahtumaan.
Kannattaako silloin merkkeihin käsiään sotkea? - Anonyymi
Tuotantolinjoja ei vapaudu sähköautoille.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä402997- 702457
- 1742324
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?332008- 181416
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221363Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411356- 131249
- 101234
- 221211