Naudanlihantuotantomme perustuu tälläkin hetkellä nurmeen, jota ruokinnassa täydennetään rehuviljalla ja elintarviketeollisuudesta saatavilla,
ihmisravinnoksi kelpaamattomilla, sivutuotteilla.
Suomalainen naudanliha on korkealaatuinen elintarvike.
Nurmeen perustuva nautakarjatalous sopii erinomaisesti meidän olosuhteisiimme
7
106
Vastaukset
- Anonyymi
Rehuviljaa menee mukavasti sikaloihin ja broileri tarhoille.
- Anonyymi
Pieniä tiloja tarvitaan.
- Anonyymi
Laadukas heinä ei kasva itsestään. Lannoitteita tarvitaan
- Anonyymi
Joo olen katsonut viereisen pellon lannoitusta useana vuonna, separoidun lannan lietettä nurmen juureen useamman kerran kesässä.
Mys lietelantaa nurmen juureen.
Keväällä kuivalantaa sekä lisäksi lietelantaa ja pellon muokkaaminen ja tietenkin kalkkia kun on liian hapanta nämä meidän maat.
Eli lannoittena sitä mitä tulee lehmästä ulos sieltä toisesta päästä kun tungetaan toisesta päästä sitä heinää kitusiin.
- Anonyymi
Lehmä on viimesen päälle jalostettua nurmikkoa
- Anonyymi
Onhan se hieno laji. Nurmikon jalostusta parhaimmillaan. Ei sitä kaikki uskokaan millainen pihvi siitä takapihan niitystä tulee isona.
- Anonyymi
Juu ja jos miettii että mitä pirun ihmiselle kelpaavaa voisi kasvattaa savisessa märässä savimaassa?
Nytkin kun katson tuota viereistä savipeltoa johon saatiin kylvettyä heinänsimen juhannuksen tienoolla niin isoja vesilammikoita ja juuri alkaa heinä vihertämään.
Vilja olisi "hukkunut" ja pääseekö viileänä sateisena kesänä edes puintihommiin ollenkaan.
Lisäksi taitaa olla ohra ainoa jolla olisi joku mahdollisuus onnistua, kauraa on turha suunnitella, se kun pitäisi päästä kylvämään jo kesäkuun alussa ja vehnää ei täällä ole koskaan vilejelty kun ei se onnistu.
Lähtisikö suomen vilejylyalasta puolet pois jos ei elukoita pisettäisi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1763407Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732171Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii542117- 421998
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321481Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931241- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4091114Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1171029- 47903