Naudanlihantuotantomme perustuu tälläkin hetkellä nurmeen, jota ruokinnassa täydennetään rehuviljalla ja elintarviketeollisuudesta saatavilla,
ihmisravinnoksi kelpaamattomilla, sivutuotteilla.
Suomalainen naudanliha on korkealaatuinen elintarvike.
Nurmeen perustuva nautakarjatalous sopii erinomaisesti meidän olosuhteisiimme
7
128
Vastaukset
- Anonyymi
Rehuviljaa menee mukavasti sikaloihin ja broileri tarhoille.
- Anonyymi
Pieniä tiloja tarvitaan.
- Anonyymi
Laadukas heinä ei kasva itsestään. Lannoitteita tarvitaan
- Anonyymi
Joo olen katsonut viereisen pellon lannoitusta useana vuonna, separoidun lannan lietettä nurmen juureen useamman kerran kesässä.
Mys lietelantaa nurmen juureen.
Keväällä kuivalantaa sekä lisäksi lietelantaa ja pellon muokkaaminen ja tietenkin kalkkia kun on liian hapanta nämä meidän maat.
Eli lannoittena sitä mitä tulee lehmästä ulos sieltä toisesta päästä kun tungetaan toisesta päästä sitä heinää kitusiin.
- Anonyymi
Lehmä on viimesen päälle jalostettua nurmikkoa
- Anonyymi
Onhan se hieno laji. Nurmikon jalostusta parhaimmillaan. Ei sitä kaikki uskokaan millainen pihvi siitä takapihan niitystä tulee isona.
- Anonyymi
Juu ja jos miettii että mitä pirun ihmiselle kelpaavaa voisi kasvattaa savisessa märässä savimaassa?
Nytkin kun katson tuota viereistä savipeltoa johon saatiin kylvettyä heinänsimen juhannuksen tienoolla niin isoja vesilammikoita ja juuri alkaa heinä vihertämään.
Vilja olisi "hukkunut" ja pääseekö viileänä sateisena kesänä edes puintihommiin ollenkaan.
Lisäksi taitaa olla ohra ainoa jolla olisi joku mahdollisuus onnistua, kauraa on turha suunnitella, se kun pitäisi päästä kylvämään jo kesäkuun alussa ja vehnää ei täällä ole koskaan vilejelty kun ei se onnistu.
Lähtisikö suomen vilejylyalasta puolet pois jos ei elukoita pisettäisi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 322203
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472026Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3181834- 371738
- 1041409
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161325Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71288Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101147- 411045
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036