vika tulopäivä working holiday visassa

saku

mulla on working holiday viisumi uuteen seelantiin ja olen lähdössä nyt elokuussa. lennotkin varattu just! onhan niin, että riittää kun saapuu maahan sinä vikana päivä, jolloin viisumin mukaan saa tulla maahan (vuoden sisällä myöntämisestä). Eli jos mun pitää olla siellä 11.8. niin riittää kun lentokone tulee sinä aamuna?

toivottavasti. oon jättänyt tulon tosi viime tinkaan, kun tää kesä täällä on niin ihana!

mistä mä muuten saan sen veronumeron? minkä tahansa kaupungin verotoimistosta vai? entä osaisko joku jo tässä vaiheessa neuvoa nettisivua, josta kattella töitä. entä mistä saa wwoof-oppaan (willing workers on organic farms?), voiko tilata etukäteen jostain, esim netistä?

3

954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se riitä

      mutta oletko ottanut huomioon, että jos lento myöhästyy paljon esim. teknisen vian vuoksi, niin jatkolennotkin saattavat mennä sivu suun. Koska lentomatka on pitkä, niin saattaapi päiväkin ehtiä vaihtumaan... Itse en jättäisi lentoa noin tiukille...

      • DimeNZ

        Olen lähdössä Working Holidaylle 28. elokuuta ja perillä 30. päivä Aucklandissa. Olen myöskin kiinnostunut miten verotus hoidetaan. Tuolta www.seasonalwork.co.nz olen etsiskellyt töitä ja vastauksia on tullut kiitettävästi (ystävällisen tuntuista porukkaa), mutta varman työpaikan saamiseksi pitäisi käydä näyttäytymässä paikanpäällä.

        Olen perustanut yahoo groupin (sähköpostilista), johon voi liittyä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen:
        [email protected]
        ja kirjoittaa kaikille listalla olijoille
        [email protected]


      • Siru
        DimeNZ kirjoitti:

        Olen lähdössä Working Holidaylle 28. elokuuta ja perillä 30. päivä Aucklandissa. Olen myöskin kiinnostunut miten verotus hoidetaan. Tuolta www.seasonalwork.co.nz olen etsiskellyt töitä ja vastauksia on tullut kiitettävästi (ystävällisen tuntuista porukkaa), mutta varman työpaikan saamiseksi pitäisi käydä näyttäytymässä paikanpäällä.

        Olen perustanut yahoo groupin (sähköpostilista), johon voi liittyä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen:
        [email protected]
        ja kirjoittaa kaikille listalla olijoille
        [email protected]

        IRD numeron saa helpoiten ja nopeiten kun vaan soittaa suoraan sinne virastoon. Antaavat sen puhelimessa niin ei tarvii olla pysyvaa osoitetta..

        http://www.ird.govt.nz/how-to/irdnumbers/ Ja tossa osoite josta loytyy kaavakkeet ja lisaa infoa.

        Ei muutakun mukavaa matkaa!! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe