Kovin vähän aikaa viihtyvät rehtorin toimessa Kuhmossa. Miksiköhän?
Yhtenäiskoulu tarvitsee osaavan ja yhteistyökykyisen tulevaisuuteen uskovan rehtorin.
Mistä uusi rehtori
28
2356
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä on totta, sellainen henkilö joka OIKEASTI ottaa kantaa ja vuorovaikuttaa vanhempien kanssa ja tarttuu epäkohtiin. Tuolla koulussa mennään opettaja johdolla eikä rehtorilla ole mitään virkaa! Opettaja saa kohdellaan lapsia mielivaltaisesti ja kun asioita koettaa selvittää niin ei oteta kantaa. Toivottavasti tulee muutos.
- Anonyymi
Kiusaavatko mielenvikaiset opettajat lapsia? Antoiko mielenvikainen opettaja älykkäälle, hyväkäytöksiselle ja viattomalle lapsukaiselle liian huonon arvosanan? Eikö kannattaisi valittaa aluehallintovirastoon?
- Anonyymi
tohtoei kai sitten parempkin ammattilainen hoitamaan ielenvikaisia opettajia tohtori kuin rehtori
- Anonyymi
Kyllä niissä kullanmuruissakin on omat haasteensa.
- Anonyymi
On varmasti haasteensa!
- Anonyymi
Onpa surullista luettavaa, millä mallilla paikallinen koulujärjestelmä tuntuu olevan. Mutta on siellä varmasti opettajia, jotka tekevät kaikkensa oppilaiden hyvinvoinnin eteen.
- Anonyymi
Kuhmon koulu on aivan pulassa. Rehtorit vaihtuu, opettajat vaihtuu ja mikä pöyristyttävintä että opettajana saa toimia vainoamis rikoksesta tuomittu henkilö!!?? Nyt valoja kuhmon koulu
- Anonyymi
Aika paljon todellakin porukkaa lähtee pois. Mikähän syynä moiseen opettajapulaan ja millaisia uusia saavat tilalle? Toivottavasti ovat edes päteviä ja osaavat opettaa. Oman lapseni kohdalla ollut onneksi sama opettaja vähintään kaksi vuotta mutta kaikilla ei kuulosta olevan näin. Lapset tarvitsevat pysyvyyttä ja heille omistautunutta opettajaa, joka innostaa koulunkäyntiin ja tekee siitä mielekästä. Siinäpä haastetta kerrakseen kun kohta koulutkin taas alkaa.....
- Anonyymi
Kaupungin sivuilta löytyy ketkä on valittu opettajiksi tai ainakin osa niistä. Sieltä kun katsoo, niin ei tartte miettiä ketä sinne elokuussa ilmestyy.
- Anonyymi
Rehtorin hommaa tein pitkään, kun kyllästyin opettajan työhön. Ei se johtaminen mitään rakettitiedettä ole, van ei se kaikille sovi.
Itse selvisin aika helpolla, paljonkin jouti istuksimaan toimistossa, nettiä selaillen ja lottoa täytelleen. Kesät oli kanssa ihan helppoja, kun ei ollut opettajia eikä oppilaita häirihtemässä. Kanslistin kanssa kahdestaan...
Liksatkin reksin hommassa oli ihan kohillaan, yli 7000 tuli brutton kuukaudessa. Kyllä sillä jo elää, eläkkeelläkin.
Hyvää kesää!
t. -evp- Anonyymi
Juuri näin, jos kaupungin aivot on ala-asteen apuopettaja niin ei siihen paljoa tarvita. Suurin oivallus on että pöksyt pois ja sillä mennään seuraavat 40 vuotta 🫡
- Anonyymi
Mitään ei opita
- Anonyymi
Ei teille tampioille mene oppi muutenkaan päähän
- Anonyymi
Viranhaltijapäätöksiä selatessa niin vanhoja tuttuja tuntuu olevan syksyllä koulussa ja muutama uusi tuttavuus, jotka tuskin nekään kauan talossa viihtyvät.....
Jospa ovat "oikeita" opettajia, että oppii lapset lukemaan, laskemaan ja hyville tavoille. - Anonyymi
Kouluun on kohdistettu liikaa byrokratiaa, tilastoja, järjettömän laaja opetussuunnitelma (ei ole laatijoillakaan hallussa).Opettajien tehtävä on vastata näihin haasteisiin ja rehtorit valvovat.
Innokkaan opettamisesta ja työstänsä pitävän opettajan voimavarat ehtyvät.Työ tulisi olla hyvää vuoropuhelua, kodin, opettajien ja rehtorin välillä.Tukea ja kannustusta tarvitsevat he kaikki.Lisäksi jokaisen mielipiteitä pitäisi kuunnella eikä lykätä.
Työhyvinvointiin koulumaailmassa pitää kiinnittää huomiota. Onko paljon työntekijöillä sairaslomia? Mistä syistä? Hyvinvointikoordinaattori voisi tehdä tilastoa ja viedä politikoille tiedoksi tarvittavia toimenpiteitä varten.Avoin keskustelu on paikoillaan ja kuuluksi tuleminen.Lapsissa on tulevaisuutemme. - Anonyymi
Olisikohan nuorten käyttäytymisessäkin parantamisen varaa?
- Anonyymi
Uutta rehtoria mielenkiinnolla odotellen....
Jospa sinne valitaan johtoporras, joka tietää mitä tekee ja ottaa homman kunnolla haltuun!- Anonyymi
Jospa olis ilonen rehtori, kun opekin on
- Anonyymi
tuomas kepulainen olisi hyvä.
- Anonyymi
Koulut alkavat huomenna ja uuden rehtorin valintaprosessi on edelleen kesken.
2025-26 lukuvuoden rehtorina on elokuun ajan Tuuta Heikkinen, joka uuden rehtorin löydyttyä siirtyy vararehtorin tehtäviin.
Apulaisrehtorina toimii elokuun ajan Kuhmon perhokalastajien puheenjohtaja Timo Mäkisalo, joka toimii koululla myös luokanopettajana. - Anonyymi
Iivantiirasta löytyisi hyvä rehtori.
- Anonyymi
Mahdollisimman kokematon ja epäpätevä niin saa kääkät ohjata ja ohjeistaa Kuhmon tavoille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahdollisimman kokematon ja epäpätevä niin saa kääkät ohjata ja ohjeistaa Kuhmon tavoille
Kepulaisuus edellytys
Aamen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kepulaisuus edellytys
AamenEi trans tai muu outous
Pystykorva, siis koira, ja aseita, metsästys - Anonyymi
???
- Anonyymi
???
- Anonyymi
Vararehtorista ja opettajista joku Vararehtoriksi.
- Anonyymi
Ei taida olla tunkua hakijoista ja ah niin kaunisluonto, kamarimusiikki, pajakka. Ymmärrän kyllä jos nykyihminen jättää tällaisen paikkakunnan väliin. Kamarimusiikki ja luonto hah hah
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943752
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453134Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.972739Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572420- 612388
- 1342387
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172357Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212284Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232266- 642070