Kuituhamppu katastrofi

Anonyymi-ap

https://yle.fi/a/74-20170409?
Jäi tuntumaan että viljelijöille ei ole kerrottu kaikkea mitä kuuluu kuituhampun viljelyyn ja millaisia koneita sekä laitteita tarvitaan niihin.
Täällä on yhden lajikkeen keräys ajankohta ja miten kerätään.
https://www.youtube.com/watch?v=Epr7iuI1M8k
ja toisen lajikkeen keräys ajankohta ja koneet.
https://www.youtube.com/watch?v=kusS340M2Bo

Uutisointia lukiessa tuntuu että viljelijät on jotenkin puijattu asiaan ja keräyslaitteistoa ei ole hommattu kyseistä lajiketta varten.

11

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kulut on korvattava täysmääräisesti ja sopimuksen mukainen raha tilitettävä. Valtio voisi hoitaa.

    • Anonyymi

      Eikö viljelijöilläole mitään selvilleotto velvollisuutta tekemistensä suhtwen?
      En tiennyr miten hoidan maatilaani, tule apuun yhteiskunta!!!!

      • Anonyymi

        Höpönhöpö. Kaikki olivat sopimusviljelijöitä. Kyse on petoksesta.


    • Anonyymi

      Tässä kuviossa sadonkorjuu ei ollut viljelijän tehtävä. Yrityksen urakoitsijan piti hoitaa homma erikoiskoneilla.

      Nyt kun yritys on viittä vaille konkassa, ei kukaan tietenkään urakoi sille mitään. Viljelijöiden osaksi on jäänyt nyt tehdä kasvustoille mitä parhaaksi (tai vähiten huonoksi) näkevät. Jossain etelässä sille löytyy hyötykäyttöä, joten paalaamisessa on ollut järkeä. Toiset jyräävät kasvuston peltoon ja odottavat maatumista. Kolmannet yrittävät silppuamista.

      Toki tuosta ylen jutusta paistaa läpi, että kyseinen viljelijä ei ole ottanut selvää asioista vaan lähti soitellen sotaan ja yritti selvitä kasvustosta vääränlaisella kalustolla.

    • Anonyymi

      Asianajaja on alkanut selvittää pohjalaisten viljelijöiden oikeuksia hamppuyhtiö Hemkan petettyä lupauksensa.

      • Anonyymi

        Hemka on helsinkiläinen yhtiö....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hemka on helsinkiläinen yhtiö....

        Oliko edes yllätys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hemka on helsinkiläinen yhtiö....

        siellähän ne pisnismiehet...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siellähän ne pisnismiehet...

        Citisliippari salkkumiehet nurkissa häärii...rahat katoaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Citisliippari salkkumiehet nurkissa häärii...rahat katoaa....

        Eikös näitä pisnesjulleja saada rautoihin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1298
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      955
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      106
      477
    Aihe