Minulla sumeni näkö aika äkillisesti noin 3 viikkoa sitten.Maanantaina kävin vasta lääkärillä.Meinas että olisi konjunktiviitti.Antoi noin viikon kuurin antibiootti silmätippoja.Sumea näkö koko ajan ja toinen silmä pahempi.Silmät myös rähmii kirvelee kutisee.Ei älyttömän punaiset.Nyt noin 3 päivää laittanut tippoja.Ei vaikutusta näköön.Olenko liian hätäinen.Ahdistaa.
Osaisiko joku auttaa?
14
430
Vastaukset
- Anonyymi
Jos tulehdus ei lähde paranemaan itsehoidolla muutaman päivän kuluessa, samanaikaisesti on voimakasta kipua tai silmän alueen turvotusta tai näkö alkaa heikentyä, on syytä hakeutua lääkäriin.
- Anonyymi
Joo lääkäri sanoi että katotaan noin viikon kuuri.Eniten ahdistaa kun odottaa että näkö mutta onko 3 päivässä liian sijasta?
- Anonyymi
Silmän voimakas punoitus, näön sumentuminen ja voimakas kipu silmässä voivat viitata äkilliseen silmänpainekohtaukseen (akuutti sulkukulmaglaukooma).
- Anonyymi
Ei ole voimakasta kipua eikä punoitusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole voimakasta kipua eikä punoitusta.
Minulla sumeni akuutisti näkö oikeasta silmästä, ei kipua. Diagnoosina laskimotukos jossa valtimotukosta mukana. Kävitkö siis tk-lääkärillä? Menisin sinulla silmälääkärille vaikka se maksaa. Tiedän että tk:ssa esim. diabeetikon iriittiä hoidettu silmätulehduksena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla sumeni akuutisti näkö oikeasta silmästä, ei kipua. Diagnoosina laskimotukos jossa valtimotukosta mukana. Kävitkö siis tk-lääkärillä? Menisin sinulla silmälääkärille vaikka se maksaa. Tiedän että tk:ssa esim. diabeetikon iriittiä hoidettu silmätulehduksena.
Minulla meni joitain vuosia sitten toisesta silmästä näkö aamulla kokonaan reiluksi puoleksi tunniksi.
En mennyt heti lääkäriin, mutta kun myöhemmin kävin ja kerroin lääkärille, asiaan ei otettu mitään kantaa.
- Anonyymi
Eniten ahdistaa että pitäisikö 3 päivässä näkyä tulosta?
- Anonyymi
Noi oireet kuuluu siihen silmän sidekalvontulehdukseen. Sun silmätipat ei ole vielä tehoneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noi oireet kuuluu siihen silmän sidekalvontulehdukseen. Sun silmätipat ei ole vielä tehoneet.
Kiitos.Tätä just mietin.Ahdistaa vaan odottaa et näkö palautus.Kauankohan voi mennä? Mulla viikon kuuri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos.Tätä just mietin.Ahdistaa vaan odottaa et näkö palautus.Kauankohan voi mennä? Mulla viikon kuuri.
Niiden silmätippojen pitäis alkaa vaikuttaa jo puolen tunnin kuluttua aloittamisesta ja yleensä parissa päivässä silmien pitäis olla jo paremmassa kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niiden silmätippojen pitäis alkaa vaikuttaa jo puolen tunnin kuluttua aloittamisesta ja yleensä parissa päivässä silmien pitäis olla jo paremmassa kunnossa.
Joo jos olisi normaali silmätulehdus ja tämä ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo jos olisi normaali silmätulehdus ja tämä ei ole.
No parissa päivässä pitäis alkaa vaikuttaa
- Anonyymi
Kannattaa ottaa huomioon myös mahdollinen" stressi", mikäli aihetta on. Näkö voi sumentua moninaisista syistä kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie572543Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää492315Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta22302Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten722223Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut512072Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1372027HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363981765Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1081706Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa
ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt221589Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241524