Epäilty oli tuomittu ehdottomaan vankeustuomioon kesäkuussa.
Olisiko puututtava siihen että viranomaiset joutuvat vastuuseen, jos vankilaan tuomittu rikollinen kulkee vapaana ja tekee uusia rikoksia, etenkin henkirokoksia. Näistä saa aika usein lukea. Joku vastuuseen, kuka sitten onkin virkamiehistä, kun tuollainen henkilö vahingoittaa tai tappaa jonkun. On täysin välipitämättömyyttä että nämä henkilöt saa seikkailla muun kansan keskellä.
Kuinka paljon on tapauksia joissa joku on tuomittu vankilaan, mutta hän kulkee vapaalla.
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Virkamiehet eivät päätä vangitsemisesta, vaan tuomioistuin. Tosin tuomaritkin toimivat tuomarin virassa.
Puukottajalle oli tuomittu 17. kesäkuuta puoli vuotta ehdotonta vankeutta pahoinpitelystä rikoksen uusijana ja hän odotti vapaana tuomion täytäntöönpanoa.
Puolen vuoden ehdottoman vankeusrangaistuksen SAA laittaa heti täytäntöön, JOS
- tuomitulla ei ole vakituista asuinpaikkaa Suomessa ja on todennäköistä, että hän poistuu maasta vankilan välttääkseen.
- hänet on tuomittu lyhyin väliajoin useista rikoksista ja vangitseminen on tarpeen samanlaistan rikosten jatkamisen estämiseksi.
Vankilaan lähdön ajankohdasta päättää Rise ja toimeenpanevana viranomaisena toimii ulosottomies.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740