Mitä mieltä Efraim Palvanovin näkemyksestä?
https://youtu.be/D88Kr20eW9U?si=Z4UU-v8q44KP78O0&t=5154
Hän sanoo, että jos haluaa tietää miten jumalan nimi lausutaan, niin jättää kirjaimen pois. Joten tuosta tulee Jehua?
Jehuda on jumalan nimi, jossa daled
10
138
Vastaukset
- Anonyymi
Jehuda sanasta on siis jo kaksi kirjainta jätetty pois. J ja H.
JehJudah = Juudan Jumala.
Kun jättää pois tuon D kirjaimen vielä kolmantena niin tosiaan jää jäljelle Jehua.
Sanaleikit ovat mukavia. Samoin kuin numerologia. Eräät väittää löytäneensä hepreankielisestä raamatusta paljonkin salaisuuksia niiden avulla. - Anonyymi
Toisaalta,jos se pitää lausua kuten leolam. niin, eikös tuosta tule Jehovah?
- Anonyymi
Juudan heimon Leo = Lammas
Mutta heimo tai suku sana hepreaksi ei ole tiedossa.
Ilmestyksessä Jeesus sanoo: Minä olen Daavidin suku ja juuriverso, se kirkas KOINTÄHTI.
Olen usein miettinyt kuka KARITSA on. Voiko Luciferilla olla jotakin tekemistä Karitsan kanssa? Tuskinpa sentään? Hän kyllä oli alussa puettu timantteihin (rikas) ja hän oli Danieliakin viisaampi. Karitsa on siis joko perinyt hänet tai sitten Jeesus aikoo pelastaa JOPA Luciferin ?
Jeesus kykenee yhdistämään kaiken taivaassa ja maan päällä sekä perustamaan Sovun liiton kaiken kanssa?
Ajatus että Karitsalla ja Luciferilla on jokin yhteys taitaa mennä täysin pieleen? - Anonyymi
Toisessa videossaan Palvanov sanoo, että semiten lausut leolam, on miten lausut jumalan nimen:
https://youtu.be/mBFPoYVfmKo?si=M-x543vF2MJ9vd2V&t=3228
Ylempänä boldattuna (53:57) on Jhvh ja sen alla leolam, ja niissä samat vokalisoinnit. Mitä tuosta nyt sitten tulee, vaikuttaa hieman heprealta.
Tehoforisissa nimissä näyttäisi olevan jeh tai jah. Sekä tietenkin el ja baaliakin löytyy. Ja ehkä muitakin. (Jirmejahu, Yehosua)
Gad Barnea tuntuisi olevan sitä mieltä,että alunperin nimi lausuttiin Ya'u tai Yahu, mutta tuolloin oli kaiketi kyseessä kolmikirjaiminen versio.
Entä jos yahwistisilla heimoilla oli erilaisia tapoja lausua jumalansa nimi, ja siksi ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa? Tämä siis omaa spekulaatiotani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisessa videossaan Palvanov sanoo, että semiten lausut leolam, on miten lausut jumalan nimen:
https://youtu.be/mBFPoYVfmKo?si=M-x543vF2MJ9vd2V&t=3228
Ylempänä boldattuna (53:57) on Jhvh ja sen alla leolam, ja niissä samat vokalisoinnit. Mitä tuosta nyt sitten tulee, vaikuttaa hieman heprealta.
Tehoforisissa nimissä näyttäisi olevan jeh tai jah. Sekä tietenkin el ja baaliakin löytyy. Ja ehkä muitakin. (Jirmejahu, Yehosua)
Gad Barnea tuntuisi olevan sitä mieltä,että alunperin nimi lausuttiin Ya'u tai Yahu, mutta tuolloin oli kaiketi kyseessä kolmikirjaiminen versio.
Entä jos yahwistisilla heimoilla oli erilaisia tapoja lausua jumalansa nimi, ja siksi ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa? Tämä siis omaa spekulaatiotani.Ja hän muuten mainitsee molemmissa videoissa Jehovan todistajat ja sanoo ettei nimeä lausuta Jehova, oman käsitykseni mukaan kyseessä on englantilainen tapa lausua Jehova.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja hän muuten mainitsee molemmissa videoissa Jehovan todistajat ja sanoo ettei nimeä lausuta Jehova, oman käsitykseni mukaan kyseessä on englantilainen tapa lausua Jehova.
Zehoova tö gaad tuskin on alkuperäinen lausumistapa.
Minun näkemykseni satuolennon nimestä on se, että parempi laskea reilusti kinttua ravistaen Peräilmaa kuin pidätellä tai -vielä pahempaa- salasuhnailla.
- Anonyymi
Kiitos mielenkiintoisesta aloituksesta. En katsonut linkkiä, mutta sain käsityksen, että hän jollakin tavalla haluaa yhdistää Jahven, Jeesuksen eli Jeshuan sekä Juudan käsitteellisesti keskenään. Ne toki kaikki sisältävät tuon Jahve sanan. Jeshua tarkoittaa "Jahve pelastaa". Juuda "Saan ylistää Jahvea." Jehu "Hän on Jahve, Jumala." Da- liite kertoo ylistämisestä.
Jahve-nimi tulee vahvasti olla-verbistä ja usein se selitetään lauseella "Minä olen se, joka Minä olen", kun Jumala esittää nimensä Moosekselle palavasta pensaasta.
Jahve, Isä, tuli Pojassaan Jeesuksessa pelastamaan lapsensa synnin, kadotustuomion ja pahuuden otteesta.
Kaikkea hyvää!- Anonyymi
Kaikkea hyvää!
En usko, että hän yhdistää Jeesusta ja Jehovaa toisiinsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkea hyvää!
En usko, että hän yhdistää Jeesusta ja Jehovaa toisiinsa.Ok. No, Jeshua kuitenkin tarkoittaa "Jahve pelastaa."
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs481251- 1581077
- 60886
Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää27736Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli178729Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä51721- 11713
- 8712
- 346698
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti78655