Hei,
Muutto edessä Lappeenrantaan.
Mitä alueita suosittelette lapsiperheille?
Mitä alueita kannattaa välttää?
Lukisin mielelläni kokemuksia eri asunnonvälittäjistä: Lappeenrannan asuntopalvelu, Avara, Lumo, Kodisto, Asuntosäätiö, Ta.fi jne. Ketä suosittelisitte?
Olen lukenut aika paljon negatiivista Kodiston vuokra-asunnoista, mitenköhän on Lappeenrannassa?
Vuokrataso on korkea Lappeenrannassa eikä osu Kelan hyväksyttyjen asumismenojan kanssa, mistä ihmeestä ihmiset saavat vuokra-asunnon, joka menee tuon taulukon kanssa samoihin? Esim. 2 hlöä huomioidaan 658e vuokra Kelan taulukon mukaa, mutta sellaisia ei juurikaan löydy. Hinnat ovat satasen yli suurimmassa osassa asunnoissa. Jopa 30 m2 yksiöistäkin pyydetään enemmän.
Millainen asuinalue on Mäntylä, siellä näyttäisi olevan edullisimmat asunnot, onko rauhallista aluetta vai pahimmasta päästä?
Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista!
Rauhalliset asuinalueet?
7
169
Vastaukset
- Anonyymi
Keskustan alueet ovat hyviä, mutta tietenkin aika kalliita. Mäntylä, Kuusela, ja Mattila ovat kuolevia alueita. Ei palveluja juurikaan jäljellä. Samoin Lauritsala ja siellä päin olevat alueet ovat aika näivettyneitä. Skinnarila ja Kourula ovat kai aika hulivili paikkoja ehkäpä siksi, että siellä on paljon opiskelijoita ja kaupungin asuntoja. Tosin niitä on vähän joka paikassa. Tyysterniemi ja Voisalmi ovat ehkä kivoja jos löytää hyvän asunnon. Lappeenranta on yleensä ottaen aika hiljainen kaupunki, etenkin nyt kun Venäjän raja on ollut kiinni usemman vuoden. Palvelut olivat tosi hyvät muutama vuosi sitten, mutta nyt on todella hiljaista.
- Anonyymi
"nyt kun Venäjän raja on ollut kiinni usemman vuoden"
?
- Anonyymi
Mäntylä on tosi rauhallinen alue, mutta siellä ei ole juuri mitään muuta jäljellä kuin rapistuvia 60-luvun omakotitaloja ja kaupungin kerrostaloja joista osa on viime vuosina remontoitu ja tietenkin vuokrat nousivat tappiin. Siis rauhallista on, mutta ei juuri muuta.
- Anonyymi
Osuusasunnot oy:llä on Mäntyläntiellä asuntoja, jotka ovat halpoja. Minkähänlaisia nuo ovat, ovatko levottomia? Onko kenelläkään kokemusta?
- Anonyymi
Joutsenoon ei ainakaan kannata muutta täällä ei ole
mitään palveluita ja bussi matkat Lappeenranttaan
hiton kalliita. - Anonyymi
Älä muuta jos ei ihan pakko kaduttaa kuitenkin jälkeen päin.
- Anonyymi
Lepra ei ole hyväksi lapsille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313864- 412589
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut422548Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82335- 282076
- 381769
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461623Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3011495- 1411467
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461458