Mitä O:lalainen saanut elämässään aikaan?

Anonyymi-ap

Nyt kun olen täällä asunut noin 10 vuotta ja näkökulmaa on muuhunkin kun orimattilassa asumiseen niin on silmään pistänyt eräs seikka. Nimittäin se että täällä on paljon sellaisia henkilöitä jotka ei ole elämässään saaneet yhtään mitään aikaan, eivätkä juuri tätä kylää kauempana ole käyneet. Suppeaakin suppeammissa piireissä elämä mennyt. Ikääkin näillä jo niin paljon ettei muutosta tule enää tapahtumaan.
Onko täältä jotenkin vaikea lähteä kouluttautumaan ja päästä oikeisiin töihin vai mistä kiikastaa? Luulisi että olisi aikuisilla ihmisillä jo omistusasunnot, perheet ym. hankittuna mitta kun ei ole mitään. Onko paikkakunnalla jotenkin latistava vaikutus siihen mitä tekee tai elämältään haluaa. Ainakaan minuun ei yksikään orimattilalainen pysty vaikuttamaan mitenkään. Mutta jos on ikänsä täällä ollut niin jotenkin tämän saamattomuuden ymmärtää. Näitä tällaisia on kylä puolillaan ja sivukylillä varmaan suhteessa vielä enemmän. Tehkää nuoret elämällenne jotakin ettei teilläkin mene elämä hukkaan.

7

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ootko sinä se, joka tuli pummiksi Orimattilaan. Joku sellainen tuli samoihin aikoihin kuin minä. Minä tulin tammikuussa 2016.

Se joku juttu on täällä ja se ei kyllä vaikuttanut sellaiselta että olisi ollut "ikänsä" täällä?

• Anonyymi

Olen just se. Mistä arvasit?

• Anonyymi

Koska on maagista miten me kaikki täällä Suomi24:ssä kirjoittelevat olemme muka tulleet tänne samoihin aikoihin. Se on vähän ihmetyttänyt minua :(

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska on maagista miten me kaikki täällä Suomi24:ssä kirjoittelevat olemme muka tulleet tänne samoihin aikoihin. Se on vähän ihmetyttänyt minua :(

Sama minua ihmetyttää. Tulin tänne Lahdesta 2016. Tosin asuin joskus Niinikoskella. :DD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama minua ihmetyttää. Tulin tänne Lahdesta 2016. Tosin asuin joskus Niinikoskella. :DD

Onpa tarkkaa analyysia. Jopa ihan ihmettelen sun maagisia kykyjä O.O Kristallipallostako sä näitä juttuja haet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onpa tarkkaa analyysia. Jopa ihan ihmettelen sun maagisia kykyjä O.O Kristallipallostako sä näitä juttuja haet?

...Oli mikä oli, niin :DD

Kun mä muutin sieltä pois, niin hetken jopa harkitsin et oisin vara-avaimeni jättänyt vanhemmilleni. Asiasta tuli silti riitaa ja isä suuttui. Siis OIKEASTI suuttui. Meikä pysyi yhä rauhallisena, mutta se tilanne vain kehittyi ihan absurdiksi, koska se kohteli minua kuin olisin tehnyt jotain väärin! Se kohteli minua kuin olisin tottelematon tytär, joka on nyt VARASTANUT siltä jotain, mikä muka kuuluisi sille! Sen käytös oli niin järkyttävä että tiesin tehneeni oikean valinnan, TODELLA oikean.

On surullista muistella miten vielä uskottelin että isä muuttuu. Ei se ikinä muuttunut.

• Anonyymi

Täällä syntynyt ja asunut, kaksi lasta siunaantunut. 45 vuotta täällä töitä tehnyt ja täällä kirkkomaahan lasketaan. Aikaansaannokset ovat arvioitavissa eri näkökulmista tulevina vuosina ja +ja - saldo voi poiketa olettamasta, joka muodostuu 10 vuoden kokemuksella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      9
      1862
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      118
      1176
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1175
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      973
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      235
      942
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      884
    7. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      763
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      756
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      699
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      663
    Aihe