Nyt kun olen täällä asunut noin 10 vuotta ja näkökulmaa on muuhunkin kun orimattilassa asumiseen niin on silmään pistänyt eräs seikka. Nimittäin se että täällä on paljon sellaisia henkilöitä jotka ei ole elämässään saaneet yhtään mitään aikaan, eivätkä juuri tätä kylää kauempana ole käyneet. Suppeaakin suppeammissa piireissä elämä mennyt. Ikääkin näillä jo niin paljon ettei muutosta tule enää tapahtumaan.
Onko täältä jotenkin vaikea lähteä kouluttautumaan ja päästä oikeisiin töihin vai mistä kiikastaa? Luulisi että olisi aikuisilla ihmisillä jo omistusasunnot, perheet ym. hankittuna mitta kun ei ole mitään. Onko paikkakunnalla jotenkin latistava vaikutus siihen mitä tekee tai elämältään haluaa. Ainakaan minuun ei yksikään orimattilalainen pysty vaikuttamaan mitenkään. Mutta jos on ikänsä täällä ollut niin jotenkin tämän saamattomuuden ymmärtää. Näitä tällaisia on kylä puolillaan ja sivukylillä varmaan suhteessa vielä enemmän. Tehkää nuoret elämällenne jotakin ettei teilläkin mene elämä hukkaan.
Mitä O:lalainen saanut elämässään aikaan?
6
90
Vastaukset
- Anonyymi
Ootko sinä se, joka tuli pummiksi Orimattilaan. Joku sellainen tuli samoihin aikoihin kuin minä. Minä tulin tammikuussa 2016.
Se joku juttu on täällä ja se ei kyllä vaikuttanut sellaiselta että olisi ollut "ikänsä" täällä? - Anonyymi
Olen just se. Mistä arvasit?
- Anonyymi
Koska on maagista miten me kaikki täällä Suomi24:ssä kirjoittelevat olemme muka tulleet tänne samoihin aikoihin. Se on vähän ihmetyttänyt minua :(
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska on maagista miten me kaikki täällä Suomi24:ssä kirjoittelevat olemme muka tulleet tänne samoihin aikoihin. Se on vähän ihmetyttänyt minua :(
Sama minua ihmetyttää. Tulin tänne Lahdesta 2016. Tosin asuin joskus Niinikoskella. :DD
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sama minua ihmetyttää. Tulin tänne Lahdesta 2016. Tosin asuin joskus Niinikoskella. :DD
Onpa tarkkaa analyysia. Jopa ihan ihmettelen sun maagisia kykyjä O.O Kristallipallostako sä näitä juttuja haet?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onpa tarkkaa analyysia. Jopa ihan ihmettelen sun maagisia kykyjä O.O Kristallipallostako sä näitä juttuja haet?
...Oli mikä oli, niin :DD
Kun mä muutin sieltä pois, niin hetken jopa harkitsin et oisin vara-avaimeni jättänyt vanhemmilleni. Asiasta tuli silti riitaa ja isä suuttui. Siis OIKEASTI suuttui. Meikä pysyi yhä rauhallisena, mutta se tilanne vain kehittyi ihan absurdiksi, koska se kohteli minua kuin olisin tehnyt jotain väärin! Se kohteli minua kuin olisin tottelematon tytär, joka on nyt VARASTANUT siltä jotain, mikä muka kuuluisi sille! Sen käytös oli niin järkyttävä että tiesin tehneeni oikean valinnan, TODELLA oikean.
On surullista muistella miten vielä uskottelin että isä muuttuu. Ei se ikinä muuttunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354403- 553035
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462928- 302723
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3402661Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82625- 382299
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542055- 41764
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461693