Työvoimaministeri huomio! Nyt on aika alkaa järjestämään työllisyystyömaita työttömille. Suomessa on tekemätöntä työtä vaikka millä mitalla. Energiapuusta on huutava pula vaikka metsät ovat täynnä poltettavaksi kelpaavaa. Nyt vain työttömät vesurit ja raivaussahat laulamaan ja tekemään polttopuuta tarvitseville. Työstä on maksettava kunnon palkka.
NYT ON AIKA ALOITTAA TYÖLLISYYSTÖIDEN JÄRJESTÄMINEN TYÖTTÖMILLE.
54
508
Vastaukset
- Anonyymi
Työpaikkoja tarvitaan ja ennen kaikkea tekijöitä ulkomailta. Me finskit voidaan jäädä kotia nostaa peruspalkkaa ja rahanahneet voi jatkaa johtotehtävissä.
- Anonyymi
Nuo hommat sopisi hyvin linnavenkuloille.
- Anonyymi
Voi helvetti, toinen idiootti, montako vanki oli aina päivänpäätksi vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi helvetti, toinen idiootti, montako vanki oli aina päivänpäätksi vähemmän.
Pallot jalassa niin ei karkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pallot jalassa niin ei karkaa.
Nyt on tullut piirrettyjä katseltua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on tullut piirrettyjä katseltua.
No varmaan tarkoitti nykyaikaista digipantaa.
- Anonyymi
kuin myös niille pillittäjille, joita niin vituttaa lähtä töihin joka päivä ja vielä kehtaavat vittuilla persaukiselle työttömälle vapaa-ajan ihanuudesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuin myös niille pillittäjille, joita niin vituttaa lähtä töihin joka päivä ja vielä kehtaavat vittuilla persaukiselle työttömälle vapaa-ajan ihanuudesta
Vituttaa? Ei mua ainakaan. Mulla on ihan kiva työ. En mä siitä suurta palkkaa nauti, mutta saan laskujani maksettua. Ai niin, lomakin alkaa kohta.
- Anonyymi
Ei se sovi,niitten pitää päästä päiväkerhoon vertaistukian kanssa kahville!
- Anonyymi
3000 kk olis jees. Eli PALKKA.
- Anonyymi
Ei tule tapahtumaan, jos palkkaa pitäisi maksaa.
- Anonyymi
Vieläkö pitää, eikö tämä hallitus ole vielä orjalakia saanut läpi.
- Anonyymi
Joo. Sun äitiskin sais kerran elämåssään muita kuin liha-alan konsulentin töitä.
- Anonyymi
Et sinä mikään välkky ole.
Oletko koskaan työlistänyt yhtäkään, arvasin muuten et olisi noin pöhköä esittänyt. - Anonyymi
Kaikki rapsehtimaan saamiaan tukia vastaan!
- Anonyymi
Kuka on työnantaja joka vastaa työnantajan velvollisuuksista kun teetetään tukia vastaan töitä?
Suomessa täytyy olla nimetty työnantaja kaikille töille .
- Anonyymi
Minun metsistä ei kerätä mitään .
- Anonyymi
Mitä tekemään.
Tiedätkö yhtään mitä vastuita on työn teettäjällä.
- Anonyymi
Tekemätöntä työtä on vaikka kuinka paljon, palkanmaksajista on pula
Kajaanin työllisyyden hoito on kaupungin vastuulla. EI hyvältä näytä. Muut kaupungit ovat paljon edellä.
Tiedoksi , että Kajaanin kaupunki maksaa tänäkin vuonna miljoonia ns. sakkomaksuja valtiolle kun eivät saa järjetetyksi mitään työmahdollisuuksia pitkään työttömänä olleille.
Tässä olisi tutkivalle journalistille hyvä aihe, miksi Kajaanin työllisyyden hoito on sellaista kuin on- Anonyymi
Siksi maksavat sakot kun tulee halvemmaksi kuin työllistäminen.
Et varmaan tiedä millainen porukka pitää ensin työllistää , että työttömien työllistäminen onnistuu.
Työnantajan vastuu maksaa maltaita ja paljon halvemmaksi tulee sakkojen maksu tässä tapauksessa.
- Anonyymi
Kaupungin työllisyydenhoito on yhtä retuperällä kuin soten terveydenhuoltokin.
- Anonyymi
Polttopuumarkkinat Kajaanissa ovat pohjattomat.Edellyttää kuitenkin että ostaja saa puut kotiin toimitettuna ilmaiseksi eikä myöskään joudu maksamaan valmistukseen käytetystä työajasta ja valmistus sekä kuljetuskustannuksista.
Ilmaisesta polttopuusta kuluttajan saama hyöty on noin 128 euroa/pm3.
Verottajan osuus tuosta 128 eurosta olisi noin 50 % ja sen tämä polttopuulahjan saanut sitten seuraavan vuoden veroilmoituksessa joutuu ilmoittamaan.
Lisäksi polttopuun toimittaja joutuu omasta pussistaan tilittämään tuon Alvin joka on 25.5% tuon 128 euron päälle.
Sinun työllistämisyrityksesi valuu hiekkaan koska polttopuun ostajan talous ei kestä ottaa vastaan alkutuotannontuotteita joista yhteiskunta ottaa oman osuutensa euroina. - Anonyymi
Joutomamut metsään tai maasta ULOS!
- Anonyymi
Tiedätkö, että jos noin voisi toimia niin se olisi jo tehty aikoja sitten.
Suomi on sitoutunut tiettyihin sopimuksiin muun maailman kanssa joka sitoo myös suomea. - Anonyymi
Käy häätää. Hittooko täällä riehutaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö, että jos noin voisi toimia niin se olisi jo tehty aikoja sitten.
Suomi on sitoutunut tiettyihin sopimuksiin muun maailman kanssa joka sitoo myös suomea.Niin sitä vaan lähdettiin pois Ottawan sopimuksestakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sitä vaan lähdettiin pois Ottawan sopimuksestakin.
Eri asia lähteä YK:sta purkamaan inhimillisiä sopimuksia kuin ase sopimuksia.
Persuthan eivät toki välitä ihmishengestä mitään se tiedetään.
- Anonyymi
Tällekin kesälle jo useamman hehtaarin raivannut.
Jep mutta hallistus voisi jakaa moneen asiaan rahaa siten että työllisyys paranisi reilusti. Ei pelkästään rahoittaa kymmenillä ja sadoilla miljoonilla yhtä kaivosta.- Anonyymi
Näilläpä paviaaneilla on erikoinen laskuoppi. Kuvittelevat kansan ja varsinkin köyhien työttömien ostovoiman kasvavan orjatöillä. Kylillä kuultua, että ostovoiman tuomaa talouskasvua tarvittaisiin...kuka tälle saatanan "viisaalle" hallitukselle jaksais rautalangasta vääntää ja piirtää, että älyäisivät?!?!?!
- Anonyymi
ja sen lisäksi haista paska toimimattomia "työllisyyspalveluja"
- Anonyymi
freukkarit lauloi jo 80 luvulla. "kaikki tarvii jonkun itseänsä huonomman... kaikki tarvii jonkun jota sopii paheksua... jonkun heikomman tai köyhemmän tai m..akuonomman...ja ellet löydä ketään muuta niin haveksippa mua." Tämä laulu sopii hyvin myös nyky porvarihallitus politiikkaan, jota ärripurra ja riepu petteri kansalle syöttää.
- Anonyymi
Nakertajan Demokraattiset Naiset (NTN) eivät hyväksy Orpon ja Purran hallituspolitiikkaa!!!
- Anonyymi
Kyllä seuraavat leikkaukset on kohdistettava eläkkeisiin. Nykyiset eläkeläiset eivät todellakaan ole ansainneet eläkkeitään itse.
- Anonyymi
Kyl multa on vaan joka ikisestä palkasta otettu eläkemaksut, ihan sieltä 16 vuotiaasta asti. Voit arviolaskea, mitä on lähtenyt 50 v aikana ja maksan yhä eläkemaksua, olen nääs töissä vielä. Tossa on vielä se, että sitä 7 vuotta ei huomioida eläkkeissä, koska eläke alettiin laskea vasta 23:ta ikävuodesta. Se on suuri vääryys! Mä en tiedä, ymmärrä, mikä olisi se palkka, jota pitäisi saada, kun "kukaan ei maksa palkkaa". Paljonko pitäisi saada netto? Toi "netto" tarkoittaa sitä, että palkasta on putsattu kaikki pakolliset, myös se eläkemaksu, pois.
Ajattelin tässä, mitä sain palkkaa, kun alotin työnteon. Oli niinkin suuri, kuin n 200€/kk nykyrahalla. Siitä maksoin kopperon vuokra, söin, mihin rahat riitti ja pari viikkoo oli nälkää aina ennen seuraavaa tiliä. Eipä ollut asumis- ym tukia. Se hyvä puoli tuossa "koulussa" oli, että oppi elämään niukasti ja kaikki hullutukset jäi pois. Elän edelleenkin niukasti, enkä valtiolle anna senttiäkään ylimääräistä verorahaa (alvin muodossa) vain safka. Jos jossain käyn ostoksilla, niin tuolla etelänaapurissa, jää nekin rahat sinne. - Anonyymi
Kyllä minun palkastani 16-vuotiaasta asti on pidätetty eläkemaksut. Eläkefirmat ovat ne sitten sijoittaneet tuottoisasti ja niistä pystytään maksamaan nykyeläkkeitä. Eläkekertymää alkoi kertyä vasta 23-vuotiaana, joten siinä meni 7 vuotta jonnekin, jota ei laskettu hyväkseni.
- Anonyymi
Kaikille tulee joulutonni käteen.
- Anonyymi
Työttömät voisi kitkeä lupiineja teiden varsilta, puhdistuisi ympäristö ja omatunto kun jotain tekis rahan eteen.
- Anonyymi
Mitäpä jos itse vaikka työpäiväsi jälkeen menisit niitä lupineja repimään ihan keskenäsi. Jos sinua niin kateeks käy työttömien olot. Minulla on ratkaisu siihen ota lopputili tai jos olet verohuijari yrittäjä niin tee konkka ja ilmottaudu kortistoon sillähän tuosta kateudesta pääset.
- Anonyymi
Kyllä vihreet ärähtäis! Pörriäiset häviää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäpä jos itse vaikka työpäiväsi jälkeen menisit niitä lupineja repimään ihan keskenäsi. Jos sinua niin kateeks käy työttömien olot. Minulla on ratkaisu siihen ota lopputili tai jos olet verohuijari yrittäjä niin tee konkka ja ilmottaudu kortistoon sillähän tuosta kateudesta pääset.
Nyt osui ja upposi 🤣
- Anonyymi
huumekauppa tulisi laillistaa, valtio voisi ostaa isommat erät tuottajalta ja työttömät voisivat myydä edelleen. tällä olisi valtava työllistävä vaikutus ja verotulojakin tulisi roimasti.
- Anonyymi
Eikä tarttis mömmöjä rahteerata merten takaa,winwin
- Anonyymi
Miksi työtön möisi huumeita, voidaan me parempiosaiset hoitaa sekin bisnes.
- Anonyymi
Te ootte niitä asiakkaita joilla on joutilasta rahaa eikä sisältöö elämässä, te tarviitte huumeita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te ootte niitä asiakkaita joilla on joutilasta rahaa eikä sisältöö elämässä, te tarviitte huumeita
👍👍🤣
- Anonyymi
Keskustanuoret ratkaisevat kaikki ongelmat, ainakin maaseudulla. Me vaadimme kannabiksen kasvatuksen, jalostuksen ja kaupan vapauttamista sekä seksipalveluja maaseudulle.
- Anonyymi
Kajaanista suomen dami.
- Anonyymi
Siis ihanko vakavissas kirjoittelit??
"Valmiina eteen", on näköjään päivän sana. Eikö tullut mieleen, että voisit hakea niitä töitä ihan itse? Vai odotatko kauankin, että joku virkamies tuo niitä sulle?- Anonyymi
Sitä varten tuolla virastoissa on palkattua henkilökuntaa, eli jos sieltä ei saa apua työllisyyteen niin kenkää kaikille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä varten tuolla virastoissa on palkattua henkilökuntaa, eli jos sieltä ei saa apua työllisyyteen niin kenkää kaikille.
Apua työllistymiseen sieltä pitäisi saada, ei ne virkailijat pysty palkkaamaan ketään mutta niiden pitää pystyä antamaan vinkkejä, ohjausta ja tukea erityisesti silloin jos on ollut pitkään työttömänä.
Minulta kysyttiin, ootko hakenut töitä ja tähän vastasin, että oon; siinäpä se ohjaus sitten olikin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apua työllistymiseen sieltä pitäisi saada, ei ne virkailijat pysty palkkaamaan ketään mutta niiden pitää pystyä antamaan vinkkejä, ohjausta ja tukea erityisesti silloin jos on ollut pitkään työttömänä.
Minulta kysyttiin, ootko hakenut töitä ja tähän vastasin, että oon; siinäpä se ohjaus sitten olikinEli kenkää niille. Ei niinku mitään hyötyä tälle maalle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulta kysyttiin, ootko hakenut töitä ja tähän vastasin, että oon; siinäpä se ohjaus sitten olikinJuu, se työnhakuvaihe on ihan omalla vastuulla. Jos sen osaa, niin mitäpä sitä turhaa muita lätisemään.
- Anonyymi
Nyt olisi hyvä aika aloittaa ne miinoitukset, sillä tuo ottavan sopimus loppuu pian.
- Anonyymi
semmoiset telttamajoitus työleirit ja viikon parin loma kun täyttä päivää pari viikkoa rytmi? sinne vois ruokaa tuoda joku pelastusarmeija vaikka
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2081360- 961256
Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9898Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛85842Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan2830Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.57776- 31768
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle14762Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii43713T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37708