Raha on väline jota ihmiset käyttävät palvelujen ja tavaroiden vaihdon helpottamiseen. Kun tekoäly parinkymmenen vuoden sisällä korvaa ihmiset melkein kaikissa ammateissa, niin mitä tapahtuu rahaan perustuvalle yhteiskunnalle?
Minä en ymmärrä miten miten todellisia kustannuksia vaativa tavaroiden tuotanto voidaan järjestää yhteiskunnassa jossa ihmisillä ei ole tarjolla työtä. Mutta jotenkin sen täytyy olla mahdollista.
Miten työ, joutilaisuus ja tavaratuotanto on hoidettu ET yhteiskunnassa?
3
<50
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Joku viisas, olikohan peräti tällä palstalla, kertoi saaneensa kanavoinnissa tietoa kehittyneen muukalaissivilisaation yhteiskunnasta. Mitään valuuttaa ei ollut vaan kaikki hyvitettiin työpalveluksena. Ilmoitustaulun kaltaisilla ruuduilla näkyi mihin tarvitaan työntekijää avuksi. Siitä sitten vaan nappasi mieleisensä tehtävän eikä muuta kuin hommiin. Mitään koulutuksia ei tarvinnut, jokainen tiesi sisimmässään mihin kykeni ja mikä tuntui oikealta. Yksi olento saattoi viikon sisään harjoittaa monenlaista eri ammattia. Lorvimista ei siinä yhteiskunnassa ollut, sillä nämä olennot olivat äärimmäisen tunnollisia pitääkseen yhteiskuntansa pyörimässä. Eivät vain pystyneet jäämään laakereilleen lepäämään vaan lähestulkoon kilpailivat siitä kuka päösi tekemään raskaimman raadannan. Kauppakeskuksistakin sai vain hakea ruokaa ja tavaraa, mitään ei mistään maksettu. Usein kauppareissu meni niin, että ennen ostoksia olento kävi purkamassa ja hyllyttämässä erän tavaraa täysin vapaaehtoisesti ja sen jälkeen haki hyllystä kaiken tarvitsemansa. Kieltämättä edistyksellinen yhteiskuntarakenne, mutta vaatii varmasti tietynlaiseen kuriin ja vilpittömyyteen jalostumisen. Sitä en muista oliko rangaistukset rikkomuksista jotakin Singaporen kaltaisia. Vai tarvittiinko rangaistuksia ollenkaan jos/kun olennot vain olivat syntyjään täysin hyväntahtoisia? Väkimäärä oli vain murto-osa ihmiskuntaan verrattuna. Varmaankin pitävät populaatiot kurissa, ettei tule nälänhätää yms. ihmiskuntaa piinaavia yhteiskunnallisia ongelmia. Jos em. kanavoinnin kokenut tätä lukee niin kertoisitko mikä sivilisaatio oli kyseessä? Ja korjaatko jos olen väärässä? Kiitos! 😊
Meillä täällä Maassa markkinataloudessa asiat hoidetaan kepillä ja porkkanalla
https://www.youtube.com/watch?v=mB2LSLzU5HA&ab_channel=Velhokonserni
Kannustava ilmapiiri saa työläisen kokemaan itsensä tärkeäksi osaksi koneistoa ja yhteiskuntaa. Erilaiset tittelit sitouttavat ja luovat illuusion hierarkiassa noususta ylös, vaikka ne eivät palkkapussissa näkyisikään.
Liika raha vie motivaatiota ja työntekijä alkaa miettiä voisiko vähemmällä työllä saada velä enemmän? Hyvänä aikana johtajat rikastuu ja huonona aikana siitä syytetään työläistä
https://www.youtube.com/watch?v=X5s3B9dxuFE&ab_channel=jormassi
Isot firmat ja pamput ovat oppineet sen että työntekijät ja aliurakoitsija pidetään "löysässä hirressä", eli heille maksetaan juuri sen verran että on pakko tehdä parhaansa että tulee toimeen.
Uskon vakaasti että myös ufolaisilla on hierarkiansa ja johtajansa kuin myös pelisääntönsä, koska mikään yhteisö ei toimi jos kaikilla olisi omat sääntönsä.Armeija on radikaaleimpia esimerkkejä hierarkioista. Jos mokaa, sieltä voi myös vajota alaspäin tai jopa kuolla.
Historiassa on valtavasti esimerkkejä siitä kuinka valloittajista, sotapäälliköistä ja kenraaleista
on tullut kuninkaita, kaaneja, ruhtinaita jne.
Esimerkkinä aika historiasta on vaikkapa Monacon ruhtinaskunta. Genovalainen Grimaldin suku nousi valtaan 1297, kun François Grimaldi valloitti linnoituksen. Hän oli naamioitunut munkiksi ja haki yösijaa linnoituksesta. Grimaldi tappoi vartijan ja valtasi linnoituksen miehineen.
Edesmennyt ruhtinas Rainer ja Albert ovat heidän jälkeläisiään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395268- 853762
- 503170
- 623045
- 113035
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562393- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1461867Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751