Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kysymys diana-kihloista

typeräkö?

Tällä palstalla useasti mainitaan diana-kihlat, eikä aina kovin arvostavaan sävyyn.
Taidan olla aika typerä, mutta en tajua, mitä ne ovat! Siis jotain halpoja rihkamasormuksiako?
Voisitteko selventää minulle hieman, Te viisaammat :)

17

11945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tepattaja

      en mäkää kyl tajuu että mitkä on diana häät tai ne mitkä nyt olikaa

      • Diana

        ...ovat ihan kultasormuksia. Sellaisia joita saa monesti 2yhden hinnalla. Tietääkseni on tästä kyse. Luulen, että Diana-kihloja haukkuvat eivät arvosta muita kuin muhkeilla timanteilla varustettuja kultarinkuloita.

        Ajatushan se on tärkein, vai mitä?


    • Smith & Goldstein
      • sara21

        tuo nyt ei liittynyt mitenkään tähän asiaan...


      • Mainoksen nähnyt

        Hä? Eikä ole! Diana-kihlasormus on ihan tavallinen sileä kultainen kihlasormus.

        Kultajousessa myydään ainakin (vaikkei saa mainostaa?). Ovat usein tarjouksessa ja muutenkin edulliset. Varmaan aika yleiset, kun moni tietää ne nimeltä.

        Pääasia, että sormukset miellyttää itseään. Ja en kyllä erota muista sileistä (hieman kalliimmista) noita Diana-kihloja. Ja vaikka erottaisin mulle on ihan sama millainen sormus jollain on.


      • Smith & Goldstein
        Mainoksen nähnyt kirjoitti:

        Hä? Eikä ole! Diana-kihlasormus on ihan tavallinen sileä kultainen kihlasormus.

        Kultajousessa myydään ainakin (vaikkei saa mainostaa?). Ovat usein tarjouksessa ja muutenkin edulliset. Varmaan aika yleiset, kun moni tietää ne nimeltä.

        Pääasia, että sormukset miellyttää itseään. Ja en kyllä erota muista sileistä (hieman kalliimmista) noita Diana-kihloja. Ja vaikka erottaisin mulle on ihan sama millainen sormus jollain on.

        Kun minä jäin pois kulta-alalta, 9 vuotta sitten, oli tuo sileä sormus, sileä sormus, ja tuo minun esittelemäni Diana.


    • :):):)

      on "perussormuksia" eli niiden ulkoreunus on puolipyöreä. Lienevät sen vuoksi suosittuja kun aina löytyy jostain kaupasta löytyy kaksiyhdenhinnalla -tarjouksia. Hinnat voivat jo lähteä muutamasta kympistä (ohuimmat kultaset...), mutta valkokultaisilla leveämmillä sormuksilla hinnat menevät jo moneen sataan euroon, joten ei suoraan voi yhdistää dianaa halpuuteen. Turvallinen sormus tulevan vihkisormuksen valinnan kannalta, mutta ehkä vähän tylxähkö yksinään :D Isteltäkin moinen löytyy, mutta en juurikaan perusta prameluureista

      • Mainoksen nähnyt

        Niin just ja puolipyöreitä...


    • eelia

      Kuvastaa mahtavasti täydellistä persoonattomuutta ja mielikuvituksen puutetta. Siitä se niiden maine johtuu.

      Rahahan ei ole avainkysymys, meillä oli ensimmäiset kihlasormukset tehty langasta ja Egyptiläisistä scarabee- hahmoista. Sormukset ostaessamme valitsimme Kalevalan hopeiset erittäin meidännäköiset mallit, hintaa taisi olla 40€/ kpl. Eilen käytiin varailemassa muuten vihkisormuksia, ja niistä tulee teräksiset matta musta- hopeat sormukset, upeat (siis meille, en tiedä muiden tyliä) minun sormukseni hinta on 250€ ja miehen 199€.
      Enkä tarkoita etteikö jonkun mielestä Dianat voisi oikeasti olla maailman kauneimmat.. :)

      • mainoksen nähnyt

        Ei ne välttämättä ole persoonattomia. Vaikka sellaiset on monella. Jos niistä itse tykkää niin silloinhan ne sopii omalle persoonalle! Musta ne on ihan ok, mutta ei sytytä mua.

        Ja nykyään on niin muotia olla persoonallinen ja erilainen...


      • Satans little helper

        teräksiset matta musta- hopeat sormukset???
        Ihan kauheeta! En ikimaailamssa haluaisi! HYIIi!


      • eelia
        Satans little helper kirjoitti:

        teräksiset matta musta- hopeat sormukset???
        Ihan kauheeta! En ikimaailamssa haluaisi! HYIIi!

        Käy katsomassa,
        http://www.teno.com/tariwand3di.html
        Tilattiin lauantaina. Vaihdoin sen "mustan" eli keramiikan sitten kultaraitaan. Minusta aivan ihana, ei varmaan kaikkien mielestä. En nyt ehkä sentään "hyi hitto" sanoisi kenenkään sormuksesta..??


      • näinkin voi ajatella

        Tai vaatimattomuutta, sormuksen merkityksettömyyttä (ei kihlauksen tärkein juttu) tai "perinteisyyttä". Miten kukakin haluaa tulkita =)


      • Jarzaq7
        eelia kirjoitti:

        Käy katsomassa,
        http://www.teno.com/tariwand3di.html
        Tilattiin lauantaina. Vaihdoin sen "mustan" eli keramiikan sitten kultaraitaan. Minusta aivan ihana, ei varmaan kaikkien mielestä. En nyt ehkä sentään "hyi hitto" sanoisi kenenkään sormuksesta..??

        Hieno sormus :) Annoit ennakkoluuloiselle nokille ja oikeen olan takaa tai, jos ei saanu, niin sit on eläny ikänsä kapaloissa ja pumpuleissa. Ois paikallaan rinkulan valinta itselläkin... jos satut sivulle ajoissa, olisko vinkkiä paikasta, mistä hankkia???


      • :))

        Eikö se maine lie johtune sormusten tarjouksista? Monelle nuorelle ne ensimmäiset kihlat ehkä.

        Jotenkin ahtaat rajat sulla, että mikä on hyväksyttävää kihlasormukseksi. Näkisin, että sileä, kultainen kihlasormus kuvastaa paremmin ikuisuutta ja puhtautta, kuin mikään muu, mitä on tarjolla. Jotkut haluavat ehkä niinkin, ettei sormus liittyisi vahvasti mihinkään tiettyyn aikakauteen tai tyyliin, kuten esim. 80-lukuun, että sormus ei sitten olisi myöhemmin ristiriidassa minkään kanssa. Vaikea kuvitella, että yksinkertainen muoto missään vaiheessa alkaisi ärsyttämään tai tökkimään. Voi ajatella sinne tulevaisuuteenkin sitä.

        Mutta tokkopa sen sormuksen tarvitse kuvastaa kantajiaan, vaan heidän välistä suhdettaan, kestävyyttä ja laatua. No mikäs siinä, voi kai sitä liittoaan kuvailla langalla, kovakuoriaisella ja ruostumattomalla (?) teräkselläkin. Ymmärrän kyllä silti sen, että se sileä kultasormus ei ole kaikkien valinta, enkä lähde haukkumaan toisin valinneita millään attribuuteilla. Ei uhkaa minua.

        P.s. Vaikka raha ei ollutkaan sinulle avainkysymys, niin kumman paljon hintoja sinun viestissäsi vilisee. Talousko se onkin sen niin tavoitellun persoonallisuuden ja mielikuvituksen taustalla?


    • kirppalei

      Tavallinen kultasormus tuo Daina on. Itsellänikin sileä ja puolipyöreä sormus. Siihen on sitten helppo yhdistää vihkisormuksen. Tuleva vihkisormukseni teettettiin ja on myöskin sileä puolipyöreä, jossa on valkokultaa ja kelta kultaa ja viisi timanttia.

    • sormuksista tietävä

      Ainakin Briteissä ja Ranskassa ja jopa Hollannissa asuessani olen aina kuullut tuolla Diana-sormuksella viittaavaan juurikin tuohon prisessa Dianan kihlasormuksen tyyliin.
      Siis sormukseen jossa on jokin arvokivi keskellä, kuten rubiini ja sitten ympärillä pienempiä timantteja.Yleensä keskikivi on hieman soikea.

      En ole kyllä Suomessa koskaan kuullut että Diana sormusta ei olisi arvostettu. Sehän on yleensä paljon hintavampi kuin "normaalit" kihlasormukset Suomessa.
      Mutta esimerikiksi Jenkeissä ja Briteissä jotkut saattavat arvostella sormusta "halvaksi" kun ei ole suurta timanttia keskellä vaan halvempi rubiini.

      Ja todellakin kaikissa muissa maissa Diana ring tarkoittaa siis tätä tyyliä http://www.cresla.com/images/z_dianaring.jpg
      jos jotain muuta väitätte niin väärässä olette :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      88
      2313
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2019
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1853
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1400
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe