Rengit ja Piiat talkoisiin heinäpellolle, siinä kesälomalle tekemistä. Heinäseipäät pystyyn.
Heinäpelto
35
386
Vastaukset
- Anonyymi
Sotkamon museon luona esittelevät usein maanviljelemistä!
- Anonyymi
Museotyökaluilla onnistuu maanviljelykin, vaikka hieman historiaa kehissä.
- Anonyymi
Vaarin opeillako?!
- Anonyymi
Metsäjänis ja rusakko syövät talvisin kuivaheinää. Hevonen se vasta Syö. Heinäpaalissakin on paalua. Kauniiksi niitetyt pellot ovat kauniita.
- Anonyymi
Heinäpoutia pitää pitkään, pihapiiristäkin kummasti heinää lähtee.
- Anonyymi
Harvajärjestelmällä aina voittaa pihapiirin heinikot!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harvajärjestelmällä aina voittaa pihapiirin heinikot!
Haravajärjestelmällä voittaa heinikot.
- Anonyymi
WANHAN AJAN NIITTOKONE
- Anonyymi
KUMPI SE ON, JOHN DEERE VAI BELARUS? BELARUSPAS!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KUMPI SE ON, JOHN DEERE VAI BELARUS? BELARUSPAS!
CA SE, CASELTA VAIKUTTAA!!
- Anonyymi
Pihapiirin heinikot, horsmat kannattaa niittää ja pihapiirin pajukot raivata pois. Talon pihapiirin arvostus ja arvo nousee uuseen kukoistukseen, jos hieman maiseman hoitoa suorittaa, koko loppukesän ihana katsella pihapiirin ympäristöjä. Ei tarvitse olla EU-maataloustuen piirissä ollenkaan.
- Anonyymi
Horsmat, nokkoset ja pajut niitetty rakennusten ympäriltä, tulipa kaunis pihapiiri!!
- Anonyymi
Ukin vanha niitokone löytyi vanhan navetan perukoilta traktorin perään, hieman niitellä nokkosia ja horsmia tiluksilta vähemmäksi. Arvon ansaitsee WANHA PIHAPIIRI.
- Anonyymi
Terälappuniittokone toimii sittenkin, hieman rasvaa niveliin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaatuu kuin heinää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhassa vara parempi!
- Anonyymi
Tyhjä heinälato ei kattoa kaipaa, kattoa vai katsoa? Molempia! Ei edes polttopuita ole WANHASSA HEINÄLADOSSA?
- Anonyymi
Muualla Suomessa on keksitty käyttää traktoria.
- Anonyymi
Maiseman hoitokone on paras!
- Anonyymi
Tienvarsi niittokoneen olen todennut hyväksi, sillä lähtee pajukotkin pellolta, komeat maisemat avautuvat tuvan ikkunasta.
- Anonyymi
Traktoriurakoitsijalta löytyy pajukon, horsmikon ja nokkosten niittoon lääkkeet! Raivaussahakin toimii kolmioterällä, silläkin lähtee!
- Anonyymi
WALKEA TRAKTORIN MUNA PELLOLLA!!!
- Anonyymi
Muniva traktori??
- Anonyymi
RENKI JA PIIKA TALOSSA, PIIAN AITASSA ÖISINKIN TOIMINTAA!
- Anonyymi
Maatilalle sopii renki ja piika oleskelemaan. Kaurapuurot ja pottumaidot talon puolesta.
- Anonyymi
Mummolan pihapiirissä hommia.
- Anonyymi
Koirallekin heiniä koirankoppiin!
- Anonyymi
Mökkirannasta niittämällä pari kertaa kesässä rantaruovikot, lumpeet, ulpukat ja kaislat saa hyvän uimarannan ja samalla tulee hoidettua vesistöä varsinkin keräämällä vesikasvit pois vedestä. Niittokertojen jälkeen eivät vesikasvit kasva ollenkaan vuosiin.
- Anonyymi
Sitten saisi rengit ja piian harrastaa romantiikkaa heinäladossa.
- Anonyymi
Kyllä se oli niin isotöistä touhua kärväälle tai seipäille laittaa heinät muinoin.En päivääkään oo katunut kun loppui sekin riemu.Kesät pilalla niiden helevetin kuivanheinien teon takia.
- Anonyymi
Van sitä ennen niitettiin viikatteella luonnon jäkkiheinikoita rantaniityiltä yms. paikoista. Ei pieniä peltoja joutavien kantturoiden eväisiin tuhlattu. Se piti kylvää viljalle, tai ainakin pottua kasvamaan.
- Anonyymi
Olen ollut lapsuudessa/nuoruudessa monet kerrat heinäpelloilla talkoissa/töissä; nykyään saa sossutukia persäällään istumisesta.
- Anonyymi
No miten sitä verrataan heinätalkoita ja nykyajan sossuntukia? Ootko vain katkera ja kateellinen niille joilla ei satu olemaan töitä.Ja ne heinätalkoot ja työt ei ne oo oikeita töitä.Niistä ei maksettu pennin jetiä.
- Anonyymi
Teollisuustontitkin olisi hyvä raivata, siisteys on puoli ruokaa kiinteistöissä!
- Anonyymi
Paljon heinää!!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078