Suomen Seniorihoivan somearvostelut eivät kestä tarkastelua
Oletko koskaan ihmetellyt, miksi joidenkin yritysten sosiaalisen median arvostelut ovat lähes poikkeuksetta ylistäviä? Entä miksi ne näyttävät liian hyviltä ollakseen totta?
Suomen Seniorihoivan somearvostelut ovat tästä hyvä esimerkki. Alalla toimivat tietävät, kuinka vaikeaa on saada asiakkaita jättämään julkisia suosituksia – varsinkin hoiva-alalla, jossa yksityisyys ja herkkyys ovat keskiössä. Siksi poikkeuksellisen suuri määrä lähes identtisiä, positiivisia arvioita herättää kysymyksiä.
Suomen Seniorihoivan ostetut suositukset
6
148
Vastaukset
- Anonyymi
Täydet viisi tähteä – liian hyvää ollakseen totta?
Kun jokainen arvostelu antaa täyden viiden tähden ja käyttää lähes identtistä ylistävää kieltä, on syytä pysähtyä. Aidot asiakasarviot vaihtelevat – joku kiittää palvelua, toinen toivoo parannuksia. Täydellinen yksimielisyys ei ole normaalia, vaan usein merkki siitä, että arvostelut on ostettu tai manipuloitu. - Anonyymi
Suosittelijoita voi ostaa – ja niin myös tehdään
Nykyään on olemassa palveluita, jotka tarjoavat maksua vastaan:
seuraajia somekanaviin
tähtiä ja arvioita Googleen
jopa "asiakkaita", jotka esiintyvät tyytyväisinä suosittelijoina
Tämä ei ole vain epäeettistä – se on harhaanjohtavaa markkinointia. - Anonyymi
Miksi tämä on ongelma?
🧭 Uskottavuus murenee
Kun käy ilmi, että suositukset on ostettu, yrityksen maine voi romahtaa. Luottamus on vaikea rakentaa uudelleen.
⚖️ Lain rajoilla – tai sen väärällä puolella
Harhaanjohtava markkinointi on monissa maissa laitonta. Suomessa kuluttajansuojalaki kieltää tällaiset käytännöt, ja seuraamukset voivat olla tuntuvia.
🧩 Ei aitoa arvoa
Aito suosittelu perustuu asiakkaan kokemukseen. Ostettu suosittelu ei kerro mitään palvelun laadusta – se on pelkkä kulissi.
🕳️ Pitkässä juoksussa haitallista
Lyhytaikainen näkyvyys ei korvaa sitä vahinkoa, jonka luottamuksen menettäminen aiheuttaa. Maine ei palaudu yhdellä kampanjalla. - Anonyymi
Kuluttajilla on oikeus tietää, milloin heitä yritetään huijata. Ja koska rehellisyys on edelleen paras markkinointistrategia – varsinkin hoiva-alalla, jossa luottamus on kaiken perusta.
Jos yritys ostaa suosituksia, mitä muuta se on valmis peittelemään? - Anonyymi
Montako aloitusta tämä aihe tarvitsee? Sama on monilla palstoilla.
- Anonyymi
Suomen terveydenhoito ihan rapakunnossa , monisairaita ihmisiä ei hoideta. HÄvetkää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222648- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821189