Suomen Seniorihoivan ostetut suositukset

Anonyymi-ap

Suomen Seniorihoivan somearvostelut eivät kestä tarkastelua

Oletko koskaan ihmetellyt, miksi joidenkin yritysten sosiaalisen median arvostelut ovat lähes poikkeuksetta ylistäviä? Entä miksi ne näyttävät liian hyviltä ollakseen totta?

Suomen Seniorihoivan somearvostelut ovat tästä hyvä esimerkki. Alalla toimivat tietävät, kuinka vaikeaa on saada asiakkaita jättämään julkisia suosituksia – varsinkin hoiva-alalla, jossa yksityisyys ja herkkyys ovat keskiössä. Siksi poikkeuksellisen suuri määrä lähes identtisiä, positiivisia arvioita herättää kysymyksiä.

6

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täydet viisi tähteä – liian hyvää ollakseen totta?

      Kun jokainen arvostelu antaa täyden viiden tähden ja käyttää lähes identtistä ylistävää kieltä, on syytä pysähtyä. Aidot asiakasarviot vaihtelevat – joku kiittää palvelua, toinen toivoo parannuksia. Täydellinen yksimielisyys ei ole normaalia, vaan usein merkki siitä, että arvostelut on ostettu tai manipuloitu.

    • Anonyymi

      Suosittelijoita voi ostaa – ja niin myös tehdään

      Nykyään on olemassa palveluita, jotka tarjoavat maksua vastaan:

      seuraajia somekanaviin
      tähtiä ja arvioita Googleen
      jopa "asiakkaita", jotka esiintyvät tyytyväisinä suosittelijoina

      Tämä ei ole vain epäeettistä – se on harhaanjohtavaa markkinointia.

    • Anonyymi

      Miksi tämä on ongelma?

      🧭 Uskottavuus murenee

      Kun käy ilmi, että suositukset on ostettu, yrityksen maine voi romahtaa. Luottamus on vaikea rakentaa uudelleen.

      ⚖️ Lain rajoilla – tai sen väärällä puolella

      Harhaanjohtava markkinointi on monissa maissa laitonta. Suomessa kuluttajansuojalaki kieltää tällaiset käytännöt, ja seuraamukset voivat olla tuntuvia.

      🧩 Ei aitoa arvoa

      Aito suosittelu perustuu asiakkaan kokemukseen. Ostettu suosittelu ei kerro mitään palvelun laadusta – se on pelkkä kulissi.

      🕳️ Pitkässä juoksussa haitallista

      Lyhytaikainen näkyvyys ei korvaa sitä vahinkoa, jonka luottamuksen menettäminen aiheuttaa. Maine ei palaudu yhdellä kampanjalla.

    • Anonyymi

      Kuluttajilla on oikeus tietää, milloin heitä yritetään huijata. Ja koska rehellisyys on edelleen paras markkinointistrategia – varsinkin hoiva-alalla, jossa luottamus on kaiken perusta.

      Jos yritys ostaa suosituksia, mitä muuta se on valmis peittelemään?

    • Anonyymi

      Montako aloitusta tämä aihe tarvitsee? Sama on monilla palstoilla.

    • Anonyymi

      Suomen terveydenhoito ihan rapakunnossa , monisairaita ihmisiä ei hoideta. HÄvetkää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3362
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3157
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2648
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1465
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82
      1189
    Aihe