Tässä on riippukeinu nojatuolin tilalle, kaikki saavat kirjoittaa tänne kuulumisiaan

Anonyymi-ap

En pidä aamunavausta jokaiselle erikseen, kun ei olla pyhäkoulussa eikä
lastentarhassa. En kommentoi mitään. Kaikki yhdessä saavat opetella ylläpitämään
keskustelua.

256

2381

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulle tuli yskä kun yksin makailen. Onko mitään hyvää keinoa hillitä tätä yskää?

• Anonyymi

Hunajatee tehoaa tai sitten voi yrittää etsiä kaveria sänkyyn.

• Anonyymi

Itseäni on auttanut imeskelytabletti Codetabs.

• Anonyymi

"Kaikki yhdessä saavat opetella ylläpitämään keskustelua."
      Onko kova haaste vai helppo ?

• Anonyymi

Ai, täällä on muitakin yökyöpeleitä?
      Mukavaa tietää etten ole yössä yksin.
      Haasteellista on varmaan pysyä vuorovaikutuksessa eli kysyä toisten kuulumisia. Ottaa kantaa muiden mielipiteisiin eikä vain pitää ainoa oikeana omia mielipiteitään ja asioitaan.
      Vai mitä mieltä te olette?

• Anonyymi

Huomenta aamuvirkut ja hyviä aamu unia jos vielä nukuttaa! Helteinen päivä on tulossa,, syön kevyen aamupalan ja teen pienen lenkin aamun viileydessä. Sitten vain lepäilen varjossa, pihamaalla on onneksi suuria lehtipuita ja niiden alla penkkejä ja keinukin. ..Vesipullo kulkee mukana.

• Anonyymi

Heräsin yöllä ja sen jälkeen ei ole uni tullut.
        Nyt aamulla ulkona jyrähti kerran ja alkoi sataa.

Söin hedelmävaniljakiisselin. En juo kahvia.
        Ei tässä kummempia.

• Anonyymi

Ulkona +25°, istuin aikani auringossa, ruskettumassa. Menin myös pihamme pienen metsikön polulle, varjoon ihailemaan suht. luonnontilassa olevaa kivikkoa, pensaikkoa, jonka kätköissä myös pientä metsänelämää.

Vasen jalkateräni on turvonnut. Tuli mieleen, ettei vaan sydän?
      Tässäkin hyvä syy viihtyä sisällä, tuulettimen edessä.

• Anonyymi

Helteellä nilkat turpoaa. Nosta jalat ylös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helteellä nilkat turpoaa. Nosta jalat ylös.

Joo, yritän pitää ylhäällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, yritän pitää ylhäällä.

Pidetään myös lippu korkeella🇫🇮

• Makoilin mökin riippumatolla pari tuntia. Aurinko paistoi ison koivun takaa, paikka oli vilpoisen rannan tuntumassa.

Mukailin riippumaton ulkosohvan pehmusteella. Siinä oli hyvä lepuuttaa jalkoja.

Kun aurinko tuli koivun takaa paikka oli liian kuuma. Ajoin kaupunkiin, huoneeni on vilpoinen, pidän rullaverhoja kiinni koko päivän. Vilpoisuuden takaa se, että huoneeni on ison yläparvekkeen alla.

• Anonyymi

Nyt ummehtui ilma😫

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt ummehtui ilma😫

Oletko sisätiloissa? Onko sinulla ilmastointia?
        Ulkoa voisit löytää varjoisan paikan. On ikävä jos ei voi avata ikkunaa, ummehtuuhan ilma silloin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt ummehtui ilma😫

Pierasitko niin, että ilma pilaantui.?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luin aivopierun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedättekö että kalat kommunikoivat "piereskelemällä"? Niillä on merkkikieli kun ne päästelevät kuplia takapäästään.
        Ajatelkaa, jos ihmisetkin alkaisivat isossa päivällispöydässä kommunikoida kalojen tavoin jälkiruoan ja avecin aikana!
        Sen takia olen laatinut pienen pieruoppaan, jos haluaisitte jossakin pienessä porukassa kokeilla.

TAVALLINEN PIERU
        on lyhyt, vaaraton, koominen vaihtoehto, Hauskuuttaa lapsia, kiusallinen kirkossa.
        Sen voi peittää yskäisemällä.
        SALAMURHAAJA
        on kavala, hiljainen ja kuolettavan hajuinen.
        SALAPIERU
        on vaaraton, hiljainen, melkein hajuton.
        MÄTÄMUNAPIERU
        muistuttaa salapierua ja salamurhaajaa, on kauhean hajuinen, sitäpaitsi isoääninen,
        eikä sen päästäjä onnistu olemaan syyttömän näköinen. Yskimiset ei auta.
        ALKOLUKKOPIERU
        on pitkä, ännekäs ja perusteellinen. Antaa varoituksen hyvissä ajoin. Parhaan kaiku-efektin saa, jos kiirehtii vessan pöntölle.
        KINTUNLÄMMITTÄJÄ
        on todellinen klassikko, sisältää runsaasti luonnonkaasuja. Leviää hitaasti alaspäin.
        Voi tuntua miellyttävältä ulkona kylminä päivinä, kesähelteellä epämiellyttävä.

Hauskaa jatkoa kesämökkiläisille ja muille vapaana liikkuville!

• Anonyymi

Sain tänään pari 40 litran säkkiä puutarhamultaa kotiintoimitettuna,
      ensi viikolla hankin uusia ruukkukukkia sateen pieksämien tilalle.
      Kaikki multa ei mene niihin, vaan lisään multaa penkkeihin,
      se tekee perennoille hyvää. Niistä tulee vankempia - tässä tapauksessa
      ehkä vasta ensi vuonna vaikutuksen huomaa paremmin.

• Anonyymi

Tilalle vai rinnalle? Ei kai nojatuolia olla lopettamassa

• Anonyymi

Nojatuolin pitäjä otti lopputilin.

• Jos oikein ymmärsin, niin siihen nojatuoliin tuli luteita.

• Anonyymi kirjoitti:

Nojatuolin pitäjä otti lopputilin.

Toivottavasti huokaisee vain ja pitää oien

• Siili25 kirjoitti:

Toivottavasti huokaisee vain ja pitää oien

Pienen lepotauon.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Jos oikein ymmärsin, niin siihen nojatuoliin tuli luteita.

Myrkytys on ollut käynnissä vuosikymmeniä, siitä huolimatta näköjään luteita. Väärät myrkyt ja väärä kohde?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myrkytys on ollut käynnissä vuosikymmeniä, siitä huolimatta näköjään luteita. Väärät myrkyt ja väärä kohde?

Vuosikymmeniä?

Jopas jotakin, onko netti ollut jo vuosikymmeniä käytössä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuosikymmeniä?

Niin minä olen lukenut, että ovat aloittaneet jo 50+ palstalle. Eikö siitä ole 30 vuotta? Vuosikymmeniä siis, eikö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin minä olen lukenut, että ovat aloittaneet jo 50 palstalle. Eikö siitä ole 30 vuotta? Vuosikymmeniä siis, eikö?

30 v kaunaa ja kateutta ruosu+kauhutar

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuosikymmeniä?

On.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuosikymmeniä?

On se. 2001 alkoi ensimmäiset jorinat. Jotta monet "anot" keikkuivat vielä isänsä mukana, eivätkä vanhusten palstoilla.

• Anonyymi

Olemme erilaisia ihmisiä ja erilaisista lähtökohdista, jotkut varakkaampia kuin toiset, kultturellimpia, uskonnollisempia, poliittisempia... Tällisessa kokoonpanossa pitää oppia suvaitsemaan erilaisuutta, vaikkei kaikkea mielessään suvaitsisikaan. Mutta aina syntyy tilanteita, jolloin joku / itse tulee ärsyttäneeksi jotain toista.

Ei meidän silti tarvitse teeskennellä samanlaisuutta ja joskus tulee räikeästikin tuotua esiin oma kanta. Mutta jos / kun toisen vastakkainen erilaisuus tulee ilmi, niin yrittää hillitä ainakin itseään.

• Anonyymi

Kun ihminen on luonnehäiriöinen ei ole kysymys "erilaisesta omasta kannasta".
        Luonnehäiriöinen nostaa itsensä kaikkien muitten yläpuolelle, vaikka on
        kehittymättömin ja usein tyhmin kaikista ja jyrää tarkoituksella muita
        suuruudenhulluudessaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun ihminen on luonnehäiriöinen ei ole kysymys "erilaisesta omasta kannasta".
        Luonnehäiriöinen nostaa itsensä kaikkien muitten yläpuolelle, vaikka on
        kehittymättömin ja usein tyhmin kaikista ja jyrää tarkoituksella muita
        suuruudenhulluudessaan.

Itseäni ärsyttävät nuo poliittiset aiheet. Jos jokin aihe saa joissain ihmisissä riitaa aikaan niin juuri politiikka. Joka asiaan kun löytyy useita näkökulmia. Itse yritän olla enää vastaamatta yhteenkään tällaiseen väittelyyn.

Lähden periaatteesta, että jokaisella nettiin kirjoittajalla ja näitä lukevalla on (ollut) mahdollisuus, myös netin kautta, itse selvittää tosiasioita.

• Anonyymi

Joku luulee savimöykkyjä ja hahmottomia maalattuja kuvatuksia taiteeksi,, kun ovat omia tekeleitä. Kaikki muukin oma puuhastelu muka niin hienoa että pitää raportit ja kuvat palstalle tunkea pivityäin.. Normaalisti päivän kulusta jutellaan jonkun omaisen tai ystävän kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku luulee savimöykkyjä ja hahmottomia maalattuja kuvatuksia taiteeksi,, kun ovat omia tekeleitä. Kaikki muukin oma puuhastelu muka niin hienoa että pitää raportit ja kuvat palstalle tunkea pivityäin.. Normaalisti päivän kulusta jutellaan jonkun omaisen tai ystävän kanssa.

Mitä sinun mielestäsi pitäisi näillä palstoilla kirjoittaa?

Mikä on sinun mieliaiheesi?
        Onko se tuo, josta nyt annoit esimerkin tuossa edellä?

• Anonyymi

Nojatuoliin tuli kaksi ludetta 70 plussasta ilmaa pilaamaan, kun siellä ei
      tykätty luteista. Niille tuli pakkolähtö pakoon 80 plussaan.

• Anonyymi

Pesiytyivät kuin käenpoikaset nojatuoliin yrittäen manipuloida kieroiluineen muita
        ja työntämään muut pesän reunan yli niin kuin käenpoikasilla on tapana.
        Saivat jopa yllätykseksi manipuloitua vanhan matroonan puolelleen, joka yhtyi
        kauhuttaren aivan ala-arvoiseen nimittelykuoroon.
        Jos heitä aiheellisesti kritisoi he vetivät herneen nenäänsä ja "assistentti" jankkasi:
        Ota yhteys ylläpitoon, ota yhteys ylläpitoon, ota yhteys ylläpitoon . . .

Mihin jäi henkinen kehitys käenpojilta ?Jäikö se ihan kesken vai eikö se koskaan
        alkanutkaan ?

• Anonyymi kirjoitti:

Pesiytyivät kuin käenpoikaset nojatuoliin yrittäen manipuloida kieroiluineen muita
        Jos heitä aiheellisesti kritisoi he vetivät herneen nenäänsä ja "assistentti" jankkasi:

Mihin jäi henkinen kehitys käenpojilta ?Jäikö se ihan kesken vai eikö se koskaan
        alkanutkaan ?

Kertomasi mukaan olen myrkyttänyt elämääsi viimeiset "30" -vuotta. En voi kuvitellakaan miten paljon olet kärsinyt, mutta koska en tiedä mikä on laukaissut kärsimyksesi, en voi pyytää anteeksikaan. Kerro mikä on syy pahaan oloosi jonka olen aiheuttanut?

Riippumatto odottaa koivun katveessa.
        Korvessa kaikki hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

alkanutkaan ?

Yrittäisit itse kehittyä ihmisenä. Siinä sinulle työsarkaa riittää.

• korpikirjailija kirjoitti:

Kertomasi mukaan olen myrkyttänyt elämääsi viimeiset "30" -vuotta. En voi kuvitellakaan miten paljon olet kärsinyt, mutta koska en tiedä mikä on laukaissut kärsimyksesi, en voi pyytää anteeksikaan. Kerro mikä on syy pahaan oloosi jonka olen aiheuttanut?

Korvessa kaikki hyvin.

Terkut mökiltä ja riippumatosta.

Kysyin mitä pahaa olen sinulle kirjoittanut/tehnyt
        Et vastaa, joten yritykseni todistaa, että et ole kykenevä vastaamaan sanoistasi.

Olet syyntakeeton.

• Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

Korvessa kaikki hyvin.

Otse muhit myrkyissäsi 24/24, lukijat ehkä 15min/24.

• Anonyymi kirjoitti:

Otse muhit myrkyissäsi 24/24, lukijat ehkä 15min/24.

Vastasin tähän kommenttiisi ja kerroin mökkikuulumisia sekä kerroin, että älykänny on turvallisuussyistä aina mukanani.

Viesti on poistettu. Oliko vastoin Suomi24 sääntöjä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yrittäisit itse kehittyä ihmisenä. Siinä sinulle työsarkaa riittää.

Itsetuntemusta on sentään, kun kalikka kolahti, vaikkei mitään nimiä mainittu,hihi.

• Anonyymi

Vastasin tähän kommenttiisi ja kerroin mökkikuulumisia sekä kerroin, että älykänny on turvallisuussyistä aina mukanani.

Viesti on poistettu. Oliko vastoin Suomi24 sääntöjä

Ketään ne mökkiähöämisesi ei kiinosta. Hyvä kun poistetaan.Kaikilla muillakin on aina älykänny mukana ja lisäksi omaa älyä pysyä pois ryteiköistä ja vaarallidista kierreportaista.

• Anonyymi kirjoitti:

Ketään ne mökkiähöämisesi ei kiinosta. Hyvä kun poistetaan.Kaikilla muillakin on aina älykänny mukana ja lisäksi omaa älyä pysyä pois ryteiköistä ja vaarallidista kierreportaista.

Kaikilla täällä ei ole mahdollisuutta kirjoittaa mökkikokekemuksista, minulle mökkeily on jokapäiväistä, matkaa mökille lyhintä tietä vajaa 7 km. Eli tuossa kaupunkialueen sisällä.

Nytkin olemme lähdössä mökille. Riippukeinu odottaa.

Eikä kaikilla ole kaikkia, jos kertoisit jotain positiivista. Kuuntelin juuri facesta HS.n toimittajan yhteenvedon helteen vaikutuksesta. Helle voi tehdä agressiiviseksi ja suvaitsemattomaksi.

Aloitus kutsuu keskustelemaan eli keskustellaan, ei olla agressiivisia erilaisia kohtaan.

• Anonyymi

Kaikilla täällä ei ole mahdollisuutta kirjoittaa mökkikokekemuksista, minulle mökkeily on jokapäiväistä, matkaa mökille lyhintä tietä vajaa 7 km. Eli tuossa kaupunkialueen sisällä.

Nytkin olemme lähdössä mökille. Riippukeinu odottaa.

Eikä kaikilla ole kaikkia, jos kertoisit jotain positiivista. Kuuntelin juuri facesta HS.n toimittajan yhteenvedon helteen vaikutuksesta. Helle voi tehdä agressiiviseksi ja suvaitsemattomaksi.

Aloitus kutsuu keskustelemaan eli keskustellaan, ei olla agressiivisia erilaisia kohtaan.

Mieluummin omistan asunnon kuin mökin. Ok talo voi olla järven tai meren rannalla.

• Anonyymi kirjoitti:

Mieluummin omistan asunnon kuin mökin. Ok talo voi olla järven tai meren rannalla.

Omistatko, kirjoitit, mieluummin omistan?

Olen lukenut ketjuja. Yksi niistä käsitteli helteitten kuumuutta kaupunkiasunnoissa.
        Kaupunkiasunnot jotka ovat kerrostaloalueilla ovat usein tukalan kuumia helteillä.
        Täällä järvenrannalla kelpaa; ))

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla on kerrostalokolmio ja vaatimaton mummonmökki.
        Kummallakaan ei ole juuri rahallista arvoa kun asuntojen hinnat on paikkakunnalla ihan alakantissa.
        Mummonmökki on rakas paikka, olen ollut täällä yhtä mittaa Toukokuusta lähtien.
        Käyn keskustassa pesemässä pyykit ja suihkussa kun ei mökillä ole suihkua, lämmitän saunassa vettä ja peseydyn siellä.
        Minulle riittää nämä mukavuudet, kylmä vesi sentään tulee omasta kaivosta.
        On tässä järvi lähellä mutta vanhemmiten ei uiminen enää kiinnosta kuten nuorempana.
        Tänään on vähän viileämpää, just sopiva olla ulkona.

• Anonyymi

Omistatko, kirjoitit, mieluummin omistan?

Olen lukenut ketjuja. Yksi niistä käsitteli helteitten kuumuutta kaupunkiasunnoissa.
        Kaupunkiasunnot jotka ovat kerrostaloalueilla ovat usein tukalan kuumia helteillä.
        Täällä järvenrannalla kelpaa; ))

Kesämökit ilman mukavuuksia on taas ikäviä talvella, keväällä ja syksyllä ja kesälläkin kun on kylmää ja sateista. Meillä on moderni kerrostalo tehokkaalla ilmastoinnilla ja kaikilla muillakin herkuilla. Kerrostalotkin voi olla vesien ja puistojen äärellä, mutta maksaahan ne enemmän .
        Helteitä on yleensä pari viikkoa vuodessa.

• Anonyymi

Mutta... jospa unohtaisimme luteet, ettei tällaiset muistelut vetäisi heitä taas takaisin. 🌞

• Anonyymi

Ne pesiytyivät Nojatuoliin. Tämä on toistaiseksi puhdas Riippumatto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne pesiytyivät Nojatuoliin. Tämä on toistaiseksi puhdas Riippumatto.

No ei ole enää puhdas,!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei ole enää puhdas,!

Tjaa. 😶
        Yritetään olla riitelemättä.
        Riidanhaastajaan ei tarvitse reagoida.

Ei lähdetä mukaan ludetanssiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei ole enää puhdas,!

Lutikka on sinnikäs verenimijä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain ihmisveri kelpaa. luteille. Raha kelpaa myös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain ihmisveri kelpaa. luteille. Raha kelpaa myös.

Lapsuusmuistoja kerrot, olet sitä ikäluokkaa jolla on kokemusta näistä kotieläimistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsuusmuistoja kerrot, olet sitä ikäluokkaa jolla on kokemusta näistä kotieläimistä.

Korppis kuittaa,............?

• Anonyymi kirjoitti:

Korppis kuittaa,............?

Ei kuittaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on ja vanhojen tieto/taitojen mukaan tehokkain tapa on pistää luteinen paikka kylmilleen joksikin aikaa, että pääsee luteista eroon. - Nyt on helleaika. Jospa verenhimoisimmat j(ano)iset luteet kuolisivat "uutiskuivuuteen". - Avataan syksyllä karuselli, voi aina hypätä vauhdissa pois. :D

• Anonyymi

Juurikin näin, jospa välillä muisteltaisiin satiaisiakin.
        T. Arska.

• Anonyymi

Oliskos mitä iloisia puheenaiheita?

Kun olin hiljaisella pihallamme ottamassa aurinkoa, eräs naapuri tuli autolla, mukanaan kaksi kaveriaan, joilla iso koira. Me koiran kanssa heti tekemään tuttavuutta. Ilmeni, että olivatkin ent. naapureitani vuosien takaa, joilla nyt uusi, iloinen koira. 🐕

• Anonyymi

Pääsin tänne tällä uudella puhelimella.
      Yleensä käytän läppäriä.isompi näyttö.
      Sössin koneeni ihan kunnolla.
      En osaa mennä juuri minnekkään tällä vehkeellä, ennenkuin tapaan pojanpoikani viikon päästä. joka laittaa kaiken kuntoon.
      Sellainen digitumpelo olen.
      En millään ymmärrä näitä koneita, kun laitoin sähköpostin, kone sanoi, että oikea sp. alkaa "lo", kun laitoin vaihtoehtoisen puhelinnumeron,kone sanoi, ettei tämmöstä numeroa ole olemassakaan.
      Että sillai.

• Anonyymi

Siis eliaana

• Anonyymi

Minä tulin hyvälle mielelle.Aamulla join kahvia parvekkeella
      pyörätietä käveli mies ja kissa käveli perässä.Oli kissalla valjaat
      muutei ollut siinä lieka härvelissä kiinni.
      Välillä mies pysähtyi odottamaan kun kissa nuuski jotain
      vähän pitempään ja taas mentiin eteenpäin.
      Hitto näkis ne huomennakin.

• Anonyymi

Jo mielikuva kertomastasi nosti hymyn huulilleni.
        Toivon, että Mies ja kissa kulkevat ohitsesi huomennakin.

• Anonyymi

Täähän menee nyt ihan kyttäys hommaks.Enpäs tajunnut
      ottaa sillä saamarin älyfoonilla videota kun lapset sen kerran
      osti.No otan seuraavan kerran mies ja kissa videon .En kyllä
      osaa sitä varmaan tänne laittaa tai sitten pitää kutsua
      lapsenlapset avuksi sitävartenhan ne on luotu. HEH
      Odotuksen jännitystä.

• Anonyymi

Se on niin hyvä mielikuva, että oikein päässäni kehitän tarinaa nimeltään "Mies ja kissa".

Tavallaan olen vähän kade sinulle, mutta toisaalta tämä mystisyys kiehtoo. En tiedä Miehen olemusta, en liioin Kissan, silti mielikuva on selkeä.
        Kesätarina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on niin hyvä mielikuva, että oikein päässäni kehitän tarinaa nimeltään "Mies ja kissa".

Tavallaan olen vähän kade sinulle, mutta toisaalta tämä mystisyys kiehtoo. En tiedä Miehen olemusta, en liioin Kissan, silti mielikuva on selkeä.
        Kesätarina.

Gallen- Kallelan maalaus Akka ja kissa on liikuttava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Gallen- Kallelan maalaus Akka ja kissa on liikuttava.

Niin on. Mukavaa, että mainitsit.

• Anonyymi

Kissaihmiset on ihania!🩷🐈

• Huomenta Korvesta@

Riippumatto, parasta mielelle ja keholle, maata siinä rentona ja ihastella kesän kauneutta ympärillä. Katsella sinistä taivasta ja kumpupilviä, kuunnellen veden ääniä kalojen polskiessa kaislikossa tai moottoriveneneiden jättämien laineiden lyödessä rantakiviin.
      Katsella koivujen latvuksien liikehdintää tuulen niitä heijatessa.

Olen ollut yön mökillä, illalla loikoilin riippumatossa pari tuntia auringonlaskua ihaillen. Kuumuus ei ole koskaan ollut ongelma mökilläni siitä pitää huolen komeat isot koivut ja lepät rannan tuntumassa.

Ostin eilen lepotuolin riippumaton viereen. Se oli niin hyvännäköinen siinä keinun kyljessä joten päätin ostaa vielä yhden samanlaisen tuolin lisää.
      Vanhat rottinkikalusteeni alkavat olla tiensä päässä. Istuimia tarvitaan sillä kuun lopulla saapuvat lapseni perheineen lomille ja Hollannista mieheni vanhin tytär.

Nyt aamukahvin keittoon ja pihalle sitä nauttimaan.

• Anonyymi

Ai että lapsesi perheineen? Kovin on pieni se porukka, eikö riitä entiset tuolit.

• Anonyymi

Minul ei oo riippukeinuu, mut taloyhtiön kaunis ja rauhallinen pihamaa, siellä tuoli ja puutarha-pirttipöytä sekä uusi puutarhakeinu, kun entinen alkoi jo hajota alta. Pieni metsikkö, varjoisa grillikatos ja kukkia...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minul ei oo riippukeinuu, mut taloyhtiön kaunis ja rauhallinen pihamaa, siellä tuoli ja puutarha-pirttipöytä sekä uusi puutarhakeinu, kun entinen alkoi jo hajota alta. Pieni metsikkö, varjoisa grillikatos ja kukkia...

Tuohan on kiva kesätunnelma. En riippumatossa haluaisi selkää kipeyttää, Miksi joku haluaa pussissa maata?

• Anonyymi

Kuuluuko se koirakin perheeseen ja tarviiko oman tuolin?

• Anonyymi kirjoitti:

Tuohan on kiva kesätunnelma. En riippumatossa haluaisi selkää kipeyttää, Miksi joku haluaa pussissa maata?

Ostin tämän riippumaton matkamuistona Curacaosta. Matto on intiaanien käyttämä lepomatto.

Olen laittanut maton sisään kapean jämäkän patjan, joten makuuasento on miellyttävä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ai että lapsesi perheineen? Kovin on pieni se porukka, eikö riitä entiset tuolit.

Kymmenkunta yhteensä, Sain 60--vuotislahjaksi rottinkikalusteet, vain yksi tuoli on käytökelpoinen.

Pitäähän sitä välillä uusia vanhaa.

Niin ja on minulla kiva serkusrinki, tulevat mielellään mökilleni.

• Anonyymi kirjoitti:

Koira kuuluu perheenjäseniin ja häntä pidetään mielellään sylissä ; )

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai koira tarvitsee oman tuolin.
        Minulla koira istui mukana joulupöydässä!

Hyvin hillitysti odotti vuoroaan, että hänelle tarjotaan. Hiukan perunalootaa, paloiksi leikelty kinkkusiivu, hiukan lohta ja alatoopia... kun tyttö oli ne siististi nauttinut, suuntasi hän vielä kiinteän tuijotuksensa alatoopiin. "Lisääkö haluat? Olepa hyvä..."

• Anonyymi

Kymmenkunta yhteensä, Sain 60--vuotislahjaksi rottinkikalusteet, vain yksi tuoli on käytökelpoinen.

Pitäähän sitä välillä uusia vanhaa.

Niin ja on minulla kiva serkusrinki, tulevat mielellään mökilleni.

Outo laskutapa. sinullahan on kaksi poikaa ja vain toisella vaimo eikä lsstenlapsia= 3

• Anonyymi kirjoitti:

Outo laskutapa. sinullahan on kaksi poikaa ja vain toisella vaimo eikä lsstenlapsia= 3

3. tuoliako? Väärin laskettu ; ))

• Anonyymi

3. tuoliako? Väärin laskettu ; ))

Tuoleja on yleensä huusholleissa kymmeniä. Laskin vain lastesi perheet. koska niistä puhuit.Vai onko tullut niihin uusia jäseniä? Siis puolisoita tai lapsia?

• Anonyymi kirjoitti:

Tuoleja on yleensä huusholleissa kymmeniä. Laskin vain lastesi perheet. koska niistä puhuit.Vai onko tullut niihin uusia jäseniä? Siis puolisoita tai lapsia?

Sìinäpä sinulle mietittävää ; ))

• Anonyymi

Koira kuuluu perheenjäseniin ja häntä pidetään mielellään sylissä ; )

Mielikuva tuosta .
        Häntä pidetään mielellään sylissä.
        Jos ihmiselläkin olisi niin pitkä häntä että ylettyisi syliin asti.

Kertokaapa miksi koirista, hevosista, muurahaisista, käärmeistä käytetään nimitystä hän?
        Aikoinaan koulussa opetettiin, että vain ihmisistä käytetään nimitystä hän,
        Ja muista elollisista ja elottomista nimitystä se.
        Kielioppi muuttuu ja ei ainakaan hyvään suuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielikuva tuosta .
        Häntä pidetään mielellään sylissä.
        Jos ihmiselläkin olisi niin pitkä häntä että ylettyisi syliin asti.

Kertokaapa miksi koirista, hevosista, muurahaisista, käärmeistä käytetään nimitystä hän?
        Aikoinaan koulussa opetettiin, että vain ihmisistä käytetään nimitystä hän,
        Ja muista elollisista ja elottomista nimitystä se.
        Kielioppi muuttuu ja ei ainakaan hyvään suuntaan.

Kieliopin mukaan eläin on "se". Mutta meille, joille eläin on tullut niin läheiseksi, että kokee vahvasti tämän persoonan, meille oma lemmikkimme sekä muut eläinystävämme ovat "hän".

Ei kieliopin mukaista, mutta hällä väliä. 🐕 🐎 🐈 🐷 🐔 🐇

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko taloyhtiössäsi paljonkin maahanmuuttajia?

• Anonyymi

Mielestäni nimeksi sopisi parhaiten "kaulakeinu".
      T. Bertil Perversson.

• Anonyymi

Hei Bertil,
        Avaisitko mitä tarkoitat "kaulakeinulla"?
        T. Arvi A.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei Bertil,
        Avaisitko mitä tarkoitat "kaulakeinulla"?
        T. Arvi A.

Bertil varmaankin tarkoitti sitä, että joku menee metsään tai puuliiteriin köysi kourassaan?
        T. Arska Mansesta.

• Anonyymi

Joku tulla ylempänä sanoi, että kissaihmiset ovat ihania.
      Onko täällä kissalikkoja?

• Anonyymi

Varmaan on, mutta myös koiralikka.

Tänään taloyhtiömme uusin koira kävi ruohikolla nuuhkimassa nilkkojani, ilm. pentu vielä. 🐩

• Anonyymi

Olipa vauhtia ja vaarallisia tilanteita koko ketju täynnä! :D Niin sitä pitää. Keskustella.
      Arvoitukseksi vaan jäi, mistä toiset voisi kirjoittaa niin, ettei tulisi vastauksia EVVK sellaisilta, jotka täällä roikkuvat kuitenkin, vaikka mikään ei kiinnosta? Ollaan vaan niinkuin koira, vahditaan luuta, mutta ei anneta toisille.

• Anonyymi

Hohhoijaa,
      Ei yhtikäs oo haluja mattoonne.
      Keskustelut laihoja lohtuja eilisille erimielisyyksille,
      kaipaako joku nojatuolia?
      Riitaa ikävä(kö)?

• Anonyymi

Nojatuoli tai riippukeinu, kainuu valtaa kaiken. Muille ei sen mielestä aurino paista eikä vedi liplata. Suomessa on kuitenkin 3 miljoonaa mökkiä ja ol taloja saman verran , osa järvi ja merimaisemissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nojatuoli tai riippukeinu, kainuu valtaa kaiken. Muille ei sen mielestä aurino paista eikä vedi liplata. Suomessa on kuitenkin 3 miljoonaa mökkiä ja ol taloja saman verran , osa järvi ja merimaisemissa.

onko sinulla lukihäiriö?

• Anonyymi kirjoitti:

"Mieluummin omistan asunnon kuin mökin. Ok talo voi olla järven tai meren rannalla."

Et vastannut kysymykseeni.

• Anonyymi

Aloittajalle tiedoksi, palstalla saa kyllä kirjoittaa vaikka jokaiseen ketjuun, se ei ole kiellettyä säännöissä. Lue säännöt, jos et usko.

• Anonyymi

Nojatuoliin ei ollut kaikkien suotavaa kirjoittaa.

• Anonyymi

Antakaa tuon kainuun rupatella omiiaan.
        Riitaa ei tule, kun se yksin puhuu, te olette vaiti, vastaamatta kainuuseen.

Missä se ilo täältäkin, sitä tänne kaivataan ei ainaista kinaa mökeistä ja kartanoista,
        kaikki elää tavalla, kaikilla ei ole tarvetta kehua tekemisiään.

Keskellä yötä hain pikähihaisen yöpaidan, ei ollut vetoa, olkapää vain alkoi särkeä.
        Loppui särky, eikä ole kyllä hiki tullut, mukava olo.

Juodaanpa aamukahvit rauhallisesti ja naatiskellen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä se ilo täältäkin, sitä tänne kaivataan ei ainaista kinaa mökeistä ja kartanoista,

Keskellä yötä hain pikähihaisen yöpaidan, ei ollut vetoa, olkapää vain alkoi särkeä.

Se varmaan kiinnostaa kaikkia minkälaista yöpaitaa sinä pidät? Taidat olla kainuulainen sinäkin :))))

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä mitättömämpää elämää, sit enemmän siitä meuhkaa. Yksinäisyys ajaa tänne
        isottelemaan jopa olemattomilla lasten perheillä. Ja huom. riiipunatto ei ole mistä tahansa Ikeasta vaan jostain kurakaaoksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä mitättömämpää elämää, sit enemmän siitä meuhkaa. Yksinäisyys ajaa tänne
        isottelemaan jopa olemattomilla lasten perheillä. Ja huom. riiipunatto ei ole mistä tahansa Ikeasta vaan jostain kurakaaoksesta.

Mikä sinut ajaa tänne palstalle. Yksinäisyyskö?

Sinun kirjoituksista saa sen kuvan, että nouset joka päivä peese edellä sängystä ylös ja elämäsi on tosi tylsää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se varmaan kiinnostaa kaikkia minkälaista yöpaitaa sinä pidät? Taidat olla kainuulainen sinäkin :))))

Kiitos kun kysyit!
        Kiinnostiko se Sinua? Muut eivät ole kysyneet.
        En kerro yöpaitani väriä, mutta kerron sen mitä et kysynyt; että en ole kainuusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kun kysyit!
        Kiinnostiko se Sinua? Muut eivät ole kysyneet.
        En kerro yöpaitani väriä, mutta kerron sen mitä et kysynyt; että en ole kainuusta.

Minua kiinnostaa mistä ostit yöpaitasi. Itse ostan alusvaatteita ja yöasuja matkoilla Pariisiin. Roomaanja New Yorkiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua kiinnostaa mistä ostit yöpaitasi. Itse ostan alusvaatteita ja yöasuja matkoilla Pariisiin. Roomaanja New Yorkiin.

Herrajjesta. Mä oon viimeaikoina ostanu niitä Temusta!

Kiinalaista muotia, suoraan jostain (Pekingistä?). Lämpimiä, pitkähihaisia, kauniita, ei mitenkään sexyjä, muttei tarvitsekaan. Hinnat jopa alle 10 euroa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herrajjesta. Mä oon viimeaikoina ostanu niitä Temusta!

Kiinalaista muotia, suoraan jostain (Pekingistä?). Lämpimiä, pitkähihaisia, kauniita, ei mitenkään sexyjä, muttei tarvitsekaan. Hinnat jopa alle 10 euroa.

Sexyä on olla ilman yöpaitaa. Näin helteillä se onnistuu hyvin.

• Anonyymi

"Konstit on monet, sano akka, kun kissalla pöytää pyyhki".
      Neuvokkuutta kysytään miel hengissä pysyä, kun helleputki vaan pitenee. Kauppaan lähden pienen pakon sanelemana.

• Anonyymi

Riippumatossa onkin hyvä vastaanotto tulijalle!
      Kiitos,!

Ei kainuulainen, joka kertoi, ettei ole kainuulainen < ei poikkea toiste!
      Hyvää jatkoa!

• Anonyymi

En minäkään Kainuusta ole eikä ole riippukeinua.
        On aivan hiljaista. Ihmiset ovat vetäytyneet sisätiloihin. Ei kantaudu ulkoa mitään ääniä, on aavemaista. Puiden oksat ja lehdet liikkuu, joten tuulee jonkun verran.

• Anonyymi

Ihana kesäilma syleilee riippukeinussa puitte
      Tämä 30 astetta tuuletonta säätä käy sydämelle rasittavaksi,
      mutta viikonlopun jälkeen sää kuulemma muuttuu vaihtelevammaksi.
      Viikonloppuna on pohjoisessa kovin helle.
      Ihanaa, että sielläkin on kunnon kesä, koska kesä on vielä lyhyempi
      kuin etelä-Suomessa.

Miten "aslakit" ja porot pärjäävät helteellä ?

• Anonyymi

Piti lukea: Ihana kesäilma syleilee riippukeinussa puitten varjossa.

• Anonyymi

Kävin jokunen vuotta sitten talvella Lapissa, Saariselällä. Siellä mm. poron kelkassa. Takanani kulki valkoinen poro nimeltä Juohku (mitähän nimi tarkoittaa?). Minulla on hänestä kuva.

Pöydälläni on pieni pehmoleluporo nimeltä Juohku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävin jokunen vuotta sitten talvella Lapissa, Saariselällä. Siellä mm. poron kelkassa. Takanani kulki valkoinen poro nimeltä Juohku (mitähän nimi tarkoittaa?). Minulla on hänestä kuva.

Pöydälläni on pieni pehmoleluporo nimeltä Juohku.

Oooh, aivan ihanaa kun sinulla on pehmolelu pöydälläsi. Minulla taas on vain itseni ampuma emokarhun talja seinälläni, pentu pääsi tosin karkuun!
        T. Evert. Savukoskelta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oooh, aivan ihanaa kun sinulla on pehmolelu pöydälläsi. Minulla taas on vain itseni ampuma emokarhun talja seinälläni, pentu pääsi tosin karkuun!
        T. Evert. Savukoskelta.

Netissä olen huomannut, että nimenomaan pohjoisen asukkaat, lappalaiset / saamelaiset / mitä lienevätkään, ovat ihan joukkona, monessa asiassa sydämettömiä, pahoja ihmisiä.

Demareiden Näkkäläjärven & co hengenheimolaisia.

Mutta kälkättävät kuitenkin pilkaten etelämmän asukkaita.

Venäläisillä on hauskoja videoita mm. orvoiksi jääneiden karhunpentujen hoivakodeista, esim. Tverin alueella. Eräskin pentue oli pelastettu Karjalasta. Pentuja hoidetaan luonnonoloissa päälle puolivuotiaiksi, korvamerkitään ja palautetaan sitten takaisin luontoon suojelualueelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Netissä olen huomannut, että nimenomaan pohjoisen asukkaat, lappalaiset / saamelaiset / mitä lienevätkään, ovat ihan joukkona, monessa asiassa sydämettömiä, pahoja ihmisiä.

Demareiden Näkkäläjärven & co hengenheimolaisia.

Mutta kälkättävät kuitenkin pilkaten etelämmän asukkaita.

Venäläisillä on hauskoja videoita mm. orvoiksi jääneiden karhunpentujen hoivakodeista, esim. Tverin alueella. Eräskin pentue oli pelastettu Karjalasta. Pentuja hoidetaan luonnonoloissa päälle puolivuotiaiksi, korvamerkitään ja palautetaan sitten takaisin luontoon suojelualueelle.

Vasja huolehtii orvoista pennuista, kunnes ne palautetaan luontoon:

https://youtu.be/jeh_SNMuDYc?si=mUqIBKJErdRDRu8B

Sanokaa mitä sanotte ry**ästä, minä tykkään ja kunnioitan heitä.

Näitä, venäläisten hyviä ja hauskoja karhuvideoita, on paljon. Katsokaa ja ihmetelkää!
        🐻

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vasja huolehtii orvoista pennuista, kunnes ne palautetaan luontoon:

https://youtu.be/jeh_SNMuDYc?si=mUqIBKJErdRDRu8B

Sanokaa mitä sanotte ry**ästä, minä tykkään ja kunnioitan heitä.

Näitä, venäläisten hyviä ja hauskoja karhuvideoita, on paljon. Katsokaa ja ihmetelkää!
        🐻

Entäs kun Ukrainan jälkeen tulevat tänne meille yrittämään kutsumatta?

• Anonyymi

Joutsenon torilla tänään modernia kitaramusiikkia ja laulua.
      Ei ollut oikeen mieleistä.Meinasin käydä kysymässä että
      soittakaa vaikka kesäillan valssi.
      No eläkeliiton karaokelaulut pelasti kauniin toripäivän.Kiitos

• Anonyymi

Ei ole kuuma.
      Olen ihan ilkosillani.
      Ei ole kukaan tuonut lahjaksi alkkareita jostain vaikka Timbuktusta,
      Eivät kalliita, mutta hakumatka maksaa.

• Anonyymi

Tilaa Temusta, Kiinasta. Edullisia.
        Mutta katso oikea EU-koko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tilaa Temusta, Kiinasta. Edullisia.
        Mutta katso oikea EU-koko.

Niin halpaa ja huonoa, kuin sieltä saa, en peppuni peitoksi vedä.
        Laatutavaraa ei huonolla peitetä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosi hyvin sanottu! Laatua laadun päälle!
        Legginssit laaduttomille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itselleni kelpaa mieluummin Peking kuin toivomasi Timbuktu.
        Peking on taatusti laadukkaampi.

• Kaunis oli eilisen päivän ilta, vietin aikaani riippumatossani noin 3 tuntia. Mökillä isojen koivujen katveessa makoilin. Katselin ja kuuntelin lokkien kalastelua kun ne liitelivät lähellä vesirajaa ja kirkuivat. Pääskyset puolestaan lensivät korkealla järven yllä.
      Valklopilat houkuttelivat kimalaisia. Itikoita ei nimeksikään.
      Ihana tuulenväre vilvoitti.

Päivälliseksi söimme grilliterassilla uusiaperunoita ja eilistä lihapataa, johon lisäsin tomaatteja, sipulia ja herkkusieniä. Ilta-aurinko oli pyörähtanyt grilliterassin puolelle.

Palasimme kotiin, parvekkeen ovi oli jäänyt auki ja kuumailma tervehti meitä vilpoisasta järvimaisemista palanneita.

Helteet jatkuvat, laskimme eilen puustoa mökin ympärillä. Isoja kuusia, komeita mäntyjä, koivuja, pihlajoita ja leppiä. Pitävät mökin sopivan viileänä.

Ensiviikoksi pitäisi hiukka siivota mökin sisätiloja kun kesävieraat saapuvat. En ole juurikaa paikkaa pakkotyömaana tätä kesänä kokenut. Pojille jää pihatyöt.

Kuulin uutisissa minulle uuden sanan.. Heitteillepano, olen kuullut sanottavan .Heitteillejätöstä

Kumpi parempi?

• Anonyymi

Tosi tärkeää kaikkien ventovieraiden ihmidten täällä joka päivä tietää mitä mahaasi mätät ja missä maata rohjotat.

• Anonyymi kirjoitti:

Tosi tärkeää kaikkien ventovieraiden ihmidten täällä joka päivä tietää mitä mahaasi mätät ja missä maata rohjotat.

Otsikko on riippukeino/matto. Minä kirjoitan aloituksen aiheesta. Riippumatto on osa arkeani kuten myös ruoka. Pistelin juuri aamiaista.

Tänään leikkaan kaupunki asunnon ruohikon. Se lie isoin ponnistus tällä erää.

Sinulla ei ole mitään asiallista sanotavaa.

• Anonyymi

Otsikko on riippukeino/matto. Minä kirjoitan aloituksen aiheesta. Riippumatto on osa arkeani kuten myös ruoka. Pistelin juuri aamiaista.

Tänään leikkaan kaupunki asunnon ruohikon. Se lie isoin ponnistus tällä erää.

Sinulla ei ole mitään asiallista sanotavaa.

Antasit silti tilaa muillekkin, ihan joka päivä ei tarvii löhöömisiä rabortoida. Nyt olet tämän ketjun ominut kuten nojatuolin joka taisi tukehtua tuputukseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Antasit silti tilaa muillekkin, ihan joka päivä ei tarvii löhöömisiä rabortoida. Nyt olet tämän ketjun ominut kuten nojatuolin joka taisi tukehtua tuputukseen.

Aloittajana et voi rajata kuka kirjoittaa ketjuusi.
        Et kykene astumaan Hillan kenkiin joten unohda loko juttu, minäkin unohdan ja pian kaikki muutkin unohtaa.

Eilen en kommentoinut, oli muuta hommaa. Ei moni muukaan kommentoinut vaikka tilaa on.

Onko hygieniahaalarit liian kuumat näin helteellä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on päivittäistä keskustelua. Ei sinun tarvitse tästä herneitä ottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko täysin pimeä tyyppi, kun et tajua sitä, ettei täältä tila lopu?

• Anonyymi

Et kykene astumaan Hillan kenkiin joten unohda loko juttu, minäkin unohdan ja pian kaikki muutkin unohtaa.

Eilen en kommentoinut, oli muuta hommaa. Ei moni muukaan kommentoinut vaikka tilaa on.

Hauska, joskin hiukan epäselvä kuva avattaressasi: siinä löhöät riippumatossasi! 🙂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tuo "rabortoiminen" on? Onko se jotakin hienompaa tai huonompaa kuin tavallinen raportoiminen? - Mie kysyn vaan, kun sana on tullut niin monta kertaa esille, että se on varmaan jotain erinomaisen tärkeää.

• Anonyymi

Onko Hilla joskus kieltänyt jonkun kirjoittelun,korpikirjailija, näyttöä odotan kyselee Hil-la
        Miten siihen pystyisinkään ?

• Anonyymi

Hillanko käsket unohtamaan ja itse unohdat ja kaikki muutkin unohtaa Hillan?

Älä laita sitä hygieeniahaalsriasi päälle.
        Kirjoitat sekavia jo nyt saati jos saat lämpöhalvauksen siellä kaupunkinne asunnossanne, jonka parvekkeenne ovi on auki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tuo "rabortoiminen" on? Onko se jotakin hienompaa tai huonompaa kuin tavallinen raportoiminen? - Mie kysyn vaan, kun sana on tullut niin monta kertaa esille, että se on varmaan jotain erinomaisen tärkeää.

Kainuu rabortoi. Jotenkin ulostepainotteisia asioita kuten se haravanvarren pituinen pa… a , ja nyt tuo hygieniahaalari. Sitähän ysikymppiset hauraat vanhukset usein tarvitsee, tuntuu olevan tuttu asia siitä rabortoivalle.
        Ja kun syö noin paljon ruokia ja niitä valtavia määriä lisuja, voihan siitä haravan varrennmäärä kertyä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on kongretiaa Kainuusta.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kainuu rabortoi. Jotenkin ulostepainotteisia asioita kuten se haravanvarren pituinen pa… a , ja nyt tuo hygieniahaalari. Sitähän ysikymppiset hauraat vanhukset usein tarvitsee, tuntuu olevan tuttu asia siitä rabortoivalle.
        Ja kun syö noin paljon ruokia ja niitä valtavia määriä lisuja, voihan siitä haravan varrennmäärä kertyä..

Sekoittaa sanat "abortoida" ja "raportoida"...?
        Ei muista kummin päin ne kirjoitetaan?

• Anonyymi

Ostinpahan kaikista pienimmän vesimeloonin seki yli 2kg.
      Onpahan nuorille muutakin tarjottavaa kun tulevat.
      Kyllä siinä muutama tuhma sana tuli ennenkuin mummo
      pääsi kuoren lävitse tylsillä vanhoilla keittiö veitsillään.
      Mihin hittoon nuo käsivoimatkin on hävinny.

Paloja lenteli vähän sinne sun tänne ja heti tuli mielleen sanonta
      ja sanoin sen ääneenkin parempi maassa kuin jumalattoman suussa.
      Mistäköhän tuokin on jäänyt mieleen anoppi vai äiti vainaalta.
      Onkos kukaan muu tämmöistä sanontaa kuullut ja mistäköhän
      on alkunsa saanut.
      Juttelin naisystäväni kanssa hän asuu Hollannissa ja hän kertoi että
      kaupoissa ei myydä teräviä veitsiä alle 18 vuotiaille.Sielläkin puukotukset
      alkaa olemaan riesana.No niin tulkaas nyt syömään vesimelonia eikä sitä
      kissaa ja miestäkään ole näkynyt vaikka useammin katselen tielle hitto.

• Anonyymi

Vesimeloni on syötävä nopeasti, se avattuna pilaantuu nopeasti (parissa päivässä) jääkaapissakin.

Odottelin jo postin tuovan sen tilaamani Dickensin kirjan, mutta eipä ole vielä tullut...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vesimeloni on syötävä nopeasti, se avattuna pilaantuu nopeasti (parissa päivässä) jääkaapissakin.

Odottelin jo postin tuovan sen tilaamani Dickensin kirjan, mutta eipä ole vielä tullut...

Tykkään noista vanhoista kirjailijoista ja Dickensin osin ironinenkin sanailu on tosi hauskaa.

• Anonyymi

Tuon korppiksen seuraan ei viitsi tulla.
      Valtaa kaikki paikat joihin ilman lukkoa pääsee sisään.
      Osaan syödä ja maata ilman että kopsaisin toisen toimia.

Vai sekö se tämän aloittajakin on, vaiko se toinen lintu.

• Anonyymi

Kuin tilaustyö korppikselle tuo aloitus, kun on se Kurakaaoksesta ostettu riippumattokin.
        Joka päivä jauhaa miten ajaa mökilleen ja ukkonsa asuntoon. ” sinne ” meidän kaupunkiasuntoomme parvekkeineen”
        Missä muut rekatut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuin tilaustyö korppikselle tuo aloitus, kun on se Kurakaaoksesta ostettu riippumattokin.
        Joka päivä jauhaa miten ajaa mökilleen ja ukkonsa asuntoon. ” sinne ” meidän kaupunkiasuntoomme parvekkeineen”
        Missä muut rekatut?

Meinaatko vielä montakin päivää (tai vuotta) jankuttaa tuota niin kovin hauskaa kura-väännöstäsi. ei kannattaisi se kyllästyttää jo. samoin kuin tuo rabortin viljelijä.

Sellaistahan se on kun ei ole mitään järkevää kirjoitettavaa niin typeryyksiä jankutetaan hamaan tappiin saakka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meinaatko vielä montakin päivää (tai vuotta) jankuttaa tuota niin kovin hauskaa kura-väännöstäsi. ei kannattaisi se kyllästyttää jo. samoin kuin tuo rabortin viljelijä.

Sellaistahan se on kun ei ole mitään järkevää kirjoitettavaa niin typeryyksiä jankutetaan hamaan tappiin saakka.

Oliko tuo sinun kommenttisi jotenkin parempi kuin nuo aiemmat?
        Mitä järkee?
        Sama pas.aa syötätte ja uskotte, että kaikki nielevät.
        Onko Riippukeinu/ matto parempi kuin nojatuoli?

Kukahan täällä voisi kertoa hukan viisaamman äänellä, rekatut ovat karanneet, ja anoillakaan ei ole kunnon asiaa.

Kuka, mitä ja missä. pimeeksi vetää palstan taivaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kk itse on tuota hygieniahaalaria ja muitakin loukkauksia jankuttanut kymmeniä vuosia ilkeilymielessä. Onko jankutusoikeus vain hänellä?

• Anonyymi

Aloittaja ei ole kumpikaan pahanilmalinnuista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kk itse on tuota hygieniahaalaria ja muitakin loukkauksia jankuttanut kymmeniä vuosia ilkeilymielessä. Onko jankutusoikeus vain hänellä?

Aloitus onkin ihan ok.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No voi voi, eikö sinun anneta jankuttaa tarpeeksi.

• Anonyymi

Noniin, taas uusi päivä kaiken voittaa voi . . . ?
      Pieni pohdinta miten aikansa tänään saisi kulumaan .
      Helle ja terveys rajoittavat tekemisiä.
      Onkohan yksikorvaiselle mahdollista kuunnella äänikirjoja ?
      En ole ikinä tutustunut asiaan.
      Tuli mieleen mennä ulos penkille puitten alle lukemaan,
      mutta auringonvalossa lukeminen ei ole oikein helppoa.
      Varjossakin häikäistyy.
      Minulla ei ole älykännyä, ei tablettia, ei muuta kuin pöydällä tietokone,
      jota en vie ulos. En myöskään hanki älykännyä.
      Millä laitteella puolikuuro voi kuunnella ulkona pihapenkillä kirjoja ?
      Minulla on toisessa korvassa kuulolaite. Toinen korva on umpikuuro,
      siihen ei auta kuulolaitekaan.

• Anonyymi

Mie en ossoo sannoo vennää sannaa ja ehkä kukaan ei täällä kuuntele äänikirjoja,
        että osaisi neuvoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mie en ossoo sannoo vennää sannaa ja ehkä kukaan ei täällä kuuntele äänikirjoja,
        että osaisi neuvoa.

Minä opetan sulle vennää: strastuitse, spasiiba, harasoo, da svidaanija.

Näillä pärjää jo ruokapöydässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ненужный -tarpeetonta :))) Osaan venäjää tyydyttävästi ja muutamaa muutakin
        kieltä jonkun verran. Kunhan vitsailin, kun sopiva sanonta löytyi. Kiitos vaan sinulle !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ненужный -tarpeetonta :))) Osaan venäjää tyydyttävästi ja muutamaa muutakin
        kieltä jonkun verran. Kunhan vitsailin, kun sopiva sanonta löytyi. Kiitos vaan sinulle !

Tässä yksi suosikkiviisujani netissä:
        https://youtu.be/FfoAWjBSCDA?si=PUuLwt61UnmZaeQy

Osaan itsekin jopa laulaa mukana!

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pärjää, kyllä lompsasta pitää löytyä lisäksi ruplia tai jonkinlainen luottokortti! Varsinkin jos kysymyksessä on ravintolan ruokapöytä esim. Moskovassa.
        T. Arska.

• Anonyymi

Riippukeinu sai nyt kilpailijakseen Hil-lan Kiikkustuolin!

On meillä, missä lötkötellä. 🙃

• Anonyymi

Hillan tuoli eikilpaile minkään kanssa. Se on ikisuosittu .

• Anonyymi

Ootko vähän lapsellinen ?

• Anonyymi

Syö banaani, Lesken.

• Anonyymi

Jyrääjä haastaa eripuraa anona.

• Anonyymi

Pitäkää huoli, että päivittäinen vistimäärä yltää kilpailijan tasolle, mutta välttäkää toki riitoja, ne vievät jopa lukijat,
        Hyviä kelejä ja keskusteluja.

Piikittelyjä näkyy täälläkin olevan. Onko se aloittaja joka hermostuu?

• Anonyymi

Riippukeinu ei ole kilpailija. Se on vaihtoehto kuten kaikki muutkin aloitukset,
      Jokainen voi kirjoitella ihan mihin haluaa.

• Anonyymi

Vaihtoehtoinen riipputuoli...
        Minulla ei ole ongelmia näiden ketjujen kanssa.

Kirjoitan sinne, missä on paras fiilis.

• Anonyymi

Rippituoli olisi varmaankin merkittävä kilpailija?

• Anonyymi

Kirjoitan sinne, missä on minua kiinnostavia aiheita/kommentteja.

• Anonyymi

Ja nyt kirjoitit tänne, koska ...

• Anonyymi

Riippukeinu olisikin mukava paikka loikoilla ja vaikkapa lueskella tai
      kuunnella puheradiota ja musiikkia, mutta ei vanha känkkäränkkä pääse siihen
      eikä poiskaan.

• Anonyymi
      • Anonyymi

• Siinähän lukee:
        "Myös presidentin 7-vuotias Aaro-poika seuraa isänsä kanssa urheilua kotona televisiosta."

• Anonyymi

Meni ohi. Sori.

• Anonyymi

Tuli mieleen hullu ajatus. Minkälaista olisi nukkua luonnossa teltassa
      näillä helteillä ? Voisi olla vilpoisempaa kuin tukalassa asunnossa.
      Pitäisi kokeilla jos joltain saisi teltan lainaksi koekäyttöön.
      Pihalle mahtuisi teltta - ja pissapotta.

• Otin muutama vuosi sitten osaa ..Nuku yö ulkoma kampanjaan.

Nukuin lasiverannalla ovi auki järvelle. Hyvin nukutti.

Mietin maatessani riippumatossa, onnistuisko siinä sama.

No, en taida. Korvessa tosi kuumaa, oli aukaistava kylmä olut kun sain päivän työni tehtyä.

Pitäis vielä esivalmistella llohikakku. Täytekakun tilaskn lauantaille.

• Anonyymi

Otin muutama vuosi sitten osaa ..Nuku yö ulkoma kampanjaan.

Nukuin lasiverannalla ovi auki järvelle. Hyvin nukutti.

Mietin maatessani riippumatossa, onnistuisko siinä sama.

No, en taida. Korvessa tosi kuumaa, oli aukaistava kylmä olut kun sain päivän työni tehtyä.

Pitäis vielä esivalmistella llohikakku. Täytekakun tilaskn lauantaille.

Kyllä se lphikakku on lauantaina jo terveysvaara. Mikset tarjoa jotain tuoretta?

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se lphikakku on lauantaina jo terveysvaara. Mikset tarjoa jotain tuoretta?

Otin ettoset, en ole vielä aloittanut lohikakun tekoa, mutta ostin tarpeet, ajattelin tehdä sen valmiiksi pakkaseen ja koristella lauantaina. Joskus minua huvittaa nämä neuvot, olen entinen pitopalveluyrittäjöä; ))

Saan vieraita jo tänään ja perjantaina tulevat hollannin sukulaiset ja valmistelut pitää osata organisoida siten, että aikaa jää seurusteluun.

• Anonyymi

Voisi olla kiva elämys ?

• Anonyymi

Tuulettimet kyllä helpottavat oloa runsaasti. Pyörii yölläkin, kohti sänkyä.

• Anonyymi

Tulin pihalle aurinkoon ja varjoon. Pieni tuuli puhaltelee. Mustat viinimarjat alkavat jo olla kypsiä.

• Anonyymi

Tikka naputtelee lähikoivussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tikka naputtelee lähikoivussa.

Meillä taas naputtelee ulosottomies oveen.
        T.Bertil.

• Anonyymi

Kuka on tämä luvan antaja ja miksi hän ottanut sellaisen roolin?
      Yks kaunis päivä hän sitten kieltää kaikilta kirjoittamisen tänne.
      Mitäs sitten tehdään, kysyn vaan?

• Anonyymi

Hei helteen uuvuttamat !
      Minäpä keksin edullisen ja näppärän viilennyskeinon.
      Hankin isompia 600 gramman "kylmäkalleja",
      siis kylmävaraajia, joita myydään marketeissa.
      Kun menen huilaamaan tai illalla nukkumaan
      laitan kaksi niitä viereeni yöpöydälle.
      Niitten avulla ilma viilenee lähelläni jonkun verran aivan ihanasti.
      Ilman viilentyminen tuntuu varsinkin päässä virkistävältä.
      Hikoilemisen tunnekin loppuu.

Minulla on niitä kuusi kappaletta,
      että on ottaa uusia jäisiä sulaneitten tilalle tarpeen mukaan.
      Niitten alle laitan sanomalehden, koska ne "hikoavat" kosteutta,
      muuten yöpöydän pinta kärsisi.

Taidan hankkia niitä lisää pakastimeen ja kokeilla laittaa kolme pöydälle,
      mutta kaksikin "tehoaa" jo mukavasti.

Kokeilkaapa, saatatte yllättyä iloisesti !

• Anonyymi

Vanha kikka, minä olen jo vuosia käärinyt Demari-lehteen kylmäkallen ja laittanut paketin pyjamani housuihin yöksi, ja hyvin toimii.
        T. Ikidemari.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanha kikka, minä olen jo vuosia käärinyt Demari-lehteen kylmäkallen ja laittanut paketin pyjamani housuihin yöksi, ja hyvin toimii.
        T. Ikidemari.

Kylmäkallea ja niitä geelipusseja ei saakaan laittaa suoraan ihoa vasten, vaan pitää olla vaikka pieneen froteepyyhkeeseen käärittynä. Näin sairaalassa sanottiin (polvileikkauksen jälkeen kun kinttu oli turvoksissa ja kipeä).

• Anonyymi

Apteekista saa taipuisia geelipusseja.

• En tarvitse viilennystä. Juuri nyt makoilem riippumatossa. Järven rannalla on vilpoisaa.
      Poika oli aamusta leikannut nurmikon ja lisäsi päivänvarjon riippumattoni viereen.

Ei valittamista.

• Anonyymi

Meilläkin on pihan nurmikko aamulla leikattu. Tuoksu tuo lapsuuden mieleen. Lähinnä eri lemmikkieläimiäni.

Kiertelin varjoisassa lähimetsässä, seisoin kauniin kuusen oksien alla, koskettelin oksia ja juttelinkin hälle.

Nyt varjoisan pirttipöydän luona tuolilla istuksien.

• Anonyymi kirjoitti:

Meilläkin on pihan nurmikko aamulla leikattu. Tuoksu tuo lapsuuden mieleen. Lähinnä eri lemmikkieläimiäni.

Kiertelin varjoisassa lähimetsässä, seisoin kauniin kuusen oksien alla, koskettelin oksia ja juttelinkin hälle.

Nyt varjoisan pirttipöydän luona tuolilla istuksien.

Tontillani on isoja kuusia. Yhdellä on nimi, se on haltiakuusi. Tarinan mukaan päiväpuolen tilan suojelija tonttu asuu kuusen juurten kätköissä.

Kuusi on rantakivillä, polun vieressä joka vie saunamökille. Tonttu valvoo pirtin ja saunamökin liikennettä polulla. Jos sattuisi epämääräisiä kulkijoita polulle se heittelee käpyjä niskaan ja talvella pudottaa lumia kulkijan päälle.

Sellainen vartija/haltia.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Tontillani on isoja kuusia. Yhdellä on nimi, se on haltiakuusi. Tarinan mukaan päiväpuolen tilan suojelija tonttu asuu kuusen juurten kätköissä.

Kuusi on rantakivillä, polun vieressä joka vie saunamökille. Tonttu valvoo pirtin ja saunamökin liikennettä polulla. Jos sattuisi epämääräisiä kulkijoita polulle se heittelee käpyjä niskaan ja talvella pudottaa lumia kulkijan päälle.

Vieläkö sinulla on se ruskealla vedellä täytetty kylpyvanna tontillasi?

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Voi että. Mukava kuulla noita Suomenkansan vanhoja tarinoita.

Itselleni ne on olleet vieraita, ei ole kotona kerrottu. Mutta joskus ollut joitain naapureita, joilla tuo muinaisusko vielä elänyt.

Minä vain juttelen eläimille ja joskus puillekin. Eli muinaisuus elää verissä. En ihan kuulu tähän aikaan ja paikkaan, en ole halunnut kuulua. Siksi sisäisessä maailmassani siirryn milloin mihinkin.

Äitini tätä käyttäytymistäni joskus jo lapsena ihmetteli, sanoi minun olevan "metafyysinen persoona".

Hällä väliä, kunhan ihminen on onnellinen.

• Anonyymi

Parempi kun pysyisit nojatuolissa.

• Anonyymi

Voivoi ihan kateeksi käy, minun poika hemmottelee vain omaa vaimoaan ja lastenlapsiaan. .

• Anonyymi kirjoitti:

Voivoi ihan kateeksi käy, minun poika hemmottelee vain omaa vaimoaan ja lastenlapsiaan. .

Terveiset Niemeltä@

Ukkonen vieraili ja vesi kasteli putarhakalusteiden tyynyt.

Se, että lapsilla ei ole aikaa vanhemmilleen on ikävää. Me, minä ja miniän vanhemmat asumme lähekkäin, tekee helpoksi olla lomilla heillä ja meillä ja yhdessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi että. Mukava kuulla noita Suomenkansan vanhoja tarinoita.

Itselleni ne on olleet vieraita, ei ole kotona kerrottu. Mutta joskus ollut joitain naapureita, joilla tuo muinaisusko vielä elänyt.

Minä vain juttelen eläimille ja joskus puillekin. Eli muinaisuus elää verissä. En ihan kuulu tähän aikaan ja paikkaan, en ole halunnut kuulua. Siksi sisäisessä maailmassani siirryn milloin mihinkin.

Äitini tätä käyttäytymistäni joskus jo lapsena ihmetteli, sanoi minun olevan "metafyysinen persoona".

Hällä väliä, kunhan ihminen on onnellinen.

Äitisi varmaankin tarkoitti sinun olevan metafyysinen morfoosi-vahinko?
        T. Ex. Doctor.

• Anonyymi

Surullinen päivä. Turhia kuolemia. Viisi ihmistä on hukkunut.

• Anonyymi

Se tuo helle väsyttää vanhemman ihmisen. Onko voimien arviointi pettänyt vai sairauskohtaus. Kaksi taisi olla "ikäihmistä".
        Surullisia nuo lasten hukkumiset, kun niissä näyttäisi ymmärtämättömyyttä olevan. Nyt uimataidottomia menehtynyt tai läheltä piti tilanteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se tuo helle väsyttää vanhemman ihmisen. Onko voimien arviointi pettänyt vai sairauskohtaus. Kaksi taisi olla "ikäihmistä".
        Surullisia nuo lasten hukkumiset, kun niissä näyttäisi ymmärtämättömyyttä olevan. Nyt uimataidottomia menehtynyt tai läheltä piti tilanteita.

Ihan hirveää. Kuten myös kuvat nälkäänkuolevista palestiinalaisista,
        lapsista ja aikuisista, kun Herran "Valittu kansa" tekee kansanmurhaa.

• Anonyymi

Musta perjantai Suomen rannoilla – ainakin kuusi kuollut, kolme heistä lapsia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuluneella viikolla on hukkunut 10 henkilöä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut ihmiset innostuessaan unohtavat varoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut ihmiset innostuessaan unohtavat varoa.

Jotkut menee syvään veteen ilman uimaraitoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan hirveää. Kuten myös kuvat nälkäänkuolevista palestiinalaisista,
        lapsista ja aikuisista, kun Herran "Valittu kansa" tekee kansanmurhaa.

Nigeriassa on kuollut 600 lasta nälkään viimeisen puolen vuoden aikana, mutta se ei taida Suomen mediaa hetkauttaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuluneella viikolla on hukkunut 10 henkilöä.

Yksi lisää tänään; "Iäkäs nainen menehtyi ollessaan uimassa Vähäjärvellä Alavudella, tiedottaa Etelä-Pohjanmaan pelastuslaitos."

Nyt jo ainakin 11 hukkunutta viikon sisällä.
        Tietystihän kylpyammeeseenkin voi hukkua, mutta kaiken varalta en taida sen syvempiin vesiin lähteä.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Yksi lisää tänään; "Iäkäs nainen menehtyi ollessaan uimassa Vähäjärvellä Alavudella, tiedottaa Etelä-Pohjanmaan pelastuslaitos."

Nyt jo ainakin 11 hukkunutta viikon sisällä.
        Tietystihän kylpyammeeseenkin voi hukkua, mutta kaiken varalta en taida sen syvempiin vesiin lähteä.

Numero 12 tilastoon äskettäin.
        "21:06
        Iäkäs henkilö on hukkunut Kuopiossa, kertoo Itä-Suomen pelastuslaitos.
        Uutinen päivittyy."

• Anonyymi

"Jos Kalajoen hiekkasärkät eivät ole ennestään tutut, äkkisyvänteet tulevat varmasti yllätyksenä, sanoo päivystävä palomestari Markus Vehkoja.
        Hiekka voi murentua alta vaikka tuntuisi, että kahlaten pääsee ”Ruotsiin asti”

Kalajoen hiekkasärkillä hukkui kolme nuorta perjantaina. Vaikka vesi jatkuu pitkään matalana, eteen voi tulla äkkisyviä kohtia, varoittavat palomestari ja merivartija.

Kalajoen hiekkasärkillä on vaaranpaikkoja kuten äkkisyvänteitä ja virtauksia, varoittaa päivystävä palomestari Markus Vehkoja.

Pitkään jatkuva matala osuus ja äkkisyvänteet voivat tehdä Kalajoen hiekkasärkistä petollisen uimarille. Hiekka voi murentua jalkojen alta yllättäen, varoittaa päivystävä palomestari Markus Vehkoja Pohjois-Pohjanmaan pelastuslaitokselta.

Paikoin rannalla pitää kahlata pitkällekin, jotta vesi syvenee niin, että siinä voi uida. Silloin rantaviivaan voi muodostua etäisyyttä yllättäen paljonkin, Vehkoja kuvailee.

Pitkään jatkuvan matalan osuuden vuoksi myös uimataidottomat tai heikommin uivat saattavat päätyä helpommin kauas rannasta.

Eteen voi kuitenkin tulla äkkisyviä kohtia. Puolen metrin syvyinen vesi voi yhtäkkiä muuttua kolmen metrin syvänteeksi, kun hiekka murenee alta, Vehkoja kuvailee.

”Ensin voi tuntua, että pystyy kävelemään vaikka Ruotsiin asti. Sitten huomaakin, että jalat eivät yllä pohjaan ja on tyhjän päällä”, Vehkoja kertoo.

Äkkisyvät kohdat johtuvat siitä, että pohjaan on muodostunut hevosenkengän muotoisia hiekkadyynejä. Äkkisyvä voi sijaita hevosenkengän sisäpuolella tai reunassa.

Arvaamattomuutta lisää se, etteivät äkkisyvänteet sijaitse joka kesä samoissa paikoissa. Jäät ja virtaukset liikuttelevat hiekkapankkeja vuosien saatossa.

Lähellä rantaa, poijujen merkitsemän alueen sisällä on turvallista uida, muistuttaa ylimerivartija Tomi Kivelä Länsi-Suomen merivartiostosta.

”En haluaisi lietsoa pelkoa liikaa, sillä uimataitohan paranee vain uimalla”, Kivelä sanoo.

Toisen selkeän vaaranpaikan Kalajoen hiekkasärkillä muodostavat Vehkojan mukaan virtaukset. Voimakas tuuli voi kuljettaa etenkin sup-laudan tai uimapatjan äkkiä merelle niin, ettei rantaan kykene palaamaan omin voimin. Tätä tapahtuu Pohjois-Pohjanmaan pelastuslaitoksen alueella joka kesä, Vehkoja kertoo.

Mikäli virtauksen tai aallon voima vie mukanaan, tärkeintä on huutaa apua, Kivelä neuvoo. Tärkeää on myös pyrkiä pysymään rauhallisena ja välttää paniikkia.

Kalajoen hiekkasärkillä on opastetauluja, joissa varoitetaan äkkisyvänteistä. Muualta Suomesta ja ulkomailta saapuvien turistien pitäisi tutustua niihin ennen uimista, Vehkoja sanoo. Mikäli ranta ei ole ennestään tuttu, syvänteet tulevat varmasti yllätyksenä.

Vehkoja ja Kivelä muistuttavat, ettei uimaan kannata lähteä yksin ja valvottaviin lapsiin tulisi aina olla näköyhteys. On myös aina turvallisempaa uida rannansuuntaisesti kuin edetä merelle päin.

”Toki hiekkasärkät ovat vähän poikkeukselliset, kun syvänne voi tulla rannansuuntaisestikin”, Vehkoja sanoo.

Kalajoen hiekkasärkät ovat Vehkojan mukaan myös pelastuslaitokselle haastava kohde. Jo se, että ranta on kilometrejä pitkä ja ihmisiä on paljon, tuo omat haasteensa. Hiekkasärkät levittyvät noin kolmen ja puolen kilometrin mitalle."

Ilta-Sanomat

• Anonyymi

Tiistaina alkavat helteet paikoin hellittää, tulee sadetta.
      Jossain päin Suomea voi sadella vähän jo maanantaina.
      Omalla paikkakunnallani ennuste lupaa tiistaiksi sadetta
      ja olen tavattoman onnellinen siitä.
      Se tuo toivottua viilennystä.
      Elimistöni on voinut huonosti koko helleajan.

On ollut kelju kesä. Ensin satoi lähes koko ajan ja oli viileää.
      Ei oikein ollut kesäistä, kun aurinkoa ei näkynyt kuin harvoin.

Kun kesä kalenterin mukaan oli jo puolivälissä
      tuli niin kova helle, ettei pysty mitään tekemään.
      Onnelliset parempikuntoiset pystyvät, mutta minä en.

Varsinainen kesäaika jää tosi lyhyeksi,
      mutta kaunis syksy toivottavasti jatkaa sitä !

• Anonyymi

Ajattelin mennä illemmalla uimaan. Päivän olen viettänyt sisällä, ikkunat kiinni ja tuulettimet pyörien.

• Anonyymi

Ihanaa, kun voit uimisesta nauttia. Meikäläinen ei voi. En ole koskaan voinut
        uida kunnolla. Keuhkoissa on joku hapenottovika, hyytyy parin vedon jälkeen,
        mutta vilvoittelin rantavesissä seisten kaulaa myöten.
        Uimahallit ei kiinnosta ja liikuntaa pystyy saamaan muutenkin.
        Olen "haahuilu"-kävelyn harrastaja. Se on hitaanpuoleista kävelyä ilman päämäärää ympäristöstä havaintoja tehden ja filosofisia pohdiskellen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen "haahuilu"-kävelyn harrastaja. Se on hitaanpuoleista kävelyä ilman päämäärää ympäristöstä havaintoja tehden ja filosofisia pohdiskellen.

En minäkään varsinaisesti ui. Tässä illalla olin tuttuja tapaamassa, saunassa ja lähinnä kelluin hiukan rantavedessä, istuin laiturin portailla kaulaa myöten. En uskalla syvään veteen uimaan, kun ei saa jalkoja pohjaan. Meren rantavesi oli 30°! Tosi lämmintä istua ja hiukan polskia vedessä laiturin vierellä ja ihailla kaunista luontoa, ohi ajavia veneitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käveleminen on erinomainen henkinen harjoitus. Kävelyllä voi pohtia asioita,
        selkeyttää ajatuksia ja kävely virkistää. Kävelysä saa monenlaista hyvää irti

jos hoksaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käveleminen on erinomainen henkinen harjoitus. Kävelyllä voi pohtia asioita,
        selkeyttää ajatuksia ja kävely virkistää. Kävelysä saa monenlaista hyvää irti

jos hoksaa.

Kaiken päälle kävely on ilmaista huvia, jota voi harrastaa milloin vain
        - vähän riippuen kunnosta ja säästä kuitenkin.
        Sateella kävely on erikoisen virkistävää, ei kuitenkaan kaatosateella.....
        Joskus olisi mukava olla kävelykaveri. Sitä kaipaa.
        Joskus taas haluaa kävellä yksin omine ajatuksineen.

• Anonyymi

Yksinäiset lenkit alkaa kyllästyttää. Aina samat yksinäiset tulevat vastaan.
      Juttelen joskus jollekin niitä näitä ja se tuntuu ilahduttavan.
      Miksei kukaan tee aloitetta ja juttele minulle ? Sentään moikkaavat, kiva sekin.

• Anonyymi

Ihmiset ovat laiskoja. Jos he ovat oppineet, että sinä aloitat keskustelun, silloin he eivät aloita, vaan odottavat aina että sinä teet aloitteen. Seuraavalla kerralla moikkaa, mutta älä puhu enempää. Ehkä sitä seuraavalla joku jo itsekin aloittaa puhumisen. Tai sitten ei.

Kaikilla ei ole taitoa ryhtyä keskusteluun, mutta kun joku muu aloittaa, niin ehkä sitten osaavat tulla siihen mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset ovat laiskoja. Jos he ovat oppineet, että sinä aloitat keskustelun, silloin he eivät aloita, vaan odottavat aina että sinä teet aloitteen. Seuraavalla kerralla moikkaa, mutta älä puhu enempää. Ehkä sitä seuraavalla joku jo itsekin aloittaa puhumisen. Tai sitten ei.

Kaikilla ei ole taitoa ryhtyä keskusteluun, mutta kun joku muu aloittaa, niin ehkä sitten osaavat tulla siihen mukaan.

Tässä omassa pienessä ympäristössäni pienillä lenkeilläni olen kuullut monta
        erilaista elämäntarinaa vartissa. Samat tutut yksinkävelijät tulevat vastaan.
        Itse olen yksi heistä.
        Ei tarvitse kuin sanoa hei ja kysäistä miten päiväsi on mennyt ja miten voit,
        kun alkaa juttua tulla.
        Selkeästi ihmisillä on tarve puhua, mutta ei ole juttukaveria.

Moni vastaantuleva ei ole enää voimissaan, etten halua ketään tietenkään pidätellä
        jos ihminen haluaa jatkaa matkaansa. Siksi "irtaudun" hienovaraisesti ehdottaen,
        että jatketaan juttua, kun taas tullaan vastakkain.
        Se jättää molemmin puolin auki mahdollisuuden rupatella uudelleen.

Valitettavasti matkan varrella ei ole penkkejä missään,
        vaikka on pari pikku puistikkoa.
        Jos saisi jalkoja lepuuttaa penkillä tulisi varmaan juteltua pitempäänkin.
        Monella on rollaattori tai kävelysauvat.
        Vaikka rollaattorissa on paikka istua se ei ole kaikkein mukavin,
        se on kai vain hädän varalle, jos ei pysy pystyssä.
        Ei siinä mielikseen levähdä.

Aina tapaan jonkun, joka ilahtuu juttelusta,
        mutta kukaan ei koskaan tee aloitetta,
        vaikka joittenkin kanssa ollaan monestikin tavattu ja juteltu.
        Se olen aina minä, joka sanon, että "hei kiva nähdä, mitä kuuluu ?"
        eikä kukaan kysy koskaan mitä "sinulle kuuluu ?"
        Onko se vain hajamielisyyttä ?

Minkälainen johtopäätös pitäisi vetää ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä omassa pienessä ympäristössäni pienillä lenkeilläni olen kuullut monta
        erilaista elämäntarinaa vartissa. Samat tutut yksinkävelijät tulevat vastaan.
        Itse olen yksi heistä.
        Ei tarvitse kuin sanoa hei ja kysäistä miten päiväsi on mennyt ja miten voit,
        kun alkaa juttua tulla.
        Selkeästi ihmisillä on tarve puhua, mutta ei ole juttukaveria.

Moni vastaantuleva ei ole enää voimissaan, etten halua ketään tietenkään pidätellä
        jos ihminen haluaa jatkaa matkaansa. Siksi "irtaudun" hienovaraisesti ehdottaen,
        että jatketaan juttua, kun taas tullaan vastakkain.
        Se jättää molemmin puolin auki mahdollisuuden rupatella uudelleen.

Valitettavasti matkan varrella ei ole penkkejä missään,
        vaikka on pari pikku puistikkoa.
        Jos saisi jalkoja lepuuttaa penkillä tulisi varmaan juteltua pitempäänkin.
        Monella on rollaattori tai kävelysauvat.
        Vaikka rollaattorissa on paikka istua se ei ole kaikkein mukavin,
        se on kai vain hädän varalle, jos ei pysy pystyssä.
        Ei siinä mielikseen levähdä.

Aina tapaan jonkun, joka ilahtuu juttelusta,
        mutta kukaan ei koskaan tee aloitetta,
        vaikka joittenkin kanssa ollaan monestikin tavattu ja juteltu.
        Se olen aina minä, joka sanon, että "hei kiva nähdä, mitä kuuluu ?"
        eikä kukaan kysy koskaan mitä "sinulle kuuluu ?"
        Onko se vain hajamielisyyttä ?

Minkälainen johtopäätös pitäisi vetää ?

Olet poikkeuksellisen ekstrovertti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet poikkeuksellisen ekstrovertti.

Olen mielestäni normaalin sosiaalinen ihminen ja sellaisia toivoisin muittenkin
        olevan - sanoisinko "ihmisrakkaita" .
        Jokainen on luonnollisesti luonteensa "vanki" ja on oikeus olla introverttikin.

• Anonyymi

Ulospäinsuuntautunut ihminen saa energiaa sosiaalisista tilanteista ja vuorovaikutuksesta muiden kanssa. He kokevat sosiaaliset tilanteet
      virkistävinä, kun taas introvertit saattavat mieluummin viettää
      aikaa yksin tai pienissä ryhmissä ja saattavat kokea suuret kokoontumiset
      uuvuttavina.

• Anonyymi

Meriä on moneksi. Jokainen saa olla millainen haluaa. Luonnetteaan on vaikea muuttaa..
        Moni "sisäänpäin kääntynyt" ehkä haluaisi olla enemmän "ulospäin kääntynyt"
        eikä jäädä yksikseen. Se vaara on olemassa jos ei kykene ottamaan kontaktia
        toisiin ihmisiin, vaikka haluaisi. Joku ehkä viihtyy omassa rauhassaan.
        Mene tiedä....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meriä on moneksi. Jokainen saa olla millainen haluaa. Luonnetteaan on vaikea muuttaa..
        Moni "sisäänpäin kääntynyt" ehkä haluaisi olla enemmän "ulospäin kääntynyt"
        eikä jäädä yksikseen. Se vaara on olemassa jos ei kykene ottamaan kontaktia
        toisiin ihmisiin, vaikka haluaisi. Joku ehkä viihtyy omassa rauhassaan.
        Mene tiedä....

Piti lukea meitä on moneksi.

• Anonyymi

Voiko ihminen ollenkaan muuttaa luonnettaan, mutta jollakin tavalla
      voisi yrittää rohkaistua. Tunnen ihanan nuoremman ihmisen, joka on niin ujo,
      ettei uskalla muitten pariin. Olen häntä yrittänyt rohkaista ja ollut mukanakin
      jossain, mutta joihinkin juttuihin olen liian vanha kaveriksi.

• Anonyymi

Ujous on aika vaikea asia varsinkin nykypäivänä. Ihmisille tuntuu olevan tärkeää
        saada oma äänensä ja mielipiteensä kuuluville. Siinä jäävät hiljaiset ja ujot
        paitsioon.

• Anonyymi

Tulipa käytyä sydänultrassa terveyskeskuksen lähetteellä.
      Jonotin puolisen vuotta, mutta ei haitannut minua.
      Aorttaläppävuotoni on suunnilleen ennallaan ja "uutuutena" oli
      tullut lievä hiippaläppävuoto. Sydämen toimintakyky alkaa lähetä
      vajaatoimintaa, mutta lukema on vielä normaalin puolella.
      Milloinkohan helteestä toipuu vai toipuuko enää milloinkaan ?
      Miten voikin olla näin poikki ? Ei jaksaisi mitään. Veto on aivan poissa.
      Onkohan ketään muita samassa jamassa ?

• Anonyymi

On. Helle on vienyt kaikki mehut. Mitä oireita muuten tulee läppävuodoista ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On. Helle on vienyt kaikki mehut. Mitä oireita muuten tulee läppävuodoista ?

Jos ne ovat vähäisiä ne eivät kuulemma aiheuta oireita. Oireet johtuvat muusta
        kuin sydämestä tai vaiva sydämessä on "toiminnallinen".
        Onneksi sää viileni tänään ! Se helpottaa huomattavasti oloja.
        Sydänolojakin.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Peruukkien käyttö onkin yleistynyt ja Ocemåic ihmiset näyttää htosiaan muutenkin ikäänsä vanhemmila.

• Anonyymi

Aika paha juttu. Laihdutuslääke on maailmanmenestys. Sitä käyttää varmaan
        miljoonat ihmiset ? Pitääkö myös samaan aikaan olla ruokavaliolla ?

• Olen nyt käyttänyt Ozempicia kolmisen vuotta ja olen normaalipainoinen. Hiustenlähtö ei ole pahentunut, ,utta hiuslaatu on entistäkin pehmeämpää ja vauvamaisempaa. En pidä peruukkia arkipäivisin, mutta pesen ohuet ja nopeasti rasvoittuvat hiukseni joka toinen päivä, käytän muotovaanhtoa ja usein kaupaoille yai asioille mennessä päähinettä, ellen ole juuri pessyt tukkaani. Minulla on kaksi peruukkia, joita käytän "tilaisuuksissa".
      Painoni laski niin hitaasti että mitään merkittävää ihion roikkumista tai rypistymistä ei ole tapahtunut, eikä kasvojeni muoto ole muuttunut, ainoastaan kaksoisleukaa eiole enää lainkaan ja posket ovat hieman kavenneet.

Ruokavalion seuraaminen on edelleenkin tärkeää ja liikunta myös ja on syytä muistaa, että jos lopettaa Ozempicin käytön paino tulee takaisin "alta aikayksikön".
      Tapasin hiljakkoin lähisukulaisia ja keskustelimme ikääntymisestä, ja sen vaikutuksesta ulkonäköön ja ei kukaan kommentoinut ainakaanmitään negatiivista ulkonäköni suhteen, mikä olisi ollut seurauksena semaglutidin käytöstä, pikemmingin päinvastoin. Isoveljeni joka oli tullut USA:sta ja joka voi olla hyvinkin sarkastinen ja pisteliäs antoi minulle uuden lempinimen: "SSS-nainen = siro, söpö ja suulas "

• Anonyymi

Outo pakkomielle omaa ulkonäköäsi puolustella ja tuollasia sss juttuja keksiä. Tuo ei lempinimeltä kuulosta. Ei luulisi lähes 80 v naisen olevan noin epävarma ulkonöstään,

• Anonyymi kirjoitti:

Outo pakkomielle omaa ulkonäköäsi puolustella ja tuollasia sss juttuja keksiä. Tuo ei lempinimeltä kuulosta. Ei luulisi lähes 80 v naisen olevan noin epävarma ulkonöstään,

Ei ole mitään epävarmuutta. Puheenaiheena oli miten Ozempicin käyttö vaikuttaa ulkonäköön. Ei minun oletetusta epävarmuudesta.

• Anonyymi

Kuinkahan monetta kertaa saamme lukea sinun ulkoisesta olemuksestasi?

ihanko oikeasti keskustelette ikä-ihmisten ulkonäöstä?
        Melkoista turhamaisuutta osoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinkahan monetta kertaa saamme lukea sinun ulkoisesta olemuksestasi?

ihanko oikeasti keskustelette ikä-ihmisten ulkonäöstä?
        Melkoista turhamaisuutta osoittaa.

Nimenomaan itse hän taas otti tuon ulkonäkönsä esiin ja nyt vahvistettuna tekaistun tuntuisella veljen lausunnolla.
        Ihan tavallinen ikänsä näköinen kuivakka mummo, mitä sitä häpeämään!

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Ei ole mitään epävarmuutta. Puheenaiheena oli miten Ozempicin käyttö vaikuttaa ulkonäköön. Ei minun oletetusta epävarmuudesta.

Oletko kokeillut laihduttaa terveellisellä ruokavaliolla ?
        Se on varmaa laihhtumista - tosin hitaampaa, ehkä siksi se on monelle
        vaikeaa.
        Muutin ruokavalioni terveelliseksi. Laihdutin 12 kiloa vuodessa.
        eli 250 grammaa viikossa. Ei ollut vaikeaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan itse hän taas otti tuon ulkonäkönsä esiin ja nyt vahvistettuna tekaistun tuntuisella veljen lausunnolla.
        Ihan tavallinen ikänsä näköinen kuivakka mummo, mitä sitä häpeämään!

Sehän oli vastaus jonkun toisen henkilö kommenttiin. Eivätkö kaikki
        saakaan vastata ? Sana on vapaa täällä. Teille ilkeilijöillekin.

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko kokeillut laihduttaa terveellisellä ruokavaliolla ?
        Se on varmaa laihhtumista - tosin hitaampaa, ehkä siksi se on monelle
        vaikeaa.
        Muutin ruokavalioni terveelliseksi. Laihdutin 12 kiloa vuodessa.
        eli 250 grammaa viikossa. Ei ollut vaikeaa.

Laihdutin ensin 7-8 kg ruokavaliolla, mutta kun minulla todettiin diabetes kakkonen, niin lääkitys jonka sain auttoi laihduttamaan lisää. Kun lääkitykseeni lisättiin Ozempic kolmisen vuotta sitten lähtivät viimeiset kymmenen ylimääräistä kiloa ja nyt painonpudotus on pysähtynyt, mikä on hyvä asia, koska olen ihannepainossani. En siis langanlaiha, kurttuinen nahkasäkki.
        Syön terveellisesti, mutta hyvin vähän ja yritän pitää huolta että saan tarvittavat proteiinit ja kuidun ravinnosta, myös vitamiinit ja hivenaineet.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Laihdutin ensin 7-8 kg ruokavaliolla, mutta kun minulla todettiin diabetes kakkonen, niin lääkitys jonka sain auttoi laihduttamaan lisää. Kun lääkitykseeni lisättiin Ozempic kolmisen vuotta sitten lähtivät viimeiset kymmenen ylimääräistä kiloa ja nyt painonpudotus on pysähtynyt, mikä on hyvä asia, koska olen ihannepainossani. En siis langanlaiha, kurttuinen nahkasäkki.
        Syön terveellisesti, mutta hyvin vähän ja yritän pitää huolta että saan tarvittavat proteiinit ja kuidun ravinnosta, myös vitamiinit ja hivenaineet.

Erikoista tuo miten vähän syöt ja silti olet normaalipainossa. Luulisi että olet noilla eväillä alipainoinen. Olisko niin että kun olet ollut jopa kymmeniä kiloja lihavampi, elimistösi käy jotenkin säästöliekillä. Liikutko äärimmäisen vähän?
        Olen ikäni ollut normaalipsinossa ja nykyisinkin syön 3 lämmintä ateriaa päivässä ihan kunnon annokset, kylläkin huonoa rasvaa ja turhaa sokeria välttäen. Pullan päivässä kyllä syön, se pitää pyllyn pyöreänä.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

"Syön terveellisesti, mutta hyvin vähän ja yritän pitää huolta että saan tarvittavat proteiinit ja kuidun ravinnosta, myös vitamiinit ja hivenaineet."

Saat ravintoa ravinnosta. No niin, ravintoahan se on Beroccikin, jota otat aikaisemman versiosi mukaan aina aamuisin.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Millainen on " kurttuinen nahkasäkki"?

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Eikö tuo diabetes kakkonen ole elintasosairaus, joka paranee ruokavaliolla?

• Anonyymi kirjoitti:

Erikoista tuo miten vähän syöt ja silti olet normaalipainossa. Luulisi että olet noilla eväillä alipainoinen. Olisko niin että kun olet ollut jopa kymmeniä kiloja lihavampi, elimistösi käy jotenkin säästöliekillä. Liikutko äärimmäisen vähän?
        Olen ikäni ollut normaalipsinossa ja nykyisinkin syön 3 lämmintä ateriaa päivässä ihan kunnon annokset, kylläkin huonoa rasvaa ja turhaa sokeria välttäen. Pullan päivässä kyllä syön, se pitää pyllyn pyöreänä.

Korjaan, syön lämmintä ruokaa vain vähän, kerran päivässä, mutta syön viisi pientä ateriaa päivässä, joten ravinnonsaantini on turvattu. Jugurtti ja hedelmä, voileipä ja tee tai kahvi korvaavat aterioitani, mutta yritän syödä myös vihanneksia.

Olen pudottanut 25 kg. siitä mitä painoin pahimpaan aikaan,, n. 15 vuotta sitten.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö tuo diabetes kakkonen ole elintasosairaus, joka paranee ruokavaliolla?

Kyllä ja se voi korjaantua ruokavaliolla, etenkin alkuvaiheessa, kun kroppa vielä tuottaa insuliinia ja solut reagoivat jotakuinkin normaalisti verensokerin heilahduksiin. Minulla se onollut nyt jo varmaan kaikenkaikkiaan parikymmentä vuotta, ja nyt se on jo vaikeampaa, ellei sitten mahdotonta.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Korjaan, syön lämmintä ruokaa vain vähän, kerran päivässä, mutta syön viisi pientä ateriaa päivässä, joten ravinnonsaantini on turvattu. Jugurtti ja hedelmä, voileipä ja tee tai kahvi korvaavat aterioitani, mutta yritän syödä myös vihanneksia.

Olen pudottanut 25 kg. siitä mitä painoin pahimpaan aikaan,, n. 15 vuotta sitten.

No on siinä nahkakin tosi paljon venynyt, kun noin valtava määrä läskiä on kadonnut.
        Pienessä ihmisessä tuollainen ylipaino on jo sairaalloista. Eikö siinä jo niveletkin ollut lujilla?
        Kyllä sitä valistusta oli jo 15 v sitten, outoa että ihmiset tieten tahtoen syövät itsensä sairaiksi.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Jogurtti ei ole laihdittajan ruokaa. Yhdessä jogurtissa voi olla sokeria
        kymmenen sokeripalan verran. Kuka söisi 10 palaa sokeria päivässä ?
        Se jää huomaamatta, kun niitä mainostetaan rasvattomina.

• Anonyymi kirjoitti:

En laihduta, vaan ylläpidän verensokeriarvoja.
        Syön sokeria, rasvaa, hallitusti. Mittaan verensokerin aamuin illoin, joskus päivällä myös. Minulle liian alhainen verensokeri, ns. hpoklykemia on kuolemanvaara.

Esimerkkejä muista välipaloistani:
        raejuustoa ja tuoreita marjoja, ilman sokeria
        banaani/mansikka smoothie, jos lisään sokeria niin käytän koivusokeria'
        suolaisen nälkään lihapullanäkkäri, kuppi kahvia
        silliä kokojyvärukiisella, 1,5 dl. maitoa
        juusto/paprikanäkkäri, kuppi teetä
        jne.
        Tuo Valion kreikkalainen jogurtti jossa on hedelmää tai marjoja pohjalla on suomalainen paheeni. Inneksi sitä ei ole kaupoissa täällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko sinun syytä päivittää tietosi jukurtista tai jukurteista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko sinun syytä päivittää tietosi jukurtista tai jukurteista?

Päivitetty on. Niissä on hirveästi sokeria. Maustamaton luonnonjogurtti on
        ainoa jota syön joskus.

• Anonyymi

Kai ainakin joku meistäkin oppii laihduttaman, kun on asiantuntija opettamassa.

Liikalihavuus on useimmiten huulien ja lautasen välillä, mitä sieltä suuhunsa mättää.

Olen laihtunut 15 kiloa kolmessa kuukaudessa, laihduttamatta, syytä etsittiin... nyt yritän saada lihaa luitten ympärille, terveellisesti, en ylensyönnillä.

Tiukkaa tekee jos vuodessa saan kilon lisää!

• Anonyymi

Yhdessä jugurtissa voi olla 10-12 palan verran sokeria.
      Kuka söisi niin monta palaa sokeria päivässä,
      mutta jugurtissa se tulee syödyksi huomaamatta.
      Samoin leivonnaisissa, joissa on lisäksi joskus paljon rasvaa.
      Leivonnaiset on oikea "läskipommi".

• Anonyymi

Montako litraa sillo on jukurttia

• Anonyymi

Leivonnaiset voi tehdä terveellisiksikin, esimerkiksi hyvää rasvaa ja sokeria vain vähän. Jauhoiksi täysjyväjauhoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Leivonnaiset voi tehdä terveellisiksikin, esimerkiksi hyvää rasvaa ja sokeria vain vähän. Jauhoiksi täysjyväjauhoja.

Syön sitten mieluummin vaikka sämpylän, kuin tuollaisia leivonnaisia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tavallista nisua , vähän sokeria ja voita, hyvää tulee, ei ohjeistus ole mikään laadun tae.
        Hyvin alustettu taikina, sopiva kohotus ja löysähkö taikina.
        Omaa tyyliäni.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Montako litraa sillo on jukurttia

2 dl:n jogurtissa.

Litran jugurtissa voi olla 2 dl sokeria.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Terveellistä leivonnaista ei ole.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Terveellistä leivonnaista ei ole.

Ajattele leivonnaista. Se kasa rasvaa ja sokeria ja valkoista jauhoa. YÖK !!!

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattele leivonnaista. Se kasa rasvaa ja sokeria ja valkoista jauhoa. YÖK !!!

Vaan hyviä ne on.
        Nyt, kun käskit ajattelemaan, niin herahti vesi kielelle. Muutenhan ei ole ajatuksiini astun leivonnaiset pitkään aikaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

2 dl:n jogurtissa.

Litran jugurtissa voi olla 2 dl sokeria.

Sydänliitto kertoo, että 2 dl:n jukurtissa on 12 gr sokeria.

Yksi pala sokeria painaa n. 2,6-3,2 gr

joten höpöä tuo 10-12 palaa.

ps. laitahan maustamattomaan jukurttilitraan 2 dl sokeria....että ohhoijaa vaan

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sydänliitto kertoo, että 2 dl:n jukurtissa on 12 gr sokeria.

Yksi pala sokeria painaa n. 2,6-3,2 gr

joten höpöä tuo 10-12 palaa.

ps. laitahan maustamattomaan jukurttilitraan 2 dl sokeria....että ohhoijaa vaan

Riippuu jugurtista. Toisissa on hillittömästi sokeria. Luotan enemmän tutkittuun
        tietoon kuin sinun luuloihisi. Jugurttien sokeripitoisuuksia on tutkittu monta kertaa
        vuosien varrella.

Tietysti jos saa uskoltua itselleen, ettei jugurtissa ole sokeria voi jatkaa
        maksansa rasvoittamista. Ei mene montaa kuukautta kun paljon sokeripitoisia
        ruokia/pullia/karkkia/sokeroituja juomia/leivonnaisia syö maksakin alkaa rasvoittua.

Siihen vielä lisäksi makkaroita ja sipsejä, A VOT, kyllä verisuonensa saa tukkoon.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      232
      9706
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      121
      6662
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      48
      6224
    4. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      79
      4737
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4480
    6. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      35
      3482
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      59
      3170
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      3045
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      3028
    10. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      3013
    Aihe