en revi piuhoi pois seinästä, suljen kyll akkunat, jos sattuu olemaan levällään :) En enää osaa varoa, esim, tv.pistoketta, enkä muitakaan sähköväleineit. Tigiboxii mullei oo mutt tietty wlan modeemi, (kerrostalo - wlan ja kaapelikanavat)
Miten en osaa yhtään pelätä että
salama iskis tähäntaloon
ja just mun sähkölaitteet menis toimimattomaks;)
Ukkosella_
2
101
Vastaukset
- Anonyymi
Eikai ukkonen kerrostalon pistokkeista mitään särje, ja saa niitä uusia, jos jotain poksahtaa.
Tulee vanhsta muistista otettua töpselit irti.
Aiemmin oli avojohdot, niin rätisi ja tuii välähteli pistorasioissa..
Kyllä ukkosta kannattaa kunnioittaa, jokunen vuosi sitten löi tienvarresta ison koivun säpäleiksi. - Anonyymi
Rakentaja.fi sivustolla tällaista tietoa:
Voiko laitteet irrottaa pistorasiasta ukkosen ajaksi?
Kyllä – irrottaminen katkaisee yhteyden sähköverkkoon ja estää ylijännitevahingon.
Huomioi kuitenkin:
Irrottaminen ei ole täysin riskitöntä, jos ukkonen on jo lähellä.
Älä koske laitteisiin, jos ukkosmyrsky on päällä – sähköiskun vaara.
Käytännöllinen vain yksittäisille laitteille, ei koko kodin suojaksi.
Paras suoja on ammattilaisen asentama ylijännitesuoja sähkökeskukseen.
– Esimerkiksi jatkojohto, jossa on ylijännitesuoja ei riitä suojaamaan laitetta voimakkaalta virtapiikiltä. Se on vain lisäsuoja.
Suojaa tärkeät laitteet ylijännitesuojalla tai irrota ne kokonaan pistorasiasta ennen ukkosmyrskyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as883445Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna253053- 512952
- 592803
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582618Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)492608On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle542379Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802251- 692118
- 452112