Kuuma kesäpäivä ,
päivän lämpä 29 astetta,
voi olla jo 30 ,
en uskalla mennä ulos ollenkaan,
rakastan suomen viileitä epävakita kesiä,
helteet ei sovi persoonalleni,
aikoinaan nuorena eteläeuroopassa sain lämpöhalvauksen,
meinain kuolla,
lääkäri pelasti tilanteen.
HELTEET TULI , KUINKA JAKSTTE ?
411
2611
Vastaukset
- Anonyymi
Honosti vanha jaksaa helteitä,
uutisten mukaan helteet on lyhytaikainen ilmiö
keskiviikon jälkeen viilenee,
toivottavasti,
siihen asti koitetaan pysyä hengissä. - Anonyymi
olihan se etelässä kuumaa
40 astetta varjossa ,
ei ihme jos pohjolasta tulleet turistit oliki vaikeuksissa,
kuumuudesta aiheutuva sairaskohtaus oli melkonn,
en päässy sängystä ylös ollenkaan
mahassa oli valtava kuristus,
lihakset kuristi mahassa tai palleassa,
kai se oli jokinlainen syd. kohtaus,
olin nuori silloin
puolisoni kutsu lääkätin hotellihuoneeseen ,
antoi jotain lääkettä ja neuvoja kuinka selviämme helteestä hengissä ,
kyllä suomen epäväkaat viileät kesät on parasta ihmiselle mitä tiedän. - Anonyymi
O,in tunnin pihalla auringossa, sitten vilvoittelin pienellä metsäpolulla.
- Anonyymi
Sinulla ihana päivä .
- Anonyymi
Kaupassa tänään kävin. Pari kassillista ostin ruokaa, taas pärjää muutaman päivän, kun pakkasesta saa täydennystä.
Mutta kylläpäs oli tukahduttavaa helle, sellaista kosteaa. Olin ihan hiestä märkä kun tulin kotiin.
Sääkartan mukaan lämpötila on täällä yölläkin yli 20 astetta ja varmaan kosteaa se lämpö.- Anonyymi
Jos yöllä on liian kuumaa, on tosi paha nukkua,
toivottavasti ei tule kuumaa yötä, - Anonyymi
Oikein kuuma jos tulee moneksi päiväksi,
silloinhan ihmiset menee kauppoihin asioilleen, kaupoissahan on viileetä
niis viilentävät laiteet tekee kappareissuista ihan mieleisen
ihmiset voi vilvotella kaupoissa,
eikös ne viinke sänä joissaki kaupuossa saaneet nukkuaki yön yli,
periiköhän kapat maksun jos kaupassa yöpyy, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
periiköhän kapat maksun jos kaupassa yöpyy,Miksette hanki pientä tuuletinta? Mulla pörisee koko yön kohti sänkyä. Hinta vain n. alle 40€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksette hanki pientä tuuletinta? Mulla pörisee koko yön kohti sänkyä. Hinta vain n. alle 40€.
Siitä tulee pää ja niskat kipeäksi. Ei ne kestä minkäänlaista vetoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä tulee pää ja niskat kipeäksi. Ei ne kestä minkäänlaista vetoa.
Miten niin vetoa tuuletin vaan pyörittää samaa ilmaa ympäri huoneessa ei se ole mitäön vetoa .
Itse kohdistan oman tuulettimen kattoa johti ja siten ilma kiertää kivasti ja tasaisesti koko huoneessa. Anonyymi kirjoitti:
periiköhän kapat maksun jos kaupassa yöpyy,Joo, muistan, että täälläkin joskus pitkänä hellekautena jotkut kaupat tarjosivat yösijaa helteestä pahimmin kärsiville.
Ei ne kai siitä hintaa ottaneet kunhan oli omat makuualustat ja tyynyt mukana.
Kai sitä pystyy nukkumaan vaikka kaupan lattialla toisten tuntemattomien ihmisten kuorsatessa ja piereksiessä vieressä, jos on tarpeeksi monta yötä valvonut helteen kourissa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksette hanki pientä tuuletinta? Mulla pörisee koko yön kohti sänkyä. Hinta vain n. alle 40€.
On minulla semmon tuuletin
en ole muistanu ottaa sitä tuolta kaapin yläosasta tänne huoneeseen,
jos en pärjää ja henki alkaa loppua niin sitten otan sen tuohon nokanalle ,
en oikein ole pitäny siitä , - Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Joo, muistan, että täälläkin joskus pitkänä hellekautena jotkut kaupat tarjosivat yösijaa helteestä pahimmin kärsiville.
Ei ne kai siitä hintaa ottaneet kunhan oli omat makuualustat ja tyynyt mukana.
Kai sitä pystyy nukkumaan vaikka kaupan lattialla toisten tuntemattomien ihmisten kuorsatessa ja piereksiessä vieressä, jos on tarpeeksi monta yötä valvonut helteen kourissa.Minusta se mahdollisuus on hyvä keksintö,
menisin minäki makuupussini kanssa sinne nukkumaan jos en kotona enään pärjäisi,
vanha sanonta :
" hätä keinot keksii " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin vetoa tuuletin vaan pyörittää samaa ilmaa ympäri huoneessa ei se ole mitäön vetoa .
Itse kohdistan oman tuulettimen kattoa johti ja siten ilma kiertää kivasti ja tasaisesti koko huoneessa.Onko vaikea tajuta ? Vetoa se ilmankierto on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on olohuoneessa lattialla tuuletin koko päivän päällä . Yöksi kiinni ja ikkunat auki ja saa hengittää raikasta yöilmaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko vaikea tajuta ? Vetoa se ilmankierto on.
No ei se veto mitään vaarallista ole, ennevanhaan siitä kovasti varoiteltiin. Ettei muka saa istua vedossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse kohdistan oman tuulettimen kattoa johti ja siten ilma kiertää kivasti ja tasaisesti koko huoneessa.Hehheh kyllä se on vetoa, vaikka se olisi samaa ilmaa.
- Anonyymi
Pakotin itseni "pukeutumaan" = hame ja hihaton paita, ja menemään ulos. Ihan hyvä että menin. Näitä hellepäiviä ei ole monia, joten ne on oikein käytettävä.
- Anonyymi
Voi sentään, hyvä sinä
nyt olen kateelline, mä en taaskaa sanu itteä puettua ulos,
vaikka tyttäreni soitti aamulla ja komenteli,
komenteli pistämään valkosia vaateita koska on kuuma ja helle,
en vaan jaksu pukeutua ollenkaan ulkoiluun sopivasti,
jospa huomenna,
höh,
mun aikeeni aina näyttää siirtyvän huomiseen,
voi voi jokohan jämähdän ikuisiksi ajoiksi koitini vangiksi,
ei kiva tulevaisuus.
- Anonyymi
Kyllä minä tästä nautin, vaikka tiedän että joillakin menee överiksi niin ettei nauti, voi pikemminkin pelätä. Hellepäivänä tykkään olla pikku pikku vaatteissa kotona, saapi ihokin kerran ilmaa, joskin jaloissa tänäänkin tukisukat oltava. Onhan se niin kauheeta pukemista meillä suurimman osan aikaa, että tämä on nyt vaihtelua. Myös hellepäivinä aina saan inspiraation semmoisiin askareisiin, joita harvoin teen tai teen kerran vuodessa. Kesän lämpö ja valo auttaa. Se on semmoista siivoskelua ja järjestämistä, ei kovin fyysistä, ettei tuu liian hiki. On autiota, hiljaista, yksinäistä; kerrostalossani ei kuulu kulkevan porraskäytävässä ja hissillä kukaan. Mihin ihmiset heinäkuussa pakenevat, se nuorempi polvi? No joo arvaanhan minä, millaista on aktiivisen elämänvaiheen kuvioissa. Jaksamista jokaiselle ja muistetaan hellepäivän terveysohjeet.
- Anonyymi
jooo minullekki jälkeläiset hokee,
muista juoda ja suolaaki pitää saada ettei tule paha olo,
liiallisesta juomisesta todellaki tulee paha olo,
tasapainottelu on tärkeetä juomisen suhteen, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jooo minullekki jälkeläiset hokee,
muista juoda ja suolaaki pitää saada ettei tule paha olo,
liiallisesta juomisesta todellaki tulee paha olo,
tasapainottelu on tärkeetä juomisen suhteen,Juodakaan ei saa likkaa Voi saada vesimyfkytyksen . Joka vuosi tulee akuutti vastaanotolle näistä jotka ovat liikaa juoneet vettä , kaikilla ei lopu hyvin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juodakaan ei saa likkaa Voi saada vesimyfkytyksen . Joka vuosi tulee akuutti vastaanotolle näistä jotka ovat liikaa juoneet vettä , kaikilla ei lopu hyvin
Se on kyllä ihan hlvt:nmoinen vale. Iäkkäät eivät no. juo riittävästi ja siitä syystä joutuvat päivystyksiin ja vastaanotoille. Tarkista tietosi. Ja juo tarpeeksi. Vettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juodakaan ei saa likkaa Voi saada vesimyfkytyksen . Joka vuosi tulee akuutti vastaanotolle näistä jotka ovat liikaa juoneet vettä , kaikilla ei lopu hyvin
Onneksi olen ollu tietoinen siitä vaarasta,
on omakohtaista kokemustaki jos liikaa juo pelkkää vattä, siitä tulee oikeesti paha olo,
noi jälkeläisetki selittää suolan tärkeydestä ,
ja
vichy vesi johon on pikkusen suolaa pantu sekin on hyvä juoma helteellä,
myös jokus kun laittaa tipan ruoka-etikkaa vichy veteen seki on hyvä
mutta kohtuus kaikessa
liiallinen on kaisessa pahasata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kyllä ihan hlvt:nmoinen vale. Iäkkäät eivät no. juo riittävästi ja siitä syystä joutuvat päivystyksiin ja vastaanotoille. Tarkista tietosi. Ja juo tarpeeksi. Vettä.
Tarkista itse tietosi. Liika vedenjuominen vie kaikki tärkeät kivennäisaineet
kehosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkista itse tietosi. Liika vedenjuominen vie kaikki tärkeät kivennäisaineet
kehosta.Älä juo "liikaa", mutta juo riittävästi. Ja tankkaa hiven- ja "kivennäisaineet". Niitten takia ei kannata kuivua.
- Anonyymi
Itse istun alasti television ääressä iltaisin kylpypyyhkeen päällä ja tuuletin lattialla antaa viileää ilmaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan totta liika on aina liikaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mitä kirjoitti on ihan totta , liika vesi tekee kehossa sisäisen hukkumisen . Mutta silti voi juoda heiman enemmän kun tavallisesti. Yleensä kroppa tiedoittaa milloin on jano,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi olen ollu tietoinen siitä vaarasta,
on omakohtaista kokemustaki jos liikaa juo pelkkää vattä, siitä tulee oikeesti paha olo,
noi jälkeläisetki selittää suolan tärkeydestä ,
ja
vichy vesi johon on pikkusen suolaa pantu sekin on hyvä juoma helteellä,
myös jokus kun laittaa tipan ruoka-etikkaa vichy veteen seki on hyvä
mutta kohtuus kaikessa
liiallinen on kaisessa pahasata.Jää tee on hyvää,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mitä kirjoitti on ihan totta , liika vesi tekee kehossa sisäisen hukkumisen . Mutta silti voi juoda heiman enemmän kun tavallisesti. Yleensä kroppa tiedoittaa milloin on jano,
Kun "kroppa tiedottaa" janosta, on jo liian myöhäistä. Jano on merkki siitä, että aivot kuivuvat jo. Kuten kommentistasi voimme huomata.
- Anonyymi
Ei täyty silmäkuopat hiestä yöllä selällään nukkuessa,eli ei ole vielä kuuma.
- Anonyymi
Cooleri päällä ei hiosta,hyvä keksintö.
- Anonyymi
MIKÄ SE ON ? Cooleri !
tyhmä kysyy ku ei tiedä .
- Anonyymi
Meillä on tilava talo ja sisällä nyt ihanan vilpoisaa. Ei ole mitään vilvoittavia koneita , paitsi normaali wallox ilmanvaihtokone joka hyrrää kesät talvet.
Kävimme juuri ulkona suuren koivun varjossa kahvilla ja järvi vieressämme sopivast vilvoittaa. +26 ˚ on paikkakuntamme lämpölila. - Anonyymi
Meren rannalla on aina sopivan vilposaa. On kaihtimet parvekeladien edessä auringon paahteessa ja parvekkeen edessä myös isoja lehtipuita. Kiva kun on lämmintä!
- Anonyymi
Todella kuuma on Pian on ilta ja sitten hieman viileämpää,
Päästin kylmää vettä tiski altaaseen kamkummasti viileni keittiö ja koko tiskipöytä oli kylmä. Eräs vanha sukulainen teki aina niin.- Anonyymi
ai jaaa eipä tuota ennen ole kuullukkaa,
- Anonyymi
Huh huh nyt pukkaa hikeä sisälläki,
koneellaki näkyy helle varotus,
kuuma varotus ,
monikohan selviää hengissä näistä helteistä ,
vanhuksilla ainaki lujille ottaa,- Anonyymi
Itselläni on myös muutamia sekä pieniä että isoja viuhkoja.
Sieltä, täältä ostettuja. Varsin käytännöllisiä.
Esim. jotkut eksoottiset kaupat myyvät.
- Anonyymi
Kiitos kysymästä. Ihan hyvin voin. Olen ennakoinut ja tehnyt kaikki mahdolliset toimenpiteet.
Kävin aamupäivällä uimassa. Silloin oli taivas pilvipeitteinen vaikka lämmintä olikin. Äsken kävin vielä rannalla, liottelin vaan jalkoj . Nyt paahtaa aurinko olkkarin ikkunaan. Olen peittänyt sen pimennysverhoilla. Odottelen, kun viilenee ja sitten läpiveto. Yöllä on ennusteen mukaan vain +20. Lokit pysykööt hiljaa.
Jos helteet jatkuu, niin tukalaksi olo muuttuu vaikka minkä tekisin.- Anonyymi
Siellä ihana , voit mennä uimaan milloin haluaa,
jokaisen ihmisen unelma
keskikaupungin kivierämaassa on vain oma suihku,
nykyisin on uimahallitki kesällä kiinni,
noihin luonnon vesiin en uskalla mennä,
niissä tahtoo olla aina jotain moittensijaa,
vaikka paljon nälee lapsi perheitä rannoilla,
toivottavasti helteet menee nopeesti ohi, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä ihana , voit mennä uimaan milloin haluaa,
jokaisen ihmisen unelma
keskikaupungin kivierämaassa on vain oma suihku,
nykyisin on uimahallitki kesällä kiinni,
noihin luonnon vesiin en uskalla mennä,
niissä tahtoo olla aina jotain moittensijaa,
vaikka paljon nälee lapsi perheitä rannoilla,
toivottavasti helteet menee nopeesti ohi,Ei oikein syvemmälle voi mennä uimaan . Pelkään, että kramppi tulee ja käsivoimat on heikot.
Ja kyllä se ilkeältä tuntuu jos joku kasvi kiertyy ja sotkeutuu sitten sìihen. Minä uin rannansuuntaisesti. Sillä syvyydellä, että yltää jalat pohjaan. Hiekkapohja on, mutta pidän uimatossut jalassa. Ei voi tietää mitä on kulkeutunut virran mukana.
Uimahallit meilläkin on kiinni.
+20 -22 on meikäläisen mukavuusraja.
Toivotaan ettei pitkään helteet jatku.
Jaksamista sinne kivierämaan keskustaan. Hyvät puolet niissäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oikein syvemmälle voi mennä uimaan . Pelkään, että kramppi tulee ja käsivoimat on heikot.
Ja kyllä se ilkeältä tuntuu jos joku kasvi kiertyy ja sotkeutuu sitten sìihen. Minä uin rannansuuntaisesti. Sillä syvyydellä, että yltää jalat pohjaan. Hiekkapohja on, mutta pidän uimatossut jalassa. Ei voi tietää mitä on kulkeutunut virran mukana.
Uimahallit meilläkin on kiinni.
20 -22 on meikäläisen mukavuusraja.
Toivotaan ettei pitkään helteet jatku.
Jaksamista sinne kivierämaan keskustaan. Hyvät puolet niissäkin.Jutustasi tuli mieleen muinainen nuoruus maalla ,
olin aktiivi uimari , meillä oli ihana virtaava joki vieressä
siellä pulikoitiin ja uitiin koko lapsuus ,
myöhemmin nuorena olin jo työharjittelussa,
kävin ruokatunnillaki uimassa siinä joessa,
silloin joessa oli vesi puhdasta kirkasta,
nykyisin kuulemma senki joen vesi on saatunut
ei ole enäään puhdasta,
en ole kymmeniin vuosiin enään käyny kotiseudullani
joten en tideä voisko siinä edes enään uida,
harmi kun kaikki vedet saatuu,
Täällä kivierämassa olen viettäny tämänki päivä,
pyykkiä pessy, ja pikku puuhastelua tehny siellä sun täällä asunnon nurkissa, höh, pölykoiria sieltä täältä hieman pyyhkässy,
näyttää ihan siistiltä vaikka vain nurkista olen pyyhkiny,
en jaksa enään suuremmin siivota,
kutsun joskus siivousfirman paremmin siivoomaan,
tänäänonoll tosi kuuma,
minulla on ikkunat kiinni ja sälekaihtimet kiinni
sisällä pärjään ihan hyvin, yöllä jos ilma viilenee panen parvekkeen oven auki jotta ilma tuulettuu,
jaksamista
eiköhän me tästäki kesästä selvitä vielä hengissä, olettaisin,
Olen ollut varjossa virkkaamassa. Mökki on puiden katveessa joten ei ole kovin kuuma.
Autolla on mukava ajella ilmastointi päällä.- Anonyymi
Jos oikein kuuma tulee ja alkaa olla paha olo, minäki lähden autolla ajeleen,
tytär on siitä muistuttanukki,
onneksi on auto ja mahdollista lähteä jos ei jaksa edes kotona olla kuumuuden takia.
- Anonyymi
Minkälainen lämpötila mahtaa tulla yöksi,
pikkusen huolestuttaa,
pistän ikkunat auki koko yöksi,
toivonmukaan se viilentää huoneistoa huomikseksi päivää. - Anonyymi
Mä pistin pakastimeen " kylmä pussin " otan se yöllä viereeni jos on liian kuuma ja yö menee keppurimiseksi,
- Anonyymi
Minulla on tornituuletin sängyn jalkopäässä, tarpeeksi etäällä kuitenkin mutta niin että pieni tuulen vire siitä tulee ja sopivasti viilentää. Tällä tavoin olen nukkunut hyvin helteelläkin. Lisäksi tuuletusikkuna ja parvekkeen ovi yöllä auki. Aamupäivällä, kun ulkoilma lämpenee, ikkunat ja ovet kiinni ja säleverhot eteen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on tornituuletin sängyn jalkopäässä, tarpeeksi etäällä kuitenkin mutta niin että pieni tuulen vire siitä tulee ja sopivasti viilentää. Tällä tavoin olen nukkunut hyvin helteelläkin. Lisäksi tuuletusikkuna ja parvekkeen ovi yöllä auki. Aamupäivällä, kun ulkoilma lämpenee, ikkunat ja ovet kiinni ja säleverhot eteen
Juuu, minullaki oli koko yön ikkua auki, aamulla vasta pistin parvekeen oven auki joksiki aikaa,
en uskalla nukkuissa pitää ovea auki sieltä voi kömpiä luvanton vieras jos nukkuu ja ovi auki,
kerran oli lehdessä kun nainen oli imuroinu ja ikkuna oli auki sieltä oli tullu mies ikkunasta sisään en muista tappoiko se naisen vai oliko pelkkä ryöstö, mutta sen jälkeen ole alkanu pelätä varsinki ovien auki pitämistä,
nykyisn pitää kaupungeissa olla varovainen noissaki asioissa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuu, minullaki oli koko yön ikkua auki, aamulla vasta pistin parvekeen oven auki joksiki aikaa,
en uskalla nukkuissa pitää ovea auki sieltä voi kömpiä luvanton vieras jos nukkuu ja ovi auki,
kerran oli lehdessä kun nainen oli imuroinu ja ikkuna oli auki sieltä oli tullu mies ikkunasta sisään en muista tappoiko se naisen vai oliko pelkkä ryöstö, mutta sen jälkeen ole alkanu pelätä varsinki ovien auki pitämistä,
nykyisn pitää kaupungeissa olla varovainen noissaki asioissa,tuohon muinaiseen uutiseen lisäys, nainen asui ylemissä kerroksissa kerrostaloa rosvo oli kiivenny paloportaita myöten parvekkeelle ja ikkunasta kömpiny sisään,
aivan inhottava uutinen olis, sen jälkeen olen aina varonu ikkunoita ja ovien aukioloja, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nykyisn pitää kaupungeissa olla varovainen noissaki asioissa,Varkaat voi kerrostalon paloportaita myöten kiivetä asuntoihin sisälle ylimpiinkin kerroksiin. Minä asun 4. kerroksessa eikä tällä seinällä ole paloportaita.
Joten täytyy olla "Hämähäkkimies" jos tänne mielii ikkunasta tulla, tuskin tavallinen Pulliainen sileää seinää myöten edes pystyisi kiipeämään.
Mutta omakotitalossa, rivarissa tai maatasolla olevassa kerrostaloasunnossa kyllä pelottaisi eihän niiden tartte kuin rikkoa ikkuna ja rynnivät sisään kun asunto on maan tasolla. Hui kauhistus sentään! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varkaat voi kerrostalon paloportaita myöten kiivetä asuntoihin sisälle ylimpiinkin kerroksiin. Minä asun 4. kerroksessa eikä tällä seinällä ole paloportaita.
Joten täytyy olla "Hämähäkkimies" jos tänne mielii ikkunasta tulla, tuskin tavallinen Pulliainen sileää seinää myöten edes pystyisi kiipeämään.
Mutta omakotitalossa, rivarissa tai maatasolla olevassa kerrostaloasunnossa kyllä pelottaisi eihän niiden tartte kuin rikkoa ikkuna ja rynnivät sisään kun asunto on maan tasolla. Hui kauhistus sentään!Joo harmi kun suomestaki on tullu turvaton maa
muistat kai ennen
sodan jälkeen
ovia ei sen kummemmin lukittu pantiin vain luuta oven eteen ja se oli merkkinä ohi kulkijalle ettei talossa nyt ole ketään kotona, me suomi olimme todella rehellinen kansakunta toisiamme kohtaan vielä silloin
kaikki on muuttun,
miksihän
mistä tuli pahuus ja epärehellisyys suomeenki ????
venäjältäkö vai mistä ??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varkaat voi kerrostalon paloportaita myöten kiivetä asuntoihin sisälle ylimpiinkin kerroksiin. Minä asun 4. kerroksessa eikä tällä seinällä ole paloportaita.
Mutta omakotitalossa, rivarissa tai maatasolla olevassa kerrostaloasunnossa kyllä pelottaisi eihän niiden tartte kuin rikkoa ikkuna ja rynnivät sisään kun asunto on maan tasolla. Hui kauhistus sentään!Varkaat on hyvin ovelia. Tarkkailevat omakotitaloja kesäisin,monko asukasta, onko lapsia tai koiria. Helteellä asukkaiden ollessa takapihalla, monelta unohtuu pääovi lukitsematta, varkaat tulevat sisään ja keräävät ryöstösaaliin. Kerran jokunen vuosi sitten luin tämmöistä, Liettuasta siihen aikaan tuli uskomattoman ovelia murtovarkaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo harmi kun suomestaki on tullu turvaton maa
muistat kai ennen
sodan jälkeen
ovia ei sen kummemmin lukittu pantiin vain luuta oven eteen ja se oli merkkinä ohi kulkijalle ettei talossa nyt ole ketään kotona, me suomi olimme todella rehellinen kansakunta toisiamme kohtaan vielä silloin
kaikki on muuttun,
miksihän
mistä tuli pahuus ja epärehellisyys suomeenki ????
venäjältäkö vai mistä ???Ihan kuin suomalaisissa ei olisi huijareita !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nykyisn pitää kaupungeissa olla varovainen noissaki asioissa,Niinhän se. Kahelit ihmiset saattavat tehdä mitä vaan. , saa ajatella että sellaisetkin voivat kärsiä kuumuudesta eivätkä jaksa olla pahanteossa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta omakotitalossa, rivarissa tai maatasolla olevassa kerrostaloasunnossa kyllä pelottaisi eihän niiden tartte kuin rikkoa ikkuna ja rynnivät sisään kun asunto on maan tasolla. Hui kauhistus sentään!Minä pidän tuon tähden puhelinta aina käden ulottuvilla.Jos joku tunkeutuu sisään,niin äkkiä 112
Ja Jeesus kyllä varjelee.
- Anonyymi
Heräsin, eikä uni tule...
Kuumensin pienen tilkan kahvia, jos se antaisi unen.
Mitään kummempia uutisiakaan ei ole, mikä itseasiassahan on hyvä.
Olen viimeaikoina keksinyt Iltalehden ilmaiset pelit. Melko helppoja, mutta on mukava kokea onnistuvansa. Pelaan medioiden ilmaisia pelejä. Eräs suosikkini on Mahjong.- Anonyymi
Olisin eilen voinut lähteä uimaan, mutten jaksanut. Katsotaan, jaksanko lähipäivinä. Hankaluus on siinä, että hiekkarannalle makuulle meno on vaikeaa, eli lähes mahdotonta ja myös siitä ylösnouseminen, kun on nää rautapolvet (metalli-polvinivelet).
Olen viimeaikoina kävellyt ilman kyynärsauvoja, selkää suorana pitäen, ja jalat ovat kyllä väsyneet, kun lihakset on heikot, mutta olen pakottanut itseni näillä hoippumaan. Pitkiä matkoja en ole uskaltanut kävellä ilman sauvoja. Olen vähän niinkuin oman pihapiirimme vanki. Jos ilma hiukan viilenee, pitää pakottautua pidemmälle kävelylenkille, vaikka sauvoja varalta käsissä kantaen.
Kun katson itseäni rapun ovien peileistä, olen aikamoinen töpöttäjä, mutta minkäs teen.
Mutta onneksi taloyhtiömme ympäristökin on melkoisen luonnonkaunis ja linnut sirkuttavat. Pitäisi muistaa ottaa niille leipää mukaan. Jos rannalle asti pääsisin, voisin sorsille, variksille ja joutsenillekin viedä leipää. 🦆 🦢 🌷
Yritän nyt pakolla kuntouttaa näitä jalkojani. Nilkan turvotus on jo hiukan laskenut, otin siitä pois pari nilkkaketjua, ajattelin, että jos nekin ovat kiristäneet. Kun olen vähän tanakkaa mallia ja alkanut rappujen peileissä muistuttaa esimummojani, niin olen yrittänyt hiukan "kaunistautua"... En minä miestä halua, mutta saahan sitä omaksi ilokseen yrittää olla kaunis, niillä keinoin kuin se onnistuisi ja olisi mahdollista. - Anonyymi
Peukut pelien keksimiselle !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisin eilen voinut lähteä uimaan, mutten jaksanut. Katsotaan, jaksanko lähipäivinä. Hankaluus on siinä, että hiekkarannalle makuulle meno on vaikeaa, eli lähes mahdotonta ja myös siitä ylösnouseminen, kun on nää rautapolvet (metalli-polvinivelet).
Olen viimeaikoina kävellyt ilman kyynärsauvoja, selkää suorana pitäen, ja jalat ovat kyllä väsyneet, kun lihakset on heikot, mutta olen pakottanut itseni näillä hoippumaan. Pitkiä matkoja en ole uskaltanut kävellä ilman sauvoja. Olen vähän niinkuin oman pihapiirimme vanki. Jos ilma hiukan viilenee, pitää pakottautua pidemmälle kävelylenkille, vaikka sauvoja varalta käsissä kantaen.
Kun katson itseäni rapun ovien peileistä, olen aikamoinen töpöttäjä, mutta minkäs teen.
Mutta onneksi taloyhtiömme ympäristökin on melkoisen luonnonkaunis ja linnut sirkuttavat. Pitäisi muistaa ottaa niille leipää mukaan. Jos rannalle asti pääsisin, voisin sorsille, variksille ja joutsenillekin viedä leipää. 🦆 🦢 🌷
Yritän nyt pakolla kuntouttaa näitä jalkojani. Nilkan turvotus on jo hiukan laskenut, otin siitä pois pari nilkkaketjua, ajattelin, että jos nekin ovat kiristäneet. Kun olen vähän tanakkaa mallia ja alkanut rappujen peileissä muistuttaa esimummojani, niin olen yrittänyt hiukan "kaunistautua"... En minä miestä halua, mutta saahan sitä omaksi ilokseen yrittää olla kaunis, niillä keinoin kuin se onnistuisi ja olisi mahdollista.Nilkkaketjut on seksikkäitä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritän nyt pakolla kuntouttaa näitä jalkojani. Nilkan turvotus on jo hiukan laskenut, otin siitä pois pari nilkkaketjua, ajattelin, että jos nekin ovat kiristäneet. Kun olen vähän tanakkaa mallia ja alkanut rappujen peileissä muistuttaa esimummojani, niin olen yrittänyt hiukan "kaunistautua"... En minä miestä halua, mutta saahan sitä omaksi ilokseen yrittää olla kaunis, niillä keinoin kuin se onnistuisi ja olisi mahdollista.Rannalla löhöily olisi ihan hyvä
mutt
sama ilmiö on tullu minullekki,
en tahdo päästä makuulle
vielä pahempi juttu on koittaa kömpiä ylös makuulta,
saisi joku sivullinen tulla avuksi nostamaan,
eihän ne tule, vieraita kun ovat,
nykyisin olen tullu myös araksi mennä rannalle ihmissjoukkoon köllöttelemään ,
vanhuus alkaa jo olla haittana, - Anonyymi
mielenkiintoista, kiitos tiedosta,
mistä ne pelit löytyy,
minäki tykkään pelata ilmais pelejä, lähinnä tuota kapulapeliä,
mutta kiinostaisi muutki en vain ole löytäny. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mielenkiintoista, kiitos tiedosta,
mistä ne pelit löytyy,
minäki tykkään pelata ilmais pelejä, lähinnä tuota kapulapeliä,
mutta kiinostaisi muutki en vain ole löytäny.IS:
https://alypaa.com/
https://pelikone.fi/
https://pelikone.fi/pelit/aivopahkinat/Heritage-Mahjong-Classic/18718
Mahjongin idea on klikata päällekkäisiä, aina kahta samaa kuviota, esillä olevaa laattaa. Ylinnä liikkuu 15 minuutin sekunttikello / tiimalasi.
Näiden pelien kohdalla, kesken pelin, tulee myös harmittavia mainoksia. Jos oik. alakulmassa lukee "Skip ad" tai oik. yläkulmassa näkyy ruksi, sitä klikkaamalla mainos päättyy, tai joskus se (samat, iänikuiset kissanruuat tai nuorison leikit) on vaan katsottava, vaikka harmittaisi ja sitten peli jatkuu. Tarkoitus peleissä on myös ratkaista ne ajallisesti mahd. nopeasti, lopussa näkyy saatu pistemäärä.
IL:
https://www.iltalehti.fi/pelit
Tuo peli "Sanamestari" vaatiikin älyä. Ei mitään vihjettä. Keksi ensin viisikirjaiminen sana ja "Tarkista". Keltainen väri: kirjain esiintyy sanassa, mutta on eri paikassa. Vihreä: kirjain on oikeassa kohdassa. 5 kertaa voi arvata.
Myös "Sanatutka" vaatii tarkkaavaisuutta. Löydetty sana värjätään hiirellä siniseksi. Myös alla on sanavihjeet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
IS:
https://alypaa.com/
https://pelikone.fi/
https://pelikone.fi/pelit/aivopahkinat/Heritage-Mahjong-Classic/18718
Mahjongin idea on klikata päällekkäisiä, aina kahta samaa kuviota, esillä olevaa laattaa. Ylinnä liikkuu 15 minuutin sekunttikello / tiimalasi.
Näiden pelien kohdalla, kesken pelin, tulee myös harmittavia mainoksia. Jos oik. alakulmassa lukee "Skip ad" tai oik. yläkulmassa näkyy ruksi, sitä klikkaamalla mainos päättyy, tai joskus se (samat, iänikuiset kissanruuat tai nuorison leikit) on vaan katsottava, vaikka harmittaisi ja sitten peli jatkuu. Tarkoitus peleissä on myös ratkaista ne ajallisesti mahd. nopeasti, lopussa näkyy saatu pistemäärä.
IL:
https://www.iltalehti.fi/pelit
Tuo peli "Sanamestari" vaatiikin älyä. Ei mitään vihjettä. Keksi ensin viisikirjaiminen sana ja "Tarkista". Keltainen väri: kirjain esiintyy sanassa, mutta on eri paikassa. Vihreä: kirjain on oikeassa kohdassa. 5 kertaa voi arvata.
Myös "Sanatutka" vaatii tarkkaavaisuutta. Löydetty sana värjätään hiirellä siniseksi. Myös alla on sanavihjeet.IS:ssa (esim. Me Naiset-sivulla) on myös arvausleikkejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nilkkaketjut on seksikkäitä!
80 plussan nilkoissa ?????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on sorjat sääret, ei suonikohjuja ja nilkat ohuet kuin tanssijalla, nilkkaketju on nätti.
Minäkin nuorena sellaisia käytin
En enää, nilkat on nykyään paksut ja turvottaa. On suonikohjujaki jonkin verran. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi hlvt:ssä tämän(kin) aiheen pitäisi olla ikäsidonnainen?
- Anonyymi
Rankkasade suorastaan ryöpsähti neljän aikoihin yöllä. Sain kyllä nukahdettua sen jälkeen uudelleen. Ilma oli raikas ja viileä, kaikki ikkunat auki.
- Anonyymi
Sataispa täälläki, helpottais suuresti oloa,
täällä aurinko paahtaa kiusallaan kärventää maisemaa,
vanhukset haukkoo henkeään,
kärsii kaikein eniten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sataispa täälläki, helpottais suuresti oloa,
täällä aurinko paahtaa kiusallaan kärventää maisemaa,
vanhukset haukkoo henkeään,
kärsii kaikein eniten.Hgissä 26° ☀️, luoteesta päin näyttäisi nousevan sumua. Istun pihalla. Kohta lähden sisälle, keittämään uusia perunoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hgissä 26° ☀️, luoteesta päin näyttäisi nousevan sumua. Istun pihalla. Kohta lähden sisälle, keittämään uusia perunoita.
meillä täällä pohjolan raukoilla rajoilla 28 astetta, huh,
kävin parvekkeella, pistin pienen pyykin kuivumaan, huh, oli tosi kuuma vaikka parveke on varjon puolella,
sisälle kun astuin oli ihan viileän tuntuista,
onneksi pistin parvekkeen oven heti kiinni kun menin laittamaan pyykkiä kuivumaan. kuumuus ei niin voimakkasti pääsy syöksymään sisälle,
- Anonyymi
Jos tulee huono olo, voi kastella käsipyyhkeen viileällä vedellä, mennä makuulleen ja laittaa sen pään päälle.
Hiuksetkin voi kastella, mutta pyyhe on siitä kiva, että sillä voi viilentää koko kehoa, mistä vaan tarvitsee.
Jos on herkkä kolotuksille, niin ikkunat kiinni siksi aikaa, kun on märkä.- Anonyymi
Suur-kiitos vinkistä,
en olekkaa koskaan keksiny käyttää kosteaa pyyhettä
livittämään kuumuuden aiheuttamaa pahaaoloa,
kiitos, - Anonyymi
On myös niitä apteekista saatavia viilennys-geelipusseja. Niitä ei jostain syystä saa laittaa suoraan ihoa vasten, vaan pyyheliinan sisässä.
Sairaalassa (kun olin polvileikkauksen jatkohoidossa), niitä tuotiin kipeälle kohdalle ja sanottiin, että pidettävä pienen pyyhkeen sisässä. Kait jäinen pussi on liian kylmä suoraan ihoa vasten.
- Anonyymi
Pitäiskö näin vanhan ihmisenki helteelläki käydä lenkillä ,
onko pakko
en ole viikkoon uskaltanu mennä minnekkää,
riittääkö pieni puuhastelu kotona hyötyliikunnaksi,
muistan aikoinaan kun naapurin vaimo hoki kaikkea hyötyliikunnaksi, senki kun kävi pistämässä puita lisää uuniin
kun leipoi,
siitä huolimatta hänki kuolla kupsahti paljon mua nuorempana, nyyyh,- Anonyymi
joooo , jotkut ne saa elää vanhaksi
melkein sata vuotiaaksi asti helteistä huolimatta,
miksikökähän ? - Anonyymi
Ei tarvii lenkkeillä. Ellei ole esim. turvallista, viileää metsäpolkua lähellä, jossa hiljaa kuljeksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvii lenkkeillä. Ellei ole esim. turvallista, viileää metsäpolkua lähellä, jossa hiljaa kuljeksia.
Siitä vaan on huono omatunto kun ennen oli reipas teki kymmen kilometrin lenkkekä kerran viikossa tai kaksi kertaa,
nyt ei pääse ovesta ulos,
liikkuminen hankalaa vaivaloista, ym.
kuinka tämän vanhuuden loppuvaiheen oikein kestäääkään sitä ihmettelen yksinäisyydessäni,
ennen kun oli aina puhekavereita yllin kyllin, nyt ne kaikki on kadonneet manan maille,
kyselenki nykyisin luojalta, miksi jätti minut yksin maailmaan,
niin no onhan mulla luoja aina seurassani kaikesta huolimatta etten ihan yksin kuitenkaan lopulta ole, mutta saisi olla joku FYYFINENKI kaveri joknka kanssa voisi oikeesti äänneenki jutella ja suunitella menoja yhdessä,
ei auta marinat
pakko vaan on elälää tämä vaihe elämästä loppuun,
mutta kirjotellaan,
kuinka selvittiin näistä hengenpäälle käyvistä
" tappavista helteistä "
- Anonyymi
Tein oikein tukevan aterian uusista perunoista, makkaranpaloista, sieniä, silliä... Sitten suihkuun ja nyt loikoan sängyllä tuulettimen edessä. Hiukan ähky, muttei kovin paha olo.
Kyllä 1,5 tuntia ulkona tuossa helteessä (nousi 27°:ään), ja hetken aikaa puiden alla varjossa, oli ihan riittävää ulkoilua tälle päivälle. Huomenna taas, jos elän. Eikä tänne mitään sumua tullut, kulki ehkä Vantaan yli.- Anonyymi
Melkein sanlainen ateria tuli minullekki,
perunoita uusia sipuleita ja makkaran paloja
mansikoita jälkiruuaksi,
nykyisin ei oikin ole ruokahalua,
mutta jotain pitää syödä vaikka ei suuremmin haluiskaa.
nykyisin pidän puuroista jostain syystä ne maistuu parhaiten,
vaikka aikoinaan lapsuudessa sai puuroista ihan tarpeekseen , heh,
aina aamiaisen kouluun lähtiissä,
sitten tuli kymmeniksi vuosiksi paussi,
puurot ei kevannu enään syötäväksi,
-- nyt varmaan olen tullu uudelleen lapseksi / ainaki vanhaksi,
kun taas puuro kelpaa ja maistuu esm. mustikkasopan kanssa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkein sanlainen ateria tuli minullekki,
perunoita uusia sipuleita ja makkaran paloja
mansikoita jälkiruuaksi,
nykyisin ei oikin ole ruokahalua,
mutta jotain pitää syödä vaikka ei suuremmin haluiskaa.
nykyisin pidän puuroista jostain syystä ne maistuu parhaiten,
vaikka aikoinaan lapsuudessa sai puuroista ihan tarpeekseen , heh,
aina aamiaisen kouluun lähtiissä,
sitten tuli kymmeniksi vuosiksi paussi,
puurot ei kevannu enään syötäväksi,
-- nyt varmaan olen tullu uudelleen lapseksi / ainaki vanhaksi,
kun taas puuro kelpaa ja maistuu esm. mustikkasopan kanssa,Itsekin pidän puuroista, esim. Saarioisen ohrapuuro on hyvää. Sokeria ja voinappi. Lasissa maitoa. Kaurapuuron teen itse.
Noin mummu lapsena meidät opetti.
Jotkut lisäävät puuroon ketkä mitäkin marjoja. Itse syön puuron puurona ja marjat erikseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekin pidän puuroista, esim. Saarioisen ohrapuuro on hyvää. Sokeria ja voinappi. Lasissa maitoa. Kaurapuuron teen itse.
Jotkut lisäävät puuroon ketkä mitäkin marjoja. Itse syön puuron puurona ja marjat erikseen.Kekkasin pari vuotta sitten uuden makulisän kaurapuuroon. Laitan keittäissessä hiukan ruislesettä siihen. Että maistuu hyvålle, mutta kuitenkin täysin kaurapuurolle ja on
kuitupitoisempaa, vaikka enpä tiedä onko kuidusta jotain hyötyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekin pidän puuroista, esim. Saarioisen ohrapuuro on hyvää. Sokeria ja voinappi. Lasissa maitoa. Kaurapuuron teen itse.
Jotkut lisäävät puuroon ketkä mitäkin marjoja. Itse syön puuron puurona ja marjat erikseen.Minusta Saarikoisten ohrapuuro ei ole mistään kotoisin eikä ryynit ole kypsiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kekkasin pari vuotta sitten uuden makulisän kaurapuuroon. Laitan keittäissessä hiukan ruislesettä siihen. Että maistuu hyvålle, mutta kuitenkin täysin kaurapuurolle ja on
kuitupitoisempaa, vaikka enpä tiedä onko kuidusta jotain hyötyä.Et "tiedä" ! Otapa selvää. Nykyisin sairastetaan suolistosyöpää enenevässä määrin juuri siitä syystä, että ihmiset eivät syö riittävästi kuituja.
- Anonyymi
Noin klo 17. kohdalla alkoi taivas paukkua, salamoida ja vettä tulla, sitä tulee vieläkin. 29 asteen ulkolämpötila laski 20 asteeseen. I-ha-naa. Ulkotyö päivällä oli yhtä hlvt:ä.
- Anonyymi
maalla aikoinaan oli aina kesäisin kovia ukonilmoja,
pelkäsin kovasti
silloin haaveilin muuttavani pois jonnekki merenrantaan asumaan koska ulkonilmoja on harvoin meren läheisyydessä,
niimpä sitten aikuisena haaveeni toteuti noin kaksikymppisenä,
elämä on eletty ja työelämä tehty
pitkästi yli kuuskimymmentä vuotta merenranta maisemissa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
maalla aikoinaan oli aina kesäisin kovia ukonilmoja,
pelkäsin kovasti
silloin haaveilin muuttavani pois jonnekki merenrantaan asumaan koska ulkonilmoja on harvoin meren läheisyydessä,
niimpä sitten aikuisena haaveeni toteuti noin kaksikymppisenä,
elämä on eletty ja työelämä tehty
pitkästi yli kuuskimymmentä vuotta merenranta maisemissa,Hyvä ja hienoa sulle. Meri - tai mikä tahansa vesimaisema - on ihana elementti silmälle ja mielelle. Terveisin kuivan maan kala.
- Anonyymi
Tänään on ollut ihan hyvä päivä. Kävimme soutelemassa ihan vain huvikseen, kun järvellä kävi tuulen vire. Sittenpä tulikin aivan tyyni, kaunista oli ,mutta pois tulimme kun ilma kuumeni. Nautimme pirtin viileydestä. Ihanaa ,kun ei ole pakko tehdä mitään.
No aterian valmistamista en katso miksikään työksi. Se on pikku askare . Tänään paistoin sisäfilepihvejä kera perunan ja porkkanaraasteen + ruisleipä ym lisukkeet.
Hyv yötä.- Anonyymi
Täällä myös kuuma päivä,
huominen ihan hirvittää tv : lupasi 30 asteen lämpötilaa huomiseksi,
äsken kävin parvekeella hakemassa pyykin,
mittari näytti varjossa 29 astetta, nyt hirvittää jo yöki,
kunka siitä selviää,
hyvää yötä sinnekki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä myös kuuma päivä,
huominen ihan hirvittää tv : lupasi 30 asteen lämpötilaa huomiseksi,
äsken kävin parvekeella hakemassa pyykin,
mittari näytti varjossa 29 astetta, nyt hirvittää jo yöki,
kunka siitä selviää,
hyvää yötä sinnekki.Hui kauheeta mitä lukemia teillä!
Meillä kävi sään suhteen onnenkantamoinen. Oli korkeimmillaan "vain" +23. Pilvikatto oli melkein neljään asti . Tunnin verran paistoi ja taas pilvistyi.
Huomiselle povattiin +27.
Liika on liikaa. - Anonyymi
Porkkanaraastetta ja ruisleipää ?! Onhan sekin tapa pilata sisäfilepihvi.
Mikä oli pihvviininä ? Cabernet Sauvignon, Malbec, Shiraz tai Syrah ?
Valinta riippuu pihvin valmistustavasta ja lisukkeista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Porkkanaraastetta ja ruisleipää ?! Onhan sekin tapa pilata sisäfilepihvi.
Mikä oli pihvviininä ? Cabernet Sauvignon, Malbec, Shiraz tai Syrah ?
Valinta riippuu pihvin valmistustavasta ja lisukkeista.ON teillä herkut,
miekäläisellä piimää ja pottuja voin kanssa
sillä pysyy hengissä t o i s t a i s e k s i ,
se riittääki, vanhan ei ravi elääkkää kauaa,
voi olla silti pitää elää 100 vuotiaaksi
YLPPÖKI sanoi aikoinaan että yksinkertasella ruualla ihminen elää oikein vanhaksi, että silleee, täällä ny menee,
- Anonyymi
Hanhenmaksapalleroita ja muita herkkuja syötiin MIEHENI kanssa. <----Huomio.
Soudeltuamme korallisaarilla. Ja joimme erinomaista vuosikertaviiniä pari lasillista herkkujemme kanssa. MIEHENI kanssa. Huomio. Lomahuvilallamme.
Sieltä matkaamme huvilamökillemme Suomeen ja syksyllä kaupunkiresidenssiin.
MIEHENI kanssa. Huomio. On meillä neljäskin asunto. Ja viides. MIEHENI kanssa.
Huomio. Huomenna saatan laittaa MIEHELLENI kasviskaviaaria.
Jos hän on kiltisti kuunnellut kaikki vaivani ja osoittaa ihailevansa minua
tarpeeksi. Olenhan niin täydellinen ihminen. En osaa milloin lakata kehumasta
itseäni. Olen niin taiteellinenkin. Huomio. Sanovat minua "picassoksi" täällä peräkyllä. Eivät tiedä, että Picasso on mies enkä itsekään ole varma.
Vaikka olen niin taiteellinen. - Anonyymi
Tyrmäävä päivä sydänvikaiselle.
- Anonyymi
Sansos muuta,
kauankohan tätä kestää ?
- Anonyymi
Tukan kasteleminen kunnolla viileällä vedellä viilentää.
Se tekee päälle hyvää helteellä.
Sen voi uusia 10 kertaa päivässä.- Anonyymi
pitkää tukkaa ei oikein viitti jatkuvasti kastella,
hyvä vinkki oli ainaki lyhyt tukkaselle,
- Anonyymi
pitäs mennä nukkumaan,
ei oikein ny kiinosta,
on kuuma eikä nukuta,
eikä ole edes puhekaveria
aika tylsä yö on tiedossa,
mutta teille kauniita unia ja oman kullan kuvia. - Anonyymi
Joko te nukutte ,
mitä nyt tehdään ku uni ei tuu,- Anonyymi
Minä valvon, kun ei nukuta, nytki
- Anonyymi
Miamissa asuessa sain oppia, ei helteillä
mennä kylmään suihkuun, vaan lämpimään,
uima-altaatkin pihallamme
vesi oli aika lämmintä, aurinko sen lämmitti.
Oli virkistynyt olo nousta sieltä aurinkoon.
kylmän suihkun jälkeen tuntuu aurinko kuumemmalta.
+36 näytti eilen mittari, ei ole liian kuumaa minulle, olin sisällä. - Anonyymi
Mukavan viileää tähän aikaan vuorokaudessa valmistaa vaikka ruokaa, päivällä hellan ääressä aika tukalaa.
- Anonyymi
Minä meinaan hilata nyt itseni ulos, vielä on viileää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä meinaan hilata nyt itseni ulos, vielä on viileää.
Minä jo tulin pikkuleenkiltä. Muistakaa pitää vesipullo mukana ja syödä suolaista sekä jätskiä
- Anonyymi
Toivottavasi, helteistä huolimatta, jaksatte nauttia kesästä.
Tällaista lämpöjaksoa en muista, ja toivottavasti jaksamme nauttia päivistämme.
Voimia ja rakkautta!- Anonyymi
kiitos samoin sinne,
niitä molempia vanhukset nyt tarvitseeki yksinäisyydessään,
- Anonyymi
Huomenta,
ilo nähdä
täällähän on melko moni vielä hengissä ,
nyt vasta sain itteni koneen ääreen,
yö meni ähisten huonoa oloa,
vaikka nukuin muka,
jotenkin vaan tunsin kehossa jotain raskasta oloa yöllä
heräsin siihen kun ähisin huonoa oloa,
kävin juomassa ,
kävin myös hättää kärsivien toimistossa pikku helpotuksella,
lujille ottaa nämä helteet
vaikka ei näitä monta päivää vielä ole ollukkaa,
mutta vanhukselle yksiki kuuma päivä on liikaa,
tänään lähden vilvottelemaan olotilaani autolla,
vietän päivän auto-ajelulla,
koittakaa kestää
kyllähän te kestätteki
viikon päästä on jo viileemmät päivät,
kirjoitelaan ! - Anonyymi
30 astetta
olo on kuin kalalla kuivalla maalla,
haukkoo epätivoisesti henkeään,
on kuin saunassa, - Anonyymi
Kuulin tuossa tupinaa kun ohi kävelin,
" kuuma kuin helvetissä " - Anonyymi
Istuin pihalla auringossa, sitten varjossa. Nyt kotona tuulettimen edessä.
- Anonyymi
Pitkä kuuma kesä ja mä aion elää sen,,,, pitkä kuuma kesä
https://www.youtube.com/watch?v=SuTnOTpmhnE&list=RDSuTnOTpmhnE&start_radio=1
- Anonyymi
huonosti jaksetaan,
sydän hakkaa kuin viimestä päivää,
hengitys raskasta kuin heinäkuormaa yksin vetäis,
mutta
kuuma kesä ja aijon elää sen, kuten laulussaki sanotaan.- Anonyymi
Lepää vaan ja käy vaikka viileässä suihkussa. Onko sulla viuhkaa? Auttaa aika paljon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lepää vaan ja käy vaikka viileässä suihkussa. Onko sulla viuhkaa? Auttaa aika paljon!
nyt hävettää kertoa
aikoinaan ostelin vihkojaki ulkomaan reissuilla,
olen ne hävittäy kuten paljon muutaki
kun muutettiin asuinpaikkakuntaa,
kyllä selviän tämänki kuumuuden kanssa,
olen sitkeää tekoa,
enhän olis eläny näin vanhksi ilman sitkeyttä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nyt hävettää kertoa
aikoinaan ostelin vihkojaki ulkomaan reissuilla,
olen ne hävittäy kuten paljon muutaki
kun muutettiin asuinpaikkakuntaa,
kyllä selviän tämänki kuumuuden kanssa,
olen sitkeää tekoa,
enhän olis eläny näin vanhksi ilman sitkeyttä,Itselläni käy monesti niin, että jos päätän hävittää joitain turhia tavaroita, niin jo kohta tulee tilanne, että tarvitsenkin juuri niitä!
Vuosia sitten päätin hävittää kylppärin kaapista "turhat, paperiset kasvomaskit", heitin roskiin.
Puolen vuoden päästä tuli korona ja maskeja oli aluksi vaikea löytää, oli loppuunmyyty apteekeissa. Tuosta opin, etten hävitä mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni käy monesti niin, että jos päätän hävittää joitain turhia tavaroita, niin jo kohta tulee tilanne, että tarvitsenkin juuri niitä!
Vuosia sitten päätin hävittää kylppärin kaapista "turhat, paperiset kasvomaskit", heitin roskiin.
Puolen vuoden päästä tuli korona ja maskeja oli aluksi vaikea löytää, oli loppuunmyyty apteekeissa. Tuosta opin, etten hävitä mitään.Just, rompe- ja krääsävuoret sen kuin kasvaa ja leviää. Hyi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni käy monesti niin, että jos päätän hävittää joitain turhia tavaroita, niin jo kohta tulee tilanne, että tarvitsenkin juuri niitä!
Puolen vuoden päästä tuli korona ja maskeja oli aluksi vaikea löytää, oli loppuunmyyty apteekeissa. Tuosta opin, etten hävitä mitään.joskus miettii kuika kauheesti on tuhlannu rahaa ja sitten myöhemmin tarpeettomana pistää kierrätykseen,
osaispa suunitella oikeat tarpeensa pitemmälle ajalle,
onko niin viisasta olemassakaan että osaisi,
- Anonyymi
Eilen, illansuussa, mittari näytti kapihan seinustalla +42 astetta, ei käynyt tuuli, aurinko porotti ja rusakkokin tuli aurinkoon.
En polta ihoani, seisoskelin hetken rusakon touhuja katselle, ei tullut hiki.. iho kyllä oli kuuma.
Verenpaine on alhainen, tulee monta kertaa päivässä ihan kylmä, pitaa hakea villaista ylle. Alhainen paine kohoaa, kun lähtee juoksemaan!- Anonyymi
Alhaisesta verenpaineesta on ihmiselle hyötyä,
he elävät pitempään kuin korkean verenpaineen omaavat ihmiset,
minulla on ollu koko ikäni alhainen verenpaine ja laiska sydän,
jopa liianki alhainen,
siitä kyllä onki sitten haitaa kun on liian alhainen,
joten minulle on asetettu syd: tahdistin '
se pitää sydämmen toiminnassa varsinki jos syd. pysähtyy
se antaa iskun ja sydän jatkaa toimintaa,
olenki saanu elää ihmeen vanhaksi verrattuna muuhun sukuuni .
- Anonyymi
Täällähän me käristytää helteen kousissa,
läski varmaan on kohta kypsää, sopivasti ruskettunu,
pitäiskö kääntää ruho välillä ,
että käristyisi tasaisesti joka puolelta,
olisko hyvä pikkusen ripotella suolaa
vois olla hyöduksi aineen vaihdunnan taholta ,
nestettä ei poistuis liikaa ,
oletteko jo kypsiä helteitten suhteen,
mä olen. - Anonyymi
Ruokaverkkokaupan auto ilmoitti olevansa kohta tulossa, kestää vielä tovin, koska on kaukana, toisessa kaupunginosassa.
Sitten, tovin levättyäni, laittaudun taas pihamaalle.- Anonyymi
verkkokaupaa en vielä ole hyödyntäny, usein on kyllä ollu jo ajatuksissa,
siirrän sen toistaiseksi, raahaudun itse ostoksille,
juuri tänään radiossa hiukan moituttiin kun ihmiset liikkuu liian vähän
just mainitsi jopa verrko kaupan haitatki ,
kun ostokset tuodaan kotiin se väki liikkuminen kuulemma on loppunu,
sain moitteen piikin pistoksen, tuntuki,
taas meitä moititaan
aina vaan pitäis jaksaa jaksaa jaksaa,
tairan pistää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos koko moitteen,
moittikoon nuoria ja terveitä,
me vanhukset olemme työt tehneet ja likkuneet varmasti riittävästi ,
kun olemme eläneetki lähes sata vuotiaiksi,
nuoremmat saisi ottaa meistä mallia, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
taas meitä moititaan
nuoremmat saisi ottaa meistä mallia,Voihan sitä muutoin liikkua, vaikka ruuat tuodaan kotiin!
Tänään 2 painavaa pahvilaatikkoa, monenlaista. Maitoa ja mehujakin yht. 12 litraa, viikoksi. Painoa ainakin nuo 12kg, pelkästään juomat! Kaikki yht. varmaankin lähes 20 kg.
Kantsuu tilata miehen kantamana kotieteiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sitä muutoin liikkua, vaikka ruuat tuodaan kotiin!
Tänään 2 painavaa pahvilaatikkoa, monenlaista. Maitoa ja mehujakin yht. 12 litraa, viikoksi. Painoa ainakin nuo 12kg, pelkästään juomat! Kaikki yht. varmaankin lähes 20 kg.
Kantsuu tilata miehen kantamana kotieteiseen.Ja huomenna Posti tuo lääkkeet apteekista kotiovelle, soittaa ovikelloa. Kuukauden maksuaika Klarnalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
taas meitä moititaan
nuoremmat saisi ottaa meistä mallia,Tulee kyllä lenkkeiltyä paljonkin, vaikka olen jo monta vuotta tilannut kaikki ruoka-ym tavikkeet tilannut isosta marketista. Huippuhyvä palvelu!
- Anonyymi
Valvoin koko yön, mutta nukuin aamulla pari tuntia. Eli: en kovin pirteä, mutta menettelee. Laitanpa olkkarin tuulettimen päällä, on tässä vähän lämmin kirjoitella.
- Anonyymi
mua uuvuttaa tuo helle,
kauppaan pitäis lähteä,
kestääköhän noi helteet vielä kauan, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mua uuvuttaa tuo helle,
kauppaan pitäis lähteä,
kestääköhän noi helteet vielä kauan,Muutamia päiviä vielä, ensi viikon alussa kai tulee sateet?
Olin pihalla tunnin verran tosi helleasussa, mukana viuhka. En voinut olla pidempään. 26°. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutamia päiviä vielä, ensi viikon alussa kai tulee sateet?
Olin pihalla tunnin verran tosi helleasussa, mukana viuhka. En voinut olla pidempään. 26°.Tunti on pitkä aika helteessä ,
en enään jaksais,
puolituntiaki on jo pitkä
paikallaan olo pitkästyttää,
tietenki jos on puhekaveri vieressä aika kuluu hupaisemmin,
- Anonyymi
Nyt hyppään autoon,
sukellan ihmismereen ,
ostoksille
jääkaapia muistuttavaan tavara taloon
jäähylle
virkistyneenä
piristyneenä
palaan kodin lämpöön
huh hellettä ! - Anonyymi
Olin niin väsynyt, että nukuin äsken kolmevarttia. Viimeaikoina, jos olen ed. yön valvonut, on tullut joskus nukuttua päivällä.
- Anonyymi
sama ilmiö tuli minullekki vasta vanhuksena,
nuorena / nuorempana en ikinä nukkunut päivällä, aina oli jotain puuhaa,
nyt saatan nukahtaa jopa TV:tä kasoessa istulleen, siinä saatan nukkua jopa tunnin,
- Anonyymi
Pettymyksen pettymys,
alku viikosta ne lupasi että helteet menee loppuviikosta ohi,
huh huh
nyt näyttää täällä jatkuu kuumempana kuin etelässä lupasi tänne 30 asteen lämpöisiä päiviä,
ei auta
pakko kestää,
ja kestetäänhän me
sinnilläki
eiks vaan !- Anonyymi
Vielä hengissä. On tämä kyllä mahdotonta.
Pitäisi liikkua ettei ihan surkastu.
Vissiin mentävä yöllä ulos, sekin arveluttaa.
Kävin kyllä aamulla kaupassa, joten tälle päivälle on liikunta suoritettu.
Katselin Forecan ennusteita ja tämä sekä ensviikko helteitä. Enempää ei näkynyt, tiedä sitten jatkuuko hamaan hornaan.
Tsemppiä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä hengissä. On tämä kyllä mahdotonta.
Pitäisi liikkua ettei ihan surkastu.
Vissiin mentävä yöllä ulos, sekin arveluttaa.
Kävin kyllä aamulla kaupassa, joten tälle päivälle on liikunta suoritettu.
Katselin Forecan ennusteita ja tämä sekä ensviikko helteitä. Enempää ei näkynyt, tiedä sitten jatkuuko hamaan hornaan.
Tsemppiä!kauheeta , ensiviikollakikko helle,
en ala,
uuuuuh kuinka me vanhat kestetään,
tuo nauratti kun sanoit " ettei ihan surkastu "
taitaa olla tämä vanhuus pelkkää surkastumista,
mutt
eletään kiusallaki
niin sanoi puolisoni aikoinaan kun sai alzhaimer diaknoosin
ja osasi vielä ajatella mitä siitä seuraa,
hän sanoi " ELÄN KIUSALLAKI "
niin rakas hän oli kimurantisinen elämän vaiheineen.
ja minä ja me vielä elossa olevat vanhukset kärvistellään täällä helteessä vielä,
eltään kiusallaki vielä KAUAN ,
katsotaa miltä elämä näyttää sitten
kun täytämme sata vuotta, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kauheeta , ensiviikollakikko helle,
en ala,
uuuuuh kuinka me vanhat kestetään,
tuo nauratti kun sanoit " ettei ihan surkastu "
taitaa olla tämä vanhuus pelkkää surkastumista,
mutt
eletään kiusallaki
niin sanoi puolisoni aikoinaan kun sai alzhaimer diaknoosin
ja osasi vielä ajatella mitä siitä seuraa,
hän sanoi " ELÄN KIUSALLAKI "
niin rakas hän oli kimurantisinen elämän vaiheineen.
ja minä ja me vielä elossa olevat vanhukset kärvistellään täällä helteessä vielä,
eltään kiusallaki vielä KAUAN ,
katsotaa miltä elämä näyttää sitten
kun täytämme sata vuotta,Mukava puoliso sinulla. En uskalla luvata satavuotiaaksi eläväni edes kiusallakaan :)
Mutta Uhallakin elän enskesään. Pakko nähdä millaiset helteet silloin on.
Unohdin ostaa jätskit ja pakastepullat.
Tein vohveliraudalla parit vohvelit. Ei siitä kovin paljon lämpöä hohkanut.
Mustikkahilloa oli purkin pohjalla. Päiväkahvin tuli juotua jo.
- Anonyymi
Tänään taas aion pihalle (26 ast.). Liikkua aion vasta kun sääilmiö tästä hiukan laskee, siedettävälle tasolle.
- Anonyymi
Nyt luen nettiä, syön Fazerin pientä mustikkapiirakkaa maidon kanssa.
Nukuin hyvin, ilman melatoniineja. Ollut kohta jo kolmisen viikkoa ilman (aamu- / päivä-) kahvia. Kuitenkin joskus vielä yöllä kuumentanut ihan pienen tipan, unen saadakseni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt luen nettiä, syön Fazerin pientä mustikkapiirakkaa maidon kanssa.
Nukuin hyvin, ilman melatoniineja. Ollut kohta jo kolmisen viikkoa ilman (aamu- / päivä-) kahvia. Kuitenkin joskus vielä yöllä kuumentanut ihan pienen tipan, unen saadakseni.yöllä herääminen on kiusallista aina,
mutt sille ei voi mitään wc kutsuu,
aikahyvin sai kuitenki taas unenpäästäkiinni vaikka ensin huletti pitääkö keppurida aamuun asti,
nykyisin joku yöllä silloin tällöin nykkittää oveen, en aukase en uskaltaisi siellä voi olla ryöstö aikeet jollaki pääsis hengestään jos menis kurkkimaan kuka siellä möykkää,
en tykkää touhusta, pitäiskö ilmottaa polllliiselle, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yöllä herääminen on kiusallista aina,
mutt sille ei voi mitään wc kutsuu,
aikahyvin sai kuitenki taas unenpäästäkiinni vaikka ensin huletti pitääkö keppurida aamuun asti,
nykyisin joku yöllä silloin tällöin nykkittää oveen, en aukase en uskaltaisi siellä voi olla ryöstö aikeet jollaki pääsis hengestään jos menis kurkkimaan kuka siellä möykkää,
en tykkää touhusta, pitäiskö ilmottaa polllliiselle,Soita hätäkeskukseen, pidä puhelinta auki ja mene ovelle, kysy oven läpi kuka siellä on, mutta älä avaa, on kuka tahansa.
Kerro hätäkeskukseen kuka siellä on. Kerro, että olet poliisin kanssa puhelimessa ja käske koputtelijan painua pois. Älä jää sen jälkeen sille juttelemaan. Toimi hätäkeskuksen ohjeiden mukaan.
Minulla yritti naapuri tulla pakolla oven läpi. yritti rikkoa lukkoa, potki, huusi ja vaati avaamaan ovea, en tietenkään avannut. Soitin hätäkeskukseen. Nainen sai ilm. häätövaroituksen, nyt on ollut kesä hiljaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Soita hätäkeskukseen, pidä puhelinta auki ja mene ovelle, kysy oven läpi kuka siellä on, mutta älä avaa, on kuka tahansa.
Kerro hätäkeskukseen kuka siellä on. Kerro, että olet poliisin kanssa puhelimessa ja käske koputtelijan painua pois. Älä jää sen jälkeen sille juttelemaan. Toimi hätäkeskuksen ohjeiden mukaan.
Minulla yritti naapuri tulla pakolla oven läpi. yritti rikkoa lukkoa, potki, huusi ja vaati avaamaan ovea, en tietenkään avannut. Soitin hätäkeskukseen. Nainen sai ilm. häätövaroituksen, nyt on ollut kesä hiljaista.HUH kauheeta, en ole uskaltanu hiiskahtaa yhtään mitään,
olen luullu että se innostuu vaan enemmän jos kuulee olevan mun paikalla,
hyiii , kun puistattaa,
mutta puhelimen pidän kokoajan kädessä ja kyllä soitan hätäkeskukseen jos se häiriköinti ei lopu,
en aio antaa ittestäni mitään elonmerkkiä koputtajallae, olen hiiren hiljaa , - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HUH kauheeta, en ole uskaltanu hiiskahtaa yhtään mitään,
olen luullu että se innostuu vaan enemmän jos kuulee olevan mun paikalla,
hyiii , kun puistattaa,
mutta puhelimen pidän kokoajan kädessä ja kyllä soitan hätäkeskukseen jos se häiriköinti ei lopu,
en aio antaa ittestäni mitään elonmerkkiä koputtajallae, olen hiiren hiljaa ,Ole hiljaa vaan, mutta seuraavalla kerralla soita heti 112 ja toimi heidän ohjeidensa mukaan.
Tuo oman, ulkomaalaistaustaisen naapurini törkeä käytös kyllä järkytti itseäni tuolloin ja aivan vapisin soittaessani 112:een. Itsellä on taustana paljolti väkivaltainen elämä (uhrina) ja tuon kaiken jo kauan sittten jättäneenä, mokomakin huuto ja oven potkinta toi kai alitajuntaiset kokemukset muistiin.
- Anonyymi
Nyt odottelen Postin tuovan apteekista tilaamani lääkkeet, en voi lähteä ennen ulos.
- Anonyymi
Nautin kuumasta, tätä odotin loskakelien aikaan...!
- Anonyymi
Eilen oli 21, nyt taas hieman enemmän, 24.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilen oli 21, nyt taas hieman enemmän, 24.
Missä noin kylmää , huh, ??????
meillä 30 ja yöllä 29
kuolen kuumuuteen,
kaiken huippu ja paha ensi viikkokin kuulemma kuumaa,
viläköhän olen silloin elossa,
jäänitystä riittää näin vanhana
pysyykö hengissä,
radioki kertoi uutisen sairaalat täynnä vanhuksia
kaikilla sydän oireita,
apuuuwaaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä noin kylmää , huh, ??????
meillä 30 ja yöllä 29
kuolen kuumuuteen,
kaiken huippu ja paha ensi viikkokin kuulemma kuumaa,
viläköhän olen silloin elossa,
jäänitystä riittää näin vanhana
pysyykö hengissä,
radioki kertoi uutisen sairaalat täynnä vanhuksia
kaikilla sydän oireita,
apuuuwaaaMerenkurkussa olen.
- Anonyymi
En päässytkään nyt päivällä ulos. Ensin Postin kotipalvelun odotus ja nyt vielä odotan sisällä toista, tärkeää puhelua.
- Anonyymi
On sinullaki hankaluudet,
minulla on hankalaa oman itteni kanssa,
kävin kyllä kaupassa ,mutt muu liikkuminen on minimaallista,
enään ei kehtaa edes mennä ihmisten ilmoille
erakoituminen on tehny tehtävänsä, vanhuksesta tulee jopa ihmisarka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sinullaki hankaluudet,
minulla on hankalaa oman itteni kanssa,
kävin kyllä kaupassa ,mutt muu liikkuminen on minimaallista,
enään ei kehtaa edes mennä ihmisten ilmoille
erakoituminen on tehny tehtävänsä, vanhuksesta tulee jopa ihmisarka.Itse olen niin kauan elänyt erakkona, että ulos mennessä en aina tiedä kuinka mitkäkin asiat toimii.
- Anonyymi
Takapihan mittarissa on nyt + 33,6 pien ilmavirtaus käy ja pyykkinarulla liehuu jonkun pyykit.
Ihme ja kumma, sisällä on + 28 astetta, mutta en minä tunne tukehtuvani kuumuuteen, vaikka nenä on tuossa, siitepölyt ilmassa ja tiepölyä liikenteen nostattamana.
Eilinen meni harakoille, menköön tämäkin, sisällä monta ongelmaa, laitteet ei kestä kuumuutta, jääkaappi reistaa... vain minä taidan olla kunnossa tässä huushollissa. ;)- Anonyymi
no se ainaki on hyvä
pidät huussollin pystyssä
meneehän se aika kivasti noita laiteita korjaillessa tai potkiessa kiukkuaan niihin,
jatketaaaaaan,
huomenna on parempi päivä,
- Anonyymi
HUH HELLETTÄ
tätä herkkua sitä piisaa ny ensi viikonki
joko olette laittaneet ne kylmälaitteet asuntoonne pörräämään,
varokaa kuitenki ettei tule vesivanhinkoa niistä,
mä asun kellari kerroksessa , kylmä eli viileä ilma laskeutuu aina alaspäin joten joten kuten pärjään täällä pottujen kanssa, heh, pottukellarissa,
kai te pottukellarin muistatte ennen vanhaan maalla missä se oli ja kuinka kylmä se oli helteelläki,- Anonyymi
olishan se ihmeellinen paikka
syvä kuoppa ja pottuja
pottukellarissa oli salaperäinen tunnelma ja tuoksu, maan tuoksu.
- Anonyymi
Tänään otti helle hetkellisesti valtaansa. Huimasi ja yökötti. Onneksi meni ohi. Nukuin tunnin verran.
Tuli pilviäkin taivaalle ja tuulee.
Vielä laskee ennusteen mukaan yöllä +18.
Se on hyvä se.
Perunoita keitin kattilallisen.
Perunakellarikin on tuttu. Hyvä keksintö olikin.- Anonyymi
Oli se hyvä, siellä oli kesähelteelläki viileetä,
mutta
jos alat oksentaan se on paha juttu, koska se voi olla oire aivoverenvuodosta,
mun isäni aikoinaan soitti minulle ja menin katsomaan, sanoi että on okentanu montakertaa päivällä ja edelleen oli paha olla
mä vein hänet sairaalaan ja kuikas olikaa kun oli odottanu monta tuntia lääkäri tuli yöllä sanomaan että nyt voin mennä kotiin ja isäni jäi sairaalaan,
isälläni oli aivoverenvuoto, onneksi pieni joten hän pikkuhiljaa toipui
mutta isälle jäi muistiin aukko
se kiusasi isääni hautaan asti
hän sanoi ettei millää muista aikasemasta elämästä asioita,
muuten hän oli ihan normaali ajayusmaailmaltaa kuolinpäiväänsä asti,
helle on meille vanhuksille hankalaa aikaa,
autoradiosta uutiset kertoi että sairaalat on täynnä vanhuksia,
onneksi minä kuitenkin olen jokseenki hyväkuntonen helteestä huolimatta ,,,, vielä ainaki, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli se hyvä, siellä oli kesähelteelläki viileetä,
mutta
jos alat oksentaan se on paha juttu, koska se voi olla oire aivoverenvuodosta,
mun isäni aikoinaan soitti minulle ja menin katsomaan, sanoi että on okentanu montakertaa päivällä ja edelleen oli paha olla
mä vein hänet sairaalaan ja kuikas olikaa kun oli odottanu monta tuntia lääkäri tuli yöllä sanomaan että nyt voin mennä kotiin ja isäni jäi sairaalaan,
isälläni oli aivoverenvuoto, onneksi pieni joten hän pikkuhiljaa toipui
mutta isälle jäi muistiin aukko
se kiusasi isääni hautaan asti
hän sanoi ettei millää muista aikasemasta elämästä asioita,
muuten hän oli ihan normaali ajayusmaailmaltaa kuolinpäiväänsä asti,
helle on meille vanhuksille hankalaa aikaa,
autoradiosta uutiset kertoi että sairaalat on täynnä vanhuksia,
onneksi minä kuitenkin olen jokseenki hyväkuntonen helteestä huolimatta ,,,, vielä ainaki,En ihan oksentanut, mutta lähellä oli.
Kiitos, kun kerroit isäsi tapahtumasta.
Onneksi hän toipui suht entiselleen.
Varoittavat esimerkit ovat parasta opetusta, jäävät mieleen.
Paloittelin hedelmiä ja porkkanoita rasiaan jääkaappiin.
Tulee helpommin otettua välipalaa, kun ei helteellä oikein aina ruoka maistu.
Huomasin, että ilta on pimentynyt, elokuu lähestyy.
Hyvää yötä!
- Anonyymi
Tämä päivä meni kokonaan sisällä, monta asiaa touhuttavana. Silti väsähtänyt olo.
Ehkä vähemmällä helteellä voin mennä ulos, pidemmäksikin aikaa istumaan.- Anonyymi
toivottavasti helteet menee pian ohi,
kyllä suomen epävakaa viileä kesä on mieleisempi ainaki minulle,
varmaan monelle muullekki, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
toivottavasti helteet menee pian ohi,
kyllä suomen epävakaa viileä kesä on mieleisempi ainaki minulle,
varmaan monelle muullekki,Helle on kärsimys. Tuskin tätä iäkkäät toivoivat. Miksei sään jumala voi antaa
kohtuullista säätä koko kesän ?
Ensin oli viileää ja satoi jatkuvasti. Kun kesä on jo puolessa tuli kamalat helteet.
Parempi olisi sekoitus molempia vuorotellen, aurinkoa ja sadetta,
eikä tätä helkkarin hellettä ollenkaan. Se näännyttää ihmisen tajuttomuuden partaalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helle on kärsimys. Tuskin tätä iäkkäät toivoivat. Miksei sään jumala voi antaa
kohtuullista säätä koko kesän ?
Ensin oli viileää ja satoi jatkuvasti. Kun kesä on jo puolessa tuli kamalat helteet.
Parempi olisi sekoitus molempia vuorotellen, aurinkoa ja sadetta,
eikä tätä helkkarin hellettä ollenkaan. Se näännyttää ihmisen tajuttomuuden partaalle.jooo ja jotkut matkustaa etelään lomillaan
niin kyllä meki aikoinaan piolisoni kanssa, mutta siellä on hotelleissä suuret uima-altaat niissä voi viettää aikaa ja vilvotella,
täällä meillä suomessa ei sitä helpotusta ole muualla kuin uimahalleissa, eikä se ole ollenkaan sama kuin etelän uimalataat,
- Anonyymi
Hengissä ollaan vielä,
eiköhän me nämä helteet vielä lusita kunnialla syksyyn asti,
ensi kesä on sitten toinen arvoitus, onko silloin vanhukset vielä elossa, - Anonyymi
Söin ison kipollisen Saarioisen ohrapuuroa. Nyt on masu täys.
Muuta helleruokaa en nyt välitä tehdä.- Anonyymi
Tulin rannalat
söin spakettia
masu täynnä
melkein ähky.
ihana reissu oli rannalla, ihmisiä kuin ulkomitten aurinkorannoilla konsanaan
mutta fisumpi suomalinen oma ranta,
ihmisten iloksi rakennettu ihania riippukeinuja, ihania pöytiä ja pyöriviä tuolia
kuntoilu välineitä ym
kuten lentopallo kenttiä ,
tunnin istuin pyörivässä tuolissa,
aurinko paahtoi naaman punaseksi,
tämä oli ensimmäinen kerta kun vietin aikaani tunnin rannassa,
ihmisten iloa ja vilinää seuratessa samalla nautin auringosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulin rannalat
söin spakettia
masu täynnä
melkein ähky.
ihmisten iloksi rakennettu ihania riippukeinuja, ihania pöytiä ja pyöriviä tuolia
kuntoilu välineitä ym
ihmisten iloa ja vilinää seuratessa samalla nautin auringosta.🫠 🙃 🙂 🏖 🎠
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulin rannalat
söin spakettia
masu täynnä
melkein ähky.
kuntoilu välineitä ym
ihmisten iloa ja vilinää seuratessa samalla nautin auringosta.Ihanaa, että sinulla oli kiva päivä !
Olen onnellinen puolestasi !
Helle on hiukan helpottanut meilläpäin
vai onko se vain pikku tuulonen,
joka silloin tällöin vilvoittaa.
Istuin pihapenkillä suurten puitten varjossa
juomassa iltapäiväkahvini
- yksin - ikäväkseni.
Tuli toisaalta surullinen olo ja kauhea kaipaus.
Kuinka kauan minun pitää vielä olla yksin täällä
maan päällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihanaa, että sinulla oli kiva päivä !
Olen onnellinen puolestasi !
Helle on hiukan helpottanut meilläpäin
vai onko se vain pikku tuulonen,
joka silloin tällöin vilvoittaa.
Istuin pihapenkillä suurten puitten varjossa
juomassa iltapäiväkahvini
- yksin - ikäväkseni.
Tuli toisaalta surullinen olo ja kauhea kaipaus.
Kuinka kauan minun pitää vielä olla yksin täällä
maan päällä.Pakko meidän on jaksaa
joku viisaampi sano kerran ei nukkuminen ole tapeellista
haudassa kerikää nukkua ikuisuuden,
vaikka ikävä on mullaki
tykkäisin niin halata omaa ihmistä ,
niin kuin ennen,
nyt on nyt itkut ei auta markkinoilla,
sinnillä huomiseen,
kauko halulaukset sinne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko meidän on jaksaa
vaikka ikävä on mullaki
niin kuin ennen,
sinnillä huomiseen,
kauko halulaukset sinne.sori,
" kauko halaukset sinne, " höh,
kyll´ tämä vanhuus on auskaa,
sormet tanssii minne sattuu näppäimillä
ihan omaan tahtiinsa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sori,
" kauko halaukset sinne, " höh,
kyll´ tämä vanhuus on auskaa,
sormet tanssii minne sattuu näppäimillä
ihan omaan tahtiinsaauskaa = hauskaa heh heh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko meidän on jaksaa
vaikka ikävä on mullaki
niin kuin ennen,
sinnillä huomiseen,
kauko halulaukset sinne.Kaukohalaukset sinullekin !!!
Kyllä nukkuminen tarpeellista on.
Ei ihminen pysy terveenä jos ei nuku.
Uni huuhtelee kuulemma aivojen "kuona-aineet"
heheheee minä luulin, että ne tulee toista tietä ulos .....
Nukutteko enemmän vai vähemmän nyt ?
Aloin yht'äkkiä nukku vähän enemmän,
vaikka aikaisemmin on ollut unensaantivaikeuksia.
Kaipa se vanhenemisesta johtuu.
Elimistö väsyy. Aivotkin väsyy ?
- Anonyymi
Nyt en jaksa en todellakaan.
Tympii ja tylsistyttää.
En jaksa lähteä mihinkään.
Aamulla imuroin viileällä, se vei voimat.
Onko Miehellä hattu ja onko kissa musta? - Anonyymi
Läkähyttää (+25°), mutta lähdin kuitenkin pienelle puistokävelylle. Hyttyset söivät, ampiainen vaaniskeli ja mesiangervot tuoksuivat koivujen lomassa, piristävää oli.
Äsken paistoin pari maatiaispossun filettä, maustoin suolalla, mustapippurilla ja fenkolilla. Söin toisen fileen (kahta en jaksanut) uusien perunoiden, kaalisalaatin ja puolukkahillon kera + maitoa.
Öyhhh. Nyt lepään tuulettimen varjossa ja luen nettiä. - Anonyymi
Tänään pitäisi taas jaksaa ulos vähissä vaatteissa, aurinkoon, kun sitä nyt kerran on. Kohta ei enää ole.
- Anonyymi
Ei tuolla jaksanut kauaa paahteessa istua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuolla jaksanut kauaa paahteessa istua.
Eihän tuonne kuumuuteen istumaan nyt kukaan mene.
Toissapäivänä oli lähdettävä asioita hoitamaan ja bussissa oli kuumaa kuin saunassa.
Kun pääsin perille oli lähimpään kauppaan mentävä ostamaan suolaista välipalaa, vesipullo oli kyllä mukana onneksi . Olin pökerryksissä, kunnes sain syötyä ne välipalat, sen jälkeen olo helpottui.
Minä odotan syksyä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuonne kuumuuteen istumaan nyt kukaan mene.
Toissapäivänä oli lähdettävä asioita hoitamaan ja bussissa oli kuumaa kuin saunassa.
Kun pääsin perille oli lähimpään kauppaan mentävä ostamaan suolaista välipalaa, vesipullo oli kyllä mukana onneksi . Olin pökerryksissä, kunnes sain syötyä ne välipalat, sen jälkeen olo helpottui.
Minä odotan syksyäMinä menin, ruskettamaan itseäni, mutta puoli tuntia oli jo riittävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä menin, ruskettamaan itseäni, mutta puoli tuntia oli jo riittävä.
Varmasti oletkin pavunruskea.
Olisi kyllä kaunista olla niin ruskea. Minä en enää uskalla kun tuli ihomuutoksia jotka piti poistaa.
Kyllä nuorempana olin aina aamusta iltaan auringossa ja solariumissa kävin. Näytin hyvännäköiseltä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti oletkin pavunruskea.
Olisi kyllä kaunista olla niin ruskea. Minä en enää uskalla kun tuli ihomuutoksia jotka piti poistaa.
Kyllä nuorempana olin aina aamusta iltaan auringossa ja solariumissa kävin. Näytin hyvännäköiseltä !En kovin helposti rusketu, siksi paahdan itseäni päivittäin, että saan edes vähän väriä. 🌞
Tuota, ainakin kasvojen väriä pitäisi sitten ylläpitää, ulkoilemalla syksyllä.
Nuorena minuunkin tarttui väriä, etelänmailla oleskellessa olinkin melkoisen ruskea väriltäni. Kerran kaverin kanssa nukahdettiin moneksi tunniksi uimarannalle... No, sen tietää sitten.
- Anonyymi
Ulkomittari näytti +46, sisämittasi +32, kummassa istuisit?
Tai tekisit keittiöhommia?
Keitin kahvit!- Anonyymi
No, on teilläkin kesäsää.
Ilman pöytätuulettimia (molemmissa huoneissa) en itse ollenkaan pärjäisi.
- Anonyymi
Ulkona kyllä tarkeni päivällä hyvin (+25 astetta), mutta sisällä tuli hellemekossa viluinen oloo, sukat piti panna jalkaan, kun varpaita paleli. Kummallista.
- Anonyymi
Helle teettää kai kropassa lämpötilanvaihteluja. Jos ensin hikoilee tuleekin yht'äkkiä kylmänväreet, vähän kuin kuumeilussa, kun on vuorotellen kuume ja horkka,
kun lämpötila laskee normaalia kohti.
Mitä olet mieltä "teoriastani" ?
- Anonyymi
Kerroin pari päivää sitten, että huippasi ja yökötti.
Seuraavana yönä sitten tuli kurkku kipeeksi.
Siitä se yököttämisen tunne varmaan tulikin.
Keittelin inkivääri-hunajavettä.
Jäähdytin ja sitä join sitten janoonkin.Hikoilutti se inkivääri helteen lisäksi. Nyt on parempi olo jo.
Varmaankin vedosta tuli se kesälenssu, kun ikkunat auki. Onneksi ei rajumpana.
Helle on herkistänyt hajuaistin.
Käytetty kahvinsuodatinpussi pitää viedä heti biojätteeseen, vaikka on keittiössä kannellinen biojäteastia.
Kuulo ja näkö heikkenee vastapainoksi hajuaistille.
Sadekuuroja ennustettu alkavalle viikolle, hyvä niin.
Eiköhän me hengissä pysytä.- Anonyymi
Miten teet sitä inkivääri-teetä? En ole itse koskaan tottunut inkivääriin, ei ole vain kuulunut ruokavaliooni. Raastatko sitä inkiväärijuurta teekuppiin, vai miten sitä teetä tee?
Kuinka inkivääriä käytetään ja kuinka paljon? Pitääkö siitä kuori ensin raastaa pois, kuten porkkanasta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten teet sitä inkivääri-teetä? En ole itse koskaan tottunut inkivääriin, ei ole vain kuulunut ruokavaliooni. Raastatko sitä inkiväärijuurta teekuppiin, vai miten sitä teetä tee?
Kuinka inkivääriä käytetään ja kuinka paljon? Pitääkö siitä kuori ensin raastaa pois, kuten porkkanasta?Minä teen näin. Rapsutan kuorimaveitsen terällä kuoret inkivääristä pois ja viipaloin kattilaan. Keittelen n.10-20 min. ja sitten siivilöin kannuun. Lisään hunajaa ja jos sattuu olemaan, niin puristan sitruunaa. Voi juoda kuumana tai kylmänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä teen näin. Rapsutan kuorimaveitsen terällä kuoret inkivääristä pois ja viipaloin kattilaan. Keittelen n.10-20 min. ja sitten siivilöin kannuun. Lisään hunajaa ja jos sattuu olemaan, niin puristan sitruunaa. Voi juoda kuumana tai kylmänä.
Kiitos. 😏
- Anonyymi
Nukuin sikeästi muutaman tunnin, mutta heräsin n. 1,5 tuntia sitten. Kun ei uni enää tullut, tulin tälle koneelle juomaan tilkan kahvia.
Oletteko teistä monikaan surannut noita sääksien pesintöjä? Pari päivää sitten lisättiin ketjuun etelä-australialaisen (Port Lincolnin luonnonsuojelu-niemen, länteen Adelaiden kaupungista) sääksen Live-pesintävideo.
Suomalaiset poikasemme ovat jo lähtövalmiina pesistään, ilm. joskus elokuun puolivälissä. Itse olen heitä tarkkaan seurannut. Mäyrä-kamerassa en ole kertaakaan bongannut mäyrää, youtube-videota kyllä nähnyt.
On tämä netti monella tavoin rikastuttanut elämää. - Anonyymi
Hyvin jaksetaan, nautitaan upeasta Suomen kesästä, täällä ei ole satanut viikkokausiin, et se on ainoa puute, tekis hyvää luonnolle ja kaikelle sade.
- Anonyymi
Vuosia sitten täällä oli niin kuuma, että taloyhtiön pihan pari mäntyä ja ovenpielien pensat alkoivat kuivua.
Kannoin ämpärillä vettä ja kastelin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosia sitten täällä oli niin kuuma, että taloyhtiön pihan pari mäntyä ja ovenpielien pensat alkoivat kuivua.
Kannoin ämpärillä vettä ja kastelin.Tietenkin pensaitakin pitää kastella helteellä. Mahtaako puitten kastelu auttaa ?
Toivottavasti, mutta ne haihduttavat vettä satoja litroja vuorokaudessa ja
ottavat vetensä syvältä juuristosta, että mahtaako kastelu auttaa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin pensaitakin pitää kastella helteellä. Mahtaako puitten kastelu auttaa ?
Toivottavasti, mutta ne haihduttavat vettä satoja litroja vuorokaudessa ja
ottavat vetensä syvältä juuristosta, että mahtaako kastelu auttaa ?Muistakaa kastella vasta illemmalla, kun aurinko alkaa häipyä mailleeen.
Päiväkasteluvesi haihtuu enimmäkseen ilmaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistakaa kastella vasta illemmalla, kun aurinko alkaa häipyä mailleeen.
Päiväkasteluvesi haihtuu enimmäkseen ilmaan.Juuu, ennen puoliyötä, klo 23. jälkeen on ihanan vilpoista. Silloin on hyvä antaa kukille ja pensaille juomista.
- Anonyymi
Aamusta asti on ollut meikämannelle ihan liian kuumaa. On aika hiostava ilma,
se tekee olon raskaammaksi. Ehkä on ukkosta ilmassa ?
Toivon, että lämpötila laskisi äkkiä viitisen astetta, sekin jo helpottaisi. - Anonyymi
Täällä Yökukkuu! On se ihmeellistä, kun siis lukiessani tätä ketjua tuntui että olen oikeasti teitin seurassanne! Lämmin on, välillä saan hikipuuskia, varsinkin jos teen jotakin fyysistä. Ikkuna raollaan ja on tuuletinhyrrä, jota kuitenkaan en yöllä käytä. Kylläpä on juuri sulkeutunut maanantaikin ollut myös hiljainen päivä ympäristössäni. Kerrostalossani ei juuri kukaan kulje rapuissa eikä käytä hissiä, missä kaikki ovat. Tosin en heitä ketään tunne, mutta olisi silti kiva jos olisivat paikalla. Ymmärrän ja arvaan ihmisten kesänviettoa, sillä taloni asukkaat aika nuorta polvea. Onpa tämä elo vaan niin yksinäistä. - Kiitos seurastanne. Nyt nukkumaan!
- Anonyymi
Tänään pidän vapaapäivän kunto-ohjelmastani. Eilen jo sisälämpötila oli sen verran korkea, kuntoilua tunti, mutta hitsi tuo ilman kosteus se vähä haittasi ehkä. Mutta ahh niin hyvä olo kuitenki tuli.
Nyt sataa vähä vettä. Kauppa päivä tänään on.- Anonyymi
Jos helteellä ilmankosteus on korkea, hiki ei haihdu iholta kovin helposti, joten on vanhuksen turhaa riskeerata terveytensä ja rääkätä itseään noissa kuntoiluhommissa näillä keleillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos helteellä ilmankosteus on korkea, hiki ei haihdu iholta kovin helposti, joten on vanhuksen turhaa riskeerata terveytensä ja rääkätä itseään noissa kuntoiluhommissa näillä keleillä.
Ei iäkäs saa helteellä kuntoilla. Ehkä ei muillekaan suositella.
- Anonyymi
Ihanaa, meillä on satanut aamupäivän ja on vain +20.
Kävin kaupoilla ja hoidin juoksevat asiat.
Ennusteen mukaan jo klo 18 olisi taas hellelukemat.
Vähän huoahdan tässä ruuan jälkeen ja menen sitten ulos ihan muuten vaan.- Anonyymi
Aamusta oli uskomattoman mukava lämpötila ulkona.
Yöllä oli satanut.
Vedin kaikki räppänät auki ja annoin tulla viileämpää sisälle,
mutta silti tuntui kuin sisällä olisi ollut 40 astetta.
Ei mennyt kauan iltapäivää, kun jo oli helle taas
ja huomiseksi on ennustettu pari astetta enemmän.
Koen helteen tuskastuttavaksi.
Nuorempana nautin helteestä rannalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aamusta oli uskomattoman mukava lämpötila ulkona.
Yöllä oli satanut.
Vedin kaikki räppänät auki ja annoin tulla viileämpää sisälle,
mutta silti tuntui kuin sisällä olisi ollut 40 astetta.
Ei mennyt kauan iltapäivää, kun jo oli helle taas
ja huomiseksi on ennustettu pari astetta enemmän.
Koen helteen tuskastuttavaksi.
Nuorempana nautin helteestä rannalla.Meillä jäi se aamuinen sade kosteutena ilmaan. Pilvikatto oli koko päivän. Korkeimmillaan oli "vain" +24, mutta ei tuulenhenkäystä, tosi kosteaa. Edelleen "ilma seisoo".
Meillekin ennuste huomiselle +26-27 ja aurinko.
Tukalaa on.
- Anonyymi
Nihkeä ilma näin yölläkin. Heräsin pari tuntia sitten, eikä uni enää tule. ☕
Luen nettiä ja vilkuilen välillä sääksikameroita, niin Suomessa kuin Australiassakin.
Onneksi on nuo tuulettimet huoneissa, mutten niitäkään koko ajan pyöritä. - Anonyymi
Jos puolisi ei olisi paikalla, löytyisi kyllä keinojs yksinäisyyden tunteen poistamiseksi.
- Anonyymi
Tarkoittaa mitä ?!
- Anonyymi
Tämä päivä meni kyllä harakoille. En oikein mitään jaksanut. Kukat kastelin ja nypin kuihtuneet pois. Armoton ponnistus. Huomiselle povaus aste pari kuumemmasta. Sormet ihan tönköt.
Ei mieltä ylennä, että punasta hohkaa ensiviikon ennusteet.- Anonyymi
Tuntuu, ettei tässä enää aste sinne tai tänne merkkaa mitään.
Mahtaako tässä hengissä selvitä ?
On niin huonovointiset olot, kun sydämestäkin ottaa.
Se muljahtelee pahasti.
Olen kastellut pääni viileällä vedellä parin tunnin välein,
se helpottaa oloa pikkiriikkisen.
Asunto on tukala, ulkona on tukalaa.
Jos lähellä olisi kauppa menisin sinne monta kertaa päivässä.
Kaupoissa on viileää.
Tai jos olisi varaa menisin hotelliin,
niissä on niin viileää, että palelee.
Viime kesänä Suomessa matkustaessani olin yhden yön hotellissa.
Ilmastointi puhalsi tehokkaasti.
- Anonyymi
Päivä oli lievästi stressaava, operaattorin mies kävi tsekkaamassa kaksi televisiotani, mikä niitä vaivaa, sai laitettua ne kuntoon. Suunnaton helpotus.
Pakottauduin pihalle aurinkoon ja maistelemaan marjoja. - Anonyymi
Miksi taloyhtiöt eivät tajua jo hiljalleen asennuttaa ilmastointilaitteet osakkeisiin , pitäisi ihan lailla määrätä , meilläkin remppa tulossa mutta yhtiö jättää kaikki sumismukavuutta lisäävät toimet tekemättä , saitoja vanhoja akkoja hallitus täynnä , kaikki pitää tehdä väärässä järjestyksessä .
- Anonyymi
No, kyllä meillä ainakin putkiremontin yhteydessä asennettiin ilmastointiaukot isojen huoneiden ikkunoiden ylälaitaan. Napista painaen, sen saa auki tai kiinni. Mutta eihän se muuta kuin auttaa ilmanvaihdossa.
Pöytätuulettimet olen itse, ensimmäisen varmasti jo n. 30 vuotta sitten hankkinut. Eivät ole kalliita, muutaman kympin (jopa alle 40€). Eivät vie paljon sähköä.
Vaihdoin viime keväänä sähkösopimukseni Vattenfallille ja sähkölasku halpeni aivan silmissä. Helen (Helsingin Energia) oli kallis. - Anonyymi
Jokainen voi hankkia omilla rahoilla viilennyslaitteita. Kaikki eivät halua maksaa niistä
tai ei ole varaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, kyllä meillä ainakin putkiremontin yhteydessä asennettiin ilmastointiaukot isojen huoneiden ikkunoiden ylälaitaan. Napista painaen, sen saa auki tai kiinni. Mutta eihän se muuta kuin auttaa ilmanvaihdossa.
Pöytätuulettimet olen itse, ensimmäisen varmasti jo n. 30 vuotta sitten hankkinut. Eivät ole kalliita, muutaman kympin (jopa alle 40€). Eivät vie paljon sähköä.
Vaihdoin viime keväänä sähkösopimukseni Vattenfallille ja sähkölasku halpeni aivan silmissä. Helen (Helsingin Energia) oli kallis.Helenkin on edullisemmasta päästä ja riippuu minkälaisen sopimuksen tekee.
Energiakriisin aikana kaikkien laskut nouivat.
Yksi ehtoo taas illassa. Pariin kertaan päivän mittaan suihkussa käyty (koira ja minä). Karvakaverille eritoten helle on raskasta.
Mutta jospa kohtsilleen viilenee. Tuuletin päällä päivisin ja ikkunat auki yöksi.- Anonyymi
Eilisen toimettomuuden tympäännyttämänä otin itteäni niskasta kiinni. Kävin aikaisin aamulla uimassa. Hirviökoira meinasi käydä kimppuuni. Onneksi hihnan päässä oli riuska mies ja sai pideltyä. Hiki tulvahti pintaan ja sydän kurkkuun. Onneksi tapahtui menomatkalla ja hiet jäi mereen.
Semmoinen adrenaliiniryöppy tuli, että heitin uimavehkeet kotiin ja kävin kaupassa samointein.
Miksi pitää aggressiivisia koiria ulkoiluttaa siellä missä on myös paljon pieniä lapsia, jotka saattavat tehdä äkkiliikkeitä. Enpä kyllä minäkään raadeltavaksi halua.- Anonyymi
Kummallista noiden hirviökoirien lisääntyminen. Johtuu omistajista.
Koirahan on kesy susi. Suden- / koiranpentu on siis pienenä pentuna kesytettävä ihmisten tavoille, lempeästi mutta lujasti opetettava mitä saa tehdä ja mitä ei.
Jos ei koiranpentua opeteta ja etenkin, jos sen omistajalla itselläkään ei ole itsekuria ja ihmisten käytöstapoja, niin villieläinhän koirasta silloin tulee. Jos sitä vielä kotona kaltoinkohdellaan, niin vihainen villieläin, joka ei enää aikuisiällä kesyynny.
- Anonyymi
Olin ulkona mutten nyt mennyt suoraan aurinkoon vaan kävelin ja istuksin varjoissa. Grillikatos on varjoisa, mutta tuuli puhaltaa.
Nyt kotona tuulettimen edessä. - Anonyymi
En tykkää 30 lämpötiloista, ei jaksa oikein mitäään.
Nyt kaksi yötä ollut tunkkaisia, kun lämpö on 20 tai yli. Syksyllä räntäsateet ldottavat. - Anonyymi
etelä-eurooppaan ei ainakaan vanhana saa mennä, epäterveelllistä jos liia nlämmintä.
keino miten viilentää itse: maitopurkkeja voi täyttää vedellä ja jäädyttää ne sitten joku ihan halpis tuuletinkin joka puhaltaa ilmaa purkkirivistön välistä ilmaa, kylmää ilmaa. - Anonyymi
Ulkona varjossa +27.5 ja meillä sisällä nyt +22. Okei eipä tehdä mitään, uimassa käydään korkeintaan. Ei ole mitään tuulettimia, mutta vilpoinen talo. Kyllä se sisälämpötila nousee iltaan mennessä +24:ään , mut yöksi avaan ikkunan. Sydäntautiselle ok. Juon paljon vettä, mutta kumppani vanhempi ja lie järki mennä ,kun kiukuttelee veden juonnin kanssa..
- Anonyymi
Millaiset rakenteet on talossa, kun pysyy noin miellyttävän viileänä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millaiset rakenteet on talossa, kun pysyy noin miellyttävän viileänä?
1.5 kerroksinen puutalo järven rannalla. Se yläosa talosta on vinttitila, ei siis huoneita tehty ja ekakerros 150m2,, suuri terassi ruutuikkunoilla etelä, järven puolella.
Muutamia suuria koivuja 8-20 m etäisyydellä talosta. Kaunis nurmikko pihoilla. Ilmanvaihto wallox ilmanvaihtokoneella. 15 v vanha talo.Tilavat avarat huoneet.
- Anonyymi
Makailen sisällä, tuuletin päällä, maitolasissa jääpaloja.
- Anonyymi
Katsoin sisämittaria: +30°.
- Anonyymi
Ens viikolla ei ole helteistä enää mitään jäljellä Suomessa.
- Anonyymi
HURRAA jos niin on !
Nuorimman pojan synttäreitä juhlistamassa viileässä kahvilassa mansikkaleivosten kera
- Anonyymi
Hyvä itsensä "jäähdytyskeino":
Laita päälle T-paita. Kastele iso kylpypyyhe kylmällä vedellä
ja kietoudu siihen.
Uusi tarvittaessa.
Viilenet hetkessä.
Tukan kastelu viileällä vedellä on myös hyvä konsti,
kun tuntuu, että veret "kiehuu" päässä.
Estää ainakin lämpöhalvauksen tulemista, mikä on hengenvaarallinen. - Anonyymi
Sisällä ilmastointi pitää lämmön sopivana ja kun joutuu käymään ulkona, niin kotiin tultua heti vaatteet pois ja kroppa tykkää.
- Anonyymi
Aamut ovat niin ihania. On happea ilmassa ja viileää.
Voimia ha ǰaksamusta kaikille. Pidetään huolta itsestämme. - Anonyymi
Ikkunat kiinni ja tuulettimet päälle. +27 ast.
- Anonyymi
elossa ollaan, kiusallaki,
- Anonyymi
Ei ole missään vaiheessa päivää viileämpää.
On tässä kestämistä.
Elimistön lämmönsäätely on ihan vialla.
Onneksi taas uni armahtaa.
Hyvää yötä kaikille tai hyvää huomenta aamun lukijoille ! - Anonyymi
Hei vaan. Hengissä ja suht virkeänä. Nyt onkin vain +23 ja pilviä taivaalla, kevyt tuulikin välillä verhoja heiluttaa.
Eilinen oli minulla fyysisesti pahin hellepäivä. Uuvuin jo puolenpäivän aikaan. On se vaan kumma miten elimistö reagoi helteeseen. Vaikka kaikki kommervenkit teen, syöminen, juominen ja vilvoittelu parhaan kykyni mukaan.
Lupaan ja vannon kautta kiven ja kannon, että kun villanuttua ylleni kaipaan, niin vien itseni ulos ja annan kehon tuntea vilua mitä nyt halajan.- Anonyymi
No siellä päin on ihan passelit kesäkelit. Täällä etelärannikon lähellä melkein 30 lämmintä. Sisälläkin melkein sama, vaikka tuuletin, mutta ei se tuuletinkaan ihmeisiin pysty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siellä päin on ihan passelit kesäkelit. Täällä etelärannikon lähellä melkein 30 lämmintä. Sisälläkin melkein sama, vaikka tuuletin, mutta ei se tuuletinkaan ihmeisiin pysty.
Huhhuh. Rankkaa on teillä siellä. Kyllä meilläkin nousi +26 - 27 asteeseen kolmen tienoilla, kun pilvet väistyi.
Pientä sadetta ennustellaan tulevalle viikolle.
Kyllä on kypsä olo. Ärsyttää tuo tuulettimen räpätys väillä, välillä sen unohtaa. Vaivuttaiskohan tuo tuuletin hypnoosiin, jos niitä ropelin lapoja tuijottaisi kiinteästi. Taidan kokeilla jollei uni tule.
- Anonyymi
Stadissa 27 ast.
Tuuletin pörisi koko yön täysillä sänkyä kohti, silti hikinen olo naamalla. Sisällä +30 ast, sillä länsi-ikkunat.
Herätessäni näin ahdistavaa painajaista, jossa toistuivat kaikki mahdolliset, tietyn painajaisen ainekset.
Mietin noustessani, että miksen saisi jo kuolla ja rauhan noista asioista. Ne rakkaimpani, jotka haluan, olisivat luonani Taivaassa ja pahat ihmiset: missä ovatkaan, kunhan eivät lähelläni.
Tietenkin sillä edellytyksellä, etten itse jatka helvettiäni vielä kuoltuanikin. - Anonyymi
ei oikein jakseta,
helteet sais loppua jo
pakkasella sentään jaksaa hengittääkki,
helteellä on siinä ja siinä pihiseekö ennän henki ollenkaa,
kumma juttu helteellä ihmiset hukkuuki laumoittain,
mikä niitä vaivaa kun eivät osaa varoa jokien ja merien virtauksia, ne todella voi olla vaarallisia,
on omakohtaista kokemustaki meren aihuttamasta vitauksesta se on todella yllättävän voimakas, vaikka osasin uida, se meinasi minut viedä mennessään,
luojalle kiitos se varmaan pelasti minut hukkumiselta.- Anonyymi
Ne Kalajoen särkällä hukkuneet eivät kai osanneet uida. He hukkuivat vain 100 m etäisyydellä rannasta, ilmeisesti uimataito olisi voinut pelastaa heidät. He olivat ulkomaalaistaustaisia, mutta eihän kaikki suomalaisetkaan osaa uida. Aikoinaan pari työkaveriani olivat uimataidottomia.
- Anonyymi
Ensi viikon tiistaiksi on ennustettu sateita joillekin alueille etelä- ja länsi-Suomeen.
Itäpuoli Suomesta taitaa jäädä ilman niitten viilennystä.
Odotan hartaasti tiistaita. Olen ihan näännyksissä.
Mitä tulee hukkuneisiin, olikohan se Kalajoella, jossa uimarit (tai uimataidottomat)
olivat menneet poijujen ulkopuolelle, minne ei olisi saanut mennä, Siellä oli äkkisyviä
paikkoja ja virtauksia, jotka lähtevät viemään etkä voi mitään.
On sanoinkuvaamattoman surullista, miten kaunis kesäpäivä päättyi. - Anonyymi
Virtaukset ja äkkisyvä oli koitunut nuorten kohtaloksi. Kun kävelee vedessä hiekka
murenee alta ja yht'äkkiä voi olla kolme metriä syvyyttä ja siellä on virtauksia
jotka vievät mukanaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensi viikon tiistaiksi on ennustettu sateita joillekin alueille etelä- ja länsi-Suomeen.
Itäpuoli Suomesta taitaa jäädä ilman niitten viilennystä.
Odotan hartaasti tiistaita. Olen ihan näännyksissä.
Mitä tulee hukkuneisiin, olikohan se Kalajoella, jossa uimarit (tai uimataidottomat)
olivat menneet poijujen ulkopuolelle, minne ei olisi saanut mennä, Siellä oli äkkisyviä
paikkoja ja virtauksia, jotka lähtevät viemään etkä voi mitään.
On sanoinkuvaamattoman surullista, miten kaunis kesäpäivä päättyi.Myös Hkiin on ennustettu 20-30% varmuudella sadetta tälle (maanantai-) päivälle ja tiistaille. Pitäisi alkaa tihkuttaa joskus 3 aikaan yöllä..., jos alkaa.
- Anonyymi
Saunassa käyty ja talviturkkikin on nyt Suomenlahdessa.
Rantaveden lämpötila +30°, maalla "vain" 26°.
Vedestä noustessa tuli melkein vilu! - Anonyymi
Ei jaksaisi yhtään enää hellettä !!!
- Anonyymi
Jaakko on vanhennut ja dementoitunut. Ei heittänytkään kylmää kiveä 25 pvä.
- Anonyymi
Joten Jaakko vaihtoon ja nuorempi tilalle.
- Anonyymi
Jaakko jäi unholaan, siitä ei muistettu ollenkaan uutisoida edes julkisessa sanassa,
se tietää
helteet on tullu jäädäkseen,
varautukaa
rakentakaa jo kodin rakennusvaihessa kylmääki tuottava ilmastointi kerrostaloihin ja kaikkiin asuntoihin, kuten ulkomailla on ollu jo kymmeniä vuosia
se automaattisesti jo siellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaakko jäi unholaan, siitä ei muistettu ollenkaan uutisoida edes julkisessa sanassa,
se tietää
varautukaa
rakentakaa jo kodin rakennusvaihessa kylmääki tuottava ilmastointi kerrostaloihin ja kaikkiin asuntoihin, kuten ulkomailla on ollu jo kymmeniä vuosia
se automaattisesti jo siellä.Suomalainen "julkinen sana" on moukkamaista. Toimittajat tietoisesti käyttävät alatyylistä katu- ja vankilakieltä. Tarjotaan halpaa seksiä todellisten uutisten sijaan, jotka taas salataan.
Noin kansan sivistystasoa keinotekoisesti halutaan pidetään alhaalla ja totutetaan siihen, että "suomalaiset eivät ole herrasväkeä", meitä voi puhutella kuin roskaväkeä.
"Herrakansan" omistama Sanoma oy / IS tänään:
>>8 työpaikkojen kuolematonta lausahdusta, jotka kuuluu sanoa, kun lomat on lusittu<<
Joillekin vankilakieli on kuolematonta, muttei koko Suomen kansalle, köyhimmällekään kansanosalle. Mutta näin meitä medioissa puhutellaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se tietää
varautukaa
se automaattisesti jo siellä.Kyllä näin uutisen kylmän kiven heitosta. Katselkaa, kuunnelkaa ja lukekaa oikeita uutisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä näin uutisen kylmän kiven heitosta. Katselkaa, kuunnelkaa ja lukekaa oikeita uutisia.
Eilen oli Helsingin eli Suomenlahden rantavesi +30°.
- Anonyymi
Helteet on tullu j ä ä d ä k s e e n
meidän kiusaksi,
jaksamista mummot ja papat
muistakaa helvetissä on vielä kuumempaa,
joten me olemme vielä taivaassa ja muutenki menossa jo sinne, mutt ajalaan,
luojan siunausta kaikille,
kyllä me jaksetaan vaikka ei aina jaksetakkaan,
kirjoitelaan kuitenki !
Hyvää päivän jatkoa !- Anonyymi
Justiinsa tässä jäätelöä syön suolapähkinöillä tuunattuna. Kiitokseksi itselleni pienestä siivouksesta.
Taidamme olla nyt totuttelemassa tulevaan.
Olemmeko "Helvetin esikartanossa" vai
"Maanpäällisessä helvetissä"?
Toivottavasti vasta "Taivaan portit" meille kuitenkin avautuvat ajallaan.
Jaksamista!
- Anonyymi
Mikä siinä on
ku taas säätieto sanoi
vielä koko viikon on kuumaa hellettä,
nyt on kärvistety jo toista viikkoa tappavassa helteessä
ja vielä koko viikko pitäis jaksaa pysyä hengissä,
olis edes yöllä viileempää, mutt ku ei silloinkaan juurikaan ole viileempää. - Anonyymi
Eikös tänään ole ollut ukkosta ja sadetta vai eikö kukaan kommentoijista
asu niillä alueilla ? - Anonyymi
Ensi yönä 4:n aikoihin ja siitä alkaen pitkin koko huomispäivää, on Stadiin luvattu ukkosta. 🌩⚡️⛈️
- Anonyymi
Huh huh hellettä,
helteet jatkuuu jatkuuu jatkuuuuuu,
loppuuko ikinä,
kohta tulee taas kova ukonilma mietä säiköttelemään, eilenki paukui ja räiskyi että korvat soi ja tukka oli pystyssä pelosta,
eivaan tullu viilempää ilmaa tänään on yhtä kuuma heti aamusta,
mutta ukkonen tulee kohtapuolen ja se kuitenkin tuo hieman helpommin hengitettävää ilmaa,
ja puhdistaa muutenki ilmakehästä auoliikenteen aihuttamat pölyt kaupungista,
aurinko meni jo pilveen, joten toiveita on vielä ,,,,,,, - Anonyymi
Pilvistä, pientä tihkusadett ja tuulista, mutta nihkeää.
Puhe muka ukkosista oli jälleen medioiden valhetta.
Taidanpa laittaa olkkarissa iso tuulettimen päälle... - Anonyymi
Meillä nousi +24°, onneksi hetkellisesti. Kova tuuli ja nyt pilvistä. Ei sada. Vein pyykit ulos kuivumaan. Nyt kyttään, että tuleeko povattu sade klo 16 vai ei.
Pitäis käydä kahvia ostamassa.- Anonyymi
meillä sisälläki mittari näyttää 29 astetta,
kyllä on vaikeeta kestää tätä hellekautta.
- Anonyymi
meillä 30 astetta sisällä
uutiset lupasi torstaina on sitten kauden kuumin päivä, jokohan 40 asteen helteet tulee suomeenki. - Anonyymi
Olisin onnellinen jos Hkiin tulisi yöllä kunnon kaatosade, tuon tihkuilun sijasta. Nyt pilvistä ja tuulee.
- Anonyymi
Sama täällä,
kunnon ukkonen olisi paikallaan,
eilen täällä oliki, mutt kumma kyllä yhtä kuumaa tänäänki kuin eilenki,
muinoin ukonilman jälkeen ilma oli viileempi,
eivät ole nyt uutisoineet etelä euroopan lämötilaa, vieläköhän siellä on 40 asteen helteet
siellä on kyllä valtavia maastopaloja ympäri maailaa,
ei ihme jos maapallolta happi loppuu yksistään noitten tulipaljojen takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama täällä,
kunnon ukkonen olisi paikallaan,
eilen täällä oliki, mutt kumma kyllä yhtä kuumaa tänäänki kuin eilenki,
muinoin ukonilman jälkeen ilma oli viileempi,
eivät ole nyt uutisoineet etelä euroopan lämötilaa, vieläköhän siellä on 40 asteen helteet
siellä on kyllä valtavia maastopaloja ympäri maailaa,
ei ihme jos maapallolta happi loppuu yksistään noitten tulipaljojen takia.Turkissa kuulemma 52 astetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turkissa kuulemma 52 astetta.
Hui kauheeta,
kuinka ne siellä pysyvät hengissä,
niillä tietenki on asunnoissa valmiiksi rakennetut ilmastoinnit
jotka tuotta viileetä ilmaa,
mutta
asioillaki pitää käydä
jos ulkona on 50 astetta huh, kuinka he selviävät ? ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turkissa kuulemma 52 astetta.
On karmea lämpötila, yölläkin siellä on lähes 40 °c.
- Anonyymi
Tuhannen tulimmaista, turhauttaa ja tympii tämä helteiden aiheuttama alavireisyys niin kehossa kuin mielessä. On vanhuksia ennätysmäärä joutunut sairaalahoitoon. Enkä ihmettele. Sitä ihmettelen, kun jotkut suorastaan pilkkaavat ihmisiä jotka kärsivät kuumuudesta.
Tunnin päästä pitäisi osua rankkasade tänne meille, odotan pientä helpotusta. - Anonyymi
Ilmasto, joka ei sovi suomalaiselle on siirtynyt Suomeen.
- Anonyymi
Oli näitä kuumia kesiä muinoin lapsenaki
muistan kun aikuset aina pohti tuleeko tappavat helteet vai tuleeko sateinen kesä
sateinen kesä oli maanviljelijöille tosi pahaa aikaa
silloin oli heinien korjaaminen todella vaikeeta ja sykleeseen pakotettu minunki isä aamuisin tarkkaili ilmaa tuleeko sade ja ja milloin pitää " hyökätä " vauhdilla heinäpellolle ,
me lapset ei kärsitty helteistä eikä sataista meille elämä oli milenkiintoista
lapset osallistui heinän korjuuseen aikuisten mukana
ja heti kun saatiin vapaati juosta tutkittiin kaikki ojan pohjat ja hiirenperäsä ja purot joissa räpiköitiin,
silloin ei kuumat kesätkään haitanneet, nyt on nyt ja olen vanhus kosta sata vuotispäivätki lähestyy jo huimaa vauhtia, nyt ei enään oikein jaksa eikä kestäis näitä helteitä,
ei nämä helle kesät ole mitään poikeuksellista, ihmiskunta on vain niin nuorta etteivat tiedä todellisuutta sdanakaan vuoden tapahtuneita, ilmasto on aina suomessaki vaihdellu helvetin kuumasta helvetin kylmiin ja sateisiin kesinn,
joten ilmasto vouhotus on syytä hiukan hillitä koska ilmasto muttuu kokoajan miljoonien vuosien aikana ja muutos on aina käynnissä niitä vain nyt luullaan hetkelliseksi muutokseksi kun totuus on toinen , koko maailman kaikeuden ilmaston muuttumassa samoin kuten tuhansia vuosia enneki, nyt on vain tämä vaihe taas käynnissä, ja ihmiskunnan on syytä vain hyväksyä ja rakentaa elämänsä niin että ihmiskunta selviytyy näistäki ajoista sillä muutos tulelee sitten jälleen taas toiseen suuntaa kun maapallo on kirtäny avaruudessa radallaan taas eri paikkaan ja asentoon,
meidä ikäkauden ihmiskunta selviää vilä näistäki helteistä, mutta
yhteiskunnan RAKENTAMINEN pitää suuntautua niin että asutus ja asukaat pystyy elämään normaalia elämää helven kuumissaki aikakausissa.
ME sinnikkäät pohjoismaaliset ME selviämme vielä tästä aikakaudesta ,
mutta seuraaville sukupolville pitää opettaa oikein rakentamisen tärkeys,
on otettava huomiooa tulevat muutokset ilmastossa, ja ne on rajut, ihan luonnon lakien mukaan luojan suunitelmissa. - Anonyymi
Mun ihanne kesä on
epävakaa viileä vähä luminen , kuten on normaalisti pitkään ollukki,
mutt ku maapallo kiertaa avaruudessa rataansa sielä välillä tulee tämmösiäki aikakausia, voi tulla jopa vielä pahemoiaki, voi tulla joskus JÄÄKAUSI suomeen taas, se nimittäin on joskus tällä ollukki sekin aikakausi, myös tropiikki on joskus ollu suomessaki.
- Anonyymi
OOOOTTELEN UKOOSTA
heppottais edes hetkeksi ! - Anonyymi
Tämä ei lähetä viestiä. Kirjoitin, että:
Kulauttelin alas pari lasillista kylmää maitoa (jääpaloineen) ja nyt on hyvä olla. Tuulettimet pyörii.
Kaitpa käyn myös pihalla, marjoja etsimässä.- Anonyymi
Olet sentään vielä hengissä, meillä on jo sisälläki
kuin olis kokoajan saunassa
ainostaan kiuskivet puuttu, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet sentään vielä hengissä, meillä on jo sisälläki
kuin olis kokoajan saunassa
ainostaan kiuskivet puuttu,Kiaskiviä ei nyt tarvita hehe.
- Anonyymi
Tänään pitäisi uutisten mukaan olla kauden kuumin päivä, meidänki paikkakunnalle oli merkattu 31 asteen lömpö jo monena päivänä,
-- huomenna kuukausi vaihtuu,
elokuun lämpötiloja ei ole uutisoitu,
voisko olla mahdollista ,
että helteet hellittää ja ilma viilenee ainki jonkinverran,
sitä hartaasti toivon ,
eilen uutisoitiin myös että jotkut kaupungit järjestää kylmiä tiloja ihmisten oleilla ja viettää aikaa viileessa tilassa,
mielenkiintoinen uutinen oli,
en ole kyselly olisko omalla paikkakunnalla vataavaa järjestelyä, voin mennäkki, jos kovin vointi alkaa heiketä.- Anonyymi
Joku paikkakunta ilmoitti että viileään jäähalliin päästävät ihmisiä vilvoittelemaan.
En nyt muista mikä se paikkakunta oli. Mutta hieno idea kuitenkin tuo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku paikkakunta ilmoitti että viileään jäähalliin päästävät ihmisiä vilvoittelemaan.
En nyt muista mikä se paikkakunta oli. Mutta hieno idea kuitenkin tuo.Makailen, viileä jääpussi (pyyhkeen sisässä) pään päällä.
Kylmää maitoa ja mansikka-raparperitorttua... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En nyt muista mikä se paikkakunta oli. Mutta hieno idea kuitenkin tuo.Minäkin luin tuon uutisen. Siltikin on ihmisiä joutunut sairaaloihin. Ovat juoneet liian vähän nesteitä.
Pitää oppia huolehtimaan itsestään. Omaa sairaanhoitoa ja perushoitoa. Tajuta, mitä pitää tehdä ja mitä ei.
- Anonyymi
Taas on 27 astetta, tuuletin pyörii, hiki valuu ja odotan verkkokaupan kylmiä mehujuomia....
- Anonyymi
Meillä 30 astetta ulkona ja sisällä,
tukehdun,
- Anonyymi
Miksei sitä sadetta voi tulla? Taivas on pilvessä, tuuli puhaltelee, mutta pilvet menevät lännestä Helsingin ohi, aina jonnekin Espooseen ja Kirkkonummelle. On hiton kuuma! 27°.
Kuulemma Helsingin kuumat kerrostalot jakavat pilvet kiertämään Stadin idästä ja lännestä, sitten menevät niitä kautta pohjoiseen, Vantaalle!
Se on harvinaista, että Helsingin päällä salamoisi. Sadetta nyt kyllä joskus tulee. Mutta selvästikään, ei ainakaan tänään.- Anonyymi
Juu se ihmetyttääki, meille uutiset on koko päivän pelotellu ukkosella ja varottanu tavallista rjummasta rajuilmasta
meillä vain silti aurinko paahtaa ja koko kaupunki kärventyy kuumuudesta,
missä ihmeessä se ukonilma viipyy,
kun sen pitäisi täällä olla eikä näy eikä kuulu ,
jotenki uutisointu tunttuu jo huijaukselta,
sanoi että huomnna yhtä kuumaa ja ukkonen jyrisee,
huh, aivan kauhee kattoa ikkunasta kun aurinko vaan paisaa kaikesta huolimatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu se ihmetyttääki, meille uutiset on koko päivän pelotellu ukkosella ja varottanu tavallista rjummasta rajuilmasta
meillä vain silti aurinko paahtaa ja koko kaupunki kärventyy kuumuudesta,
missä ihmeessä se ukonilma viipyy,
kun sen pitäisi täällä olla eikä näy eikä kuulu ,
jotenki uutisointu tunttuu jo huijaukselta,
sanoi että huomnna yhtä kuumaa ja ukkonen jyrisee,
huh, aivan kauhee kattoa ikkunasta kun aurinko vaan paisaa kaikesta huolimatta.Et siis tajua , että kovia ukonilmoja on tälläkin hetkellä runsaasti. Ukkostutkasta näen kaikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis tajua , että kovia ukonilmoja on tälläkin hetkellä runsaasti. Ukkostutkasta näen kaikki.
Katsoin Forecan sadetutkaa. Virossa ollut isot pilvet, kulkien kohti luodetta. Mutta tyypillisesti ne Suomenlahdella hajonneet ja ennen Helsinkiä jakautuneet, toiset yli Espoon ja idässä yli Sipoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis tajua , että kovia ukonilmoja on tälläkin hetkellä runsaasti. Ukkostutkasta näen kaikki.
Mä alan jo vihata tota aurinkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä alan jo vihata tota aurinkoa.
Niin vihaan minäki,
aurinko oksettaa, hyi '
kun katsoo ikkunasta ulos uuuuuh pottaa silmätki sokeeksi,
ajelin autolla tunnin verran mutt aurinko oli niin kuuma ettei kylmä ilmakaa suuremmin viilentäny vaikka kokoajan puhalti auton sisään kylmää ilmaa,
aivan käsittämätön helle,
kävin soppailemassa tuhlasin pikkusen rahaaki kesä- hepeniin, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin vihaan minäki,
aurinko oksettaa, hyi '
kun katsoo ikkunasta ulos uuuuuh pottaa silmätki sokeeksi,
ajelin autolla tunnin verran mutt aurinko oli niin kuuma ettei kylmä ilmakaa suuremmin viilentäny vaikka kokoajan puhalti auton sisään kylmää ilmaa,
aivan käsittämätön helle,
kävin soppailemassa tuhlasin pikkusen rahaaki kesä- hepeniin,lisäys....
enemmänki olisin tuhlannu, mutt en löytäny enempää mieleistä ostettavaa,
ilmeisesti ale myynit oli tehneet tehtävänsä, ihmiset oli osteleet melkein telineet tyhjiksi, jotain sentään löysin minäki, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lisäys....
enemmänki olisin tuhlannu, mutt en löytäny enempää mieleistä ostettavaa,
ilmeisesti ale myynit oli tehneet tehtävänsä, ihmiset oli osteleet melkein telineet tyhjiksi, jotain sentään löysin minäki,Temusta löytyi nättejä mekkoja minulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Temusta löytyi nättejä mekkoja minulle.
en osaa netistä ostaa, en uskallakaa
tv:ssä on liian usein kuullu netti huijareista, surku juttu,
mihinkää eniseen luotettavaan toimintaankaa ei enään voi luottaa.
aikoinaan kun puolisoni kanssa matkusteltiin ulkomailla, tilasin ELLOKSESTA aina jotain sopivaa, silloin netti ostokset toimi ja ostaminen oli luotettavaa toimintaa.
- Anonyymi
Ensi viikon puoliväliksi on luvattu sellaisia rankkasateita, että oksat pois !
- Anonyymi
Hyvä jos tulee sateet, se helpottaa oloa, luontoki tykkää.
- Anonyymi
Jippii! Tänään käväisi lämpö +24 vain hetken. Nyt +22 pilvistä. Illalla ja yöllä sataa, jos ennusteet toteutuu. Seuraava hellepäivä vasta maanantaina.
Ehtii huokaista ja keho levätä. Nautin.- Anonyymi
onnea sinulle,
missäpäin noin ihana ilma onkaan,
meillä 32 astetta vielä huomennaki, huh,
en ala, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onnea sinulle,
missäpäin noin ihana ilma onkaan,
meillä 32 astetta vielä huomennaki, huh,
en ala,Etelärannikolla olen. Viimeöinen ukonilma hajoitti ja nyt tuulee mereltä vilvoittaen ja keräten pilviä.
Myötätuntoiset aatokset lähetän sinne, koeta kestää, kyllä se helpottuu jossain vaiheessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etelärannikolla olen. Viimeöinen ukonilma hajoitti ja nyt tuulee mereltä vilvoittaen ja keräten pilviä.
Myötätuntoiset aatokset lähetän sinne, koeta kestää, kyllä se helpottuu jossain vaiheessa.Ei helpota,
huomennaki 32 astetta mahdollisesti
uutisten mukaan tiedossa,
aivan käsittämätöntä,
miksi helle jäi tänne pohjolaan paikalleen pyörimään
vikkokausiksi,
ei tämmöstä omituista enne ole ollu,
ennen jos oli ukkonen sen jälkee oli heti viileempää ,
nyt ei ukonilmatkaa ole viilentäneet ilmaa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei helpota,
huomennaki 32 astetta mahdollisesti
uutisten mukaan tiedossa,
aivan käsittämätöntä,
miksi helle jäi tänne pohjolaan paikalleen pyörimään
vikkokausiksi,
ei tämmöstä omituista enne ole ollu,
ennen jos oli ukkonen sen jälkee oli heti viileempää ,
nyt ei ukonilmatkaa ole viilentäneet ilmaa,Pohjoisessakin saadaan nyt nauttia hellekesästä. Jos ilmastonmuutos jatkuu
tätä rataa saa siitä tulevaisuudessakin nauttia useammin.
Eteläisemmässä Suomessa se on tuttua jo monta (kymmentä ?) vuotta.
Talvet ovat olleet lyhyempiä ja leudompia ja jo voinee sanoa, että jo vapun jälkeen
on usein ollut kesäisen lämmintä.
Tämän vuoden alkukesä oli poikkeuksellisen viileä ja sateinen.
- Anonyymi
Mun muistin mukaan suomen eteläsuomi on aina ollu leuto ja vähä luminen,
aikoinaan vanhempani asuivat siellä ja muitaki sukulaisia
etelä suomessa oli melkein aina musta maa siis lumeton talvi, se oli jotain seitkyt luvulla ,
pohjoissuomessa sensijaan oli aina pakkasia ja paljon lunta,
oltiin nuoria ja terveitä talvisin oli aina suuret lumityöt pihallamme,
korkeita kinoskia,
myös pakkaset paukku aivan toisin kuin etelä suomessa,
nykyisin on pohjoissuomessakin talvet ovat olleet leudompia, - Anonyymi
Nihkeä olo. Ei uni tule.
Ja makuuhuoneessani jokin lepakkoa hieman pienempi siivekäs, jonka lepatukset alkoivat hermostuttaa, sai lopulta myrkkysuihkeen, vaikken olisi halunnut isoa perhosta tappaa. Surettaa. Anna perhonen, anteeksi!
Mutta kun sekin vielä Trumpin "strategisille alueille lähetetyn" ydinohjus-sukellusveneiden lisäksi valvotti.- Anonyymi
Etsin fikkarin kanssa sitä isoa otusta, mutten löytänyt, minne lie ikkunan väliin pudonnut. (Ja alkaa sitten haista?)
Oli inhottavaa nähdä / kuulla sen hätääntynyt kuolinkamppailu. Onneksi ei kestänyt kuin muutaman minuutin. Mut ku en tienny mikä iso, tummanruskea, mahd. lentävä lude / torakka / yöperhonen siellä katonrajassa liikkui ja välillä lenteli.
Jätin jopa keittiön kattolamppuun valon, toivossa että kattolampun valo siellä vetäisi sitä puoleensa, mut kun ei. - Anonyymi
Niin, kyllä tässä saa henkeään haukkoa, mitä nyt tuleman pitää. USA:n ydinsukellusveneet lähti Venäjän suunnalle. Trump on liian arvaamaton ja äkkipikainen presidentiksi. Jo sen huomasi hänen edellisellä kaudellaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kyllä tässä saa henkeään haukkoa, mitä nyt tuleman pitää. USA:n ydinsukellusveneet lähti Venäjän suunnalle. Trump on liian arvaamaton ja äkkipikainen presidentiksi. Jo sen huomasi hänen edellisellä kaudellaan.
On helppo päätellä minne Trumpin ilmoittamansa ydin-SUKELLUSVENEET "strategisesti tärkeille paikoilleen" ovat ilm. suunnanneet:
- Suomenlahdelle uhkaamaan Pietaria ja ehkä
- Mustallemerelle uhkaamaan Moskovaa.
Tp Niinistön ja tp Stubbin, kumppaneineen valtuuttamana. Valtonen ja Häkkänenhän allekirjoittivat n. 1,5 vuotta sitten USA:lle luvat käyttää Suomea ja puolustusvoimiamme rajattomasti, omien tarpeidensa mukaisesti. Ja toki jenkit kiitollisina näin heti tekivätkin.
Jenkkien juhlahumussa paloi Lapissa yksi Puolustusvoimien kämppäkin, mutta se nyt kavereille suotakoon. Nyt Trump sitten ihan Valtosen ja Häkkäsen luvalla on tuonut ydinsukellusveneensä mitä ilmeisimmin myös Suomenlahdelle.
Sitähän jo vuosi, pari sitten kovasti (ainakin Sanoma-) erkko-medioissakin esiteltiin ja tervetulleeksi toivoteltiin, ui täysin purjein ja juhlavastaanotossa H:gin satamaan!
Missähän se nyt on ankkurissa? Jätkäsaaressa?
Eivät Ukraina, NATO ja USA meistä piittaa. Esim. Ukraina (jopa itse Suomi) on Suomesta käsin saanut vapaasti tehdä drone-iskujaan Pietariin, Karjalaan ja ympäri Inkerinmaata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On helppo päätellä minne Trumpin ilmoittamansa ydin-SUKELLUSVENEET "strategisesti tärkeille paikoilleen" ovat ilm. suunnanneet:
Tp Niinistön ja tp Stubbin, kumppaneineen valtuuttamana. Valtonen ja Häkkänenhän allekirjoittivat n. 1,5 vuotta sitten USA:lle luvat käyttää Suomea ja puolustusvoimiamme rajattomasti, omien tarpeidensa mukaisesti. Ja toki jenkit kiitollisina näin heti tekivätkin.
Jenkkien juhlahumussa paloi Lapissa yksi Puolustusvoimien kämppäkin, mutta se nyt kavereille suotakoon. Nyt Trump sitten ihan Valtosen ja Häkkäsen luvalla on tuonut ydinsukellusveneensä mitä ilmeisimmin myös Suomenlahdelle.
Sitähän jo vuosi, pari sitten kovasti (ainakin Sanoma-) erkko-medioissakin esiteltiin ja tervetulleeksi toivoteltiin, ui täysin purjein ja juhlavastaanotossa H:gin satamaan!
Eivät Ukraina, NATO ja USA meistä piittaa. Esim. Ukraina (jopa itse Suomi) on Suomesta käsin saanut vapaasti tehdä drone-iskujaan Pietariin, Karjalaan ja ympäri Inkerinmaata.Hetkonen. Tuo vieraillut paattihan siis oli ydinaselastissa uinut USA:n sotalaiva.
Nyt on siis kysymys Trumpin ilmoittamasta, USA:n ydinsukellusveneestä, ei laivasta.
Meillä on monenmoista ydinasetta seilaamassa ihan jossain parinkymmenen kilometrin päässä Kauppatorin rannasta. Osa ehkä varastoituna jopa jollekin rannalle. Jätkäsaaren kontteihin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trumpin suosio on nyt matalalla. Hän iski keväällä Iraniin, asiantuntijoiden mukaan korottaakseen suosiotaan. Isku Venäjälle (ei kuitenkaan ydinaseilla) voisi, ainakin Trumpin mielestä, nostaa hänen kannatuslukujaan.
Niinhän Putin myös kuulema tekee: kun suosio on alhaalla, aloitetaan sota ja suosio kasvaa.
Ja Trump ihailee autoritaarisia johtajia, vaikka onkin Putinin kanssa napit vastakkain juuri nyt. - Anonyymi
Jos se oli koiperhonen,
niitä alkaa aina näin syyskesästä tunkeutumaan sisätiloihin, ne syö villavaateisiin reikiä, ne on inhottavia perhosia, mä tapan aina ne jos näen, - Anonyymi
mua inhottaa puttin suuressa tyhmyydessään
se on luonnevikanen hörhö,
trumppi kuitenki koittaa rahuaa saada aikaan
mutta
IHAN VÄÄRÄLLÄ TAVALLA
sen olisi heti pitäny putinille sanoa päin naamaa että se on täys hullu sekopää idiootti,
puttinin tyhmään päähän EI mahdu ainotakaan normaalin ihmisen viisasta ajatusta,
se on oikeeksti HULLU !
tämä on
mielipide ja totuus tilanteesta ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät Ukraina, NATO ja USA meistä piittaa. Esim. Ukraina (jopa itse Suomi) on Suomesta käsin saanut vapaasti tehdä drone-iskujaan Pietariin, Karjalaan ja ympäri Inkerinmaata.ON HYVÄ kun ameriikkaliset sukellusvenet tuli näyttämään hullulle putinille tteä tääläki löytyy vastusta ja kun ydin pommi paukautettaan puttin punkkeriin siitä hullusta ei jää mitään jäljelle, puttin olisi jo aika eliminoida pois kokomaalilanast, kuten bin-ladeki tuhottiin aikoinaan. hulluille ei ole tilaa maailmassa. tutottavat vain vahinkoa mulle maailmalle. kunnon ihmisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trumpin suosio on nyt matalalla. Hän iski keväällä Iraniin, asiantuntijoiden mukaan korottaakseen suosiotaan. Isku Venäjälle (ei kuitenkaan ydinaseilla) voisi, ainakin Trumpin mielestä, nostaa hänen kannatuslukujaan.
Niinhän Putin myös kuulema tekee: kun suosio on alhaalla, aloitetaan sota ja suosio kasvaa.
Ja Trump ihailee autoritaarisia johtajia, vaikka onkin Putinin kanssa napit vastakkain juuri nyt.trumppi kuitenki on nyt huomannu että puttin on ihan hullu ukko, siihen ei mikään järkipuhe mene perille,
puttin pitää elinoida pois mahdollisimman pian maailman kiusna ja pahuuden ruumiillistumana, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hetkonen. Tuo vieraillut paattihan siis oli ydinaselastissa uinut USA:n sotalaiva.
Nyt on siis kysymys Trumpin ilmoittamasta, USA:n ydinsukellusveneestä, ei laivasta.
Meillä on monenmoista ydinasetta seilaamassa ihan jossain parinkymmenen kilometrin päässä Kauppatorin rannasta. Osa ehkä varastoituna jopa jollekin rannalle. Jätkäsaaren kontteihin?Ei ydinaseita missään nimessä varastoitaisi rannalle. Ne vietäisiin varmastikin jonnekin maanalaisiin luola varastoihin monen lukon taakse. Sellaiseen paikkaan, jonne ei kukaan ulkopuolinen pääse.
- Anonyymi
Hikoilun vuoksi juon rasvatonta maitoa, piimää ja vettä sekä pissin paljon. Kivennäisvedestä en pidä. Kuluu suoloja ja alhaisen verenpaineen vuoksi huimaa. Ostin lakritseja, tehtaanmyymälästä, irtokarkeista ja kaupan pussista.
Kaikki pilalla, taas säästetty, kosteita pehmeitä suussa nopeasti hajoavia mössöjä. Ovat tietenkin painavampia hinnoittelussa. Ennen oli hieman sitkeitä ja kovia. Voi tätä huononnusta.
Mutta joka tapauksessa, empiirinen tutkinta menossa, tuntuu että vähän auttavat. Narskutan myös muutaman perunalastun päivässä. Ruoan syön edelleen vähäsuolaisena, en vaan tykkää suolaisesta ruoasta.- Anonyymi
Mä eilenki pisti puoli tee-lusikallista merisuolaa vesilasiin ja join,
suolan tärkeä keholle näin kuumina päivinä, minullaki on alhainen verenpainen jopa sairalassa mun käskettiin syödä suolasia ruokia koska syd. toiminta on hidas, - Anonyymi
Muutamassa perunalastussa on kolmen päivä suolasatsi,
että jos suolatonta olevinaan syöt niin huijaat itseäsi.
Sama pätee lakuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutamassa perunalastussa on kolmen päivä suolasatsi,
että jos suolatonta olevinaan syöt niin huijaat itseäsi.
Sama pätee lakuun.Minä hikoilen yötä päivää näillä helteillä. Vielä liikuntaakin harrastan. Verenpaine matala, normaalisti syön lähes suolatonta ruokaa. Vettä juon paljon näillä keleillä. Pyörtyisin, jos en saisi suolaa, käytän mineraali suolaa. Suola puutteesta tulen tokkuraiseksi ja päätä särkee.
Jos vaan istuu paikallaan hyvin ilmastoidussa asunnossa ,ei tietenkään tarvitse helteillä lisäsuolaa.
Mutta meillä kaikilla ei valitettavasti ole koneellista ilmastointia.
- Anonyymi
Helteet ja kuumat kyyneleet,
onkohan niillä jotain yhteistä tekemistä. - Anonyymi
Minä olen jumpannut tunnin verran kotijumppaa koko tämän hellejakson kolme viikkoa. Hyvin on jumppa sujunut, kun on kevyemmät harjoitukset olleet ja vain joka toinen päivä.
Tänään uuvuttavan kova helle, kun kävin kaupoilla. Ei se aamus
ade näköjään pahemmin helpottanut. Tulis jo syksy, että tulisi viileää ja voisi taas lenkkeillä.
Katselin eilen netistä siirrettäviä ilmanviilentimiä, ovat aika kalliita. Ensi kesäksi olisi kiva ostaa sellainen, tuuletin ei oikein enää auta.- Anonyymi
Samaa olen miettiny jos näitä helteitä alkaa olla joka kesä
niin pakkohan on laittaa oikea viileää ilmaa puhaltava laitos,
syksyllä hinnatki ovat pudonneet kun harvempi talveksi laittaa viilentävää laitetta. - Anonyymi
Siirrettävät ilmnviilentimet on aika tehottomia, ne pitävät kovaa ääntä, ne kuluttavat
paljon sähköä ja niille pitää tehdä päivittäin jotain pientä huoltohommaa.
En ostaisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siirrettävät ilmnviilentimet on aika tehottomia, ne pitävät kovaa ääntä, ne kuluttavat
paljon sähköä ja niille pitää tehdä päivittäin jotain pientä huoltohommaa.
En ostaisi.Dyson-merkkisiä ilmanviilentimiä kehutaan, mutta kalliita ovat. Sellaiset, joihin laitetaan vettä tai jäätä sisään, ovat paljon halvempia ja minäkin luin että ne ovat äänekkäitä eli en varmaankaan sellaista ostaisi.
- Anonyymi
Sisällä ollut, voimat pois.
- Anonyymi
Samma de här
kohta viikko pakko istuntoa kotona ei jaksa lähteä minnekää,
olen jo epäilly että tällä menolla taitaa kohta kuolema tulla mua hakemaan, niin paha on ollu olla.
Ihana viilentävä sade. Luonto tykkää,niin minäkin.
- Anonyymi
Niin minäki tykkään,
olipa yöllä ihana herätä kun raikas tuuli parvekkeen ovesta
puhalteli huoneeseen,
kestäis tätä nyt syksyyn asti,
eikä helteitä enään tulisi. Anonyymi kirjoitti:
Niin minäki tykkään,
olipa yöllä ihana herätä kun raikas tuuli parvekkeen ovesta
puhalteli huoneeseen,
kestäis tätä nyt syksyyn asti,
eikä helteitä enään tulisi.Juu. Lyhyeen loppui nuo sateet ainakin tältä erää mutta kyllä virnisti. Onneksi tuuli jäi vielä.
- Anonyymi
Aamuyöllä lämpötila laski 16-17 asteeseen. Sain nukuttua silloin. Olen tottunut nukkumaan peittoon kääriytyneenä. Pitkästä aikaa onnistui.
Olen rapakunnossa. Ennuste että tänään nousee +25 taas iltapäivällä. En jaksaisi.- Anonyymi
En jaksa minäkää,
nyt aamulla oli ihanne ilma ,
aivan ihan raikas
jaksaa hengittää,
mutta jos taas nousee lämpö liikaa mä kyllä kuolen,
näin kummaa untaki,
mun puoliso oli hengissä ja me suuniteltiin eroamista,
minä pistin hanttiin, mutta sitten aattelein, kylläjhän minä prjään vaikka ero tuleeki,
kummalinen uni, kun puolisoni on kuollu jo toistakymmnentä vuotta sitten,
kertokaa mitä se uni nyt merkitsi,
tarkottiko se että mun pitää unohtaa kokonaan hänen, vai mitä se uni tarkotti ?
Koitetaan veilä tämä kuuma kesä pysyä elossa
katsotaan näemmekö vielä ensi kesänki, jos luoja suo elinpäiviä.
ja toivotaan hartaasti ettei enään tälle kesälle tule kolmenkymmen asteen helteitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En jaksa minäkää,
nyt aamulla oli ihanne ilma ,
aivan ihan raikas
jaksaa hengittää,
mutta jos taas nousee lämpö liikaa mä kyllä kuolen,
näin kummaa untaki,
mun puoliso oli hengissä ja me suuniteltiin eroamista,
minä pistin hanttiin, mutta sitten aattelein, kylläjhän minä prjään vaikka ero tuleeki,
kummalinen uni, kun puolisoni on kuollu jo toistakymmnentä vuotta sitten,
kertokaa mitä se uni nyt merkitsi,
tarkottiko se että mun pitää unohtaa kokonaan hänen, vai mitä se uni tarkotti ?
Koitetaan veilä tämä kuuma kesä pysyä elossa
katsotaan näemmekö vielä ensi kesänki, jos luoja suo elinpäiviä.
ja toivotaan hartaasti ettei enään tälle kesälle tule kolmenkymmen asteen helteitä.Enpä osaa unia tulkita. Mutta unien näkeminen tietää sitä, että olet syvässä unessa käynyt. Se on hyvä se.
- Anonyymi
Jos ulkona on liian kuuma, pysyttelen sisällä, jossa on sopiva läpötila, kun kuljeskelee nakuna kaiken päivää.
- Anonyymi
Jos olisin ihan yksin niin kyllä minäki uskaltaisin alasti nukkua, höh,
- Anonyymi
Voimat pois, vaikka jo kohtuullinen lämpötila. Syönyt pari karjalanpiirakkaa maidon kanssa sekä vanilja-mansikkakiisseliä. En jaksa muuta.
Tuuletin pyörii kohti. Makailen vaan.- Anonyymi
Voi surku,
minun keksintö on ollu kanan munat
nykyisin joka päivä syön yhden kananmunan jossain muodossa , tänä aamuna tein munakkaan pannulla,
mutta pidän myös keiteyistä ja paistetuista manamunista, pistän aina myös suola jokin verran,
mulla on sepelvaltimo tauti mutta EI kanan muista ole ollu YHTÄÄN HAITTAA koska kaikki on ollu hyvin jo kaksikymmentä vuotta sydän leikkauksen jälkeen,
olen huomannu kun aloin syödä kanan munia että mun väsymys väheni ja sain voimaa takasi todella paljon, olen kyllä myös lisänny vitamiineja kutenD-vitamiin ym B12 ja kaikki muuta lisäksi olen piristyny huomattavasti niittenki ansiosta jopa kuoleman halu on kadonnu,
meitä vanhuksia ON taatusti liikaa peloteltu kanan munan syömisellä ja D_vitamiinin syömisellä, niissä pelotteluissa EI OL MITÄÄN PERÄÄ samoin suolaa on peloteltu ja seki on hirmu tärkeä saada vanhuksen varsinki jos on alhainen verenpaine, '
minulle sydän lääkäri määräsi suolasilliä syödä yöski, sitä tuotiin sairaalassi YÖ palaksi ennen nukkumista minulle,
joten
kun olet noin uupunu alota vaikka kanan muia syömällä saat taatusti voimia takai jonkinverran, niin sain minäki,
joksu kun ole oikein väsyny, juon kanan muna raakana maidon kanssa , vispaan ensin kanamunan hyvin ja sitten kaadan maitoa lasiin ja juon sen, panen hitusen sokeri, sokerista en suuremmin tykkää muta hitunen on ihan hyvä kananmuna maitoon,
kyllä saa voimat takasi ja päivä on paljon pirteämpi, olen kohta yhdesänkymppinen, TV:ssä kerran joku yhdeksän kymppinen mummo sanoi syövänsä joka päivä kanan munia ja oli todella pirteä mummli, siitä sain kimmokkeen itsekki alkaa syömmään kanan munia.
jaksamista sinulle, ja koita jaksaa syödä niitä vitamiineja ja kananmunia vaikka raakana se muuten on tehokkain muoto saada äkkiä voimat takasi kun juo rakaa kanan munaa .
kirjoitelaan kuulumisia taas,
- Anonyymi
Kävin taas seurakunnan naistensaunassa ja uimassa merivedessä. Veden lämpötila n. 28°. Uskaltaudun mereen, kun on muitakin uimareita lähellä.
Hiekkarannoille en voi mennä, kun en polvillani pääse maahan ja siitä ylös. Portaat syvään veteen on käytännölliset.- Anonyymi
Kiva, kun on tuommoinen saunomispaikka. Turvallinen, kun on muitakin saunojia.
Tuuli jonkun verran tänään ja sain läpivedon aikaiseksi. Niinpä torkahtelin lepotuolissa välillä havahtuen varmaan kolme tuntia yhteensä. Näin untakin. Ilmeisesti tv-ohjelman tapahtumia sekoittui uneeni.
Mukavaa, jos viilenee. Kyllä minä tästä vielä virkoan ihan jonkunllaiseen käyttökuntoon.
- Anonyymi
Vasen käsi taas jotenkin rasittunut, siinä on nivelrikkoa ja on hemmetin kipeä. Otin jo yhden särkylääkkeen, muttei auta. Nyt ei uni tule.
Hohhoijaa.- Anonyymi
Minullaki on joka paikka kippee, illalla nukkumaan mennessä voitelin niskaani ,
olkapäästä hieman alaspäin ja selkärankaan kipugeeliä se auttoi vei pahimman lihaskivun pois tai paremminki vähenti selkeästi kipuja ,
ei mun kivut enään parene muualla kuin haudassa ,
mutta siihen asti ja kuolemaa ootellessa eletään päivä kerrallaan niin mukavasti kuin voimme vaivoistamme huolimatta,
mulla on tällä viikolla lääkäriin menoki,
no joku muka syöpää muistuttava juttu,
en anna siihen koskia jos eivät ole varmoja että jäli ei ole rumempi kuin nyt näkyvä
vien vaivan hautaan mieeluummin kuin alan juosta turhissa hoitotoimen piteissä,
siis lähinnä aion vain saada tietää onko mitään oikeesti tehtävissä,
ikä painaa ja kuolema on vanhan ihmisen kohdalla ihan normali tapahtuma,
ja sitäpaitsi kaikki mun tärkeät ihmiset ovat kuolleet mua huorempia ja kaipaan heitä suuresti,
nyky maailman meno ei enään kiinosta lähinna kauhistuttaa tämä sekavuus politiikassa ja sodat maailmalla kotka vaikuttaa suomenki pahoivointiin vaikka ei suoranaisesti sota ole paukkumassa just nyt suomessa mutta kaikki heijastuu talousvaikeuksia ym, hankaullkksina suomeenki,
ja välillisesti koko yhteiskuntamme toimintaan vaikeuksineen.
mutta
kaikesta huolimatta
eletään kiusallki tämä loppuelämä niin hyvin kuin se meille vaivasille ja vanhuksille on enään mahdollista,
ihanaa päivänjatkoa ja kirjoitelaan kuulumisia,
jutttelu helpottaa kuitenki
ja aikaki kuluu mukavammasti kun kirjoittelee ajatuksiaan
toistemme iloksi,
toivottavasti kipusi lievittyy ja saat hyvän päivän tästä kaikesta huolimatta
jaksamista
luoja olkoon kanssamme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minullaki on joka paikka kippee, illalla nukkumaan mennessä voitelin niskaani ,
olkapäästä hieman alaspäin ja selkärankaan kipugeeliä se auttoi vei pahimman lihaskivun pois tai paremminki vähenti selkeästi kipuja ,
ei mun kivut enään parene muualla kuin haudassa ,
mutta siihen asti ja kuolemaa ootellessa eletään päivä kerrallaan niin mukavasti kuin voimme vaivoistamme huolimatta,
mulla on tällä viikolla lääkäriin menoki,
no joku muka syöpää muistuttava juttu,
en anna siihen koskia jos eivät ole varmoja että jäli ei ole rumempi kuin nyt näkyvä
vien vaivan hautaan mieeluummin kuin alan juosta turhissa hoitotoimen piteissä,
siis lähinnä aion vain saada tietää onko mitään oikeesti tehtävissä,
ikä painaa ja kuolema on vanhan ihmisen kohdalla ihan normali tapahtuma,
ja sitäpaitsi kaikki mun tärkeät ihmiset ovat kuolleet mua huorempia ja kaipaan heitä suuresti,
nyky maailman meno ei enään kiinosta lähinna kauhistuttaa tämä sekavuus politiikassa ja sodat maailmalla kotka vaikuttaa suomenki pahoivointiin vaikka ei suoranaisesti sota ole paukkumassa just nyt suomessa mutta kaikki heijastuu talousvaikeuksia ym, hankaullkksina suomeenki,
ja välillisesti koko yhteiskuntamme toimintaan vaikeuksineen.
mutta
kaikesta huolimatta
eletään kiusallki tämä loppuelämä niin hyvin kuin se meille vaivasille ja vanhuksille on enään mahdollista,
ihanaa päivänjatkoa ja kirjoitelaan kuulumisia,
jutttelu helpottaa kuitenki
ja aikaki kuluu mukavammasti kun kirjoittelee ajatuksiaan
toistemme iloksi,
toivottavasti kipusi lievittyy ja saat hyvän päivän tästä kaikesta huolimatta
jaksamista
luoja olkoon kanssamme.Jos pääset edeltä sinne Taivaisiin, niin rukoile Jumalaa puolestani, että ottaisi minutkin pois ennen suuria sotia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos pääset edeltä sinne Taivaisiin, niin rukoile Jumalaa puolestani, että ottaisi minutkin pois ennen suuria sotia.
Muistan rukoilla jo ennen sinne menoa sinullekki paranemista ja parempia aikoja,
mä uskon että luoja autaa ainaki minua
aina kun puhun ajatuksissani sille,
mä puhun sille joka päivä kuin kaverille ,
aina kun lähden ja joka paikkaan olen menossa
kysyn siltä ajatusmaailmassani
luoja olethan mukana,
a i n a se on mukana meninin minne tahansa,
se on vahva vaisto jolla mä tiedostan luojan läsnäolon aina jokapäivä kanssani,
siksi en ole koskaan yksin,
luoja on aina läsnä kanssani,
on tapahtunu suuria ihmeitäki , aivan käsittämättömiä ihmeitä,
luoja on suojellu
suuriltaki vaaroilta, joissa olisi ollu varma kuolemaki,
Jumalan voima on suuri , suurin kaikesta.
maailman kaikeudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistan rukoilla jo ennen sinne menoa sinullekki paranemista ja parempia aikoja,
mä uskon että luoja autaa ainaki minua
aina kun puhun ajatuksissani sille,
mä puhun sille joka päivä kuin kaverille ,
aina kun lähden ja joka paikkaan olen menossa
kysyn siltä ajatusmaailmassani
luoja olethan mukana,
a i n a se on mukana meninin minne tahansa,
se on vahva vaisto jolla mä tiedostan luojan läsnäolon aina jokapäivä kanssani,
siksi en ole koskaan yksin,
luoja on aina läsnä kanssani,
on tapahtunu suuria ihmeitäki , aivan käsittämättömiä ihmeitä,
luoja on suojellu
suuriltaki vaaroilta, joissa olisi ollu varma kuolemaki,
Jumalan voima on suuri , suurin kaikesta.
maailman kaikeudessa.Kiitos. 🫠
Helle nousi taas 27 asteeseen. Olen maksellut laskuja, hoidellut pankkiasioitani, kun Nordea syksyllä muuttuu. On voimaton olo, en jaksa mennä ulos. Paljon kuluu kylmää maitoa ja mehua, jääpaloineen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos pääset edeltä sinne Taivaisiin, niin rukoile Jumalaa puolestani, että ottaisi minutkin pois ennen suuria sotia.
Voit itsekki alkaa rukoille parempia aikoja ja ihan kaikkea mitä mieleesi tulee, niin minäki olen koko ikäni sen kanssa ajatusmaailmassani jutellu,
luoja kyllä kuulee,
mitää pahaa luoja EI toteuta koskaan kellekkään,
pahuus kääntyy aina ihmistä itseä vastaan,
on vain itselle vahingoksi,
mä pyydän vain hyviä asioita,
sujelua oikeaan ohjausta ja siunausta elämään , - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. 🫠
Helle nousi taas 27 asteeseen. Olen maksellut laskuja, hoidellut pankkiasioitani, kun Nordea syksyllä muuttuu. On voimaton olo, en jaksa mennä ulos. Paljon kuluu kylmää maitoa ja mehua, jääpaloineen.Koita syödä hiukan muutaki,
vaikka kanan munia eri muodossa,
ja jos vispaat rakana kanan munan vaahdoksi ja sekotat sitten kymään maitoon väitän voimistut silmissä
mutta
myöhemmin pitää syödä sitten jotain muuataki
vaikka puuron,
niistä saa kummasti voimaa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koita syödä hiukan muutaki,
vaikka kanan munia eri muodossa,
ja jos vispaat rakana kanan munan vaahdoksi ja sekotat sitten kymään maitoon väitän voimistut silmissä
mutta
myöhemmin pitää syödä sitten jotain muuataki
vaikka puuron,
niistä saa kummasti voimaa,Söin mustikoita, maidon kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Söin mustikoita, maidon kanssa.
onko olo yhtää parempi,
mustikka ja marjat ovat aina mahalle hyvää ravintoa,
paljon vitamiineja, ja puhdistaa suolistoa tehokkaasti, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onko olo yhtää parempi,
mustikka ja marjat ovat aina mahalle hyvää ravintoa,
paljon vitamiineja, ja puhdistaa suolistoa tehokkaasti,On ihan hyvä olo muutoin, mutta tuota vas.kättä särkee. Otin särkylääkettä, joka ei kylläkään kummemmin auta. Laitoin siihen semmoisen tukirannekkeen, tai tukikäsineen, joka helpotti kipua. Nyt voitelin sitä Mobilaatilla ja laitan tuon tukikäsineen yöksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ihan hyvä olo muutoin, mutta tuota vas.kättä särkee. Otin särkylääkettä, joka ei kylläkään kummemmin auta. Laitoin siihen semmoisen tukirannekkeen, tai tukikäsineen, joka helpotti kipua. Nyt voitelin sitä Mobilaatilla ja laitan tuon tukikäsineen yöksi.
Viime keväänä käsissäni todettiin nivelrikko.
- Anonyymi
Nihkeä on tämäkin aamu, vaikkakin vain 23 ast. (Hki).
- Anonyymi
Jospa huomenna olisi jo viilempi päivä, tulis syksy pian
, yleensä elokuu on jo viileempää ja ihanat kuulaat yöt
oikeestaan elokuuta voisi sanoa kesän ihanimmaksi kuukaudeksi,
päivät viilenee yöt ihan kuulita raikkaita, ja mikä parasta metsä la kuonto antaa ruokaa, marjat ja vilja ovat kypsää korjatavaa aittoihin
ja pakastimiin,
elokuu on paras kuukausi vuodessa.
onko joku toista mieltä. saa ollakki jos on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jospa huomenna olisi jo viilempi päivä, tulis syksy pian
, yleensä elokuu on jo viileempää ja ihanat kuulaat yöt
oikeestaan elokuuta voisi sanoa kesän ihanimmaksi kuukaudeksi,
päivät viilenee yöt ihan kuulita raikkaita, ja mikä parasta metsä la kuonto antaa ruokaa, marjat ja vilja ovat kypsää korjatavaa aittoihin
ja pakastimiin,
elokuu on paras kuukausi vuodessa.
onko joku toista mieltä. saa ollakki jos on.Minäkin tykkään elokuusta ja syyskuusta. Syyskuu voi olla kaunis, kuulas ja
aurinkoinen ja lämpötila mitä sopivin !
- Anonyymi
Jyrisee, sataa ja tuuleekin, mutta ei ihan kohdalla ukkonen kuitenkaan ole. Hyvin saan kyllä nyt tuuletettua kodin.
- Anonyymi
Tulispa meillekki kunnon ukkonen että ilma puhdistuisi ja tulisi parempi ilma hengittää.
- Anonyymi
Ukkonen meni länsi-Helsingin yli. Jyrinä kyllä kuului ja vettä tuli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ukkonen meni länsi-Helsingin yli. Jyrinä kyllä kuului ja vettä tuli.
Näin uutiskuvia Helsingistä. Vesi tuli varmasti tarpeeseen puistoihin ja metsiin. Näytti kadut tulvivan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin uutiskuvia Helsingistä. Vesi tuli varmasti tarpeeseen puistoihin ja metsiin. Näytti kadut tulvivan.
Tästä on varmaan n. 15 vuotta aikaa kun oli IS:ssa kuva kuinka eräs mies ui Helsinginkadun ja Fleminginkadun risteyksessä. Siinä kadut, mäkinen Flemari, tekevät jonkinlaisen laajan "montun", joten siihen kertyi niin paksusti vettä, että mies pystyi kellumaan! 🙃
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä on varmaan n. 15 vuotta aikaa kun oli IS:ssa kuva kuinka eräs mies ui Helsinginkadun ja Fleminginkadun risteyksessä. Siinä kadut, mäkinen Flemari, tekevät jonkinlaisen laajan "montun", joten siihen kertyi niin paksusti vettä, että mies pystyi kellumaan! 🙃
Hyvän mielikuvan sain vaikken lehtikuvaa muista nähneeni. Siinä on tosiaan alamäki, vedet pääsee virtaamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli vuonna (22.8.) 2011:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000425097.html :
>>"Moni ei ole Helsinginkadulla uinut" - katso hauska kuva!
Helsinkiä piiskannut sade sai ihmiset ottamaan kaikki liikkumistavat käyttöönsä. Kotiin pääsi vaikka uimalla.<< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsinkiä piiskannut sade sai ihmiset ottamaan kaikki liikkumistavat käyttöönsä. Kotiin pääsi vaikka uimalla.<<Ei ehkä ihan puhtainta vettä, mutta ainutlaatuinen kokemus 😀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsinkiä piiskannut sade sai ihmiset ottamaan kaikki liikkumistavat käyttöönsä. Kotiin pääsi vaikka uimalla.<<aijaaaaaa, no tuo ei ole vielä mitään
meidän kaupunkiikun sataa niin meikäläisen kotikatuki on kuin JOKI virtaisi siinä kyllä voisi jo uidakki, autot aina kiertaa pyöräteitä pitkin kun katu on kuin joki, siihen kyllä autotki hukku, tämäkesänäki yhden kerran se muutui joeksi ja monena muunaki kesänä on sen tehny,
melkein koko kaupunki on kuin olisi rakennettu mereen tai järveen kaikki kadut virtaa kuin joki kun sattuu suuri sade
- Anonyymi
Jokohan päästiin helteistä eroon,
meillä on vielä kyllä 27 astetta lämmintä, mutta onneksi ainaki tällähetkellä tuulee aika reippaasti, tuuli helpottaa olotilaa huomattavasti,
inhottava-aurinko kehtaa vielä rävöttää kirkkalla taivaalla ,
kai se yrittää vielä viimesillä voimillaan meitä kärventää
kun tietää että kohta sen on väistyttävävä pilvien taa möllöttämään,
ei saa enään uteliaisuuttaa tyydyttää mitä maan ihmiset oikein touhuaa ja selviää tulevista ajoista. höh, - Anonyymi
Hiukan huono olo, mutta pitää vihdoin lähteä asioille.
Puolitin aiotut tekemiset. Nyt en jaksa kaikkea.- Anonyymi
minunki pitää lähteä asioille onneksi siellä tuulee,
olettaisin
huomenna taatusti on jo viileempää,
sitä ootellessa
jaksamista sinullekki,
koitetaan sinnitellä tämä loppu elämä,
olen niin huolissani läheisen voinnista että sydän pakahtuu ,
kun en voi enkä osaa olla avuksi,
miksi tämä loppu elämä piti olla näin surullista,
niin moni läheinen on kuollu lyhyen ajan sisällä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
minunki pitää lähteä asioille onneksi siellä tuulee,
olettaisin
huomenna taatusti on jo viileempää,
sitä ootellessa
jaksamista sinullekki,
koitetaan sinnitellä tämä loppu elämä,
olen niin huolissani läheisen voinnista että sydän pakahtuu ,
kun en voi enkä osaa olla avuksi,
miksi tämä loppu elämä piti olla näin surullista,
niin moni läheinen on kuollu lyhyen ajan sisällä,Menin taksilla Itikseen, oli asiaa Elisalle. Sitten etsin aikuisten uimakellukkeita, sain mennä huonosti kävellen pitkän käytävän perälle Stadiumille: ei ollut. Kysyin C. Olsonilta: ei ollut.
Join penkillä pullollisen limsaa yhtäkyytiä, olin pyörtyä.
Missään ei ollut mitään. Onnittelukortin sukulaiselle löysin nippanappa Suomal.kirjakaupasta. Kauppa Kalinkaa en enää löytänyt Tallinnanaukiolta. Olisin ostanut venäläistä halvaa, kalan mätiä, virolaisia karkkeja ym. edullista.
Itikseen ei kannata mennä. Siellä olikin melko tyhjää. Kaikki sama löytyy lähikaupoistakin. Etsittävät erikoistuotteet: verkkokaupoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menin taksilla Itikseen, oli asiaa Elisalle. Sitten etsin aikuisten uimakellukkeita, sain mennä huonosti kävellen pitkän käytävän perälle Stadiumille: ei ollut. Kysyin C. Olsonilta: ei ollut.
Join penkillä pullollisen limsaa yhtäkyytiä, olin pyörtyä.
Missään ei ollut mitään. Onnittelukortin sukulaiselle löysin nippanappa Suomal.kirjakaupasta. Kauppa Kalinkaa en enää löytänyt Tallinnanaukiolta. Olisin ostanut venäläistä halvaa, kalan mätiä, virolaisia karkkeja ym. edullista.
Itikseen ei kannata mennä. Siellä olikin melko tyhjää. Kaikki sama löytyy lähikaupoistakin. Etsittävät erikoistuotteet: verkkokaupoista.Löysin etsimäni, erilaiset kellukkeet välittömästi Temusta. Laitoin tilaukseen.
- Anonyymi
Ihanaa. Nyt Stadissa sataa kuin saavista.
- Anonyymi
Meillä jatkuu edelleen helteet, jota reipas tuuli kylläkin vilvoittaa. Taivas on vie sipisininen. Pesasin kesäkotimme lattiat vajaa 150m2. Sellainen pesulasta teleskooppivarrella ja mikrokuitu päällisellä on kätevä. Siinä saa hyvin voimaa pesuun jos näkyy jokin tahra vaaleassa parketissa tai laatassa. Helppo homma , kun ei tarvi tavaroita tms mittään paljon siirrellä. Sisustus on sellainen. On niin puhdasta, ,kun emme ole sotkevaisia. Tunti siinä hurahti. Oikein hyvää hyötykuntoilua. Kumppani eilen imuroi , ei muuten tule hyvää.
Sittenpä palkitsin itseni juomalla pullakahvit terassilla. järveä ihaillen.
Kyllä ihminen on omituinen, kun pari kuukautta sitten tulimme tänne maalle , niin aah, kun se järvi oli kaunis ,pakko tuijotella ja nyt se näyttää perin tavalliselta. - Anonyymi
Minä kävin meressä uimassa. Olipa lämmin vesi tai tuntui siltä. Ranta oli autio. Sade tiputti aiemmin lämpötilan alle +20.
Nyt uskallan sanoa, että selvisin hellejaksosta. - Anonyymi
Minäki huomasi olevani vielä hengissä
kun heräsin,
luulin jo että nyt tuli mummolle lähtö jos heteet vielä jatkuu,
ei tarvinnu vielä lähteä
vaikka joskus aattelen että kyllä jo helpottaisi
jos pääsis jo ikuisuuden ihanuuteen,
mitähän ihanaa siellä on, tietääkö kukaan,- Anonyymi
Siellä ihanuudessa on sopiva ilma. Ei kostea eikä liian kuiva.
Uni tulee, kun menee sänkyyn ja laittaa silmät kiinni. Aina on sopivan pitkät unet. Ei huonoja unia. Aina herää virkistyneenä ja sopivalla tuulella.
Oho, alkoi oikeasti väsyttämään nyt. Liian aikaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä ihanuudessa on sopiva ilma. Ei kostea eikä liian kuiva.
Uni tulee, kun menee sänkyyn ja laittaa silmät kiinni. Aina on sopivan pitkät unet. Ei huonoja unia. Aina herää virkistyneenä ja sopivalla tuulella.
Oho, alkoi oikeasti väsyttämään nyt. Liian aikaista.Aatella
me silvittiin v i e l ä hengissä näistä helteistä ,
mutta kuinka moni kuoli helteitten takia,
onkohan siitä mitään virallista tietoa.
ihnaa nyt helteet on ohi ja elämä jatkuu ainaki toistaiseksi ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aatella
me silvittiin v i e l ä hengissä näistä helteistä ,
mutta kuinka moni kuoli helteitten takia,
onkohan siitä mitään virallista tietoa.
ihnaa nyt helteet on ohi ja elämä jatkuu ainaki toistaiseksi !Ulkona jaksaa liikkuakin. Helteillä tullut paljon vain maattua sisällä, tuulettimen pyöriessä kohti, parin metrin päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkona jaksaa liikkuakin. Helteillä tullut paljon vain maattua sisällä, tuulettimen pyöriessä kohti, parin metrin päästä.
Kuhan ei enään tälle kesälle tulis ollenkaan helteitä,
jaksaisi vielä tämän kesän pysyä hengissä,
ensi kesä onki vielä arvoitus,
- Anonyymi
Mukavan viileää, jopa koleaa oli nousta sängystä. Ikkunat oli raollaan.
Vettä satoi eilen välillä. Nyt on kasvit puiden lehtiä ja neulasia myöten huuhdeltu pölyistä ja huikkasista. - Anonyymi
Täälä helle vaan jatkuu. Ja pitäis asioille mennä. Viimeksi meinasin pyörtyy kuumassa bussissa, vaikka vesipullo mukana.
- Anonyymi
Täälä helle vaan jatkuu. Ja pitäis asioille mennä. Viimeksi meinasin pyörtyy kuumassa bussissa, vaikka vesipullo mukana.
- Anonyymi
Nyt on hiukan viileempää, mutta huolestuttaa kun
ennuste oli huono, ennuste oli ett helteet voi palata, ensi viikolla,
apuwaaa kuinka me sitt selvitään jos tulee yhtä kuumaa kuin oli,
toivottavasti ennuste oli väärässä.- Anonyymi
apuwaaa ei helteitä enään kiitos !
- Anonyymi
Ulkona +18°, kova tuuli, silti piti laittaa tuuletin päälle, on nihkeä olo. Kivitalo kait niin kuumennut? (Hki.)
- Anonyymi
Kova tuuli meilläkin. Jostain syystä yöunet olivat taas kadoksissa. Nukahdin aamulla ehkä 3-4 tuntia.
Katsoin 10 päivän ennusteet ja kyllä ensiviikolla aurinko taas mollottaa. Ennusteet +24, mutta todellisuus lie se +26. En jaksa.
Hain kahvia, oli tarjouksessa 4:99.- Anonyymi
missä oli kahvi tarjouksessa,
käyn heti hakemassa, jos on lähellä meidän paikkakuntaa , - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
missä oli kahvi tarjouksessa,
käyn heti hakemassa, jos on lähellä meidän paikkakuntaa ,S-marketissa ja Prismassa on Juhkamokka 4:99.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
S-marketissa ja Prismassa on Juhkamokka 4:99.
Minimanissa alle 4e kaupan omamerkkistä kahvia, hyvää ku mikä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos tiedosta,
montako päivää on tarjous voimassa ? Oliko siitä tietoa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voi että, tänään en suunitellu ollenkaan lähteä ostoksille, ja nyt olis tuo tarjous,
miten saisin itteni liikkeelle, olen ihan naaaaaatttti,
pesin pyykkiä ja muuten olen vain sitt laiskotellu ja nuttinu vihdoin viileistä ilmoista,
vanha kun ooooon, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voi että, tänään en suunitellu ollenkaan lähteä ostoksille, ja nyt olis tuo tarjous,
miten saisin itteni liikkeelle, olen ihan naaaaaatttti,
pesin pyykkiä ja muuten olen vain sitt laiskotellu ja nuttinu vihdoin viileistä ilmoista,
vanha kun ooooon,Se tarkous on elokuun loppuun asti voimassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tarkous on elokuun loppuun asti voimassa.
hyvä sitten ehdin ostaa useamman kerranki varastoonki,
kymppi kahvipaketista on mielestäni liikaa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hyvä sitten ehdin ostaa useamman kerranki varastoonki,
kymppi kahvipaketista on mielestäni liikaa,Olen samaa mieltä. 2 pakettia saa kerralla. Minäkin meinaan hakea useamman kerran.
- Anonyymi
Nyt on uimavesi lämpimämpää kuin ilma, joka on +17.
- Anonyymi
Helle vaan jatkuu ja jatkuuu täällä päin.
Mittarissa 26 ast ei jaksa edes siivota. Tuuletin vieressä löhöän...,- Anonyymi
Nauti, kohta menee yöllä alle +10, ja ekat keltaiset lehdet tulee lehtipuuhun....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nauti, kohta menee yöllä alle 10, ja ekat keltaiset lehdet tulee lehtipuuhun....
En nauti helteestä en todellakaan. Tulis jo talvi, pääsis edes hiihtämään,,.
- Anonyymi
älä ole huolissasi
mä en ole siivonnu enään ainakaa kymmeneen vuoteen niin kuin silloin kun olin vielä normaaleissa voimissani,
vähintään kerran viikossa luutusin lattiat putipuhtaiksi raikaiksi puhtauttaan tuosuvaksi,
ym huushollin siivosin,
nyt korkeentaan pyyhin pölyt pahimmista paikoista, nurkista, ja ketteiön pidä shkkoht järjestyksessä että aina on hyvä alottaa ruuan laitto,
pyykkiä pesen silloin tällöin kun on välttämättömyys,
enimmäkseen löhöilen, kattelen tv:tä tai kuuntelen radioa,
asioilla käyn kun on välttämätöntä,
kyllä liikkuminen on menny minimaaliin,
vähäki liikkuminen ottaa rinnasta, nitroja lentää suuhun usein päivittäin, vileä pysyn hengissä lääkkeitten avulla, ilman niitä kuolen noin viikon kuluttua, jos lääkkeet vähenetään kuten tehtiin isälleni, hän kuoli noin viikonsisällä , kupsahti vaan,
se jotenki ua vaivaa, kun häneltä vähennettiin syd. lääkkeet hän heti kohta kuoli,
sitä samaa en salli itselleni, aion syödä lääkkeitä niin kauan kuin niissä on vaikutusta hyvinvointiini,
en anna vähentää syd. lääkeitä kuten tehtiin isälleni.
onneksi helteet on nyt ohi elämä jatkuu vielä jonkin aikaa
mielenkiintoista, kuinka kauan saan vielä haahuilla elävien kirjoissa, se jää nähtäväksi.
mutta kirjoitellaan kuulumisia, ja koita jaksaa ja pysyä elossa , etten minä jää ihan yksin tänne hahuileen,
kiitos kun aina jotain ilmoitat itsestäsi,
se tuo iloa vanhuksenelämään vaikka vain näin netin kautta.
luoja sua auttakoon jaksamisessa, ja tuokoon parempia päiviä elämääsi,
terv. seitamuori,
- Anonyymi
Ulkona pilvistä ja tuulista, viimeyönä kävi Stadissakin ukkonen.
Nyt vaihdan lakanoita, pesen pyykkiä. Vanhoja lakanoita ja tyynyliinoja, jotka jo rispaantumassa ja voisi heittää roskiin, mutten vielä viitsi.- Anonyymi
ne olisi hyviä matonkteita, jos olisin nuorempi niin leikkelisin vanhat lakanat matonkuteeksi, räsymatot ovat todella kodikkaita huushollissa,
vaikka ny vanhan en enään pidä mattoja lattialla kun en jaksa niitä enään puistellakkaa, enkä imuroida, ja kotihoito sanoi jo kun puolisoni oli vielä elossa että matot pitää poistaa lattialta, niihin vanhukset kompastuu,
minkä olen kaksi kertaa kompastunu mattoihin joten enään en käytä mattoja, mutta
olihan se ihana harrastus nuorena tehdä räsymattoja vanhoista käytetyistä omista vaateista,
kaupoista kyllä saa valmiita räsymaton kuteita, jos haluaa muuta väriä kuin vin omia vanhoja värejä,
- Anonyymi
Itämereen ei vanhusten nyt pidä mennä uimaan, siellä on vibrio-bakteereita, jotka voivat aiheuttaa huonontuneen vastustuskyvyn omaaville, kuten vanhuksille, vaarallisen tulehduksen, myös ihorikkoja tai haavaumia omaavien pitää välttää nyt uimista. Bakteeri ilmaantuu aina kun hellesää ja vesi lämpiää.
Onneksi tuli luettua uutinen!
t. yks vanhus- Anonyymi
Myös vanhukset ovat riskiryhmässä legionella-bakteerin tarttumisessa. Legionella on tarttunut nyt kesällä mullan kautta, usea vanhus tykkää puutarhatöitä tehdä, möyhentää kasvimaata, vaihtaa kukkamultaa niin sieltähän tämäkin pöpö iskee. Legionelloosi on kuumetauti . keuhkokuumeen aiheuttaa ja me vanhat, tietysti, ollaan heikkoja sille.
- Anonyymi
nythän on elokuu ja elokuu on vanhan tiedon mukaan m ä t ä k u u ,
nyt on syytä varoa kaikkea varsinki jos iho menee rikki
niin huolellinen hygieenia on välttämättömyys, - Anonyymi
Enpä ollut kuullut tuosta vibrio-bakteerista, joten kiitos paljon. Minulla on kahdessa varpaassa kuin paperin viiltämät haavat. Enpä nyt avoveteen enkä muutenkaan uskalla uimaan. Kaikenlaista sitä on.
Tuo legioonakin mullasta vissiin lisääntynyt.
Mietin, että tekisinkö vohveleita tai lettuja, nyt olisi meillä viileää.
- Anonyymi
Huh, kun tullut kuuma. Monenlaista pikkupuuhaa ja maksettavana tav. isompia laskuja laskujen päälle. Kahta eri laskua vielä odottelen. Mutta onneksi rahat niukasti riittää.
- Anonyymi
Reipas tuuli puhaltaa ,mutta aurinko välillä lämmittää. Ei ole kuumaa ei. Rakastan syksyn raikkautta, vaikka nyt kyllä on vietä täysi kesä. Kipastiin 2.5km lenkki ja juostiin pari vajaan 200m pötkää, ettei juoksu unohdu. Nyt lekotellaan.
- Anonyymi
Oletpa reipas,
mä kävin lääkärissä, kauhee juttu, leikattiin ja ommeltiin
nyt naama kauheen näkönen ja kipee,
lennkeillä ei saa eikä kuulemma rasittaa itteä millää tavalla, - Anonyymi
Vein roskia ja kiersin pihamaan marjapuskien kautta: vadelmia, karviaisia, mustia viinimarjoja. Söin suoraan pensaista. Sitten istuin hetken puutarhakeinulla, oli kova tuuli, mutta silti +21°.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vein roskia ja kiersin pihamaan marjapuskien kautta: vadelmia, karviaisia, mustia viinimarjoja. Söin suoraan pensaista. Sitten istuin hetken puutarhakeinulla, oli kova tuuli, mutta silti 21°.
Sinulla ihana jutu, , saat marjat omalta pihalta,
mullaki oli oma piha,
tuli vanhuus ja ostettiin kaupunki asunto ,
nyt olen kaivannu sitä omaa pihaa,
mutt se on menneisyytä, sinne jäi kiikuineen päivineen, nyyyh,
nyt kärvistelen kaupungin kivierämaassa, katujen viidakossa,
huh hellettä, parveke ei korvaa omaa pihaa,
- Anonyymi
Nyt sitten villatakki päälle,
kummasti vilun väreet käy käsivarsiin,
helteet oli siinä,
syksy tulee vauhdilla,
hyvä vain kun tuleen.- Anonyymi
Hellettä on ennustettu tulevaksi vielä, jotta voit unohtaa syksyn keskellä kesää.
- Anonyymi
Se KAHVITARJOUS on voimassa 10.8. eli huomiseen. Olin lukenut väärin. Pahoittelen.
- Anonyymi
Voi harmi, en ole varma pääsenkö vielä liikkeelle hakemaan
on noits hankaluuksia kärsittävänä vielä ainaki viikon,
- Anonyymi
Ihanasti ainaki paistaa aurinko tänään eikä siltikää ole liian kuuma,
tämmösiä ne kesät pitäisi olla,
ei liian kuumia ollenkaan, - Anonyymi
Tänään on juuri sopiva sää. Hiukan satoikin. Ei tarvitse kastella kukkapenkkejä.
Mahtavinta oli kun aamulla tuuletti ikkunat selällään joutui laittamaan
villatakin päälle !!! Ihana viileys !- Anonyymi
juuuuu ihanaaaaa
ei ole kuuma,
vihdoinki jaksaa hengittää,
olisin varmaan kohta kuollu jos helteet olisi vielä jatkuneet,
minulla nimittäin jalat turposi kuin paksut tukit
mull on normaalisti hoikat jalat ,
ilmeisesti syd. ja munuaisten toiminta alkoi tehdä loppua,
luojalle kiitos nyt aamulaaki kun herää jalat näyttää jo normaalilat
nyt aamuisin myös hieron jalkoja ennen kuin nousen sängystä
että verenkierto olisi parempi ja normaali,
olihan ne kauheen näköset,
kengatki alkoi puristamaan
ostin jo yhdet uudet kengät numeroa suuremmat
kun entiset alkoi puristamaan jalkoja, eikä meinannu jalat mahtua kenkiin,
jalat oli niin paksut
aivan kauhee kokemus,
mull ei koskaan ennen ole jalta muuttuneet noin paksuiksi,
no nyt se on ohi,
jaksan taas paremmin,
osasin kyllä etukäteen jo pelätä helteitä,
jos pysyn hengissä, ensi kesä jo nyt pelottaa,
- Anonyymi
Minä olen myös sydäntautinen, mutta ainoastaan yhtenä iltapäivänä tuntui hiukan jaloissa nyt runsaan kolmen viikon helteiden aikana. Olen normaalipainoinen ja jalat myös normaalit. Silloin laitoin 4 tyynyä nilkkojen alle ja ja olin illan jalat koholla. Sitten kaikki hyvin. Joka päivä join vettä n 1-2 litraa olin illalla magnesiumia enkä tehnyt mitään rasittavaa, kun kesäasunto oli siistissä kunnossa ja ei reissattu pahemmin.
Iltamyöhään ajettiin nurmikot osissa, meillä kun on sitä paljon.
Kevyesti söin ja alkoholia emme nauti koskaan. - Anonyymi
Helteet lienee ohi. Tänään vain 22 ˚ ja kaunis päivä. Koko päivän ole lukenut ja väsytti niin maan perusteellisesti, mutta annas kun kävin pikku lenkin , ni nytvolen pirteä kuin peipponen.
Olen todennut tämän aina. Kun makaa kuin lahna ,niin on ihan raparanka väsy, mutta jos lähtee lenkille tai tikka touhuaa ulkona niin ei väsytä sen jälkeen.- Anonyymi
jooo mutta
kaikille ei se lähteminen olekkaa noin helppoa,
on monelaisia hankaluuksia,
niitä ny ei jaksa alkaa luetteleen,
mulla tällä kertaa haava ja sen hoito vaatii varovaisuutta tikit otetaan pois viikon kuluttua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jooo mutta
kaikille ei se lähteminen olekkaa noin helppoa,
on monelaisia hankaluuksia,
niitä ny ei jaksa alkaa luetteleen,
mulla tällä kertaa haava ja sen hoito vaatii varovaisuutta tikit otetaan pois viikon kuluttua.Mikäs haava sinulla on?
- Anonyymi
En lähtenyt tänään uimaan.
Olen mahd. uimareissuillani saanut Suomenlahdesta jonkinlaisen virtsatietulehduksen, kun pissattaa kaiken aikaa. Oikein muuta selitystä en tälle keksi.
Pitää seurata tilannetta, josko itsestään menisi ohi. En vielä valita lääkärille.- Anonyymi
kyllä käyt valittamassa,
munuaiset on vaarassa jos ei hoida - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä käyt valittamassa,
munuaiset on vaarassa jos ei hoidaJoo, tuo on hyvä huomio.
Voinhan laittaa Maisaan lääkärille tiedon ja hän voi kirjoittaa antibiootin.
- Anonyymi
Luin, että suomalainen 97-vuotias nainen on juossut 100 m uuden SEn
Ollaan me vanhukset nopeita ko nuoremmatkaa ei pärjää. Hyvä me!- Anonyymi
SE-tulos on 95-v täyttäneiden ikäluokassa. Ei siinä ikäluokassa ei taida olla montaakaan pikajuoksija. Aika taisi olla 55,38 s. Nuoret naispikajuoksijat kai juoksee tuon matkan vähän yli 11 s.
Jutun 97-v nainen näyttää kyllä paljon ikäistään nuoremmalta , voisi luulla kuusikympåiseksi jopa .
Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla
Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk798278Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava
Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta897522Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!
🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin217476Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä
HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html2007123Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös
seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.865939Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?
Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k825820Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa
Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko1045542Windows-herrasmiehet vs. Kaulahuivikerho
======================================== W I N D O W S - H E R R A S M I E H E T ==============================04500Persut ne lomailee veronmaksajien piikkiin
Nämä rötösherrat kyllä putoavat onneksi eduskunnasta. Ja kuten Marin maksoi aamupalansa, niin nämä reissut pitää periä m283259Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro
Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j21607