kosiminen ja sormus

timanttiako kehiin?

olemme tyttöystäväni kanssa puhuneet monesti avioliitosta ja lapsista, tietenkin. ja olen varma että hänen kanssa haluan viettää lopun elämäni. nyt kun olen tosissani harkinnut tehdä siirtoa avioliiton suuntaan, on mulle tullut pieni kysymys mieleen. tyttöystäväni on puhunut monesti että hän haluaa ns.näyttävän kosinnan, ei mitään kynttilän valossa ruokailua jne...

kun aion kosia häntä, pitäisikö olla sormus matkassa? monesti kun katsoo hollywood pätkiä jossa huge grant kosii julia robertsia niin aina on sormus matkassa jossa 3 karaatin timangi loistaa ja aina tulee "kyllä" vastaukseki.

eli ilman vai timantilla?

12

3928

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neea

Hmm,

niinhän siinä elokuvissa käy, että timanttisormus on mukana ja kosinta on huikea. Meillä se tuli keskellä arkea ja tavallaan yhteisenä jutteluna - ei siis miehen polvillaan kosintana (vaikka teki hän senkin vielä varmistukseksi...). Ja minun mielestäni kaikki oli iiiihanaa!
      Tyttöystäväsi kuulostaa aika vaativalta. Osaatkohan hankkia juuri hänen haluamansa sormuksen, jos hankit sen etukäteen? Toisaalta, ehkä hän odottaa kuitenkin sormusta heti, jos odottaa "elokuva-kosintaa".

• Kesäheinä

Se on vain elokuvaa... näyttelijähän vastaa niin kuin käsikirjoituksessa sanotaan...

Tuskin tyttöystäväsi vastaus riippuu sormuksesta. Vaan tunteista sinua kohtaan. Yleensä siis näin Ja niin pitäisi olla, että rakkaus ei ole riippuvainen siitä miten kosit ja minkähintaisen sormuksen annat.

Mutta riippuu tyttöystävästäsi. Vaikea tietää millaisesta sormuksesta hän pitää. (Ja kuinka vaativa on) Nämä on makuasioita. Joku tykkää sileästä, joku sellaisesta jossa on timantti, joku valkokultaisesta jne. Itse en haluaisi ihan tavallista sileää, mutta sut yksinkertaisen kuitenkin. Mutta erikoisen, siis olisi jokin erikoinen yksityiskohta tms. Timantti voi olla, mutta ihan pieni. Mutta mieluummin ehkä ilman. Jos vihkisormukseen tulee timantti/timantteja. Ehkä persoonallisemman saisit liikkeestä mikä ei ole iso ketju?

Jotkut haluaa itse valita sormuksen eli menevät yhdessä ostamaan ne. Varmin tapa olisi kosia ilman sormusta? Jos et ole varma tyttöystäväsi mausta. Pujotat vaikka jonkun tilapäisen sormuksen sormeen... Kukan tms. Ja sittenhän pitää ostaa vielä vihkisormus. Tai ei pidä, mutta useat tekee niin. Jos kihlasormuksessa on jo kauhean kokoinen timantti niin sopivatko oikein vierekkäin...?

• Mie

Minä sain väliaikaisen sormuksen heti kihlaushetkellä, jonka mies pujotti sormeeni (Euroihmeestä 1€ =D ) Oli kylläkin ihan nätti! Kävimme seuraavalla viikolla katsomassa yhdessä kultasepänliikkeestä mieleisemme sormukset. Voi tosiaan olla vaikeaa ostaa tyttöystävällesi mieleinen sormus häneltä mielipidettä kysymättä. Jos et halua euron sormusta, osta esim. kultajousesta isolla feikkitimantilla varustettu (hopean värinen sormus ja iso timantti, n. 20€). Itse ainakin olisin pitänyt sellaisesta! Kosinta ainakin olisi näyttävä =D

• Kesäheinä
        Mie kirjoitti:

Minä sain väliaikaisen sormuksen heti kihlaushetkellä, jonka mies pujotti sormeeni (Euroihmeestä 1€ =D ) Oli kylläkin ihan nätti! Kävimme seuraavalla viikolla katsomassa yhdessä kultasepänliikkeestä mieleisemme sormukset. Voi tosiaan olla vaikeaa ostaa tyttöystävällesi mieleinen sormus häneltä mielipidettä kysymättä. Jos et halua euron sormusta, osta esim. kultajousesta isolla feikkitimantilla varustettu (hopean värinen sormus ja iso timantti, n. 20€). Itse ainakin olisin pitänyt sellaisesta! Kosinta ainakin olisi näyttävä =D

Siihen pitäisi vaan pian kertoa, että se ei ole se oikea kihlasormus vaan sitä mennään sitten yhdessä katsomaan. Ettei tarkka nainen vaan hermostu, että tälläisen sormuksenko oot mennyt ostamaan!! Heh...

Toisaalta ihan kiva idea. "Leikkisormuksen" eli kosintasormuksen voi sitten säästää ihanaksi muistoksi...

• tyttönen vain

Ihan uteliaisuutta... haluaako tyttöystäväsi viettää lopun elämänsä kanssasi, ylämäkineen ja alamäkineen, tukea sinua, tutustua pahimpiin paheisiisi, perustaa ehkä perheen, kestää huonot ajat ja nauttia hyvistä kanssasi?

Vai haluaako hän leikkiä teatteria ja juoruta siitä sitten kahvilassa kavereiden kanssa, miten iiiihana kosintasi oli?

Voi hyvinkin olla, että ensimmäinen vaihtoehto pitää paikkansa. Mutta en ole koskaan tajunnut sitä, että kun sovitaan yhteisestä loppuelämästä, tärkeää olisi kukat tai kivet tai kynttilät...

• *Jen*

Mä ainakin itse haluaisin olla mukana sormusta valitessa. Mutta tuo feikkisormus idea on kiva. Onhan se enemmän "oikean" kosinnan tuntuista jos on sormus kysyessä. Kiva tarinahan siitä tulisi, jos kosisit vaikka sellaisella purkka-automaatista saatavalla sormuksella... MUISTA kuitenkin kertoa se tyttöystävällesi... Onnea matkaan!

• Ella

Meillä mies kosi polvilteen. Lankes siihen eteen aivan odottamatta keskellä suurta lumipyryä, oltiin matkalla anoppilaan lämmittelemään. Sormusta ei tietenkään ollut siinä hädässä (hankittiin vasta muutaman viikon jälkeen ,kun oltiin löydetty mieluisat).

Eli vastaukseni on että ei tarvitse olla sormusta mukana. Itse hetki on muutenkin niin tärkeä, että miksei sormuksen ostosta ja rauhassa sormiin pujottamisesta voisi nauttia aivan omana juttunaan???

• Tättärä

Totta. Voihan sekin olla aika mukavaa kun jälkeenpäin yhdessä katsellaan sormuksia ja ostetaan ne ja sitten pujotetaan ne sormiin. Ja saa varmasti mieleisen, kun on itse valinnut.

• Olenko väärässä?

Muistelen että kihlasormuksen kuuluisi olla ihan tavallinen sormus, siis sormus ilman timantteja, ja sitten avioliitoon astuttaessa annettavan sormuksen tulisi olla tai ts. se saa olla timantillinen. Olenko ajatukseni ihan hatusta temmannut? Mielestäni nämä ovat sellaiset perinteiset sormustyypit...

• Tättärä

Ei kuulu olla. Kaikki saa valita millaiset sormukset haluaa. Mutta useimmiten ja varsinkin ennen kihlasormus oli sileä ja ilman timantteja.

Mistä itse tykkää. Mutta kyllä mä ite ajattelisin, että vihkisormus ois se arvokkaampi. Siis hinnaltaan ja ulkonäöltään. Tai että siinä vois olla timantti tai isompi timantti tai jotain erikoisempaa muotoilua tms. Parémmin sopii yhteen, jos kihlasormus on yksinkertaisempi. Mutta siis oman maun mukaan.

Ja käyhän se enemmän lompakon päälle, jos molemmat sormukset on "viimeisen päälle" ja jos häät on pian tulossa ja vihkisormuksen hankkiminen pian edessä.

• Miu

(Kihla-)sormuksen idea on muoto; rengas, ympyrä. "Katkeamaton" ympyrä kuvastaa ikuista rakkautta. Timantit ns. katkaisevat tämän harmonisen jatkumon.

Tuskin tämä on relevanttia, mutta informaatiota niille, jotka haluavat sormuksen kuvastavan myös symboliikkatasolla jotain.

• -n-

Käykää yhdessä näin alustavasti katselemassa sormuksia. Ota selvää mistä hän pitää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      35
      4125
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      241
      3972
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      135
      3107
    4. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      65
      2984
    5. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      16
      2891
    6. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      70
      2676
    7. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      96
      2429
    8. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      117
      2033
    9. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      24
      1740
    10. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      43