Työskennellessäni asiakaspalvelutehtävissä, yritin olla kohtelias ja ystävällinen, ja toivottaa asiakkaalle hyvää huomenta tai hyvää päivää. Minua raivostutti välillä suunnattomasti kun useimmat asiakkaat eivät vastanneet tervehdykseeni millään tavalla! Olisi tehnyt mieli välillä ihan huutaa: "MINÄ SANOIN TEILLE HYVÄÄ HUOMENTA!! ETTEKÖ TE KUULLUT?!" ja ehkäpä vielä että "TERVEHDYKSEEN ON YLEENSÄ TAPANA VASTATA!"
Tervehtiminen
11
2604
Vastaukset
- Porkkana
...kotikasvatus.
Kyllä ihmisten pitäisi osata tervehtiä toisiaan. - Tervehtijä
Monet ystävänikään eivät tervehdi, eivätkä monet vähemmän tututkaan. Todella ärsyttävää kun tulee esimerkiksi ystävän veli kadulla vastaan ja ei tervehdi takaisin. Suomessa nyt siis huonoa ainakin ruoka- ja tervehtimiskulttuuri.
- vikaa
ruokakulttuurissa on? Meillä on hyvä ruoka.. mitä mömmöjä lie "haukkujat" saaneet?
- ärtynyt
Se vasta tylsää on kun duunipaikalla on sellaisia ihmisiä, jotka vain käytävällä kävelevät ohi eivätkä viitsi moi sanoa. Kyse ei ole siitä että he osoittaisivat mieltään, he vain "ovat ajatuksissaan", ainakin omien sanojensa mukaan, kun asiasta on joskus tullut puhetta. On se vähän outoa, että niin ajatuksissaan voi olla että kapealla käytävällä vastaan tullessa ei voi tervehtiä. Tervehtimiseksi riittää hyvin myös tietty katse, pään nyökkäys tai joku. Mutta kun ei.
- DukeMaster
Kuten se lukee heidän tittelissäänkin, he ovat vain palvelijoita ja minua alempana niin elämässä, yhteiskunnassa kuin ravintoketjussakin, eikä arvolleni sovi turha tuttavallisuus rahvaan kanssa.
- Nainen23v.
itsekin olen ollut asiakaspalvelutehtävissä ravintola-alalla ja muuallakin ja olen törmännyt samaan ilmiöön. Todella ärsyttävää.
Mutta samoin myös joissakin ruokakaupoissa (toisin päin). Siis kassalla myyjä ei aina tervehdi (onneksi nykyään harvoin). Rahastuksen makua siinä. - mitta
Tuttua melkein 20 vuoden ajalta. Jos jankutin päiväätä tai huomenta, saattoi lopulta tulla vastaukseksi ärtynyt 'joo'. Työskentelin kioskilla ja niin sanotuissa paremmissa paikoissa. Sama meno molemmissa.
Sille ylempiluokkaiselle (muka) tiedoksi, että tervehtimisellä ei ole tarkoitus osoittaa kunnioitusta palvelijaa kohtaan, vaikka ihmisten toisiaan kohtaan osoittama kunnioitus kivaa olisikin, vaan ottaa/antaa lisää aikaa ja sopeutumista nykyisin niin tavalliseen liukuhihnapalveluun. Ei ole kivaa asiakkaalle eikä palvelijalle, jos mykkänä osoitetaan kahvikuppia ja tarjoilija tokaisee kaks euroo.- kaffeli
Itse en tunne olevani 'palvelijan' ammatissa, olemalla kahvila-yrittäjänä, ja täysin toisen ammatin kolutuksen omaavana.
Jos joku meillä koettaa ns. 'lyödä lakoon' olemalla ylimielinen, niin varmasti saa se asiakas muistutuksen käytöksestään jossakin muodossa.
Sama kun työhöni kuuluu wc-tilojen siivous, niin sinnekin koettaa moni tunkea samaan aikaan itsensä sisään...eli 'siivojaa' ei ole olemassakaan. Mutta meilläpä on, ja odottaa saa niin kauan kun vessat tulevat valmiiksi!!
Se on minun kahvilani, ja sinne tuleva on tarvitseva minun palveluitani joten käytös on oltava asianmukainen.
Näin oppii keski-euroopassa asuessaan...ja näin toimitaan varsinais-suomessa:))
Minullakin on asiakkaita, jotka eivät tervehdi ja ihmettelenkin kuinka jonku kantti kestää olla vastaamatta takaisin.Mutta jokainen taapalaa tyylillään, ja jos ei vastaa niin en minäkään juttua sen jälkeen jatka. Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan! - Juntien kanssa vältän muute...
kaffeli kirjoitti:
Itse en tunne olevani 'palvelijan' ammatissa, olemalla kahvila-yrittäjänä, ja täysin toisen ammatin kolutuksen omaavana.
Jos joku meillä koettaa ns. 'lyödä lakoon' olemalla ylimielinen, niin varmasti saa se asiakas muistutuksen käytöksestään jossakin muodossa.
Sama kun työhöni kuuluu wc-tilojen siivous, niin sinnekin koettaa moni tunkea samaan aikaan itsensä sisään...eli 'siivojaa' ei ole olemassakaan. Mutta meilläpä on, ja odottaa saa niin kauan kun vessat tulevat valmiiksi!!
Se on minun kahvilani, ja sinne tuleva on tarvitseva minun palveluitani joten käytös on oltava asianmukainen.
Näin oppii keski-euroopassa asuessaan...ja näin toimitaan varsinais-suomessa:))
Minullakin on asiakkaita, jotka eivät tervehdi ja ihmettelenkin kuinka jonku kantti kestää olla vastaamatta takaisin.Mutta jokainen taapalaa tyylillään, ja jos ei vastaa niin en minäkään juttua sen jälkeen jatka. Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan!Tämä on vapaa maa, jos joku minua tervehtii niin en tervehdi takaisin. En myöskään tervehdi itse ketään ellen halua jutella muutakin. Pelkkä tervehdys on sivistymätön tapa.
- tervehtiä
Juntien kanssa vältän muute... kirjoitti:
Tämä on vapaa maa, jos joku minua tervehtii niin en tervehdi takaisin. En myöskään tervehdi itse ketään ellen halua jutella muutakin. Pelkkä tervehdys on sivistymätön tapa.
itse tykkään tervehtiä asiakkaita kassalla, mutta kuinka voit sanoa noin koska yleensä jos joku on palvelu ammatissa hänen tarvitsee tervehtiä asiakasta työnantajansa käskystä vaikka sieltä tulisi sinun kaltainen SIVISTYNYT henkilö sisään muista että me emme voi valita ketä tervehdimme!!!
- Anonyymi00011
Näihän se on opetettu.
Pitää muistaa huumelinjasto, ym rikoslinjasto joka joskus on parempi mennä sanomatta mitään.
asiaan Terve jota lestadiolaisuus käyttää, ja puhuvat julkisesti uutta parisuhde miestä ei tule,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1762626Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482397Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021082- 64901
- 65859
Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20750Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait221736Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies86730Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274727Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22688