sähkökaapeli

järven poikki

mitä itse tykkäisitte jos sähkökaapeli tulisi maihin teidän tontin kohdalta esim 10 metriä rajasta eikä rajaa pitkin? eikös sähköyhtiö laita vielä jonkun varoitusmerkin siihen kohti josta kaapeli tulee maihin. kaapeli on tosin tontilla noin metrin syvyydessä mutta eikö se ole vähän tontin arvoa alentava tekijä kun se ei mene rajaa pitkin yhteisesti toisen naapurin kanssa?

12

1389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et nimittäin omista

      tonttiasi maapallon kekipisteeseen saakka.

      Ojassa se ei voi olla koska kun ojaa ruopataan niin kaapeli menee poikki.

    • lisätietoa

      siis tuo kaapeli tulee järvestä. tuleeko siihen kohtaan jokin merkki josta kaapeli tulee maihin?

      • peukku68

        siihen varoitustaulu järvelle päin ettei tule vedessä vaaraa. sehän ei ole varsinaisesti pohjassa piilossa?

        ihan maatuntumalta sanoisin että jos se kaapeli ei tule vain sun käyttöön niin siitä tulee rasitus tontille. rasitusala on aina isompi kuin pelkkä pylväs ja merkki, mutta miten se määräytyy on hämärää mulle. jos omistat tontin niin sun kuuluu saada vuokraa tuosta alueesta ja jos se on vuokramaata se ala vähennetään vuokrasta. jos taas olet vasta ostamassa tonttia ja kaapeli on siellä jo niin se lienee huomioitu hinnassa.

        kukahan on sopinut asiasta sillä jos maa on sun niin olisi siitä pitänyt jotain keskustelua olla ei edes sähköfirma voi vedellä linjojaan mihin sattuu!

        niin ja eihän tollaset hienoja ole..


      • vastauksesta
        peukku68 kirjoitti:

        siihen varoitustaulu järvelle päin ettei tule vedessä vaaraa. sehän ei ole varsinaisesti pohjassa piilossa?

        ihan maatuntumalta sanoisin että jos se kaapeli ei tule vain sun käyttöön niin siitä tulee rasitus tontille. rasitusala on aina isompi kuin pelkkä pylväs ja merkki, mutta miten se määräytyy on hämärää mulle. jos omistat tontin niin sun kuuluu saada vuokraa tuosta alueesta ja jos se on vuokramaata se ala vähennetään vuokrasta. jos taas olet vasta ostamassa tonttia ja kaapeli on siellä jo niin se lienee huomioitu hinnassa.

        kukahan on sopinut asiasta sillä jos maa on sun niin olisi siitä pitänyt jotain keskustelua olla ei edes sähköfirma voi vedellä linjojaan mihin sattuu!

        niin ja eihän tollaset hienoja ole..

        Tontti on minun ja minusta tuntuu myös että se kaapeli on rasite esim puiden istutus ko kohtaan ei ole sallittu. Tontti on muutenkin pieni niin ei siihen nyt rajoituksia enää tarvitse tulla. olen ensimmäisiä sähkön ottajia ja 10 muuta tulee saamaan sähkön tämän kaapelin kautta.


      • Jocu_
        vastauksesta kirjoitti:

        Tontti on minun ja minusta tuntuu myös että se kaapeli on rasite esim puiden istutus ko kohtaan ei ole sallittu. Tontti on muutenkin pieni niin ei siihen nyt rajoituksia enää tarvitse tulla. olen ensimmäisiä sähkön ottajia ja 10 muuta tulee saamaan sähkön tämän kaapelin kautta.

        Maaseudulla kulkee valo- ym. kaapeleita nykyisin paikoissa, joista ei monellakaan ole tietoa tai muistikuvaa. Tiedä sitten, kuka on maksumies, jos omalla maallaan sellaisen teloo.


      • järven poikki
        Jocu_ kirjoitti:

        Maaseudulla kulkee valo- ym. kaapeleita nykyisin paikoissa, joista ei monellakaan ole tietoa tai muistikuvaa. Tiedä sitten, kuka on maksumies, jos omalla maallaan sellaisen teloo.

        Tässä on kyse rantakaava-alueella olevasta pienestä tontista,joten kaapeli on rasite. käyttöala kun ei muutenkaan ole suuri. lisäksi järvessä saa varoa kaapelia leveältä alueelta. ei ole kiva astua sähkökaapelin päälle.


      • pitää varoa
        järven poikki kirjoitti:

        Tässä on kyse rantakaava-alueella olevasta pienestä tontista,joten kaapeli on rasite. käyttöala kun ei muutenkaan ole suuri. lisäksi järvessä saa varoa kaapelia leveältä alueelta. ei ole kiva astua sähkökaapelin päälle.

        Miksi kaapelia pitää järvessä varoa?Eihän siitä ole muuta haittaa,kuin naaratessa ruumiita järvestä .
        Kalastaa voi aivan vapaasti,ei se kalastusta haittaa.Älä ota sähköä,valita kaapelin sijoituksesta.


      • Anonyymi
        Jocu_ kirjoitti:

        Maaseudulla kulkee valo- ym. kaapeleita nykyisin paikoissa, joista ei monellakaan ole tietoa tai muistikuvaa. Tiedä sitten, kuka on maksumies, jos omalla maallaan sellaisen teloo.

        Vahingon aiheuttaja on tietenkin aina vastuussa tekemisistään.


    • Anonyymi

      Onko vaaraa jos ui ihan kaapelin vieressä tai astuu sen päälle rannassa?

    • Anonyymi

      Laukallakin selkä leveni avoimuuden johdosta.

    • Anonyymi

      No kyrsisihän se kyllä. Koko mökin arvo valahti nollaan.

    • Anonyymi

      Ei se ole vähän tontin arvoa alentava tekijä vaan täysin arvoa alentava tekijä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe