Onko laillista tilata toiselle taksi ilman lupaa? Kenelle lasku menee, kun kyyti jää käyttämättä?

Anonyymi-ap

Enempää tilannetta avaamatta asiaan: Eräs sekopää jonka kanssa erehdyin tekemisiin yritti tilata minulle taksia ilman lupaani (onneksi ei muistanut tarkkaa osoitettani, niin ei saanut tilattua). Olin siis juuri lähdössä kotiin (koska halusin sieltä pois), mutta en todellakaan millään taksilla kun ei minulla ole sellaisiin varaa. Tämä sekopää oli jostain ymmärtänyt että haluaisin taksin, ja oli tilaamassa minulle sitä ilman lupaani, minun tiedoillan.

Voiko tuo muka olla laillista?
Sehän on toisen henkilötietojen väärinkäyttöä?
Mitä jos hän olisi saanut tehtyä sen tilauksen ilman lupaani ja taksi olisi tullut - olisiko minulle tullut jotain seuraamuksia siitä, että en mene sen kyytiin? Laskua tms?

Tämä sekopää tietää koko nimeni ja puhelinnumeroni, sitä osoitettani nyt ei Luojan kiitos tosiaan muistanut.
Mitä hän voi tehdä noilla tiedoillani, ja jos hän muistaa sen osoitteenkin?

Pelottava tilanne kun en meinaa päästä eroon tästä henkilöstä ja jos vielä käyttää tietojanikin väärin niin ei helvetti..

Olisin kiitollinen asiallisista vastauksista.

4

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei vaikuta lailliselta. Jos taksi olisi tullut niin olisit vain kiistänyt tilanneesi taksia. Kai tuosta taksin tilaamisesta jää sen tilaajan puhelinnumero talteen ja todellinen tilaaja saadaan selville ja seurauksia voi tulla vain sille tilaajalle.

• Anonyymi

Kiitos vastauksesta. Hän oli tilaamassa sitä netin kautta. Jääköhän hänestä mitään tietoja silloin? Jestas minkä sekopäiden kanssa sitä joutuu tekemisiin :(

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Hän oli tilaamassa sitä netin kautta. Jääköhän hänestä mitään tietoja silloin? Jestas minkä sekopäiden kanssa sitä joutuu tekemisiin :(

Kiistä tilanneesi, älä maksa. Unohda koko juttu, ei noiden sekopäiden touhuista kannata välittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiistä tilanneesi, älä maksa. Unohda koko juttu, ei noiden sekopäiden touhuista kannata välittää.

Kiitos lohdutuksesta (mikäli ymmärsin oikein, että meinasit tuon niin). Karmii vaan koko tyyppi nyt, mutta yritän unohtaa joko jutun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      25
      2573
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1576
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      121
      1364
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1150
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1121
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      25
      951
    7. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      269
      926
    8. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      922
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      216
      889
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      815
    Aihe