Help! Olen irrottamassa astianpesukonetta ja tulovesiputken päästä löytyy valkoinen liitin jossa lukee "NO TOOLS". Osaako joku kertoa, miten tämä irrotetaan tai mikä on liittimen nimi ja löytyykö sille jotkut irrotusohjeet netistä? Koitin jo voimallista ja professionellia nyhtämistä, mutta en myöskään uskalla repiä liikaa.
Astianpesukoneen irroitus
18
277
Vastaukset
- Anonyymi
Lisäys: ChatGPT kertoi, että tämä on tyypillinen pikakiinnitysventtiili (esim. Aquastop-letkuissa) ja että pitäisi painaa pienistä salpahampaista, jotka näkyvät venttiilin sisällä, mutta itse en ainakaan ilman mitään 'toolseja' tällaiseen kykene.
- Anonyymi
No ei APK vesiliitännöissä mitään pikaliittimiä ole. Kierrekiinnitys siinä on ja "no tools" tarkoittaa, ettei muovista kiristysrengasta ole tarkotus kiristää millään puolen metrin jatkovarrella/jakoavaimella. Mutta sen verran tiukalle se lie väännetty (ja tod. nä. kaikesta huolimatta työkaluja käyttäen), ettei ihan sormivoimin auki lähde.
Pitää myös varoa, ettei kiristystä avattaessa tule siinä sivussa ruhjottus vesihanasta lähtevää putkea kierteelle/poikki.
- Anonyymi
Yleensä no tools tarkoittaa käsikireyttä tai jotain salpa kiinnitystä.
- Anonyymi
Voi myös tarkoittaa ettei tarvitse/saa käyttää ylenmääräistä voimaa
- Anonyymi
Kokeilitko ihan vaan kiertää auki päin?
- Anonyymi
On kokeiltu kiertää - ei auta :(
- Anonyymi
Irrota tulovesiletku hanan puoleisesta päästä, ota joku kippo viereen koska letkussa on desi pari vettä. Hana tiskikoneelle kannattaa sulkea ennen irrotusta.
- Anonyymi
Onko astianpesukoneessa jo home connect sovellus?
- Anonyymi
Kannattaisi olla, koska se helpottaa elämää huomattavasti.
- Anonyymi
Valitettavasti en löytänyt ainuttakaan sopivaa videota Aquastop letkun irroittamiseen. Koneen ohjekirjassa pitäisi olla ohjeet tähän. Jos on ohjekirja hukassa, niin netistä löytyy. Letkussa voi olla joku jousimekanismi tai jotain pinniä pitää painaa ja samalla vetää liitintä pois päin liitoksestaan.
- Anonyymi
Irrota se sieltä home connect sovelluksesta.
- Anonyymi
Hei kiitos - pitää katsoa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Irrota se sieltä home connect sovelluksesta.
Ei kannata irrottaa, koska tuo sovellus on oikeasti kätevä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata irrottaa, koska tuo sovellus on oikeasti kätevä.
Sillä voi irrottaa myös sähköt verkosta ja järjen päästä.
- Anonyymi
Se tietty maksaa, mutta paras varmaan olisi antaa ammattilaisen hoitaa irrottaminen. Etenkin jos on epäselvyyttä siitä miten irrottaminen tehdään. Sillon tulee myös tulppaus jne tehtyä kunnolla. Eihän se tietenkään mitenkään välttämätöntä ole teettää sitä ammattilaisella, mutta se voi silti olla monesti paras vaihtoehto jos ei itse ole ihan varma kaikesta. Aikanaan vanha tiskikoneeni oli yhden tutun asentama, mutta kun ostin nykyisen annoin suosiolla ammattilaisen tehdä sen jollon siitä jäi myös asennuspöytäkirja / -todistus itselleni. Varmaan samoin tulisi tehtyä jos joskus tulevaisuudessa tulee taas vaihdettua konetta tai muutettua.
T. miksuh - Anonyymi
EDIT: Liittimen irroitukseen tarvittiin jakoavain. Tosin jakoavaimella ei kierretty liittimen kohdalta vaan siinä kiinni olevasta letkusta. Kiitos kaikille. Case closed. No tools oli bullshit
- Anonyymi
Eli aikoinaan asennettaessa ei oltu uskottu ohjetta
- Anonyymi
Heh, vesivahinkojen kaa voii mennä mielenterveys. Vuokranantajat on nimittäin tooosi kieroa jengiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925278
- 564111
- 252219
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282048Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161805- 151454
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281270Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201056- 211000
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43991