Ulkomaan osingon veronpidätys

Anonyymi-ap

USA:n pörssissä noteeratun osakkeen osingosta on pidätetty veroa 25,5 %, sama kuin kotimaisistakin osingoista. Osingon määrä on USD/osake, mutta vero ja osinko on ilmoitettu euroissa välittäjän tapahtumissa.
Onkohan veron pidättänyt välittäjä, vai mikä taho. Tuleeko tuohon vielä päälle lisää veroja Suomen verottajalle.

10

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

Eipä tuosta linkistä asia selvinnyt. On kuitenkin pidätetty sama vero kuin kotimaisistakin osingoista. Ei ole tietoa onko vero mennyt Amerikkaan vaiko Suomeen, ensi vuoden veroehdotuksesta näkee sitten haluaako Suomen verottaja vielä enemmän.

• Anonyymi

Älä nyt suotta kerro mikä välittäjä on kyseessä. Kyllähän me kaikki nähdään omista kristallipalloistamme, mitä sääntöjä ja käytäntöjä välittäjäsi yleensä noudattaa.

• Anonyymi

Sen verran korjausta aloituksen, ettei veroa oltu pidätetty 25,5 %, vaan tasan 25 %.

• Anonyymi

Pääsääntöisesti Amerikkalaisten osakkeiden osinkojen verotus Suomessa on 25%, joten vero on maksettu Suomeen.
      Lisäveroja ei ole siis odotettavissa ainakaan tästä myyntitapahtumasta.

• Anonyymi

Eikös suomessa tämä 25,5 % ennakonpidätys täsmää siihen että tietty osa osingoista on verovapaata? Ulkomaat taas perivät usein sen 15 % itselleen, ja suomen verottaja loput, jolloin yhteensä tulee tämä 25.5 % veroa osingosta.

• Anonyymi

Suomen verotuksessa avallisen osakesäästäjän saama osinko on osittain verovapaata ja osittain verotettavaa pääomatuloa. Yksityishenkilön saamasta osingosta 85 prosenttia on veronalaista pääomatuloa ja 15 prosenttia verovapaata tuloa.

• Anonyymi

Ja kun koko osingosta peritään ennakkoveroa 25,5%, tulee sillä prosenttisummalla, 85 % osalle osingosta veroksi 30 %, mikä on pääomatulon veroprosentti alemmalle tulorajalle.

• Anonyymi

Tuo laskutapa on yleensäkin täysin päätön, joka vaatisi täyden remontin - mutta näin se on - me tavalliset pulliaiset maksamme ääliömäisen paljon veroa siitä, että joskus saattaisimme ansaita jotakin.

• Anonyymi
        UUSI

Mutta kiristystä verotukseen ajavat kiihkeästi ne jotka eivät edes yritä tienata tai säästää mitään.
        Heidän mielstä akttivisesti omaa elintasoaan parantavat saavat liikaa rahaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3139
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3037
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2902
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2574
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      43
      2088
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1657
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1629
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1625
    9. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      24
      1610
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1556
    Aihe