USA:n pörssissä noteeratun osakkeen osingosta on pidätetty veroa 25,5 %, sama kuin kotimaisistakin osingoista. Osingon määrä on USD/osake, mutta vero ja osinko on ilmoitettu euroissa välittäjän tapahtumissa.
Onkohan veron pidättänyt välittäjä, vai mikä taho. Tuleeko tuohon vielä päälle lisää veroja Suomen verottajalle.
Ulkomaan osingon veronpidätys
10
93
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä tuosta linkistä asia selvinnyt. On kuitenkin pidätetty sama vero kuin kotimaisistakin osingoista. Ei ole tietoa onko vero mennyt Amerikkaan vaiko Suomeen, ensi vuoden veroehdotuksesta näkee sitten haluaako Suomen verottaja vielä enemmän.
- Anonyymi
Älä nyt suotta kerro mikä välittäjä on kyseessä. Kyllähän me kaikki nähdään omista kristallipalloistamme, mitä sääntöjä ja käytäntöjä välittäjäsi yleensä noudattaa.
- Anonyymi
Sen verran korjausta aloituksen, ettei veroa oltu pidätetty 25,5 %, vaan tasan 25 %.
- Anonyymi
Pääsääntöisesti Amerikkalaisten osakkeiden osinkojen verotus Suomessa on 25%, joten vero on maksettu Suomeen.
Lisäveroja ei ole siis odotettavissa ainakaan tästä myyntitapahtumasta.- Anonyymi
Eikös suomessa tämä 25,5 % ennakonpidätys täsmää siihen että tietty osa osingoista on verovapaata? Ulkomaat taas perivät usein sen 15 % itselleen, ja suomen verottaja loput, jolloin yhteensä tulee tämä 25.5 % veroa osingosta.
- Anonyymi
Suomen verotuksessa avallisen osakesäästäjän saama osinko on osittain verovapaata ja osittain verotettavaa pääomatuloa. Yksityishenkilön saamasta osingosta 85 prosenttia on veronalaista pääomatuloa ja 15 prosenttia verovapaata tuloa.
- Anonyymi
Ja kun koko osingosta peritään ennakkoveroa 25,5%, tulee sillä prosenttisummalla, 85 % osalle osingosta veroksi 30 %, mikä on pääomatulon veroprosentti alemmalle tulorajalle.
- Anonyymi
Tuo laskutapa on yleensäkin täysin päätön, joka vaatisi täyden remontin - mutta näin se on - me tavalliset pulliaiset maksamme ääliömäisen paljon veroa siitä, että joskus saattaisimme ansaita jotakin.
- AnonyymiUUSI
Mutta kiristystä verotukseen ajavat kiihkeästi ne jotka eivät edes yritä tienata tai säästää mitään.
Heidän mielstä akttivisesti omaa elintasoaan parantavat saavat liikaa rahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683139
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753037Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682902On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632574Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli432088- 601657
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181629- 351625
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,241610- 591556