Olen nuori mopokuski nousemassa kevariluokkaan, kun syyskuussa saan tarvittavat kelpuutukset astetta korkeammalle tasolle. Te Asiantuntijat kertokaa mikä kevari sopisi minulle parhaiten kavereitten tapaamisia varten. Ajomatka kylän keskustaan on vajaa 10 kilsaa, painan 49 kiloa ja pituutta on jo kertynyt 166 senttiä. Vinkkejä odotellen.
Terveisin,
Helmi
Hei moottoristit!
29
999
Vastaukset
- Anonyymi
parhaiten sulle sopii honda monkey 125.
- Anonyymi
Et voi olla tosissasi. Honda Monkey 125 näyttää mopolta, jollainen minulla jo on! Et halunnut ymmärtää, vaikka sanoin jo nousevani ylempään moottorisitiluokkaan, kevareihin, enkä halua enää näyttää mopoilijalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et voi olla tosissasi. Honda Monkey 125 näyttää mopolta, jollainen minulla jo on! Et halunnut ymmärtää, vaikka sanoin jo nousevani ylempään moottorisitiluokkaan, kevareihin, enkä halua enää näyttää mopoilijalta.
Jos kuskin koko/olemus on sama kun pienehköllä mopoilijalla niin vaikka ajaisit millaisella kevarilla niin ei se tee sinusta moottoripyöräilijän näköistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kuskin koko/olemus on sama kun pienehköllä mopoilijalla niin vaikka ajaisit millaisella kevarilla niin ei se tee sinusta moottoripyöräilijän näköistä.
Etkö ymmärrä, että olen kasvuiässä?
Helmi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ymmärrä, että olen kasvuiässä?
HelmiOlet Helmi motoristien joukossa. Mutta kohta jo parikymmentä kiloa tukevampi!
- Anonyymi
Minkä verran vaikeampaa on Kevarilla ajo verrattuna Mopoon?
Helmi- Anonyymi
Siis tarkoitan hyrrävoimia, koska olen tutkinut Kevarin moottorissa olevan enemmän kierroslukuja aiheuttamassa ohjaamista kampeavia hyrrävoimia. Onko jollakulla kokemuksia?
Helmi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis tarkoitan hyrrävoimia, koska olen tutkinut Kevarin moottorissa olevan enemmän kierroslukuja aiheuttamassa ohjaamista kampeavia hyrrävoimia. Onko jollakulla kokemuksia?
HelmiHyvä kysymys Helmi.
Vähäisen painosi, 49 kg johdosta hyrrävoimat saattavat korkeilla kierroksilla vastustaa jonkin verran ohjausliikkeitä. Ensimmäiseksi voisit ainakin pitää polttoainesäiliön mahdollisimman täynnä, ottaa kaveri kyytiin, tai laittaa vesipulloilla täytetty reppu selkään. Oman painon lisäys vaikkapa energiajuomia juomalla voisi myös lievittää ongelmaa.
- Anonyymi
Ei täällä nuoriso mitään kysele. Trollllli
- Anonyymi
Sitten trollit voi myös vastailla.
- Anonyymi
Itte oot Trolli. Pahoitit mieleni.
Helmi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itte oot Trolli. Pahoitit mieleni.
HelmiVanha sananlaskukin sanoo, että ei kannata antaa Helmiä sioille!
- Anonyymi
Tosta hyvä piikki.
https://www.nettimoto.com/honda/xl/3254577
Kestävä moottori, kuluttaa vähän ja riittävästi pyörää pidemmäksikin aikaa.
Sähkövehkeet on tulossa vauhdilla markkinoille ja ne saattaa olla se paras valinta jos range vain riittää.- Anonyymi
En puhu autoisita. Ja Ranke Roverista englatilaisesta kaikkein vähiten. Kyselin hyvää Kevaria, joista vieläkin halua tietoja vertailutalukkooni.
Terv. Helmi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En puhu autoisita. Ja Ranke Roverista englatilaisesta kaikkein vähiten. Kyselin hyvää Kevaria, joista vieläkin halua tietoja vertailutalukkooni.
Terv. HelmiSiis Harley Raavinrauni myöskään ei prittiajoneuvona käy?
- Anonyymi
Helmet eivät sovi kahvankääntäjille.
- Anonyymi
Helmi on esittänyt asiallisen kysymyksen moottoristien palastalaisille, eli vastailkaapa nyt Helmille asiantuntijoina hänen ongelmansa selvittämiseksi ja hänen pääsemiseksi ylöspäin ns. step- by- step, mopoluokasta kevariluokkaa ja lopullisena tähtäimenään kaikkien moottoristien ylin luokka, eli moottoripyöräluokka.
- Anonyymi
Paha on mennä sanomaan toisen puolesta, että mikä on paras.
Kun mitään erikoista ei mainitu (rata-ajoa, sorateitä tms.) niin Helmille käy varmaan ihan mikä tahansa kaupasta löytyvä peli. Sellainen, mikä tuntuu käteen sopivimmalta.
Se on sitten makuasia, että kiinnostaako enemmän kyykkymalli vai enduro, vai joku siltä väliltä.
Tervetuloa joukkoon! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paha on mennä sanomaan toisen puolesta, että mikä on paras.
Kun mitään erikoista ei mainitu (rata-ajoa, sorateitä tms.) niin Helmille käy varmaan ihan mikä tahansa kaupasta löytyvä peli. Sellainen, mikä tuntuu käteen sopivimmalta.
Se on sitten makuasia, että kiinnostaako enemmän kyykkymalli vai enduro, vai joku siltä väliltä.
Tervetuloa joukkoon!Minulle on istuinmukavuus tärkeämpi kuin käteensopivuus.
Terv. Helmi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paha on mennä sanomaan toisen puolesta, että mikä on paras.
Kun mitään erikoista ei mainitu (rata-ajoa, sorateitä tms.) niin Helmille käy varmaan ihan mikä tahansa kaupasta löytyvä peli. Sellainen, mikä tuntuu käteen sopivimmalta.
Se on sitten makuasia, että kiinnostaako enemmän kyykkymalli vai enduro, vai joku siltä väliltä.
Tervetuloa joukkoon!Mitä tarkoittaa kyykkymalli?
Idem Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoittaa kyykkymalli?
IdemNopeasti sanoen sellaista jossa nojataan eteenpäin kun ajetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoittaa kyykkymalli?
IdemKyykkypyörällä ajetaan pää edellä pusikkoon. Cruiserilla jalat edellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyykkypyörällä ajetaan pää edellä pusikkoon. Cruiserilla jalat edellä.
Entä endurolla sitten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä endurolla sitten?
Endurolla mennään perä edellä puuhun.
- Anonyymi
Ehkä sinun Helmi ei pitäisi vielä jättää kevariluokkaa, vaan kannattaisi vielä pitäytyä moboluokassa ja sitten myöhemmin siirtyä suoraan kustomiluokkaan kokemaan moottoristille kustomin antamaa vapautta. Itse kokeneena lentäjänä sanoisin, että leijan lennätysluokasta pidä suoraan siirtyä myöskään Hornettiluokkaan.
- Anonyymi
Kaksipyöräiset härvelit ovat turvattomia vekottimia. Ei niitä kannata kenenkään järkevä käyttää, ei mopoa, ei kevyttä moottoria, eikä moottoripäristintä missään muodossa. Tänäänkin vietiin sairaalaan vakavasti loukkaantunut päriselijä.
- Anonyymi
Niin ja taisi käydä autoilijalle huonosti kun ajoi hälytysajossa olevan poliisiauton eteen? Luulisi kyllä kun siniset valot näkyy niin ei mennä risteyksestä eteen kun tullaan kovaa? Nythän alkaa olemaan moottoripyörä kausi jo lähes ohi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja taisi käydä autoilijalle huonosti kun ajoi hälytysajossa olevan poliisiauton eteen? Luulisi kyllä kun siniset valot näkyy niin ei mennä risteyksestä eteen kun tullaan kovaa? Nythän alkaa olemaan moottoripyörä kausi jo lähes ohi?
Nykysyksyn kelit ilmastomuutoksen johdosta ovat moottoristeille kaikkein turvallisinta aikaa kun ei aja ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511497
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16585ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412