Hei moottoristit!

Anonyymi-ap

Olen nuori mopokuski nousemassa kevariluokkaan, kun syyskuussa saan tarvittavat kelpuutukset astetta korkeammalle tasolle. Te Asiantuntijat kertokaa mikä kevari sopisi minulle parhaiten kavereitten tapaamisia varten. Ajomatka kylän keskustaan on vajaa 10 kilsaa, painan 49 kiloa ja pituutta on jo kertynyt 166 senttiä. Vinkkejä odotellen.
Terveisin,
Helmi

29

999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      parhaiten sulle sopii honda monkey 125.

      • Anonyymi

        Et voi olla tosissasi. Honda Monkey 125 näyttää mopolta, jollainen minulla jo on! Et halunnut ymmärtää, vaikka sanoin jo nousevani ylempään moottorisitiluokkaan, kevareihin, enkä halua enää näyttää mopoilijalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi olla tosissasi. Honda Monkey 125 näyttää mopolta, jollainen minulla jo on! Et halunnut ymmärtää, vaikka sanoin jo nousevani ylempään moottorisitiluokkaan, kevareihin, enkä halua enää näyttää mopoilijalta.

        Jos kuskin koko/olemus on sama kun pienehköllä mopoilijalla niin vaikka ajaisit millaisella kevarilla niin ei se tee sinusta moottoripyöräilijän näköistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kuskin koko/olemus on sama kun pienehköllä mopoilijalla niin vaikka ajaisit millaisella kevarilla niin ei se tee sinusta moottoripyöräilijän näköistä.

        Etkö ymmärrä, että olen kasvuiässä?
        Helmi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä, että olen kasvuiässä?
        Helmi

        Olet Helmi motoristien joukossa. Mutta kohta jo parikymmentä kiloa tukevampi!


    • Anonyymi

      Minkä verran vaikeampaa on Kevarilla ajo verrattuna Mopoon?
      Helmi

      • Anonyymi

        Siis tarkoitan hyrrävoimia, koska olen tutkinut Kevarin moottorissa olevan enemmän kierroslukuja aiheuttamassa ohjaamista kampeavia hyrrävoimia. Onko jollakulla kokemuksia?
        Helmi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tarkoitan hyrrävoimia, koska olen tutkinut Kevarin moottorissa olevan enemmän kierroslukuja aiheuttamassa ohjaamista kampeavia hyrrävoimia. Onko jollakulla kokemuksia?
        Helmi

        Hyvä kysymys Helmi.
        Vähäisen painosi, 49 kg johdosta hyrrävoimat saattavat korkeilla kierroksilla vastustaa jonkin verran ohjausliikkeitä. Ensimmäiseksi voisit ainakin pitää polttoainesäiliön mahdollisimman täynnä, ottaa kaveri kyytiin, tai laittaa vesipulloilla täytetty reppu selkään. Oman painon lisäys vaikkapa energiajuomia juomalla voisi myös lievittää ongelmaa.


    • Anonyymi

      Ei täällä nuoriso mitään kysele. Trollllli

      • Anonyymi

        Sitten trollit voi myös vastailla.


      • Anonyymi

        Itte oot Trolli. Pahoitit mieleni.
        Helmi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itte oot Trolli. Pahoitit mieleni.
        Helmi

        Vanha sananlaskukin sanoo, että ei kannata antaa Helmiä sioille!


    • Anonyymi

      Tosta hyvä piikki.
      https://www.nettimoto.com/honda/xl/3254577

      Kestävä moottori, kuluttaa vähän ja riittävästi pyörää pidemmäksikin aikaa.
      Sähkövehkeet on tulossa vauhdilla markkinoille ja ne saattaa olla se paras valinta jos range vain riittää.

      • Anonyymi

        En puhu autoisita. Ja Ranke Roverista englatilaisesta kaikkein vähiten. Kyselin hyvää Kevaria, joista vieläkin halua tietoja vertailutalukkooni.
        Terv. Helmi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhu autoisita. Ja Ranke Roverista englatilaisesta kaikkein vähiten. Kyselin hyvää Kevaria, joista vieläkin halua tietoja vertailutalukkooni.
        Terv. Helmi

        Siis Harley Raavinrauni myöskään ei prittiajoneuvona käy?


    • Anonyymi

      Helmet eivät sovi kahvankääntäjille.

    • Anonyymi

      Helmi on esittänyt asiallisen kysymyksen moottoristien palastalaisille, eli vastailkaapa nyt Helmille asiantuntijoina hänen ongelmansa selvittämiseksi ja hänen pääsemiseksi ylöspäin ns. step- by- step, mopoluokasta kevariluokkaa ja lopullisena tähtäimenään kaikkien moottoristien ylin luokka, eli moottoripyöräluokka.

      • Anonyymi

        Paha on mennä sanomaan toisen puolesta, että mikä on paras.
        Kun mitään erikoista ei mainitu (rata-ajoa, sorateitä tms.) niin Helmille käy varmaan ihan mikä tahansa kaupasta löytyvä peli. Sellainen, mikä tuntuu käteen sopivimmalta.
        Se on sitten makuasia, että kiinnostaako enemmän kyykkymalli vai enduro, vai joku siltä väliltä.

        Tervetuloa joukkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paha on mennä sanomaan toisen puolesta, että mikä on paras.
        Kun mitään erikoista ei mainitu (rata-ajoa, sorateitä tms.) niin Helmille käy varmaan ihan mikä tahansa kaupasta löytyvä peli. Sellainen, mikä tuntuu käteen sopivimmalta.
        Se on sitten makuasia, että kiinnostaako enemmän kyykkymalli vai enduro, vai joku siltä väliltä.

        Tervetuloa joukkoon!

        Minulle on istuinmukavuus tärkeämpi kuin käteensopivuus.
        Terv. Helmi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paha on mennä sanomaan toisen puolesta, että mikä on paras.
        Kun mitään erikoista ei mainitu (rata-ajoa, sorateitä tms.) niin Helmille käy varmaan ihan mikä tahansa kaupasta löytyvä peli. Sellainen, mikä tuntuu käteen sopivimmalta.
        Se on sitten makuasia, että kiinnostaako enemmän kyykkymalli vai enduro, vai joku siltä väliltä.

        Tervetuloa joukkoon!

        Mitä tarkoittaa kyykkymalli?
        Idem


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa kyykkymalli?
        Idem

        Nopeasti sanoen sellaista jossa nojataan eteenpäin kun ajetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa kyykkymalli?
        Idem

        Kyykkypyörällä ajetaan pää edellä pusikkoon. Cruiserilla jalat edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyykkypyörällä ajetaan pää edellä pusikkoon. Cruiserilla jalat edellä.

        Entä endurolla sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä endurolla sitten?

        Endurolla mennään perä edellä puuhun.


    • Anonyymi

      Ehkä sinun Helmi ei pitäisi vielä jättää kevariluokkaa, vaan kannattaisi vielä pitäytyä moboluokassa ja sitten myöhemmin siirtyä suoraan kustomiluokkaan kokemaan moottoristille kustomin antamaa vapautta. Itse kokeneena lentäjänä sanoisin, että leijan lennätysluokasta pidä suoraan siirtyä myöskään Hornettiluokkaan.

    • Anonyymi

      Kaksipyöräiset härvelit ovat turvattomia vekottimia. Ei niitä kannata kenenkään järkevä käyttää, ei mopoa, ei kevyttä moottoria, eikä moottoripäristintä missään muodossa. Tänäänkin vietiin sairaalaan vakavasti loukkaantunut päriselijä.

      • Anonyymi

        Niin ja taisi käydä autoilijalle huonosti kun ajoi hälytysajossa olevan poliisiauton eteen? Luulisi kyllä kun siniset valot näkyy niin ei mennä risteyksestä eteen kun tullaan kovaa? Nythän alkaa olemaan moottoripyörä kausi jo lähes ohi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja taisi käydä autoilijalle huonosti kun ajoi hälytysajossa olevan poliisiauton eteen? Luulisi kyllä kun siniset valot näkyy niin ei mennä risteyksestä eteen kun tullaan kovaa? Nythän alkaa olemaan moottoripyörä kausi jo lähes ohi?

        Nykysyksyn kelit ilmastomuutoksen johdosta ovat moottoristeille kaikkein turvallisinta aikaa kun ei aja ollenkaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe