Olen nuori mopokuski nousemassa kevariluokkaan, kun syyskuussa saan tarvittavat kelpuutukset astetta korkeammalle tasolle. Te Asiantuntijat kertokaa mikä kevari sopisi minulle parhaiten kavereitten tapaamisia varten. Ajomatka kylän keskustaan on vajaa 10 kilsaa, painan 49 kiloa ja pituutta on jo kertynyt 166 senttiä. Vinkkejä odotellen.
Terveisin,
Helmi
Hei moottoristit!
25
658
Vastaukset
- Anonyymi
parhaiten sulle sopii honda monkey 125.
- Anonyymi
Et voi olla tosissasi. Honda Monkey 125 näyttää mopolta, jollainen minulla jo on! Et halunnut ymmärtää, vaikka sanoin jo nousevani ylempään moottorisitiluokkaan, kevareihin, enkä halua enää näyttää mopoilijalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et voi olla tosissasi. Honda Monkey 125 näyttää mopolta, jollainen minulla jo on! Et halunnut ymmärtää, vaikka sanoin jo nousevani ylempään moottorisitiluokkaan, kevareihin, enkä halua enää näyttää mopoilijalta.
Jos kuskin koko/olemus on sama kun pienehköllä mopoilijalla niin vaikka ajaisit millaisella kevarilla niin ei se tee sinusta moottoripyöräilijän näköistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kuskin koko/olemus on sama kun pienehköllä mopoilijalla niin vaikka ajaisit millaisella kevarilla niin ei se tee sinusta moottoripyöräilijän näköistä.
Etkö ymmärrä, että olen kasvuiässä?
Helmi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ymmärrä, että olen kasvuiässä?
HelmiOlet Helmi motoristien joukossa. Mutta kohta jo parikymmentä kiloa tukevampi!
- Anonyymi
Minkä verran vaikeampaa on Kevarilla ajo verrattuna Mopoon?
Helmi- Anonyymi
Siis tarkoitan hyrrävoimia, koska olen tutkinut Kevarin moottorissa olevan enemmän kierroslukuja aiheuttamassa ohjaamista kampeavia hyrrävoimia. Onko jollakulla kokemuksia?
Helmi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis tarkoitan hyrrävoimia, koska olen tutkinut Kevarin moottorissa olevan enemmän kierroslukuja aiheuttamassa ohjaamista kampeavia hyrrävoimia. Onko jollakulla kokemuksia?
HelmiHyvä kysymys Helmi.
Vähäisen painosi, 49 kg johdosta hyrrävoimat saattavat korkeilla kierroksilla vastustaa jonkin verran ohjausliikkeitä. Ensimmäiseksi voisit ainakin pitää polttoainesäiliön mahdollisimman täynnä, ottaa kaveri kyytiin, tai laittaa vesipulloilla täytetty reppu selkään. Oman painon lisäys vaikkapa energiajuomia juomalla voisi myös lievittää ongelmaa.
- Anonyymi
Ei täällä nuoriso mitään kysele. Trollllli
- Anonyymi
Sitten trollit voi myös vastailla.
- Anonyymi
Itte oot Trolli. Pahoitit mieleni.
Helmi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itte oot Trolli. Pahoitit mieleni.
HelmiVanha sananlaskukin sanoo, että ei kannata antaa Helmiä sioille!
- Anonyymi
Tosta hyvä piikki.
https://www.nettimoto.com/honda/xl/3254577
Kestävä moottori, kuluttaa vähän ja riittävästi pyörää pidemmäksikin aikaa.
Sähkövehkeet on tulossa vauhdilla markkinoille ja ne saattaa olla se paras valinta jos range vain riittää.- Anonyymi
En puhu autoisita. Ja Ranke Roverista englatilaisesta kaikkein vähiten. Kyselin hyvää Kevaria, joista vieläkin halua tietoja vertailutalukkooni.
Terv. Helmi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En puhu autoisita. Ja Ranke Roverista englatilaisesta kaikkein vähiten. Kyselin hyvää Kevaria, joista vieläkin halua tietoja vertailutalukkooni.
Terv. HelmiSiis Harley Raavinrauni myöskään ei prittiajoneuvona käy?
- Anonyymi
Helmet eivät sovi kahvankääntäjille.
- Anonyymi
Helmi on esittänyt asiallisen kysymyksen moottoristien palastalaisille, eli vastailkaapa nyt Helmille asiantuntijoina hänen ongelmansa selvittämiseksi ja hänen pääsemiseksi ylöspäin ns. step- by- step, mopoluokasta kevariluokkaa ja lopullisena tähtäimenään kaikkien moottoristien ylin luokka, eli moottoripyöräluokka.
- Anonyymi
Paha on mennä sanomaan toisen puolesta, että mikä on paras.
Kun mitään erikoista ei mainitu (rata-ajoa, sorateitä tms.) niin Helmille käy varmaan ihan mikä tahansa kaupasta löytyvä peli. Sellainen, mikä tuntuu käteen sopivimmalta.
Se on sitten makuasia, että kiinnostaako enemmän kyykkymalli vai enduro, vai joku siltä väliltä.
Tervetuloa joukkoon! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun mitään erikoista ei mainitu (rata-ajoa, sorateitä tms.) niin Helmille käy varmaan ihan mikä tahansa kaupasta löytyvä peli. Sellainen, mikä tuntuu käteen sopivimmalta.
Se on sitten makuasia, että kiinnostaako enemmän kyykkymalli vai enduro, vai joku siltä väliltä.
Tervetuloa joukkoon!Minulle on istuinmukavuus tärkeämpi kuin käteensopivuus.
Terv. Helmi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tervetuloa joukkoon!Mitä tarkoittaa kyykkymalli?
Idem Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoittaa kyykkymalli?
IdemNopeasti sanoen sellaista jossa nojataan eteenpäin kun ajetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoittaa kyykkymalli?
IdemKyykkypyörällä ajetaan pää edellä pusikkoon. Cruiserilla jalat edellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyykkypyörällä ajetaan pää edellä pusikkoon. Cruiserilla jalat edellä.
Entä endurolla sitten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä endurolla sitten?
Endurolla mennään perä edellä puuhun.
- Anonyymi
Ehkä sinun Helmi ei pitäisi vielä jättää kevariluokkaa, vaan kannattaisi vielä pitäytyä moboluokassa ja sitten myöhemmin siirtyä suoraan kustomiluokkaan kokemaan moottoristille kustomin antamaa vapautta. Itse kokeneena lentäjänä sanoisin, että leijan lennätysluokasta pidä suoraan siirtyä myöskään Hornettiluokkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst21414195Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i555967Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58695143Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat2913926Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1413658PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1233655Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.852160Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?
Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis171517Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt1581321Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun3261269