Onko muilla vastaavaa.
Kurkkua kutittaa ja pakko saada aikaan tekoyskää, jolla sitä yrittää lievittää. Muutaman minuutin kutitusjaksoja pitkin päivää joten tekoyskimistä riittää pallea kipeänä. Ihme kyllä ei yöllä. Olen kurlannut suolavedellä, syönyt pastillia, ottanut teelusikallisen ruokaöljyä, hörppäillyt vettä. Hommasin apteekista erikoisia kalliita pastilleja, jotka tekee jonkin rasvakalvon kurkkuun.
Laittaisin vanhuuden piikkiin kuten monta muuta vaivaa vaan reilu 50sellä tyttärellä sama vika. Flunssaa tai nuhaa ei ole ja muuten ollaan terveitä. Asutaan eri asunnoissa, ettei syyllistä löydy kodistakaan mutta samalla seudulla kyllä.
Onko taas jokin allergia-aika
20
118
Vastaukset
- Anonyymi
Joskus kiusallista hienopölyä tarttuu limakalvoille, voi olla sitkeää, olen kokenut, ja yskin tuntitolkulla silloin.
- Anonyymi
Heinä kukkii parhaillaan, se aiheuttaa tuon allergian.
- Anonyymi
Liikennepölyäkin piisaa, kun sadetta ei ole saatu aikoihin.
- Anonyymi
Joopa ja leskenlehti aukeaa joka päivä,,,kyselemällä.
- Anonyymi
.......
- Anonyymi
Kännykässä jossa on siitepöly raportti sanovat että nyt on korkea taso siitepölyllä joten allergiset kärsivät vähän jokampuolella äkunhan laskisi edes keskitasolle niin olisi hieman helpompaa.
- Anonyymi
Heinät ja pujo ainakin täällä keskemmällä maata ja vähän vielä koivukin aiheuttaa oireita. Itse joutunut jo keväästä syömään allergialääkettä että pääsen kävelylenkille ilman ahdistusta.
- Anonyymi
En ole oikein lääkkeiden syöjä, mutta saako sitä allergialääkettä ilman reseptiä. Voisihan sitä kokeilla. Onko kovin hintavaa? En ainakaan vielä lääkäriin mene.
Anonyymi kirjoitti:
En ole oikein lääkkeiden syöjä, mutta saako sitä allergialääkettä ilman reseptiä. Voisihan sitä kokeilla. Onko kovin hintavaa? En ainakaan vielä lääkäriin mene.
Kyllä niitä on monenlaisia mistä valita ilman reseptiä, eikä ne maltaita maksa, koska minullakin on ollut varaa.
Ei minulla muuten niin pahoja allergioita, joita ei voisi kiertää, mutta pidän Cetiriziniä varalla, jos menen jonnekin, missä voi joutua hyttysten rokotettavaksi.
Lapin reissulla aikoinaan huomattiin sen tehoavan, ettei hyttysenpistot ala kutiamaan.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Kyllä niitä on monenlaisia mistä valita ilman reseptiä, eikä ne maltaita maksa, koska minullakin on ollut varaa.
Ei minulla muuten niin pahoja allergioita, joita ei voisi kiertää, mutta pidän Cetiriziniä varalla, jos menen jonnekin, missä voi joutua hyttysten rokotettavaksi.
Lapin reissulla aikoinaan huomattiin sen tehoavan, ettei hyttysenpistot ala kutiamaan.Clarityn on minulle auttanut, se oli ennen reseptillä , mutta nyt myydään ilman reseptiä .en muista mitä se maksaa , mutta auttoi allergiaan paremmin kun muut valmisteet
Anonyymi kirjoitti:
Clarityn on minulle auttanut, se oli ennen reseptillä , mutta nyt myydään ilman reseptiä .en muista mitä se maksaa , mutta auttoi allergiaan paremmin kun muut valmisteet
Sai sitä Clarityniä ilman reseptiäkin, mutta reseptillä tuli halvemmaksi.
Nykyisinhän Ruotsissa ei allergialääkkeet enää ole korvauksen piirissä, niin turhaa niille hakea reseptiä.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Menepä apteekkiin ja kysy mikä just sinulle olisi paras lääke. Käsikauppalääkkeenä on monenlaista ja monen hintaista saatavilla.
- Anonyymi
Nyt löytyi kurkunkutitukseen yksi aine. Tytär soitti, joku oli joku kertonut että inkivääri auttaa. Ei minulla tuoretta ole, niinpä sekoitin maustepurkista inkivääriä alle puoleen desiin vettä. Kurlasin ei auttanut kun ei ulottunut, kun se kutituskohta on vähän syvemmällä. Nieleskelin pieninä annoksina se mausteveden ja ohi meni kutitus. Siitä on nyt reilu puoli tuntia eikä vielä ainakaan ole tullut takaisin.
Kiitos edellinen kirjoittaja tuosta allergialääkkeen nimestä.- Anonyymi
Ne on niitä terveyskaupan keinoja , ei inkivääristä ole mitäön mikä auttaisi allergiaan eikä siin mihinkään muuhunkaan; .
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ne on niitä terveyskaupan keinoja , ei inkivääristä ole mitäön mikä auttaisi allergiaan eikä siin mihinkään muuhunkaan; .
Joillekin voi olla apua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta auttoi se inkivääri vesi kurkunkutitustani. Meni monta tuntia ennenkuin tuli seuraava yskänpuuska.
- Anonyymi
Heinäkuu, heinänuha, Timotei.
- AnonyymiUUSI
Tukkoiseen nenään ei kannata suihkeita alkaa käyttämään, niiden jatkuva käyttö rikkoo nenän limakalvot, ja sit nenä on tukossa jatkuvasti, ja öisinkin heräilee kun ilma ei kulje.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tukkoiseen nenään ei kannata suihkeita alkaa käyttämään, niiden jatkuva käyttö rikkoo nenän limakalvot, ja sit nenä on tukossa jatkuvasti, ja öisinkin heräilee kun ilma ei kulje.
Totta. Kanantta avälttää muutakin.
- Anonyymi
On. Hae apteekista joku allergialääke. Niitä saa ilman reseptiä ja voi ottaa myös tarvittaessa, jos tulee allergisia oireita.
Kysy sieltä tarkemmin käyttöohjeet.
Ne on hyvä apu, jos tulee äkillisiä turvotuksia ja ärsytyksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä392955- 632334
- 1742294
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?331988- 171352
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411346Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221343- 101224
- 221201
- 111194