Mielipiteitä mikä suhde on paras

Anonyymi-ap

Jos jotakin ärsyttää kopsaus hesarista niin ohita. Minusta aihe oli niin arkinen ja mielenkiintoinen että siirrän tähän otsikon:
"Lemmikki tuo onnea saman verran kuin puoliso"
Otsikon ja jutun mukaan näin on, lemmikki ohittaa jopa ystävät. Minulle aivan käsittämätön väite. Ei ainakaan se elukka olisi kanssani onnellinen koska en pysty, kuten moni muu, näkemään mitä lemmikki milloinkin tahtoo. Miten minä sitten voisin itse olla? Ehkä nyt ruoan tarpeen ymmärtäisin mutten muuta.
Samoin oli puhumaton parkuva lapsi aikanaan, häntä kannettiin, paapottiin ja syötettiin yön tunteina ja parku vain jatkuu. Itsellä koko ajan surullinen jopa tuskainen olo, kun ei osannut auttaa. Jos läheinen kärsii, niin minäkin.
Huomattavasti helpompi ja selvempi on hoitaa jos selkeästi kertoo mistä kenkä puristaa, oli kyseessä sitten lapsi, lemmikki tai kanssaeläjä.
Ja onnen koen itse jos saan hoidettavani edes tyytyväiseksi. Vannoudun siis vakaasti parisuhteen puoleen lemmikin sijasta. Elämä on silloin paljon selkeämpää. Otan vastaan riidat, erot ja sovinnot mutta toisen tunteista ja tarpeista tietämättömyys on minulle piina. Mites sinä?

14

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Lemmikki voi olla hyvin tärkeä, mut eri lailla kuin puoliso luultavasti kuitenkin.

• Anonyymi
      UUSI

En kuuna päivänä vaihtaisi puolisoa, mouruavaan kattiin tai räksyttävään piskiin.

• Anonyymi
        UUSI

Tuo on aivan ehdottomasti paras lause tämän asian tiimoilta!

• Anonyymi
      UUSI

" Samoin oli puhumaton parkuva lapsi aikanaan, häntä kannettiin, paapottiin ja syötettiin yön tunteina ja parku vain jatkuu. Itsellä koko ajan surullinen jopa tuskainen olo, kun ei osannut auttaa. Jos läheinen kärsii, niin minäkin. "

Siinä sinä ihan itse kerrot, miksi "lapsi" parkui. Kun vauva ei osaa eikä tiedä vielä mitään muuta, niiin hän aistii. Ts. hän vaistosi sinun tilasi ja vastasi siihen itkulla. Mitenkäs muuten. Omat lapseni eivät itkeneet öisin, eivät juuri päivisinkään.

Olettaisin, että eläinten kanssa on vähän sama asia. Homma on vaistonvaraista ja sitä varten ihmisille on annettu aistit.

• Anonyymi
        UUSI

Joo meitä kärsiviä jossain tilassa olevia äitejä onkin sitten pirusti. Oon kuullu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joo meitä kärsiviä jossain tilassa olevia äitejä onkin sitten pirusti. Oon kuullu.

Niiin metkaa kuin se omasta mielestäni onkin, niiin kyllä äideissäkin on paljon 'pallon' hukanneita. Yleisemmin lienevät isiä, joilla ei oikein luonnolliset vietit ja vaistot tahdo toimia.

Vauva vaistoaa pelon ja hermostuneisuuden. Miksi pelätä ja hermostua, kun tietää, mitä vauva tarvitsee ja miten hänet saa tyytyväiseksi. Sori, että en ummarra.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niiin metkaa kuin se omasta mielestäni onkin, niiin kyllä äideissäkin on paljon 'pallon' hukanneita. Yleisemmin lienevät isiä, joilla ei oikein luonnolliset vietit ja vaistot tahdo toimia.

Vauva vaistoaa pelon ja hermostuneisuuden. Miksi pelätä ja hermostua, kun tietää, mitä vauva tarvitsee ja miten hänet saa tyytyväiseksi. Sori, että en ummarra.

Kysyin isompana mitähän hän mahtoi parkua. Hän: Tuskin mitään vakavaa, kunhan huusin. Hän suoritti ylemmän korkeakoulututkinnon, on vaativassa hyväpalkkaisessa hommassa ja itse hyvä äiti. Niin että ei mitään hätää enkä onneksi mitään vakavaa virhettä tehnyt.

• Anonyymi
      UUSI

Luonto ajaa tikanpojankin puuhun, on vanha sanonta.

• Anonyymi
      UUSI

Kahdessakymmenessä viidessä vuodessa 35 ihmisen kuolemaa koiran takia.
      Viimeisin kolmekuukautisen vauvan.

Ei ikinä rakkia.

• Anonyymi
        UUSI

Ne on tietyt rodut ehkä.

• Anonyymi
      UUSI

Pidän koirista, koira on ollut aina osa elämää. Olin ollut jo vuoden verran leskimies, kun koiranikin kuoli ja ajattelin, että vielä uusi koirakin aikanaan tulee. Mutta sittenpä ilmestyi elämään uusi naisystävä ja häneen päätin panostaa kaiken mahdollisen, yrittäen välttää entisen suhteen virheet. Nyt on pari ihanaa vuotta takana onnellista parisuhdetta, johon ei enää koiraa mahdu.

• Anonyymi
      UUSI

Ymmärsin jutun niin, että yksinäiselle lemmikki tuo onnea ja uskon,
      että niin on. Ehkä oli vähän liikaa verrata lemmikkiä puolisoon,
      mutta ehkä se tuo saman onnen määrän läheisyydellään.
      Onhan se elävä olento. Esimerkiksi koirat ovat hyvin herkkiä myötäelämään emäntänsä tai isäntänsä tunteita.

Ottaisin jonkun sopivankokoisen ja luonteisen koiran, mutta olen liian vanha.
      Kuka siitä huolehtisi, kun minä kupsahdan enkä muutenkaan
      pysty huolehtimaan siitä. Koira tarvitsee paljon liikuntaa ja olen sitä paitsi
      mukavuudenhaluinen. En halua pakkasaamuina lähteä ulos koiraa
      viemään tarpeilleen.
      Kissa ei ole samalla lailla seurallinen.

• Anonyymi
      UUSI

Olen täysin samaa mieltä kanssasi siitä että parisuhde on minulle ainoa oikea vaihtoehto! Lemmikeistä en ole välittänyt enää sen jälkeen, kun meillä oli koira, kun lapset olivat pieniä ja murrosikäisiä! En tule enää koskaan ottamaan koiraa itselleni, enkä halua enää koskaan asua samassa tilassa minkäänlaisen lemmikin kanssa! Vain ja ainoastaan uuden kumppanin kanssa voin asua yhdessä!

• Anonyymi
      UUSI

En ole ko. juttua lukenut, mutta minkä käsityksen tuosta nyt saa, niin aikas väkisin keksityltä jutulta taas vaikuttaa. Aivan eri asioita, eihän sitä nyt voi verrata keskenään ihmisen suhdetta lemmikkiinsä, oli se sitten koira, kissa tai mikä ötökkä tahansa, tai toiseen ihmiseen. Toki minä koirista tykkään (rapsuttelen vain muiden koiria), mutta oikeata onnea elämääni tuo vain ja ainoastaan rakas vaimoni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      39
      2955
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      63
      2334
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      174
      2294
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      1988
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      17
      1352
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1346
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1343
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1224
    9. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      22