eikä velkaantua vippi lainoilla. Noitahan ei työttömänä saa.
Ei ole pakko hakea kelasta mitään
4
116
Vastaukset
- Anonyymi
Työttömän lainansaanti onkin mielenkiintoinen kysymys!
Kun pankki (josta saisi lainaa kohtuullisella korolla) arvioi asiakkaan maksukykyisyyttä, työttömyys yleensä aiheuttaa sen, ettei lainaa myönnetä.
Sensijaan, kun yksityinen lainoitusyritys myöntää lainaa (19,9 % vuosikorki + tilinhoitomaksu 3,90€/kk), niin heitä ei kiinnosta vähääkään, onko työssä vai eikö ole.
Seuraa kummallinen tilanne:
Kohtuukorkoisen lainan osalta työtön katsotaan maksukyvyttömäksi, mistä syystä lainaa ei myönnetä.
Mutta kalliskorkoisen (19,9% korko + 3,90 €/kk tilinhoitomaksu) lainan osalta työtön on ihan yhtä luottokelpoinen kuin muutkin asiakkaat.
Miten se maksukyky paranee siitä, että on kalliimpi korkotaso (jolloin maksuerästä suurin osa menee korkoihin ja kuluihin, ja pääoman lyhennykseen menee vain hyvin pieni osa maksuerästä) tai miten maksukyky huononee siitä, että laina on kohtuukorkoinen (tällöin suurempi osa maksuerästä menee lainan lyhennykseen, ja siksi laina myös lyhenee nopeammin).
Tämä on täyttä mielivaltaa ja työttömien kyykyttämistä.
Itse voisin tajota näille lainanmyöntäjille tietotekniikkapalveluja (ohjelmistot mittatilaustyönä asiakkaa tarpeiden mukaan) näillä ehdoilla:
Omien asiakkaiden maksamat tilinhoitomaksut kuuluvat kokonaisuudessaan minulle korvauksena tekemästäni ohjelmistotyöstä.
Mitään muita maksuja en ohjelmistotyöstä veloita.
Eli jos sinulla on 10000 luottoasiakasta, joista jokainen on velkaa sinulle, niin maksat minulle 39000 €/kk korvausta tietotekniikkapalveluista (sisältää kaikki ohjelmistotyöt, mutta ei sisällä tietokonetta, sen päivityksiä, oheislaitteita, tietoliikennepalvelua eikä tietokoneen kuluttamaa (pörssi)sähköä eikä sähkönsiirtomaksua eikä sähköveroa eikä arvonlisäveroa.- Anonyymi
täsmennys: "eikä arvonlisäveroa"...
siis tarkoittaa, että sisältää tuon minulle tulevan maksusuorituksen ALV:n, mutta ei sisällä mitään muita ALV -eriä (kuten sähkönmyynti, sähkönsiirto, laajakaistalasku, tietokoneen tai sen osien hankinta jne). - AnonyymiUUSI
Jos et ymmärrä miksi pikabisnesvippivirmat myöntävät lainaa helposti olet vieläkin typerämpi mitä olen uskaltanut edes kuvitella tähän päivään asti.
t naapurin masa, savo.
- AnonyymiUUSI
ei saa lainaa kun on tulot muutamia satasia ja velkaakin jot ei pysty maksaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905197
- 534066
- 252189
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271927Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161795- 151444
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281250Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201046T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980