eikä velkaantua vippi lainoilla. Noitahan ei työttömänä saa.
Vastaukset 5
- Anonyymi
Työttömän lainansaanti onkin mielenkiintoinen kysymys!
Kun pankki (josta saisi lainaa kohtuullisella korolla) arvioi asiakkaan maksukykyisyyttä, työttömyys yleensä aiheuttaa sen, ettei lainaa myönnetä.
Sensijaan, kun yksityinen lainoitusyritys myöntää lainaa (19,9 % vuosikorki + tilinhoitomaksu 3,90€/kk), niin heitä ei kiinnosta vähääkään, onko työssä vai eikö ole.
Seuraa kummallinen tilanne:
Kohtuukorkoisen lainan osalta työtön katsotaan maksukyvyttömäksi, mistä syystä lainaa ei myönnetä.
Mutta kalliskorkoisen (19,9% korko + 3,90 €/kk tilinhoitomaksu) lainan osalta työtön on ihan yhtä luottokelpoinen kuin muutkin asiakkaat.
Miten se maksukyky paranee siitä, että on kalliimpi korkotaso (jolloin maksuerästä suurin osa menee korkoihin ja kuluihin, ja pääoman lyhennykseen menee vain hyvin pieni osa maksuerästä) tai miten maksukyky huononee siitä, että laina on kohtuukorkoinen (tällöin suurempi osa maksuerästä menee lainan lyhennykseen, ja siksi laina myös lyhenee nopeammin).
Tämä on täyttä mielivaltaa ja työttömien kyykyttämistä.
Itse voisin tajota näille lainanmyöntäjille tietotekniikkapalveluja (ohjelmistot mittatilaustyönä asiakkaa tarpeiden mukaan) näillä ehdoilla:
Omien asiakkaiden maksamat tilinhoitomaksut kuuluvat kokonaisuudessaan minulle korvauksena tekemästäni ohjelmistotyöstä.
Mitään muita maksuja en ohjelmistotyöstä veloita.
Eli jos sinulla on 10000 luottoasiakasta, joista jokainen on velkaa sinulle, niin maksat minulle 39000 €/kk korvausta tietotekniikkapalveluista (sisältää kaikki ohjelmistotyöt, mutta ei sisällä tietokonetta, sen päivityksiä, oheislaitteita, tietoliikennepalvelua eikä tietokoneen kuluttamaa (pörssi)sähköä eikä sähkönsiirtomaksua eikä sähköveroa eikä arvonlisäveroa.- Anonyymi
täsmennys: "eikä arvonlisäveroa"...
siis tarkoittaa, että sisältää tuon minulle tulevan maksusuorituksen ALV:n, mutta ei sisällä mitään muita ALV -eriä (kuten sähkönmyynti, sähkönsiirto, laajakaistalasku, tietokoneen tai sen osien hankinta jne). - Anonyymi
Jos et ymmärrä miksi pikabisnesvippivirmat myöntävät lainaa helposti olet vieläkin typerämpi mitä olen uskaltanut edes kuvitella tähän päivään asti.
t naapurin masa, savo.
- Anonyymi
ei saa lainaa kun on tulot muutamia satasia ja velkaakin jot ei pysty maksaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091310
- 45901
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50726Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r129674- 70666
- 67616
- 53597
- 55555
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.93473Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20470- 34457
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?115453Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32448- 51445
Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142443- 5438
- 49437
Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e83434- 52403
- 42400