vääriä perintälaskuja

Anonyymi-ap

Yle uutisoi asiasta.
Moni ulosotossa olevakin on joutunut vastaavaan, koska hämäräperäistä toimintaa on alalla. Miksi tällaista voi tapahtua valtion viranomaisen tontilla?
https://yle.fi/a/74-20172718

13

325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Ulosottoviranomainen totesi, ettei se tiedä, mistä saatava on peräisin. Sen tehtävänä on vain periä rahat hakijan vaatimuksesta."
      - Siis huhhuh.

• Anonyymi

Velan perusteita kysyttäessä on vastattu, että velka ilman velkasopimusta.
        Sekin menee sellaisenaan läpi oikeudessa.

• Anonyymi

Ulosottoviranomaisen näkökulmasta se velka on peräisin käräjäoikeudesta, joka on tuomion antanut. Olisi suorastaan perustuslaista asti voimansa saavan vallan kolmijako-opin vastaista, että ulosotto rupeaisi päättämään kuka on velkaa ja kenelle vastoin käräjäoikeuden päätöstä.

Moite todellakin kuuluu tuomioistuinlaitoksen ja oikeudenkäyntiä säätelevän lainsäädännön alalle nimenomaisesti summaarisen tuomion ja oikeudenkäymiskulujen osalta. Ulosottoa on turha moittia.

• Anonyymi

mafiatyyliin :D kytät kyselee jne.

• Anonyymi

Jos riitauttaa väärän laskun ja häviää, niin vastapuolen oikeuskulut tulee maksettavaksi.
      Iso firma, niin voi olla 40 000€.

Summat sellaisia, ettei ihan jokainen niistä selviä mitenkään.

• Anonyymi

Kyllä alkaa mennä usko oikeuteen ja varsinkin käräjäoikeuteen. Ei voi olla niin, että väärän perinnän kohde joutuu oikaisemaan asian ja maksamaan sen omasta lompakostaan. Sitten kun asiaa kyselee, saa ylimalkaisia vastauksia ja nonsaleerausta.

• Anonyymi

Itsekin olen alkanut pelätä, että maksan uudelleen jotain samaa velkaa koska uudet perintäyhtiöt esittävät sen uutena. Velkaa myydään ja se on tosiasia.

• Anonyymi

Artikkelin kommentointikeskustelu on mielenkiintoista luettavaa sekin.

• Anonyymi

Shit happens ☹️

• Anonyymi

Tuoko englannin kieli ilmaukseesi lisää syvyyttä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuoko englannin kieli ilmaukseesi lisää syvyyttä?

Jos sanon että "kakkaa tapahtuu", se ei kuulosta älykkäältä. Mutta jos sanon, että "shit happens" se voisi olla jonkin megatähtinäyttelijän lause jostain elokuvasta - siis erittäin älykästä. Megatähtinäyttelijöiden palkat eivät turhaan liiku mijoonissa.

• Anonyymi

Täällä monet asiasta tietämättömät VITTUILEVAT jatkuvasti tähän asiaan liittyen. Mistä nuo TYHJÄPÄÄT edes tietävät, mikä on todellisuutta nykyään uloston piirissä?

• Anonyymi

Jos ei viranomainen pysty huolehtimaan kansalaisten oikeuksista niin sitten tulee jokin yksityinen taho joka rankaisee noita hämräpersläpiä ja sitten ei rangaistuksia löydy lakikirjasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      128
      5983
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4336
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      58
      2751
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2588
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1855
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1524
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      34
      1382
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      24
      1341
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      27
      1177
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1121
    Aihe