Kiukuttelijoille

Anonyymi-ap

Netin syövereistä mutta ei Loviisasta. Sopii tänne kuin nenä päähän.

Yrittäjien mitta alkaa nyt täyttyä muutamien aikuisten ihmisten käytökseen!
Meille on sydämen asia tarjota jokaiselle asiakkaalle lämminhenkinen, maukas ja miellyttävä vierailu.
Samalla meille on yhtä tärkeää tarjota turvallinen, kannustava ja kunnioittava työympäristö henkilökunnallemme – myös kesän kiireisimpinä hetkinä.
Olemme kuitenkin viime aikoina kohdanneet tilanteita, joissa työntekijämme – myös nuoret kesätyöntekijät – ovat joutuneet epäasiallisen käytöksen kohteeksi.
Esimerkiksi huutaminen, syyttely tai aggressiivinen puhe ei kuulu ravintolaympäristöön, eikä sitä voida hyväksyä missään tilanteessa.
Viimeksi eilen lohduttelimme kesätyöntekijöitä kahden jo varttuneemman naisen raivokohtauksen jäljiltä.
Raivon syy oli, että vaihtorahan puutteessa kysyttiin mahdollisuutta maksaa kortilla. Kortit olisi olleet mukana, mutta PERIAATTEESTA piti saada maksaa käteisellä.
Siis oikeasti!
Haluamme avata taustaa: käteisen käsittely on nykyään huomattavasti haastavampaa. Vaihtorahaa ei voi enää noutaa pankista suoraan, vaan se tilataan erikseen, ja toimitusaika voi olla useita päiviä.
Vaihtorahan tilaaminen on myös maksullista.
Tästä huolimatta olemme halunneet mahdollistaa käteismaksut niin pitkään kuin se on meille mahdollista.
Moni paikka on jo luopunut käteisen rahan vastaanottamisesta.

Yleisimmät tilanteet, joissa tunteet ovat kuumentuneet, liittyvät muun muassa:
ruuan viipymiseen kiireen keskellä,
kahvin hetkelliseen loppumiseen, kyse minuuttien odotusajasta,
jonoihin kassalla,
ja tilanteisiin, joissa vaihtorahaa ei ole ollut riittävästi ja olemme pyytäneet mahdollisuutta maksaa kortilla.

Ymmärrämme hyvin, että jonotus, nälkä tai odotus voivat turhauttaa.
Me kuitenkin pyydämme tai oikeastaan vaadimme, että henkilökuntamme saa aina työskennellä rauhassa ja asiallisessa ilmapiirissä.
Tästä eteenpäin meillä on käytössä nollatoleranssi epäasialliselle käytökselle.
Mikäli tilanne ei pysy kunnioittavana, joudumme pyytämään asiakasta poistumaan ravintolasta.
Toivomme, että ymmärrätte tämän näkökulmamme – me kaikki haluamme, että ravintolakäynti on iloinen ja rauhallinen kokemus molemmin puolin tiskiä.
Lämmin kiitos teille, jotka jaksatte suhtautua kiireisiin tilanteisiin kärsivällisesti ja kohtelette henkilökuntaamme ystävällisesti.
Te teette meidän työpäivistämme merkityksellisiä.

5

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      2010/191/EU

      1. Laillisen maksuvälineaseman yhteinen määritelmä
      Kun maksuvelvoite on olemassa, euroseteleiden ja metallirahojen laillisen maksuvälineaseman olisi merkittävä seuraavia:

      a) Pakollinen hyväksyminen:

      Maksuvelvoitteen velkoja ei voi kieltäytyä ottamasta vas-
      taan euroseteleitä ja -metallirahoja, jolleivät osapuolet ole sopineet muusta maksutavasta.

    • Anonyymi

      Oletko koskaan kuullut, että asiakas on aina oikeassa. Mikäli palvelu tai ruoka on huonoa, niin siitä on oikeus huomauttaa. Ainakin yhdessä ravintoloiden "kruunussa" asiakas on aina väärässä.

    • Anonyymi

      Palvelupoikkeaman voi kyllä kertoa asiallisestikkin. Sen toimenpiteen nimi on reklamaatio, ei sitä tarvitse tehdä ilkeämielisesti.
      Maksuvälinejuristille: tervettä järkeä saa myös käyttää.
      Tosin täällä vieras käsite.

    • Anonyymi

      Suomi on vapaa maa.
      Yrittäjällä on oikeus määritellä, yhteiskunnan normeihin sopien, minkälaista palvelukonseptin hän haluaa maksua vastaan tarjota.
      Kuka ei koe tätä itselleen sopivaksi voi etsiytyä omantyyppiseen paikkaan.
      Täällä eri alustoilla tapahtuvaa mollaamista seuratessa tulee tunne, että mikään ei kelpaa ja tyytyväisiä ollaan sitten kun kaikki on karkoitettu.
      Sitten kyllä vouhotetaan, että sitä ja tätä pitäisi jonkun nyt hänelle tarjota sillälailla ja tällälailla, laadukkaasti mutta halvalla.
      Ei tapahdu reaalimaailmassa.

    • Anonyymi

      Jos Suomi ja Loviisa on pahuuden vallassa niin se tuskin on nuorten syy. Joten purkakaa se raivonne oikeaan kohteeseen eikä kesätyöntekijöihin.

      Yleensä se raivo kohdistetaan kiltteihin nuoriin. Kyllä kesätyöntekijöissäkin on töykeitä nuoria mutta ne yleensä saa toimia teeskentelyn suojissa ja turhautuminen kohdistetaan VÄÄRIIN henkilöihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      207
      4456
    2. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      186
      2511
    3. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      67
      1482
    4. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      96
      1171
    5. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      125
      1099
    6. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      102
      1051
    7. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      71
      1036
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      131
      977
    9. Bim bom ovikello soi!!

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      107
      957
    10. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      9
      882
    Aihe