Toyota on hyvä ja luotettava, on minulla ollut niitä muitakin huonoja merkkejä mutta ihan risoja on olleet kaikki ja ruosteisia. Sähkötkin sekaisin ja muuta. No joo, Toyota on kyllä semmonen peli, että ei petä! Oon itekin ajellu Toyotalla jo vuosikaudet, ja aina se vaan puksuttaa menemään, oli keli mikä tahansa. Ei oo tarvinnu tien poskeen jäädä ihmettelemään, että mikäs nyt mättää. Mut sit ku oon kokeillu jotain muita merkkejä, huh huh, siinä on saanut kyllä katua. Aina jotain pientä vikaa, tai sitten ei niin pientäkään! On ollut sähköongelmaa, moottori reistaillu, ja ne ruosteiset pellit, voi jestas! Ajaa pari talvea, ja jo on pohja kuin reikäjuusto. Toyota sen sijaan, se vaan kestää ja kestää, ei ruostu, ei hyydy, ei jätä pulaan.Oon mä joskus nuorempana hairahtanu ostamaan jotain muuta, kun oon ajatellu, että kai ne muutkin autot on yhtä hyviä. No eipä ollu! Yks oli semmonen, että vaihdelaatikko sano poks jo ekana vuonna, ja korjaamolla vaan leviteltiin käsiä, että "tää on tämmöstä näissä". Toinen taas oli sellanen, että kesällä oli kiva ajaa, mut talvella ei meinannu käynnistyä millään, ja akku oli aina tyhjänä. Ja ne ruosteet, voi hyvänen aika! Takaovet oli jo parin vuoden päästä niin haperoa, että pelkäsin niiden tippuvan saranoiltaan. Toyotaan ku vaihdoin takas, niin oli ku ois kotiin palannu. Ei tartte pelätä, että jää matkalle, ja kori pysyy priimana, vaikka suolaa lappais tiellä miten paljon.Mä sanon, että jos haluaa auton, joka ei petä, niin Toyota on se juttu. Ei oo väliä, onko Corolla, Avensis vai joku muu malli, ne on kaikki tehty kestämään. Muut merkit voi näyttää hienolta katalogissa, mut arjessa ne on usein pelkkää murhetta. On ollu kaikenlaista bemaria, volkkaria ja mitä näitä nyt on, mut aina on sama homma: ekat pari vuotta menee, mut sit alkaa se vikalista kasvaa. Jarrut vinkuu, letkut vuotaa, ja ruoste syö peltiä ku nälkäinen termiitti. Toyota vaan menee ja menee, ei kitise eikä natise. Ja jos jotain pientä huoltoa tarttee, niin osat on halpoja ja korjaajat osaa hommansa, kun on niin yleinen merkki.Joskus kuulen, kun jengi kehuu jotain muita merkkejä, että on muka niin sporttisia tai hienoja. No joo, ehkä ne on kiva ajaa pari kertaa, mut kyllä se luotettavuus on se, mikä ratkasee. Mitä iloa on hienosta autosta, jos se on puolet ajasta pajalla? Ja ne ruosteet, ne on kyllä monen merkin murhe. Oon nähny autoja, joissa on viis vuotta ikää ja jo näyttää siltä, että ne on uitettu suolavedessä. Toyota vaan nauraa suolalle ja porskuttaa eteenpäin. Mä en vaihda merkkiä enää ikinä, sen verran on noita muita risoja romuja tullu kokeiltua. Toyota rules, sanon mä!
Corolla, Avensis vai joku muu malli, ne on kaikki tehty kestämään.
4
99
Vastaukset
- Anonyymi
Corollan ongelmat on jo tulleet esiin Suomessa.
Kuluttajat penäävät Toyotalta vastuuta tuhansien eurojen korjausta vaativasta Corollan valmistusvirheestä – maahantuojan tiedossa ”joitain tapauksia”
https://moottori.fi/kuluttajat-penaavat-toyotalta-vastuuta-tuhansien-eurojen-korjausta-vaativasta-corollan-valmistusvirheesta-maahantuojan-tiedossa-joitain-tapauksia/ - Anonyymi
Minua taas etoo kaikki aasialaisomisteiset tuotteet. Joka ainoa sentti jonka ostat eurooppalaisen tuotteen sijasta aasialaisen , on itsemurhaa omia työpaikkojasi ja länsimaitten puolustusta vastaan. Ainoa Euroopan maa jossa Toyota on myydyin merkki on Suomi. Kuuluvatko suomalaiset länteen vaiko itään?
- Anonyymi
Minkäs merkkinen puhelin sulla on?
Aivan.
- Anonyymi
Vuotaakohan tojon pakoputki sisään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun533896KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar912290Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo451972- 221763
- 281516
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?261481- 151152
- 311118
- 1061043
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale791022