Mainio 3- kovis Ilmo Juhan i Liljeroos -tiimiltä. Ristikossa oli runsaasti piilistyylisiä vihjeitä oletettavasti Ekiltä.
Sen verran helpotusta, että pääkuvasta saattaa tulla monelle outo ratkaisusana (ainakin itselleni se oli sitä).
IS Viikonloppu 26.-27.7.2025
44
865
Vastaukset
- Anonyymi
Onko Eki jonkinlainen avustaja Liljeroosille ristikoiden teossa? Ekiltä tulee riittävän vaikeat, piilosanamaiset vihjeet, että Liljeroosin ristikkoa saadaan hiukan haastavammaksi. Silti täyteen 3.0-tasoon ei ole nytkään päästy.
- Anonyymi
Kääntis ”Melrosen edesmennyt rumpali” po. ”Melrosen edesmennyt (pysty)basisti”. Vihjeitysvirhe on Ekillä harvinainen ja haittasi pahasti ratkontaa.
- Anonyymi
Vihje-rhdotus oli vähän väärin. ”Melrosen entinen pystybasisti”. Basisti on vielä elossa.
- Anonyymi
Koviksessa on oikeassa laidassa pari vihjettä, jotka ovat minulle ylivoimaisia: UHITTELEE ja VETI TAAS VÄKEÄ, mitä niihin tulee ?
- Anonyymi
UHITTELEE - esillä uutisissa usein
VETI TAAS VÄKEÄ on musiikkia ja liittyy tiettyyn musiikkitapahtumaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
UHITTELEE - esillä uutisissa usein
VETI TAAS VÄKEÄ on musiikkia ja liittyy tiettyyn musiikkitapahtumaanKiitos ! Toi uhittelee oli niin selvä vihje, että se menikin vaikeaksi..
- Anonyymi
Kuka löytää Ristikkoakatemian palstan Skytän tekstistä faktavirheen?
- Anonyymi
Päivi Hertzberg ei ole alkuperäinen sukunimi vaan se on Hiltunen. Olisi pitänyt olla "aiempi" tai "edellinen".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivi Hertzberg ei ole alkuperäinen sukunimi vaan se on Hiltunen. Olisi pitänyt olla "aiempi" tai "edellinen".
Päivi ei suostunut ottamaan eron jälkeen tyttönimeään takaisin, koska Hertzberg kuulosti sukuna niin paljon mahtavammalta. Vasta Lipposen tultua kuvioon, muuttui sukunimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jees.
- Anonyymi
Piilis 5 pystyyn. Ei aukea.
Mauranen on kenties Rea mutta alku on aivan hukassa.- Anonyymi
Ja Englannissa (eli englanniksi) = ?. Tietty nimi on Italiassa usein miehen nimi, vaikka muualla naisen., esim. eräs tenori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Englannissa (eli englanniksi) = ?. Tietty nimi on Italiassa usein miehen nimi, vaikka muualla naisen., esim. eräs tenori.
Kiitos.
Taisi Taavitsainen laulaa joskus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos.
Taisi Taavitsainen laulaa joskus.Taavitsaisen miesniemi oli kyllä vähän erilainen (ranskalainen, eikä oikein naisnimen kaltainen), mutta se on tässä sivuseikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taavitsaisen miesniemi oli kyllä vähän erilainen (ranskalainen, eikä oikein naisnimen kaltainen), mutta se on tässä sivuseikka.
Muuten Piilis täynnä mutta 13. vaakaan.
Siihen kävisi loppuun J. Karjalaisen biisin lisko ja eteen ihmisen paras ystävä ja s väliin mutta mikä mikä siinä on se ns vihje mitä haetaan?
Lemmikkiini? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten Piilis täynnä mutta 13. vaakaan.
Siihen kävisi loppuun J. Karjalaisen biisin lisko ja eteen ihmisen paras ystävä ja s väliin mutta mikä mikä siinä on se ns vihje mitä haetaan?
Lemmikkiini?Nyt älysin. Siinä on voi eli rasva.
- Anonyymi
Kovisristikossa keskivaiheilla, sinisten oikealla puolella URHO ja ENSIN KYSEENALAISTAEN vihjeet ei aukea.
Jälkimmäiseen olen sovitellut AKAI, mutta ei oikein rimmaa muiden sanojen kanssa.- Anonyymi
AKAI ei ole oikein mutta idea on pitkälti sama.
- Anonyymi
Samaa puuta?
Entä tuo yksisarvisella?- Anonyymi
Sarvisessa suoralukuinen nuija piilosana vihjeessä.
- Anonyymi
Sukupuusta kyse, serkku lähinnä.
- Anonyymi
Joku varmaan osaa purkaa vasemmassa reunassa keskellä olevan SNA AIROLA johon tulee melko pakosti oinas. Jotenkin Oona Airolaan tämä väännös liittynee, kai.
- Anonyymi
mie aattelisin, että siinä oina olisi ässä, eli oinas
- Anonyymi
Vanha toosa? Miten minä saan siihen sanan TASAN.
En ole ikinä kuullut sen nimisestä radiosta tai teeveestä. ASA on kyllä ollut.
Vai onko mulla joku virhe?- Anonyymi
Katso tarkemmin vihjeen kirjainten väritystä.
- Anonyymi
Vain t on punaisella sanassa toosa.
Miten selittyy TASAN -sanan viimeinen kirjain eli n?- Anonyymi
No ASA-radion T-kirjain, joka on punaisena.
- Anonyymi
-lika.....tuleeko siihen katu= katulika??
- Anonyymi
Ei. Kääntele vokaaleja!
- Anonyymi
Kitalaki on alkusana.
- Anonyymi
ei toimi kuten vyö? mulle tuli siihen "rikos" onko oikein vai mitä mulla on väärin?
- Anonyymi
On oikein.
- Anonyymi
no saisko vielä pienen perustelun/opastuksen miten se liittyy vihjeeaeen??
- Anonyymi
Mikä ihme on vasen sininen?
Kuinka paljon on väärin jos sana alkaa garga...?- Anonyymi
Erittäin ison synonyymi
- Anonyymi
Loppusyksystä?
*eel*t?- Anonyymi
Etsi syksystä nimipäivä tähän, marraskuinen naisen nimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etsi syksystä nimipäivä tähän, marraskuinen naisen nimi.
Kiitos, sain ristikon täyteen.
Jäi vaivaamaan mistä vihjeen "arona" ratkaisuksi tuli espanjalainen automerkki? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, sain ristikon täyteen.
Jäi vaivaamaan mistä vihjeen "arona" ratkaisuksi tuli espanjalainen automerkki?Automalli -
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/SEAT_Arona
- Anonyymi
Rikos liittynee vyön kiristykseen. Ja kiristyshän on rangaistava teko.
- Anonyymi
Sydytään vastakohtaa - ei voi olla kiristys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sydytään vastakohtaa - ei voi olla kiristys.
Vyö kannattaa housuja, mutta sanotaan, että rikos ei kannata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vyö kannattaa housuja, mutta sanotaan, että rikos ei kannata.
Tuohan on nerokas vihje!
- Anonyymi
Ehkä vielä kunkkareihon ja mainin pohjoispuolella
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794444
- 503762
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512571Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442051- 1401799
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161725Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271547Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131511Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121329- 461273