Osa ei haluaisi ottaa vastaan ohjeita naisvartijalta
Vankiloiden arjessa ulkomaalaisten vankien osuus aiheuttaa erilaisia käytännön haasteita, Risen johtamisen yksikönpäällikkö Keskinen kertoo.
Vankiyhteisössä esiintyy jonkun verran rasismia. Kulttuurierot voivat aiheuttaa väärinkäsityksiä ja ristiriitoja vankilan arjessa, ja ne voivat samalla vaikeuttaa kuntoutusohjelmiin osallistumista.
– On esimerkiksi kielitaitoon liittyviä ongelmia, mikä saattaa johtaa väärinymmärryksiin. Myös kulttuurillisia kysymyksiä on ratkaistavaksi, esimerkiksi joillakin vangeilla saattaa olla hankaluutta ottaa vastaan ohjeita naispuoliselta vartijalta.
– Uskonnon harjoittamiseen liittyy hieman erityisjärjestelyitä, mutta ne liittyvät lähinnä Ramadaniin. Tällöin ruokailu tapahtuu vangin omassa sellissä, Keskinen toteaa.
SUOMEN UUTISET
Osa ei haluaisi ottaa vastaan ohjeita naisvartijalta
Anonyymi-ap
5
127
Vastaukset
- Anonyymi
Niinpä, joillekin nainen on alempiarvoinen, vaikka ilman naista ei häntä olisi olemassakaan.
.......- Anonyymi
nong kovia panee
- Anonyymi
Pian muuttuu järjestelmä ja pääsee sosionominaiset vankilaan töihin huolehtimaan urosten tarpeista.
- Anonyymi
Karkottaa voi tuollaiset rikolliset. Mitä noita täyttää suomalaisilla vankiloilla.
- Anonyymi
Lisää etälamauttimen käyttöä ZZZZÄÄTTTtttttt niin oppii kyllä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2277570
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455020- 594782
- 753438
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162015Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗301890- 311829
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441677- 371619
- 1481357