Onko One Ui:lla mitää tekemistä luurin turvallisuuden kanssa vai onko se pelkkää kosmeettista näpertelyä?
One UI:n turvallisuus
5
103
Vastaukset
- Anonyymi
One UI on launcher eli ikäänkuin työpöytäympäristö, niin kuin Linux distroissa on esimerkiksi Gnome, KDE, XFCE ja X11. Sen voi vaihtaa toiseen "launcheriin", esimerkiksi Nova Launcher:iin. Olen itse sitä käyttänyt vuosia ja todennut hyväksi. Tietoturvan kannalta launcherilla tai siis UI:lla (user interface) ei ole isoa merkitystä tietoturvan kanssa. Suurin merkitys on käyttäjän asentamilla sovelluksilla ja toimilla. Esimerkiksi haitallisten sovellusten asennus, huijauksiin lankeaminen tai muihin rikollisten toimiin haksahtaminen. Myös käyttöjärjestelmässä voi olla tietoturva-aukkoja, joita rikolliset voivat käyttää hyödykseen. Sen takia järjestelmä on pidettävä ajantasalla.
- Anonyymi
Väärin. Kyseessä on Android järjestelmä jota Samsung on muokannut omanlaisekseen..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin. Kyseessä on Android järjestelmä jota Samsung on muokannut omanlaisekseen..
Sitä tuossa kommentissa tarkoitetaan. Pohjana on Android, mutta esimerkiksi sovellusvalikko ja työpöytä/aloitusnäyttö on One UI tai jokin muu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä tuossa kommentissa tarkoitetaan. Pohjana on Android, mutta esimerkiksi sovellusvalikko ja työpöytä/aloitusnäyttö on One UI tai jokin muu.
"Tietoturvan kannalta launcherilla tai siis UI:lla (user interface) ei ole isoa merkitystä tietoturvan kanssa."
Tämäkin väärin. Jos ei järjestelmää päivitetä niin tietoturva huononee - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tietoturvan kannalta launcherilla tai siis UI:lla (user interface) ei ole isoa merkitystä tietoturvan kanssa."
Tämäkin väärin. Jos ei järjestelmää päivitetä niin tietoturva huononeeSillä jos jättää One UI päivittämättä niin se tarkoittaa Samsungissa koko järjestelmää! Eli ei toimi samalla lailla kuin esimerkiksi Linux jakelu jonka järjestelmä päivittyy ilman että launcheria on pakko päivittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321