Metsurin raskas työ

Anonyymi-ap

https://yle.fi/a/74-20174002

Usein mediassa tulee ilmi että palomiehen työ on hyvin rankkaa mutta olen kyllä sitä mieltä että metsurin työ on se mikä on rankkaa.
Metsuri tekee raskasta työtä 5 päivänä viikossa 8 tuntia päivässä (perusnormaali työaika) mutta palomiehillä voi olla päiväkin sellainen ettei tule hälytyksiä tai hälytykset on automaattihälytyksiä yms.
Toki jotkut savusukellukset on rankkoja mutta ne eivät kestä tuntitolkulla kuten kestää metsurin työ. Päivästä toisen metsuri kantaa kymmenkiloista raivaussahaa, kypärää ym varustetta ja maasto on lähes aina hankalaa kun kyse on lähes läpi pääsemättömistä risukoista.
Kyllä hattua nostan metsureille ja varsinkin näillä helteillä.

7

955

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Metsuri voi pitää huilitauon, palo/pelastaja ei voi. Siinä on se ero.

• Anonyymi

Höpö höpö..kyllä siihen letku päähän saadaan vaihto henkilö tarvittaessa. Ja harvoin työsuoritus kestää muutamaa tuntia pitempään!

• Anonyymi

Aivan joutavaa rankkausta aloittajalta jolla lienee luinen pää.

• Anonyymi

Olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä, kun puhutaan sitkeydestä ja kunnosta,metsurit on kuitenkin metsureita.

• Anonyymi

Eipä noita enää paljoa metsureita oo lun raivuuhommissa…

• Anonyymi

Se on raskasta ja kovaa hoomaa tuo raivaushomma ja siinä on koko ajan tunne, ettei tämä raivuutyö valmistu koskaan, vaan edesä on koko ajan lisää vesakkoa raivattavana.
        Olen tehnyt varhaisperkausta noin 5 hehtaarin alalla taimikosani, eikä työstä saa edes palkkaa.
        Vuosi sitten syksyllä aloitin ja viis kertaa olin perkaamassa.
        Tänä vuonna olen ollut 7 kertaa perkaamassa eli yhteensä 12 kertaa.
        Joka kerta olen perkanut 8-10 tuntia + matkat päälle 120km.
        Eilen perkasin viimeksi ja sain valmiiksi.
        Eilen aloitin perkamisen klo 09 ja lopetin klo 21 eli 12 tuntia perkasin.
        Klo 08 lähdin ja klo 22.00 olin kotona.
        Selkä, kädet ja jalat kipeät, höntti väynyt olo, ei todelakaan terveellistä, jos joka päivä tekisi.
        Jos pitäisi työkseen tehdä, niin hulluksi tulisi.
        Polttoainetta kului joka kerta 15-20€ eli 200 euroa on mennyt polttoaineisiin.
        Työn olen tehnyt veisrilla ja raivausveitsellä ja hidasta työ on ollut, kun vesakkoa on ollut paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on raskasta ja kovaa hoomaa tuo raivaushomma ja siinä on koko ajan tunne, ettei tämä raivuutyö valmistu koskaan, vaan edesä on koko ajan lisää vesakkoa raivattavana.
        Olen tehnyt varhaisperkausta noin 5 hehtaarin alalla taimikosani, eikä työstä saa edes palkkaa.
        Vuosi sitten syksyllä aloitin ja viis kertaa olin perkaamassa.
        Tänä vuonna olen ollut 7 kertaa perkaamassa eli yhteensä 12 kertaa.
        Joka kerta olen perkanut 8-10 tuntia matkat päälle 120km.
        Eilen perkasin viimeksi ja sain valmiiksi.
        Eilen aloitin perkamisen klo 09 ja lopetin klo 21 eli 12 tuntia perkasin.
        Klo 08 lähdin ja klo 22.00 olin kotona.
        Selkä, kädet ja jalat kipeät, höntti väynyt olo, ei todelakaan terveellistä, jos joka päivä tekisi.
        Jos pitäisi työkseen tehdä, niin hulluksi tulisi.
        Polttoainetta kului joka kerta 15-20€ eli 200 euroa on mennyt polttoaineisiin.
        Työn olen tehnyt veisrilla ja raivausveitsellä ja hidasta työ on ollut, kun vesakkoa on ollut paljon.

Raivaussaha ehdoton työväline, homma tehostuu kovasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      124
      5191
    2. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      181
      4925
    3. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      69
      3379
    4. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      107
      2966
    5. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      24
      2282
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      237
      1728
    7. Muistatko vielä minä vuonna tavattiin ekan kerran?

Sun katse sulatti mut...
      Ikävä
      99
      1289
    8. Toivottavasti odotat minua

Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.
      Ikävä
      78
      1270
    9. Huomenta naiselle

Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      74
      990
    10. Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä

Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.
      Ikävä
      96
      927
    Aihe