Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

Anonyymi-ap

Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman
talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen. Miten joku jaksaa vuosia katsoa luimistella muualle, kun pihalla tai rappukäytävässä kohdataan ?
Luulisi olevan helpompaa vastata (iloisesti) "Hei !" tai "Päivää !".
Ei tarvitsisi edes sanoa "Hyvää päivää!"

103

834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä alkavat vastata tervehtimiseen kun tervehdit heitä tarpeeksi kuuluvalla äänellä " HYVÄÄ PÄIVÄÄ ROUVA " sitten kysyt kuinka hurisee.

• Anonyymi

Ei noin. Karkoittaa vain lisää. Jokaisella on oikeus yksityiselämään.

Jos joku ei vastaa ternehdykseen, älä itse enää tervehdi, sillä hän osoittaa ettei itse halua sitä.

On ihmisiä joihin kannattaakin pitää etäisyys, muutoin heistä "liian läheisinä" saattaakin tulla ongelma.

• Anonyymi

Itse asun talossa, jossa on ohjeistettu taloyhtiön puolesta, että naapureita tervehditään. Koska olen äskettäin muuttanut, niin en tiedä kuka on naapuri, kuka ei ja huutelen "heitä"
      kaikille talossa liikkuville. Tähän mennessä kaikki ovat vastanneet samalla mitalla! :)

• Anonyymi

minkä tähden 8-kympinen muuttaa äskettäin minekään

• Anonyymi

Miksi taloyhtiö "ohjeistaa" tuollaista? Nuo ovat kunkin omia päätöksiä, johon kullakin on oikeus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

85-vuotias. Mikä on ongelma?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ongelma on sosiaalinen stressi vieraiden ympäröidessä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on hänen oma asiansa. Ei tarvitse tehdä tiliä sinulle.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Käytöstavat pitäis tulla jo äidinmaidossa.Niiden opettaminen ei maksa mitään

• Anonyymi
        UUSI

Sama täällä mä teen kans niin moikkaan kaikkia ,

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Missä kohdassa hän kertoo ikänsä? Näillä saiteilla saa olla minkä ikäinen tahansa.

• Anonyymi
        UUSI

Niin minullakin, millään ei opi kaikkia tuntemaan , kun nytkin 4 kuoli vuoden aikana ja uusia asukkaita tuli.
        Kaikille sanon moi.
        Kyllä harmittaa kun samoile sanon ja tosiaan en tiedä kuin kerroksen mihin menevät. Ite asun kakkosessa ja kävelen aina raput.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin muuttaisin , jos saisi helpolla asunnon myytyä. On 130 neliötä kun oli aikoinaan 4 lasta. On myynnissä jo 8 kk.

Parempi muuttaa jos yksin tai kaksin on sellaiseen taloon josta saa sitten asunnon myytyä.
        Tiedän useita jotka muuttaa vuokra-asuntoon vanhana, vanha saa edullisesti ja huomisesta ei tiedä mitään.

• Anonyymi

Että
      1. Udellaan , "kysytään" asioita jotka eivät kyselijälle kuulu.
      2. Suorasukainen, toista kunnioittamaton, moukkamainen käytös.
      3. Aletaan pyytämättä "neuvoa"
      = tullaan kutsumatta liian lähelle.

• Anonyymi
        UUSI

Annetaan nyt vaan ihmisten tervehtiä ketä hakuavat tervehtiä .jotkut ovat ujojakin , syitä on monia. Minua ei ärsytä tuollaiset asiat , mutta se että aletaan laittamaan sääntöjä miten kunkin tulee olla talossa jossa ostanut itselleen asunnon . Sekin joka ei välttävä tervehdi voi olla ihan vaan mukava ihminen..kun kytätään niin kovasti toisten ihmisten tapoja niin moukkamaisuus tulee esille.
        Ja vielä kysymys mikä muka ärsyttää. On aikoihin eletty .

• Anonyymi

suomaliset ovat fiksua kansaa,
      käyttäytyy aina sivistyneesti asiallisesti
      en ole kohdannu huonosti käyttäytyviä kanssa kulkijoita
      joten en voi myöskään moittia suomessa asuvia kansalaisia, enkä muuallakaan maailmalla , jokapaikssa on ollu korkea sivistystaso kansalaisilla,

• Anonyymi

1. Udellaan , "kysytään" asioita jotka eivät kyselijälle kuulu.
      2. Suorasukainen, toista kunnioittamaton, moukkamainen käytös.
      3. Aletaan pyytämättä "neuvoa"

Köhä ei koskaan kysy mitään eikä pyydä neuvoa kun se tietää jo
      Köhä on usein etäinen ja tietäväinen ja pysyy köhänä

varakkaan ja köhön ajatuseroja
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18720675/#comment-132501682

• Anonyymi

se on pitkä asiantuntijaluettelo vaikka häirikkö yritti häiritä väälihuudoilla selvää asiaa

• Etuillaan röyhkeästi jonossa.

• Anonyymi

Itse käyn niin harvoin kaupoissa, etten ole tuota kokenut. Sen mitä olen ollut, niin kaikki kyllä jonottaneet paikoillaan.

Käytän pääasiassa verkkokauppoja ja kotiintuontipalvelua. Apteekin lääkkeetkin tuodaan kotiin, ja Klarnalla maksuaikaa kuukausi.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse käyn niin harvoin kaupoissa, etten ole tuota kokenut. Sen mitä olen ollut, niin kaikki kyllä jonottaneet paikoillaan.

Käytän pääasiassa verkkokauppoja ja kotiintuontipalvelua. Apteekin lääkkeetkin tuodaan kotiin, ja Klarnalla maksuaikaa kuukausi.

Minä käyn viikon ruokaostokset perjantaisin. Muutoin tarpeen mukaan. Harvemmin noits etuiluja sattuu mutta kyllä silloin huomautan etuilijalle että voi siirtyä jonon jatkeeksi.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Minä käyn viikon ruokaostokset perjantaisin. Muutoin tarpeen mukaan. Harvemmin noits etuiluja sattuu mutta kyllä silloin huomautan etuilijalle että voi siirtyä jonon jatkeeksi.

Tuntuu hölmöltä, että joku vain kiilaisi eteen omine ostoksineen. Itse en kehtaisi.

Luultavasti en edes suuttuisi, vaan alkaisin nauraa noin heikkoluonteiselle jonottajalle. Ei aikuinen ihminen kestä pientä jonotusta!

Itseäni ärsytti aikoinaan muuan nk. vammainen mies, joka pari kertaa Lidlin jonossa sattui taakseni, otti pois oman kapulani ja alkoi koskea tavaroihini, niitä järjestellen.

Sanoin "älä koske tavaroihini" ja alkoi jo syntyä pientä kiistaakin. Olen ihan varma, että myös aikuisen vammaisen tulee noudattaa sääntöjä muiden ihmisten ja omaisuuden koskemattomuudesta ja noudattaa kieltosanaa "Ei! Älä koske!".

• Siili25 kirjoitti:

Jaha, että jotkut tekevät tuollaistakin huomauttelua.

Minä, kun teen viikko-ostokset, niin vilkaisen aina taakseni ensin. Jos siinä seisoo joku tai joitakin vain pari kolme tavaraa käsissään, niin sanon, että jos ei ole tuon enempää, niin voi mennä edelläni. Mihin sitä enää eläkeläisenä on kiirettä kaupassa.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Minä, kun teen viikko-ostokset, niin vilkaisen aina taakseni ensin. Jos siinä seisoo joku tai joitakin vain pari kolme tavaraa käsissään, niin sanon, että jos ei ole tuon enempää, niin voi mennä edelläni. Mihin sitä enää eläkeläisenä on kiirettä kaupassa.

Tällaistakin tapahtuu. Itseni on päästetty ohi ja myös itse, jos on ollut paljon tavaraa, olen päästänyt ohitseni. Mutta näin ei kyllä juurikaan tapahdu, itselläni on yleensä vain vähän ostoksia.

Omatoiminen etuilu sen sijaan on törkeää käytöstä.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuntuu hölmöltä, että joku vain kiilaisi eteen omine ostoksineen. Itse en kehtaisi.

Luultavasti en edes suuttuisi, vaan alkaisin nauraa noin heikkoluonteiselle jonottajalle. Ei aikuinen ihminen kestä pientä jonotusta!

Itseäni ärsytti aikoinaan muuan nk. vammainen mies, joka pari kertaa Lidlin jonossa sattui taakseni, otti pois oman kapulani ja alkoi koskea tavaroihini, niitä järjestellen.

Sanoin "älä koske tavaroihini" ja alkoi jo syntyä pientä kiistaakin. Olen ihan varma, että myös aikuisen vammaisen tulee noudattaa sääntöjä muiden ihmisten ja omaisuuden koskemattomuudesta ja noudattaa kieltosanaa "Ei! Älä koske!".

Harvemmin noits kiilaajia on. Kuitenkin jos jollain on otsaa etuilla jonossa minusta sellaisille voi huomauttaa ja opastaa jonon päähän johon yleensä sitten kiltisti siirtyvätkin😆. Ei siinä suuttua tarvitse. Nätisti vaan opastaa että muitakin ketjuttaa joskus jonotus.

• Siili25 kirjoitti:

Harvemmin noits kiilaajia on. Kuitenkin jos jollain on otsaa etuilla jonossa minusta sellaisille voi huomauttaa ja opastaa jonon päähän johon yleensä sitten kiltisti siirtyvätkin😆. Ei siinä suuttua tarvitse. Nätisti vaan opastaa että muitakin ketjuttaa joskus jonotus.

Ketuttaa siis.

• Tellukka kirjoitti:

Kyllä huomautan nätisti jos jollain on otsaa kiilata.

Tuo mainitsemasi muutaman tavaran ostajan päästäminen edelle on taas eri asia jota minäkin teen .

• Anonyymi kirjoitti:

Tällaistakin tapahtuu. Itseni on päästetty ohi ja myös itse, jos on ollut paljon tavaraa, olen päästänyt ohitseni. Mutta näin ei kyllä juurikaan tapahdu, itselläni on yleensä vain vähän ostoksia.

Omatoiminen etuilu sen sijaan on törkeää käytöstä.

Harvoin sellaista omatoimista etuilua olen kohdannut kaupassa, ei tule ainakaan mieleen. Tai sitten en vain ole kiinnittänyt siihen huomiota.
        Jos näin kävisi, niin varmaan ajattelisin sillä etuilijalla olevan syystä tai toisesta kiire jonnekin.

Kerran kävi hassu juttu, kun joku luuli minun etuilevan bussiin.
        Jouduin kävelemään bussijonon ohi, kun olin viemässä kirjettä postilaatikkoon. Joku tarrasi hihasta kiinni tiukasti ja ärähti, että jokainen vuorollaan. Olin ensin ihan ällistynyt ja sitten nauraen kysyin, että onko tämä jono siis tuonne postilaatikolle.

• Anonyymi
        UUSI
        Tellukka kirjoitti:

Minä olin eilen kaupassa ja olin ostanut paljon tavaraa, takanani Oi pariskunta joilla oli kaksi tavaraa käsissään. Sanoin että sopii mennä minun edelle. Eivät ymmärtäneet mitä sanoin , katselivat vaan ihmeissään puhuivat vierasta siltä. Että silleen

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olin eilen kaupassa ja olin ostanut paljon tavaraa, takanani Oi pariskunta joilla oli kaksi tavaraa käsissään. Sanoin että sopii mennä minun edelle. Eivät ymmärtäneet mitä sanoin , katselivat vaan ihmeissään puhuivat vierasta siltä. Että silleen

Elekieli.

Elekielellä pärjää yllättävän hyvin monissa arkipäiväisissä tilanteissa. Varmaan ois toiminut tossakin.

Mä saanut kahdesti kielikylvyn elekieleen. Eka oli yks duunipaikka. Mut esiteltiin uudelle työparille, "ai niin, jukka on kuuro", Tultiin hyvin juttuun,se osas puhua ja lukee huulilta. Mä puhuin ja editin erilaisia pantomiimeja.

Toinen oli, kun muutettiin itänaapuriin. Junassa aloin katteleen vaimon vanhoja koulukirjoja. Mielenkiintoisia hieroglyyfejä. Mutta paikallisten käns pärjäs oikein hyvin sekasotkukielellä ja elekielellä. Ne osas kumpaakin hyvin.

Tässä ollut terveysongelmia. Tsadissa öaljon ulkomaalaistaustaisia taksareuta ja hoivapuolen väkeä. Mä puhun kyllä hyvin suomee ja kohtuullisesti muutamaa muutakin kieltä. Niillä vaihteleva kielitaito. Mutta oikein hyvin on tultu juttuun, vaikka varsinainen yhteinen kieli puuttunut.

Suosittelen elekielen käyttämistä, se helppoa ja toimii ällistyttävänkin hyvin.

=DW=

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Venäläiset turisti tekevät juuri siten, kiilaavat eteen röyhkeästi. Nuoria kolleja olivat. No nythän venäläisiä turisteja ei kovin paljoa enää täällä shoppaile. Ehkä ei pitäisi yleistää, mutta teen sen silti.

• Anonyymi

Lapsenlapsi jättää lautasen huonosti rapsimatta. Siihen jää paljon ruokaa. Ei ole esimerkki auttanut ja kun oli pienempi, keräsin ruokailunsa lopuksi hänen lautaseltaan lusikallisen vähintään ja pyysin avaamaan suun. En enää jaksa mutta harmittaa. Laitan aika kallistakin ruokaa hänelle, sopisi se loppuun asti syödä.

Tuolla jo toinen kirjoitti että ihmiset jotka neuvovat vaikkei ole kysynyt heiltä mitään. Jos kertoo että jokin asia ei ole ihan hyvin, opastus alkaa tai sen huonon asian puolustaminen. Heitä on muuten yllättävän paljon.

• Anonyymi

Ollaan hiljaa vain 😝🤑😆

• Anonyymi

En paheksu sitä ettei kerrostalossa tervehditä vastaantulijoita. Ainoastaan, jos seinänaapurit osuvat ovilleen samanaikaisesti. Mitä vähemmän tiedän naapureistani sen parempi. Kerrostalokyttääjän uteliaisuutta en tyydytä. Kyttääminen on huonoa käytöstä.

• UUSI

Minä yleensä tervehdin samassa talossa asuvia ja yleensä tässä kaikki muutkin. Pari on sellaisia vaikka osuttais kasvokkain pihaan tai rappukäytävään kääntävät katseensa muualle ja minusta se on sen merkki etteivät halua kohdata ja tervehtiä niin se on heidän valintansa. Ei vängällä.

• Anonyymi

Ikävää ja jopa vaarallista kun jalkakäytävät on muuttuneet ajoradoiksi, aikuiset ajelee pyörillä, skuuteilla, akkukäyttöisillä paksupyöräisllä vempaimilla, kaikilla mahdollisilla eikä kukaan valvo.

• Anonyymi

Ärsyttää, etteivät ihmiset VIITSI lajitella oikein jätteitään.
      Paperiroskiksessa voi olla viinipulloja ja lasinkeräysastiassa
      kaljatölkkejä ja biojätettä on milloin missäkin.

Kun suurin osa näkee vaivan - mikä ei edes ole vaiva - lajitella oikein
      miksi joittenkin kaaliin ei mene ?

Tuntuu turhalta itse lajitella mitään, kun jotkut ei välitä mitään.

• Anonyymi

Itselläni on roskiksessa ämpärit eri jätteille. Meidän taloyhtiössä kyllä lajitellaan hyvin.

• Anonyymi
        UUSI

Miten kuuluu aloitukseen

• Anonyymi

Yleiset huonot tavat.

Ihmiset on sellaisia kuin ovat. Jokainen laisensa ja kyllä kai jokaisella on jotain, mikä ärsyttää muita.

Joskus saattaa tosiaan patittaa, jos joku ei vaikka moikkaa. Oikeestaan ongelma enenpi mun, mähän siitä ärsyynnyin.Se joku tuskin ite kiinnitti vähät koko asiasta.

Mutta ihan oikeesti vituttaa, jos joku tekee saman, eli ei moikkaa. Mutta siis tarkoituksella, tarkoituksenaan ärsyttää. Sellasiakin ihmisiä on. Mutta menee yli ärsytyskynnyksen, se vituttaa.

Yleensäkin harva ihminen tahallaan räkii lattioille, etuilee jonossa, huutaa kännykkään kirjastossa tahallaan. Ne ei vaan ite hokaa käyttäytyvänsä moukkamaisesti, tai ärsyttävästi. Ei ne silleen ainarsytä, ne vaan on sellasia.

Aika paljon kiinni, mikä fiilis, tai verensokerit on itellä. Joskus ärsyttää hitosti ja joskus lähinnä hokaa asian, ilman kummempia fiiliksiä.

Juu, tahalliset ja harkitut ärsytysyritykset ärsyttää, tai vituttaa eniten.

=DW=

• Anonyymi

Ja sitten on vanhemmat ja lapset joilla kaikuvassa rappukäytävässä on aina hemmetisti asiaa toisilleen ja se pitää kertoa niin kovaan ääneen, lapset kirkuen ja meluten, että se varmasti jokaisessa 15 asunnossa kuullaan.

Rappukäytävissä asuu erilaisia ihmisiä, joista useimmat itse elävät omaa "näkymätöntä ja kuulumatonta elämäänsä", jotkut haluavat ehkä levätä.

Talvella lähdetään töihin klo 5, juosten alas portaita ja kovaan ääneen keskustellen.
        Samaten ikkunoiden alla, aina pitää asiansa huutaa, lasten kirkua, jonkun aloittaa auton tai moottoripyörän moottorin pärisyttäminen ja korjaus ihmisten avonaisten ikkunoiden alla heti klo 7 aamulla, kun lainsäätämä hiljaisuus päättyy.

Stadin kirjoittamaton sääntö: "Naapurit saa näkyä, muttei kuulua".

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten on vanhemmat ja lapset joilla kaikuvassa rappukäytävässä on aina hemmetisti asiaa toisilleen ja se pitää kertoa niin kovaan ääneen, lapset kirkuen ja meluten, että se varmasti jokaisessa 15 asunnossa kuullaan.

Rappukäytävissä asuu erilaisia ihmisiä, joista useimmat itse elävät omaa "näkymätöntä ja kuulumatonta elämäänsä", jotkut haluavat ehkä levätä.

Talvella lähdetään töihin klo 5, juosten alas portaita ja kovaan ääneen keskustellen.
        Samaten ikkunoiden alla, aina pitää asiansa huutaa, lasten kirkua, jonkun aloittaa auton tai moottoripyörän moottorin pärisyttäminen ja korjaus ihmisten avonaisten ikkunoiden alla heti klo 7 aamulla, kun lainsäätämä hiljaisuus päättyy.

Stadin kirjoittamaton sääntö: "Naapurit saa näkyä, muttei kuulua".

Miksi herkkähermoiset muuttavat taloihin jossa on normaali elämän meno .

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Määrittele normaali.

Mun mielestä käsitys normaalista menosta on sisällöltään muuttuva termi. Tässä asumisasiassa se on muuttunut paljon viime vuosikymmeninä.

Sanotaan vaikka niin, ennen oli paljon enenpi kakaroita, mutta vähän ne häiiriköi. Nyt vähän kakaroita, jotka kovia tekeen sitä. Kakarat sinällään tuskin kummemmin muuttuneet. Vanhempien kasvatus metodit kyllä paljonkin.

Tämän päivän normaali on erinormaali, kuin eilisen normaali. Sama sana, erilaiset sisällöt.

=DW=

• Anonyymi
        UUSI

Ne hermot!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ne hermot!

Jos taloyhtiön kaikkien 50 asunnon asukkaat käyttäytyisivät meluisasti, talo ei olisi keillekään viihtyisä. Noin käyttäydytään lähinnä nk. kaupungin omistamissa, päihdeongelmaisten slummeissa. Osaketalojen asuntojen arvokin laskisi.

Syntyperäiset stadilaiset osaavat nämä käyttäytymissäännöt, metelöitsijät ovat useinkin maalta tai muualta muuttaneita, metsien keskeltä sivistyksen keskelle yllättäen joutuneita. Ihmisiä jotka ovat tottuneet pihojensa yli huutaen kommunikoimaan. Kaupungissa ei huudeta, vaan otetaan kaikessa huomioon myös naapurit.

Joka rakastaa mölyämistä, painukoon takaisiin umpimetsäänsä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nk. "normaalit elämän äänet" eivät sisällä mölyämistä. Fiksuissa taloyhtiöissä möly ei ole normaalia. Kaupungin juoppojen vuokrakasarmeissa ehkä. Ovat kaksi, täysin eri maailmaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nk. "normaalit elämän äänet" eivät sisällä mölyämistä. Fiksuissa taloyhtiöissä möly ei ole normaalia. Kaupungin juoppojen vuokrakasarmeissa ehkä. Ovat kaksi, täysin eri maailmaa.

Mölyämisestä voi kahden varoituksen jälkeen seurata häätö.

• Anonyymi
        UUSI

Jos itse ärsyyntyisin siitä, että joku ei tervehdi, niin alkaisin siitä merkiksi tervehtimään häntä hyvin kuuluvasti ja niin, että varmasti huomaa ja huomioi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä niistä kaikuvista betonirakennuksistakin voitaisiin tehdä akustiikaltaan huomattavasti parempia, myös äänieristystä voidaan parantaa.
        Sellainen elämänlaatua parantava remontti ei kuitenkaan onnistua varsinkaan vuokrakämpissä.
        Olen asunut varmaankin kymmenessä eri vuora-asunnossa, on ollut eri tasoisia, neukkukuutiosta uudehkoon rivariin. Varsinkin kerrostaloissa äänieristys oli kaikissa melkoisen olematon. Eräskin naapuri kehtasi mainita, että seksin äänet kuuluvat seinän läpi. No voivoi. Yksi asunto oli osa omakotitalosta. Iltaisin seinän läpi kuului selvästi kuinka naapurin täti luki lapsilleen iltasatuja. Voivoi.

Jos vielä joskus vuokraan asunnon niin ensiarvoisen tärkeänä pidän sitä, että voin soittaa musiikkia edes hiljaisella mihin vuorokauden aikaan tahansa. Se auttaa nukahtamaan kun on aika paha tinnitys, enkä halua nukahtaa korvanapit korvilla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos taloyhtiön kaikkien 50 asunnon asukkaat käyttäytyisivät meluisasti, talo ei olisi keillekään viihtyisä. Noin käyttäydytään lähinnä nk. kaupungin omistamissa, päihdeongelmaisten slummeissa. Osaketalojen asuntojen arvokin laskisi.

Syntyperäiset stadilaiset osaavat nämä käyttäytymissäännöt, metelöitsijät ovat useinkin maalta tai muualta muuttaneita, metsien keskeltä sivistyksen keskelle yllättäen joutuneita. Ihmisiä jotka ovat tottuneet pihojensa yli huutaen kommunikoimaan. Kaupungissa ei huudeta, vaan otetaan kaikessa huomioon myös naapurit.

Joka rakastaa mölyämistä, painukoon takaisiin umpimetsäänsä.

Hmm. Kauankohan pystyisi pitämään kukkoa kerrostaloasunnossa?

• Anonyymi

Olemme asuneet useammassakin kerrostalossa ja suhtautuminen taotuttaviin vaihtelee alueittain.
      Pk-seudulla ja lännessä ohitetaan katsomatta tai mulkaistaan epäluuloisesti.
      Kaakossa on aivan luonollista moikkaaminen ja tilanteesta riippuen, muutaman sanan vaihtaminen.
      Samoin kohdatessamme pihalla.
      Joissakin tilanteissa, jos sattuu mainitsemaan jostakin harmistaan, niin naapureista löytyy oma-aloitteisia auttajia.
      Vaimoni oli joutunut palvelutaloon ja minä tyhjensin asuntoamme muuttakseni vaimon kaveriksi.
      Ongelma? Ikkunaverhojen alas ottaminen. Ne kiskorissat oli kuulemma jätettävä kiskoihin eikä taipumukseni huimaukseen innostanut niiden nypläämiseen auki.
      Naapuruston nainen tarjoutui välittömästi auttamaan.
      Toinen nainen kysyi tarvetta ja viimeinen kurkotus oli pitkässä kappalaudassa killuvat matkamuistolautaset. Nainen kipusi taloustikkaille ja ojenteli lautaset alas minulle.
      Eivät nuo mitään meidän kavereitamme olleet emmekä vierailleet mutta asuimme samassa rappukäytävässä.

Asuessamme 70-luvulla Martinlaaksossa tein yhtenä nuoska-aamuna hämmästyttävän havainnon. Ukot olivat loivasti viettävällä P-alueella töihin lähdössä.
      Yöllä satanut nuoskalumi vaikeutti heppuja ja homma meni tuhraamiseksi. Puolen kymmentä ukkoa yritti yksin saada autoaan liikkeelle. Ei ollut paljosta kiinni.
      Kaakossa olisi automaattisesti tehty niin, että autot olisi porukalla autettu tielle. Melkoisen helposti ja nopeasti mutta tuolla ei!
      Omani oli tasaisella alueella ja huonoihin keleihin ja tienhoitoon tottuneena pääsin vaivatta hoidetulle tielle.

• Anonyymi
        UUSI

Pk-seudulla jokainen taloyhtiö on omanlaisensa. Fiksujen ihmisten rauhalliset taloyhtiöt ja asuinalueet ja toisaalta kaupungin omistamat slummit.

• Anonyymi
        UUSI

No, tuokin on taloyhtiöstä ja asukkaista kiinni. Meidän taloyhtiössä nk. vanhat (= kauan asuneet) asukkaat auttavat kyllä toisiaan. Nuoremmat voivat "kiireissään" vain kävellä ohi. On meillä yhteiset pihatalkootkin.

Pari päivää sitten jouduin uintireissulla pulaan. Kaksi naista huomasi sen ja huusi, että onko jokin hätänä! Huusivat ohjeitaan ja uivat luo ja auttoivat minut pulasta. Olen vieläkin aivan otettu asiasta.

Että näin Stadin uimarannalla. Olivat n. 70 vuotiaita, kuten itsekin. (Aionkin hankkia kellukkeet. Soon nyt pakko.)

• Anonyymi

Böndellä verho heilahtaa, kun joku menee ohi.
      Stadissa ei toisten asiat kiinnosta.

Ne ovat stadiin muuttaneita böndeläisiä, metsäläisiä,
      jotka eivät tervehdi oman talon asukkaita.

Ne eivät osaa kohteliaita tapoja eivätkä osaa sivistynyttä sosiaalista
      käyttäytymistä ihmisten kanssa.

Niillä on pieni itsetunto ja alemmuuskompleksi.
      Ne jurottavat mennä maahan katsoen.

• Anonyymi
        UUSI

Mistäs tiedät?

Toisaalta, mikä on ihanampaa kuin se, että ollaan oikeasti kiinnostuttu toisista ihmisistä? Se on kiinnostusta, ei kyttäämistä mutta kuten tiedämme, jokainen muodostaa käsityksensä omista lähtökohdistaan käsin.

Kaupungissa todellakin ollaan omissa oloissaan ja ketään ei kiinnosta mikään, jos kuvaillaan yhtä karkeasti kuin sinä teet. Esim. Helsingissä kiirehditään paikasta toiseen tosi apaattisen näköisenä. Ei ihme, kun suurin osa elämästä vietetään metrossa tai muussa julkisessa.

Se kummassa ollaan sivistyneempiä tai kohteliaampia, on aivan yksilökohtaista,, jos siirrytään enemmän realismin ja jopa faktojen piiriin.

Itse asun keskikokoisessa kaupungissa ydinkeskustassa, kerrostalossa. Toisten naapureiden kanssa vaihdetaan kuulumiset päivittäin, joku ei edes tervehdi ja kaikkea siltä väliltä.

Itse olen ystävällinen jokaiselle riippumatta siitä, saanko vastauksen vai en. Hyvän päivän toivotukset eivät ole minulla kortilla.

• UUSI

Minusta on ihanaa kun on iso partsi josta voi seurata mitä lähimiljöössä tapahtuu ja kyllä täällä tapahtuukin 😀.

• Anonyymi
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Minusta on ihanaa kun on iso partsi josta voi seurata mitä lähimiljöössä tapahtuu ja kyllä täällä tapahtuukin 😀.

Meillä, Stadin pihamiljöössä juuri koivut hiljaa kohisten huojuvat. Asuntoja vaille parisataa, asukkaita ehkä vajaa 1000, silti täysi hiljaisuus.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä, Stadin pihamiljöössä juuri koivut hiljaa kohisten huojuvat. Asuntoja vaille parisataa, asukkaita ehkä vajaa 1000, silti täysi hiljaisuus.

Jokainen hiljaisuudessa elää omaa, henkilökohtaista elämäänsä, häiritsemättä muita.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Viheraluetta täälläkin. Silti aktiiviset ihmiset järjestävät viihdykettä näin kesällä lähes päivittäin.

• Anonyymi
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Viheraluetta täälläkin. Silti aktiiviset ihmiset järjestävät viihdykettä näin kesällä lähes päivittäin.

Mitä viihdykettä järjestävät?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä viihdykettä järjestävät?

Mitä vain keksivät😀. "Nauttivat" elämästä. Kuka mitenkin.

• Anonyymi
      UUSI

Päälle puhuminen on todella ärsyttävää. On ihmisiä, jotka eivät kerta kaikkiaan jaksa kuunnella toisia ja ovat niin innoissaan omista mielipiteistään, että haluavat ne mahdollisimman nopeasti saada muiden kuultavaksi. Kysessä on siis puhtaasi vuorovaikutustaidot, ja niitähän voi halutessaan opiskella ja kehittää itsessään.

Toinen ärsyttävä, ehkä hieman asiasta poiketen, on ne varvaskuvat, joita varsinkin naisväki tuntuu jakavan vaikka missä kanavassa. Rumia varpaita kuvataan kun loikoillaan rannalla, riippumatossa tmv. Miksi ihmeessä???

• Anonyymi
      UUSI

Epärehellisyys,

epärehellisyys on suurta tyhmyyttä

tyhmiä ihmisiä en voi sietää !!!???

• Anonyymi
      UUSI

Mikään ei ärsytä/ kiinnosta.
      Loisivat
      Kommarit
      VITUTTAA.
      ( joudun elättämään ventovieraita Sdp- kumipäitä )

• Anonyymi
      UUSI

Onpas nyt älämölö siitä ettei tervehditä kerrostalossa. Ajatelkaa kuinka monta ihmistä Helsingissä kerrostalossa asuva työssä käyvä kohtaa päivän aikana. Jos työmatka julkisella kestää vaikka puoli tuntia ja siirtymät kävellen. Mennen tullen satoja. Jos vielä sattuu olemaan asiakaspalvelussa, niin työstä riippuen monta. Useammat istuvatkin julkisissa kuulokkeet korvilla äänikirjaa/musiikkia tms kuunnellen tai äänieristeenä ja viestittäen, että haluaa olla rauhassa. Sittenkö vielä pitäisi sosialisoitua tervehtien ja "small talkata" ihmisten kanssa jotka asuvat samassa talossa sattumalta. Ei valittuja naapureita.
      Ystävät valitaan, myös tuttavien kanssa puhutaan. Uusia tuttavia ei välttämättä naapureista haluta. Jos kerrostalossa 15 kerrosta, joka kerroksessa 4-6 asuntoa. Asunnoissa 1-5 henkilöä. Onneksi ei kaikki tule vastaan. Kuormituin jo ajatuksesta.
      Oman reviirin pitäjä.

• Anonyymi
        UUSI

Talossa 14 kerrosta joissa 105 asuntoa. Likimain kaikki tervehtivät käytävillä ja ala-aulassa tapaamiaan henkilöitä jo ensi näkemällä tietämättä ovat asukkeja vai kävijöitä.
        Paseo Juan Aparicio 5.

• Anonyymi
        UUSI

Jotkut tervehtivät, jotkut ei. Itse tervehdin suurinpiirtein kaikkia, jopa pihamme läpi kulkevia toisen talon asukkaita.

Tervehdin myös koiria, jotka myös tervehtivät minua.

• Anonyymi
      UUSI
    • Anonyymi
      UUSI

Miesten shortsit

• Anonyymi
      UUSI

POLIITIKOIDEN JATKUVA VALEHTELUU JA KANSALAISTEN ÄÖ-N ALIARVIOINTI

• Anonyymi
      UUSI

tupakointi,,kaupan edustalla...bussipysäkeillä..yms...ajatelkaa lapsia...

• UUSI

Ruotsissa se onkin jo laissa kiellettyä sakkojen uhalla ollut monta vuotta.
        Tulee kai Suomeenkin aikaa myöten. Vähän outoa, että sellaiseenkin pitää olla oikein laki, kun se pitäisi jokaisen ymmärtää ilman lakiakin.

• Anonyymi
      UUSI

Minua ei haittaa,jos naapurit eivät tervehdi.Suomalaiset ovat sellaisia.Enemmän ärsyttää suomalaisten huonot tavat.Roskataan ja räyhätään.Aivan perusasiat hakusessa.Törmäillään ihmisiin ja kävellään kuin maailman omistajat.VIP kohtelua pitäisi olla ja kaiken tapahtua heti.Suomalaisten laatu on
      alkanut huonontua.

• Anonyymi
        UUSI

Tuo roskaaminen ja räyhääminen on loppujen lopuksi vähäistä, enemmistöön nähden, mutta kylläkin varsin näyttävää jos sellaista sattuu näkemään.

Elokapinallisetkaan eivät mahd. suuri osakaan ole itse helsinkiläisiä, vaan muualta tulleita lietsojia: muista kaupungeista (paljolti punainen Tampere), jopa muista maista kuten Ruotsi, Viro ja Englanti!

• UUSI

Minkäs maalainen sinä itse olet, jos et ole suomalainen?

Jos taas oletkin suomalainen, niin miksi sinä roskaat ja räyhäät, törmäilet toisiin ihmisiin kuin maailman omistaja? Siksikö vain käyttäydyt noin, koska mielestäsi suomalainen tekee noin?

• Anonyymi
      UUSI

Valittaminen itse aiheutetuista vaivoista. Diabetes korkea kolesteroli ja verenpaine. Ei liikuta kuin pakosta. Syödään omien mielitekojen mukaan. Ihmetellään terveysvaivoja. Kovaan ääneen huudellaan terveysvaivoista. Korostetaan miten paljon käytetään lääkkeitä. Harjoitetaan henkistä väkivaltaa ihmisiä kohtaan jotka ovat valinneet terveät elämän tavat.

• Anonyymi
        UUSI

Yhteen asiaan pyydän, älä ärsyynny tai syytä jos joku sanoo että on liian korkea kolesteroli. Minulla on ilman ainuttakaan syytä. Toistan ilman ainuttakaan, tiedän ne syyt ihan jokaisen.
        En tietenkään valita, sanon vaan. On kuulemma joku geeni joka saattaa aiheuttaa. Olen perehtymässä, miten pääsen testaamaan onko minulla se. Hyvinvointialueen yleislääkäri ei osannut kertoa.

• Anonyymi
      UUSI

Tätä ketjua lukiessani ärsyttää se, että jotkut kirjoittavat niin kuin heidän tapansa olisi just se ainoa oikea.

• Anonyymi
        UUSI

Rehellisyys ON ainaki ainoa oikea tapa elää elämää
        vähiten tuottaa sekasortoa yhteiskuntaan,

inhoan epärehellisiä ihmisiä

yksikää epärehellinen ei pääse ystäväkseni,

• UUSI

Ei se ole pelkästään tämän ketjun ominaisuus.

• Anonyymi
      UUSI

Venäjästä voidaan olla montaa mieltä, mutta ainakin lapset ja nuoriso kasvatetaan hyviin käytöstapoihin ja esimerkiksi teitittely on heille arkipäivän normaalia. Tuttavani taloyhtiössä asuu maailman vanhimman ammatin harjoittaja, venäläinen, joka kohteliaasti tervehtii saman portaikon asukkaita ja teitittelee puheille uskaltavia. Joten ei se ammattikaan aina vaikuta käytöstapoihin, vaan kotona saatu kasvatus vaikuttaa enemmän.

• Anonyymi
        UUSI

Tjaa, ehkä se kuitenkin enemmänkin ikäluokka kysymys, sillä itse olen törmännyt parikin kertaa kauppajonossa kiilaaviin venäläisiin. Juu, parikymppisiä miehiä.

• UUSI

Toinenkin ärsyttävä asia tuli mieleeni. On todella ärsyttävää jos jonkun kanssa sovitaan joku kellonaika milloin esim nähdään jossain. Ja tämä sitten saattaa tulla paljon myöhemmin kuin mitä on sovittu. Minusta piittaamatonta toista kohtaan, odotuttaa turhaan.

• UUSI

Niinhän juuri.
        "Tulen heti, käyn vain suihkussa" tai "Nousin just junaan ja olen siellä ihan kohta" (vaikka se junamatka kestää puoli tuntia).

• Anonyymi
        UUSI
        Tellukka kirjoitti:

Niinhän juuri.
        "Tulen heti, käyn vain suihkussa" tai "Nousin just junaan ja olen siellä ihan kohta" (vaikka se junamatka kestää puoli tuntia).

Just😠.

• Anonyymi
      UUSI

Suomi on jatkuvasti 15 minuutin päässä täydestä anarkiasta, joten jokainen huolehtikoon itsestään. Voimavaroja ei ole toisten käyttäytymisestä huolehtimiseen.

• Anonyymi
      UUSI

Ärsyttää se ettei mikään ärsytä. Pääsinpäs osallistumaan tähän ketjuun.

• Anonyymi
      UUSI

Suomalaisten lapsellinen naivius ja auktoriteettipelko on asioita jotka joskus ärsyttää ja joskus naurattaa. Mutta jokainen taaplaa tyylillään.

• Anonyymi
      UUSI

Pitäisi olla käytöstavat ne opetetaan jo kotona kun ollaan pieniä , ihmisillä ei näköjään enää ole niitä ,haloo

• Anonyymi
      UUSI

Minua eivät muut ihmiset ja tekonsa ärsytä,
      mutta ärsyynnyn ajoittain omaan laiskuuteeni.
      Kun kahvikuppia en vie tiskikoneseen, vaan se jää työpöydälle,
      ärsyttää siirtää sitä pois tieltä.

• Anonyymi
      UUSI

tuntemattoman kiistatonrais kaaminen Pasilassa eli siis keskellä Stadia

Mies lähti seuraamaan naista kauppakeskus Triplasta – raiskasi julkisella paikalla
      Uhri oli miehelle entuudestaan tuntematon

nimen arvaatte Moha... Ahme...

• UUSI

Minua ärsyttää kaikkitietävät ylimieliset ihmiset.
      Mutta olen oppinut sivuuttamaan heidät kuin huomaamattani.
      Jos jotain pitää vielä miettiä mikä ärsyttää niin täyteen pumpatut ankanhuulet ja naama taäynnä lävistyksiä olevat.
      Olenko jäänyt jälkeen jostain???

• Anonyymi
        UUSI

Olen samaa mieltä. Onhan noita kaikkitietäviä ohjeistajia täälläkin, yksikin opettaa itseään vanhemmille miten pitää kirjoittaa. Kas kun itse on oikein kirjailija.
        Tatuoinnit ärsyttää myös, ihan kuin joku ihotauti olisi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Onhan noita kaikkitietäviä ohjeistajia täälläkin, yksikin opettaa itseään vanhemmille miten pitää kirjoittaa. Kas kun itse on oikein kirjailija.
        Tatuoinnit ärsyttää myös, ihan kuin joku ihotauti olisi.

Se on oikein hyvä, että edes joku täällä osaa kirjoittaa. Sekasotkutekstit vailla mitään asiaa ovat ikäviä. Samoin kuin laisesi ikävät ihmiset, jotka eivät anna toisten olla mitä ovat, vaikka eivät itsekään pysty parempaan.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se on oikein hyvä, että edes joku täällä osaa kirjoittaa. Sekasotkutekstit vailla mitään asiaa ovat ikäviä. Samoin kuin laisesi ikävät ihmiset, jotka eivät anna toisten olla mitä ovat, vaikka eivät itsekään pysty parempaan.

En nyt tarkoittanut palstalla kävijöitä. Vaan elävässä elämässä kohtaamiani, jopa sukualaisissani on näitä kaikkitietäviä, toivon että en itsekin kuulu heihin huomaamattani.

• Anonyymi
        UUSI
        liekko kirjoitti:

En nyt tarkoittanut palstalla kävijöitä. Vaan elävässä elämässä kohtaamiani, jopa sukualaisissani on näitä kaikkitietäviä, toivon että en itsekin kuulu heihin huomaamattani.

En vastannutkaan sinulle, vaan kommentille klo 19:01., joka nälvii ikävästi jostain kirjoittajasta.

• Anonyymi
      UUSI

Huolimattomuus ja hälläväliä-tyyli ovat ikäviä elämänasenteita.

• Anonyymi
        UUSI

Käyttämäni ilmaisu "kun ei hierrä omaa napaa niin ei ole väliksi" lienee osittain samaa asiaa.
        Minä, minä, minä!!!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Käyttämäni ilmaisu "kun ei hierrä omaa napaa niin ei ole väliksi" lienee osittain samaa asiaa.
        Minä, minä, minä!!!

Ai, en ole tullut ajatelleeksi, että ovat minä ensin -tyyppejä. Tarttee funtsata.

• Anonyymi
      UUSI

Ei vaadi kyllä kauheasti vaivaa tuollainen. Ihan vaikka kevyt nyökkäys toista kohden rappukäytävässä vastaan tullessa riittäisi, kun eihän se kuitenkaan edellytä mitään kaveraamista, kotiinsa kutsumista tm, jos nyt tervehtii naapuria.
      Minua kyllä taasen ärsyttää ihan helvetisti yleisemminkin ihmisten helvetinmoinen uteliaisuus. Siis sellainen, kun aletaan vielä oikein vatvomaan asioita ja puuttumaan niihin ym. Sekin vielä menee, jos jokin juttu nyt kiinnostaa, että sitä kysyy nyt kerran ohimennen. Mutta se, että aina nähdessä otetaan joku asia joka kerta puheeksi ja sitä pitäisi setviä ja vatvoa ja selvitellä suurin piirtein kaikkien kanssa.
      Ja tällainen, kun joidenkin pitää aina sanoa ääneen, mitä mieleen putkahtaa.
      Naapureistani esimerkkinä tällaisia välikohtauksia:
      Viime vuoden puolella eräs läheiseni asui eräässä taloyhtiössä, missä tuli jonkin asteinen putkirikko ja vedet jouduttiin katkaisemaan talosta siihen asti ,että vika saatiin korjattua.
      Heillä oli sitten pannuhuoneessa kai jokin vesipiste, mistä sai hakea välttämättömät talousvedet esim vessanhuuhteluun ja tällaiseen. Niin minulla oli muutama ylimääräinen 10 litran ämpäri, mitkä vein läheiselleni, että sai kämppäänsä useamman päivän kotitalousvedet kerralla. Niin sitten, kun vika oli korjattu ja sain ämpärit takaisin, niin kotiin tullessani eräs naapurini karjui kurkku suorana nähtyäni minut ämpärieni kanssa että "Ai sitä on hyödynnetty Tokmannin ämpäritarjouksia oikein urakalla!!!" ja muu porukka nauraa räkättivät kuin seonnut varisparvi. Kun yksi ämpäreistä nyt sattui olemaan just tällainen aikanaan Tokmannin ämpäritarjoukista saatu.
      Ja nyt kesäkuussa, kun jouduin viemään kissani eläinlääkäriklinikalle eutanasiaan, niin takaisin tullessani sama naapuri karjui kurkku suorana(hänellä on todella kantava ja niin sanotusti "paskainen"&raakkuva ääni), että mihin sä olet kissasi hukannut vai oletko huomannut edes kulkevasi tyhjän kuljetuskopan kanssa?!?!?!" Tai jotain just että onko kissa päässyt karkuun vai kuljetko muuten tyhjän kissakopan kanssa.. Se pisti vituttamaan ja satuttikin, olin nyt muutenkin aika itkuinen ja pahoilla mielin. Sen verran sain itseäni kasaan, että pysähdyin ja käännyin katsomaan häntä ja muutamaa muuta, jotka olivat siinä samassa porukassa ja sanoin, että "Niin, mun kissa lopetettiin justiinsa ja siltä reissulta olen palaamassa. Että ihan tällaisen pikkusyyn vuoksi nyt kuljen tässä tyhjän kuljetuskopan kanssa.." Vittu kun niillä meni ilmeet.. No, tajusivat kyllä niiden perusteella ainakin, että olisi voinut pitää pään kiinni tai ainakin vähän asiallisemmin kysyä asiasta. Kuten vaikka että mitä on tapahtunut tai onko kaikki hyvin tai nyt ylipäätään jotain. Olisin kyllä haukkunut sen miehen pystyyn ja mielikin teki, mutta sattui nyt itkettämään sen verran, etten sitten saanut aikaiseksi. Oli häivyttävä kiireesti ja sitten tulikin itku.
      Näin hänen muijansa pari päivää sen jälkeen, kun oli myös paikalla tuolloin, kun tää sälli rääkyi taas omiaan ja mainitsin asiasta. Ja just sanoin ettei nyt ollut oikein motivaatioita minkäänlaiseen keskusteluun asian tiimoilta. Hän kyllä tajusi asian heti ja hän on ihan ok kännissäkin jopa saati selvinpäin. Ja luulen ainakin, jos olen häntä oppinut tuntemaan, että varmast isanoi jälkeen päin miehelleenkin, että kannattaa varmaan jatkossa kysyä fiksusti tai olla ihan hiljaa.
      Mutta juurikin tällainen huutelu ja asioihin puuttuminen on ärsyttävää. Ja se saamarin vatvominen joskus, minkä joku muita kaiveleva asia saa aikaiseksi. Tuossa yhdessä vaiheessa yhdet ja samat 2-3 naapuria mekkaloi vuosien ajan sitä, kun mä en kauheammin ryyppäile enkä pyöri lähiökapakassa(kaan). Aina nähdessä, vaikka olisi ollut päivän 10. kerta, helvetinmoinen haloo:"Jaa, kirjastoon menossa vai?? Sua ei taida juominen kiinnostaa?" Ihan työssäkäyvät kaljanlipittäjät vielä kyseessä. Sitä mekkaloitiin vielä ihan tuntemattomillekin, että tässä onkin sellainen sälli, kun mieluummin lukee kuin ryyppää. Ja sitten kun joskus kävin kaljalla ko kuppilassa, niin olikin tätä että "Mitä sää TÄÄLLÄ teet ja vielä noin, että juot oikein kaljaakin?!?!" Eli ikinä ei ollut hyvä. Ja kun mä nyt kuitenkin tykkään niin lukea lehteni kuin juoda kaljanikin rauhassa ilman mitään mölinöiden kuuntelua.
      No, tuo melu loppui siihen, kun aloin aina kysymään samoilta tyypeiltä että "Jaa...baarissa taas.. Sulta ei taida oikein lukuhommat luonnistua vai..?" Ekat kerrat tuli kiukkuisesti takaisin EI TARTTE VITTUILLA!!, mihin vastasin, etten mä vittuile, kysyin vain asiallisesti samalla tavoin, kun te mun kirjastokäynneistä ynnä muista. Sitten loppuikin mun menojeni kyttäämiset noilta osin.

• Anonyymi
      UUSI

Siskoni asui aikonaan rivarissa. Seinänaapurina herttainen vanha rouva. Hänellä oli omanlaatuinen tapa tervehtiä, varsinkin nuorempia naisia. Nimittäin huorittelamalla.

• Anonyymi
      UUSI

Rappukäytävässä möykkääminen ja asunnon oven paiskominen!!!

• UUSI

Pitää miettiä. Meidän talossa eikä naapuritalossa ole kellään huonoja ominaisuuksia.
      Ei ainakaan huonompia kuin minulla.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      335
      7337
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      77
      4679
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3205
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3077
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      75
      1985
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1876
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      218
      1824
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1597
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1558
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1468
    Aihe