Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

Anonyymi-ap

Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman
talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen. Miten joku jaksaa vuosia katsoa luimistella muualle, kun pihalla tai rappukäytävässä kohdataan ?
Luulisi olevan helpompaa vastata (iloisesti) "Hei !" tai "Päivää !".
Ei tarvitsisi edes sanoa "Hyvää päivää!"

276

3032

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä alkavat vastata tervehtimiseen kun tervehdit heitä tarpeeksi kuuluvalla äänellä " HYVÄÄ PÄIVÄÄ ROUVA " sitten kysyt kuinka hurisee.

• Anonyymi

Ei noin. Karkoittaa vain lisää. Jokaisella on oikeus yksityiselämään.

Jos joku ei vastaa ternehdykseen, älä itse enää tervehdi, sillä hän osoittaa ettei itse halua sitä.

On ihmisiä joihin kannattaakin pitää etäisyys, muutoin heistä "liian läheisinä" saattaakin tulla ongelma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos joku ei vastaa ternehdykseen, älä itse enää tervehdi, sillä hän osoittaa ettei itse halua sitä.

On ihmisiä joihin kannattaakin pitää etäisyys, muutoin heistä "liian läheisinä" saattaakin tulla ongelma.

Just,kehitys vammasia mutta ne oikeat on huomattavasti parempia .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrostaloissa voi tervehtiä jos haluaa,ei mikään pakko voi olla.Ei voi tykätä kaikista ihmisistä,eikä pidäkään. Voi tosiaan tulla riesanaapuri jos liikaa huomio. Käden heilaitus riittää ja heit useimmille naapureille. Ilkeitä naapureita en edes katso päin,huonoja kokemuksia heidän käyttäytymisestään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinäpä se missä vetää raja
        Elämä opettanut..et itse valitaan kelle vastaa ja miten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisten tavaroiden varastaminen,kotiin tuleminen ilman lupaa,laukkujen ,kaappien penkominen ym.penko.inen,toisten asioihin puuttuminen,yritetään omistella toisten mökkejä,ei mitään rajaa tuolla röyhkeydellä,gubbe tätä tekee!tehnyt jo kauan,on onnellinen,ku saajakaa toisen omistamia tavaroita,kenelle niitä jakaa ??

• Anonyymi

Itse asun talossa, jossa on ohjeistettu taloyhtiön puolesta, että naapureita tervehditään. Koska olen äskettäin muuttanut, niin en tiedä kuka on naapuri, kuka ei ja huutelen "heitä"
      kaikille talossa liikkuville. Tähän mennessä kaikki ovat vastanneet samalla mitalla! :)

• Anonyymi

minkä tähden 8-kympinen muuttaa äskettäin minekään

• Anonyymi

Miksi taloyhtiö "ohjeistaa" tuollaista? Nuo ovat kunkin omia päätöksiä, johon kullakin on oikeus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

85-vuotias. Mikä on ongelma?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ongelma on sosiaalinen stressi vieraiden ympäröidessä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on hänen oma asiansa. Ei tarvitse tehdä tiliä sinulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytöstavat pitäis tulla jo äidinmaidossa.Niiden opettaminen ei maksa mitään

• Anonyymi

Sama täällä mä teen kans niin moikkaan kaikkia ,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä kohdassa hän kertoo ikänsä? Näillä saiteilla saa olla minkä ikäinen tahansa.

• Anonyymi

Niin minullakin, millään ei opi kaikkia tuntemaan , kun nytkin 4 kuoli vuoden aikana ja uusia asukkaita tuli.
        Kaikille sanon moi.
        Kyllä harmittaa kun samoile sanon ja tosiaan en tiedä kuin kerroksen mihin menevät. Ite asun kakkosessa ja kävelen aina raput.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin muuttaisin , jos saisi helpolla asunnon myytyä. On 130 neliötä kun oli aikoinaan 4 lasta. On myynnissä jo 8 kk.

Parempi muuttaa jos yksin tai kaksin on sellaiseen taloon josta saa sitten asunnon myytyä.
        Tiedän useita jotka muuttaa vuokra-asuntoon vanhana, vanha saa edullisesti ja huomisesta ei tiedä mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytöstavat pitäis tulla jo äidinmaidossa.Niiden opettaminen ei maksa mitään

Jaa että opettaminen ei maksa mitään.
        Lapsi, vauvan ylläpito on hemmetin kallista puuhaa, nyky suomessa.
        Siksi on vauvojen syntyvyys vähentynyt suomessa. Tämä ei koske pakolaisia somaliasta, lähi-idästä ja osasta afriikasta.
        Heille maksetaan täysi ylläpito
        Asunnot, huonekalut, astiat, pesukoneet, autot, vaatteet jne. jne.
        Edellä mainituilla on omat tavat kasvattaa lapset.
        Vihervasemmisto kommunistit puhuu, että monikulttuurisuus on rikkaus.
        Onko se sitä ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi on vauvojen syntyvyys vähentynyt suomessa. Tämä ei koske pakolaisia somaliasta, lähi-idästä ja osasta afriikasta.
        Onko se sitä ???

Ne jotka rikkauksista puhuvat tarkoittavat sitä, että heillä on hyväpalkkainen työ näiden monikulttuuristen ansiosta, maahanmuuttajien ansiosta.
        Tosiasiahan on, että vieraskulttuuriset on rasite yhteiskunnalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se sitä ???

??? - Jaa, että mitä käytöstapojen opettaminen maksaa? - Kysymys ei ole, mitä elinkustannukset ovat. Hyvien käytöstapojen opettaminen ei ole elinkustannuksista kiinni!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi taloyhtiö "ohjeistaa" tuollaista? Nuo ovat kunkin omia päätöksiä, johon kullakin on oikeus.

Taloyhtiö on sanonut että halutaan, että naapurit ovat ystävällisiä toisilleen, joka luo viihtyisän asumisilmapiirin. Tervehtiminen taloyhtiön alueella ei "maksa mitään" ja
        sauttaa positiivisesti hyvän ilmapiirin luomiseen.
        Pienillä asioilla voi saada paljon hyvää aikaan.

Samalla tavallahan näillä palstoillakin toimitaan, mutta negatiiviseen suuntaan.
        Pikkupiruilulla voidaan pilata hyvä asiaketju.

• Anonyymi

Toi talohan on helvetti!!!

• Anonyymi

Minä moiskautan pusun jokaisen vastaantulijan poskelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuolle 85-vuotiaalle ei ilmeisesti ole. Onko sinulle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se sitä ???

A-haa! Nyt tiedän että olet se ano, joka ei ymmärrä luettua tekstiä, vaan vastaa hyvää päivää kirvesvartta-kannanotoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se sitä ???

Vasemmistohan on oppositiossa. Ei sieltä päätetä yksin maahanmuuttopolitiikkaa....demarit luovivat asialla toimien keskusta/oikeiston kanssa yhteistyössä sekä vaikenemalla viisaasti....samalla kun sosiaalipolitiikka kriisiyttää opiskelijat, köyhät ja lapsiperheet he keräävät äänisaaliit....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ongelma on et tulee liian tuttuja. Ihmisistä,joilla ei mitään muuta yhteistä
        Sattumat asumaan samassa rapussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin minullakin, millään ei opi kaikkia tuntemaan , kun nytkin 4 kuoli vuoden aikana ja uusia asukkaita tuli.
        Kaikille sanon moi.
        Kyllä harmittaa kun samoile sanon ja tosiaan en tiedä kuin kerroksen mihin menevät. Ite asun kakkosessa ja kävelen aina raput.

Siinä se sanot iloista hyvää päivää.
        Toisella surujutut päällä.
        Ei siinä vieraan kanssa jutut kohtaa.
        Kuka alka kertoa,et menen tunnin päästä teholle katsoo omaista...miettikää..Muuten voimia vähän ja pitäisi pitää naapurille seuraa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne jotka rikkauksista puhuvat tarkoittavat sitä, että heillä on hyväpalkkainen työ näiden monikulttuuristen ansiosta, maahanmuuttajien ansiosta.
        Tosiasiahan on, että vieraskulttuuriset on rasite yhteiskunnalle.

Rasite yhteiskunnalle on vain järjestely kysymys miten asiat hoidetaan
        Pitää olla loppuun asti suunnitelma,jos tänne otetaan maahanmuuttajia.
        Mutta ei taida toimia näillä keinoilla,
        Jos systeemi ei pelaa.
        Miksi jatketaan..meillä on nyt työvoimaa .
        Mutta työpaikat puuttuu...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

??? - Jaa, että mitä käytöstapojen opettaminen maksaa? - Kysymys ei ole, mitä elinkustannukset ovat. Hyvien käytöstapojen opettaminen ei ole elinkustannuksista kiinni!

Onko se hyvää käytöstä kun tervehtiin kaikkia .
        Moni opettaa lapsiaan,et vieran kanssa ei keskustella
        Piha talkoot ovat paikkoja,joissa tutustaan tai ei

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taloyhtiö on sanonut että halutaan, että naapurit ovat ystävällisiä toisilleen, joka luo viihtyisän asumisilmapiirin. Tervehtiminen taloyhtiön alueella ei "maksa mitään" ja
        sauttaa positiivisesti hyvän ilmapiirin luomiseen.
        Pienillä asioilla voi saada paljon hyvää aikaan.

Samalla tavallahan näillä palstoillakin toimitaan, mutta negatiiviseen suuntaan.
        Pikkupiruilulla voidaan pilata hyvä asiaketju.

Mikä on hyvä ilmapiiri ja kelle.
        Mielestäni hyvä ilmapiiri on et saa olla tai olla olematta.
        Ihmisillä on eri elämän tilanteita
        Tää pakolla hymyilemään kaikille luo epätodellisen kuvan.
        Laukaistaan maton alle roskat niin todellisuus ei näy

• Anonyymi

Onko taloyhtiön muuttajien taustat selvitetty,et näin voi ohjeistaa.
        Ei taida olla mahdollista..
        Ihmettelen tällöistä ohjeistusta.
        Kuka oikeasti uskaltaa olla kaikkien kaveri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla,et ihmisten elämäntilanteet muuttu .tuttava piiri muuttuu ym.
        En tunne enää edes ystävän mielenlaatua jne.
        Täytyy olla muukin keino kuin pakolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytöstapoihin kuuluu,älä ole ole kaikkien kaveri.
        Käytäntö tämän opettanut ja opetan sen tavan muis muille
        Tästä lähetään tää on tätä.päivää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä se sanot iloista hyvää päivää.
        Toisella surujutut päällä.
        Ei siinä vieraan kanssa jutut kohtaa.
        Kuka alka kertoa,et menen tunnin päästä teholle katsoo omaista...miettikää..Muuten voimia vähän ja pitäisi pitää naapurille seuraa.

Minä kirjoitin että taloyhtiömme on ohjeistanut moikkaamaan talon asukkaita.
        Olen niin tehnyt, eikä moikkaaminen millään tavalla ole velvoittanut tutustumaan naapureihinsa sen enempää. Kenenkään ei tarvitse tuntea itseään syrjityksi.
        Seinänaapureinani oli 80 + pari. Olemme aina tervehtineet toisiamme, En ollut ollenkaan reagoinut, että en nähnyt rouvaa koko kesänä. Ajattelin että hän sairas, eikä enää mene miehensä mukana siirtolapuutarhamökille, joka heillä on muutaman kilometrin päässä. Sain sitten kuulla, että rouva oli saanut infarktin juuri mökillä ollessa toukokuussa (puoli vuotta aikaisemmin) ja kuollut. Mies on tietenkin liikkeellä entiseen tapaansa ja olemme moikanneet tavatessamme. - Niin vähän tiedämme nykyaikana naapureista, vaikka asumme niin lähekkäin. Toistensa tervehtimisen ei ole mikään rasite. Se on vaan inhimillisyyden osoitus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko taloyhtiön muuttajien taustat selvitetty,et näin voi ohjeistaa.
        Ei taida olla mahdollista..
        Ihmettelen tällöistä ohjeistusta.
        Kuka oikeasti uskaltaa olla kaikkien kaveri.

"Kuka oikeasti uskaltaa olla kaikkien kaveri."

Kuka on sanonut, että on tuppauduttava kaveriksi? Kysymyshän oli vaan tervehtimisestä asunnon ulkopuolella tavatessa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Orpo ja kumppanit..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ohjeistus on ehkä tarpeen, jos ei sitä oikeutta, tervehtiä naapureita, käytetä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täytyykö siihen olla syy, jos 8-kymppinen muuttaa? Kysyjällä olisi muuttaa järkitehtaalle.

• Anonyymi

Että
      1. Udellaan , "kysytään" asioita jotka eivät kyselijälle kuulu.
      2. Suorasukainen, toista kunnioittamaton, moukkamainen käytös.
      3. Aletaan pyytämättä "neuvoa"
      = tullaan kutsumatta liian lähelle.

• Anonyymi

Annetaan nyt vaan ihmisten tervehtiä ketä hakuavat tervehtiä .jotkut ovat ujojakin , syitä on monia. Minua ei ärsytä tuollaiset asiat , mutta se että aletaan laittamaan sääntöjä miten kunkin tulee olla talossa jossa ostanut itselleen asunnon . Sekin joka ei välttävä tervehdi voi olla ihan vaan mukava ihminen..kun kytätään niin kovasti toisten ihmisten tapoja niin moukkamaisuus tulee esille.
        Ja vielä kysymys mikä muka ärsyttää. On aikoihin eletty .

• Anonyymi

Muuta Savoon, siellä kaikki ihmiset ovat yhtä introverttejä kuin sinä.
        Saat varmasti olla rauhassa.

• Anonyymi

suomaliset ovat fiksua kansaa,
      käyttäytyy aina sivistyneesti asiallisesti
      en ole kohdannu huonosti käyttäytyviä kanssa kulkijoita
      joten en voi myöskään moittia suomessa asuvia kansalaisia, enkä muuallakaan maailmalla , jokapaikssa on ollu korkea sivistystaso kansalaisilla,

• Anonyymi

Muuta Ouluun, siellä sivistyneet rikastuttajat auttavat pyykkituvilla ja roskakatoksissa sinua pääsemään kokemattomuudestasi - älä säikähdä veitsellä tervehtimistä, se kuuluu vain rikastuttajien kulttuuriin ja on täysin sivistynyttä.

• Anonyymi

1. Udellaan , "kysytään" asioita jotka eivät kyselijälle kuulu.
      2. Suorasukainen, toista kunnioittamaton, moukkamainen käytös.
      3. Aletaan pyytämättä "neuvoa"

Köhä ei koskaan kysy mitään eikä pyydä neuvoa kun se tietää jo
      Köhä on usein etäinen ja tietäväinen ja pysyy köhänä

varakkaan ja köhön ajatuseroja
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18720675/#comment-132501682

• Anonyymi

se on pitkä asiantuntijaluettelo vaikka häirikkö yritti häiritä väälihuudoilla selvää asiaa

• Etuillaan röyhkeästi jonossa.

• Anonyymi

Itse käyn niin harvoin kaupoissa, etten ole tuota kokenut. Sen mitä olen ollut, niin kaikki kyllä jonottaneet paikoillaan.

Käytän pääasiassa verkkokauppoja ja kotiintuontipalvelua. Apteekin lääkkeetkin tuodaan kotiin, ja Klarnalla maksuaikaa kuukausi.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse käyn niin harvoin kaupoissa, etten ole tuota kokenut. Sen mitä olen ollut, niin kaikki kyllä jonottaneet paikoillaan.

Käytän pääasiassa verkkokauppoja ja kotiintuontipalvelua. Apteekin lääkkeetkin tuodaan kotiin, ja Klarnalla maksuaikaa kuukausi.

Minä käyn viikon ruokaostokset perjantaisin. Muutoin tarpeen mukaan. Harvemmin noits etuiluja sattuu mutta kyllä silloin huomautan etuilijalle että voi siirtyä jonon jatkeeksi.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Minä käyn viikon ruokaostokset perjantaisin. Muutoin tarpeen mukaan. Harvemmin noits etuiluja sattuu mutta kyllä silloin huomautan etuilijalle että voi siirtyä jonon jatkeeksi.

Tuntuu hölmöltä, että joku vain kiilaisi eteen omine ostoksineen. Itse en kehtaisi.

Luultavasti en edes suuttuisi, vaan alkaisin nauraa noin heikkoluonteiselle jonottajalle. Ei aikuinen ihminen kestä pientä jonotusta!

Itseäni ärsytti aikoinaan muuan nk. vammainen mies, joka pari kertaa Lidlin jonossa sattui taakseni, otti pois oman kapulani ja alkoi koskea tavaroihini, niitä järjestellen.

Sanoin "älä koske tavaroihini" ja alkoi jo syntyä pientä kiistaakin. Olen ihan varma, että myös aikuisen vammaisen tulee noudattaa sääntöjä muiden ihmisten ja omaisuuden koskemattomuudesta ja noudattaa kieltosanaa "Ei! Älä koske!".

• Siili25 kirjoitti:

Jaha, että jotkut tekevät tuollaistakin huomauttelua.

Minä, kun teen viikko-ostokset, niin vilkaisen aina taakseni ensin. Jos siinä seisoo joku tai joitakin vain pari kolme tavaraa käsissään, niin sanon, että jos ei ole tuon enempää, niin voi mennä edelläni. Mihin sitä enää eläkeläisenä on kiirettä kaupassa.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Minä, kun teen viikko-ostokset, niin vilkaisen aina taakseni ensin. Jos siinä seisoo joku tai joitakin vain pari kolme tavaraa käsissään, niin sanon, että jos ei ole tuon enempää, niin voi mennä edelläni. Mihin sitä enää eläkeläisenä on kiirettä kaupassa.

Tällaistakin tapahtuu. Itseni on päästetty ohi ja myös itse, jos on ollut paljon tavaraa, olen päästänyt ohitseni. Mutta näin ei kyllä juurikaan tapahdu, itselläni on yleensä vain vähän ostoksia.

Omatoiminen etuilu sen sijaan on törkeää käytöstä.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuntuu hölmöltä, että joku vain kiilaisi eteen omine ostoksineen. Itse en kehtaisi.

Luultavasti en edes suuttuisi, vaan alkaisin nauraa noin heikkoluonteiselle jonottajalle. Ei aikuinen ihminen kestä pientä jonotusta!

Itseäni ärsytti aikoinaan muuan nk. vammainen mies, joka pari kertaa Lidlin jonossa sattui taakseni, otti pois oman kapulani ja alkoi koskea tavaroihini, niitä järjestellen.

Sanoin "älä koske tavaroihini" ja alkoi jo syntyä pientä kiistaakin. Olen ihan varma, että myös aikuisen vammaisen tulee noudattaa sääntöjä muiden ihmisten ja omaisuuden koskemattomuudesta ja noudattaa kieltosanaa "Ei! Älä koske!".

Harvemmin noits kiilaajia on. Kuitenkin jos jollain on otsaa etuilla jonossa minusta sellaisille voi huomauttaa ja opastaa jonon päähän johon yleensä sitten kiltisti siirtyvätkin😆. Ei siinä suuttua tarvitse. Nätisti vaan opastaa että muitakin ketjuttaa joskus jonotus.

• Siili25 kirjoitti:

Harvemmin noits kiilaajia on. Kuitenkin jos jollain on otsaa etuilla jonossa minusta sellaisille voi huomauttaa ja opastaa jonon päähän johon yleensä sitten kiltisti siirtyvätkin😆. Ei siinä suuttua tarvitse. Nätisti vaan opastaa että muitakin ketjuttaa joskus jonotus.

Ketuttaa siis.

• Tellukka kirjoitti:

Kyllä huomautan nätisti jos jollain on otsaa kiilata.

Tuo mainitsemasi muutaman tavaran ostajan päästäminen edelle on taas eri asia jota minäkin teen .

• Anonyymi kirjoitti:

Tällaistakin tapahtuu. Itseni on päästetty ohi ja myös itse, jos on ollut paljon tavaraa, olen päästänyt ohitseni. Mutta näin ei kyllä juurikaan tapahdu, itselläni on yleensä vain vähän ostoksia.

Omatoiminen etuilu sen sijaan on törkeää käytöstä.

Harvoin sellaista omatoimista etuilua olen kohdannut kaupassa, ei tule ainakaan mieleen. Tai sitten en vain ole kiinnittänyt siihen huomiota.
        Jos näin kävisi, niin varmaan ajattelisin sillä etuilijalla olevan syystä tai toisesta kiire jonnekin.

Kerran kävi hassu juttu, kun joku luuli minun etuilevan bussiin.
        Jouduin kävelemään bussijonon ohi, kun olin viemässä kirjettä postilaatikkoon. Joku tarrasi hihasta kiinni tiukasti ja ärähti, että jokainen vuorollaan. Olin ensin ihan ällistynyt ja sitten nauraen kysyin, että onko tämä jono siis tuonne postilaatikolle.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Minä olin eilen kaupassa ja olin ostanut paljon tavaraa, takanani Oi pariskunta joilla oli kaksi tavaraa käsissään. Sanoin että sopii mennä minun edelle. Eivät ymmärtäneet mitä sanoin , katselivat vaan ihmeissään puhuivat vierasta siltä. Että silleen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olin eilen kaupassa ja olin ostanut paljon tavaraa, takanani Oi pariskunta joilla oli kaksi tavaraa käsissään. Sanoin että sopii mennä minun edelle. Eivät ymmärtäneet mitä sanoin , katselivat vaan ihmeissään puhuivat vierasta siltä. Että silleen

Elekieli.

Elekielellä pärjää yllättävän hyvin monissa arkipäiväisissä tilanteissa. Varmaan ois toiminut tossakin.

Mä saanut kahdesti kielikylvyn elekieleen. Eka oli yks duunipaikka. Mut esiteltiin uudelle työparille, "ai niin, jukka on kuuro", Tultiin hyvin juttuun,se osas puhua ja lukee huulilta. Mä puhuin ja editin erilaisia pantomiimeja.

Toinen oli, kun muutettiin itänaapuriin. Junassa aloin katteleen vaimon vanhoja koulukirjoja. Mielenkiintoisia hieroglyyfejä. Mutta paikallisten käns pärjäs oikein hyvin sekasotkukielellä ja elekielellä. Ne osas kumpaakin hyvin.

Tässä ollut terveysongelmia. Tsadissa öaljon ulkomaalaistaustaisia taksareuta ja hoivapuolen väkeä. Mä puhun kyllä hyvin suomee ja kohtuullisesti muutamaa muutakin kieltä. Niillä vaihteleva kielitaito. Mutta oikein hyvin on tultu juttuun, vaikka varsinainen yhteinen kieli puuttunut.

Suosittelen elekielen käyttämistä, se helppoa ja toimii ällistyttävänkin hyvin.

=DW=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Venäläiset turisti tekevät juuri siten, kiilaavat eteen röyhkeästi. Nuoria kolleja olivat. No nythän venäläisiä turisteja ei kovin paljoa enää täällä shoppaile. Ehkä ei pitäisi yleistää, mutta teen sen silti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Venäläiset turisti tekevät juuri siten, kiilaavat eteen röyhkeästi. Nuoria kolleja olivat. No nythän venäläisiä turisteja ei kovin paljoa enää täällä shoppaile. Ehkä ei pitäisi yleistää, mutta teen sen silti.

Kiilaisin takaisin jos noin tekis.

• Anonyymi

Lapsenlapsi jättää lautasen huonosti rapsimatta. Siihen jää paljon ruokaa. Ei ole esimerkki auttanut ja kun oli pienempi, keräsin ruokailunsa lopuksi hänen lautaseltaan lusikallisen vähintään ja pyysin avaamaan suun. En enää jaksa mutta harmittaa. Laitan aika kallistakin ruokaa hänelle, sopisi se loppuun asti syödä.

Tuolla jo toinen kirjoitti että ihmiset jotka neuvovat vaikkei ole kysynyt heiltä mitään. Jos kertoo että jokin asia ei ole ihan hyvin, opastus alkaa tai sen huonon asian puolustaminen. Heitä on muuten yllättävän paljon.

• Anonyymi

Pakkosyöttäjä hullu olet!
        Lapselle jää traumoja!

• Anonyymi

Ollaan hiljaa vain 😝🤑😆

• Anonyymi

En paheksu sitä ettei kerrostalossa tervehditä vastaantulijoita. Ainoastaan, jos seinänaapurit osuvat ovilleen samanaikaisesti. Mitä vähemmän tiedän naapureistani sen parempi. Kerrostalokyttääjän uteliaisuutta en tyydytä. Kyttääminen on huonoa käytöstä.

• Minä yleensä tervehdin samassa talossa asuvia ja yleensä tässä kaikki muutkin. Pari on sellaisia vaikka osuttais kasvokkain pihaan tai rappukäytävään kääntävät katseensa muualle ja minusta se on sen merkki etteivät halua kohdata ja tervehtiä niin se on heidän valintansa. Ei vängällä.

• Anonyymi

Ikävää ja jopa vaarallista kun jalkakäytävät on muuttuneet ajoradoiksi, aikuiset ajelee pyörillä, skuuteilla, akkukäyttöisillä paksupyöräisllä vempaimilla, kaikilla mahdollisilla eikä kukaan valvo.

• Anonyymi

Ärsyttää, etteivät ihmiset VIITSI lajitella oikein jätteitään.
      Paperiroskiksessa voi olla viinipulloja ja lasinkeräysastiassa
      kaljatölkkejä ja biojätettä on milloin missäkin.

Kun suurin osa näkee vaivan - mikä ei edes ole vaiva - lajitella oikein
      miksi joittenkin kaaliin ei mene ?

Tuntuu turhalta itse lajitella mitään, kun jotkut ei välitä mitään.

• Anonyymi

Itselläni on roskiksessa ämpärit eri jätteille. Meidän taloyhtiössä kyllä lajitellaan hyvin.

• Anonyymi

Miten kuuluu aloitukseen

• Anonyymi

Yleiset huonot tavat.

Ihmiset on sellaisia kuin ovat. Jokainen laisensa ja kyllä kai jokaisella on jotain, mikä ärsyttää muita.

Joskus saattaa tosiaan patittaa, jos joku ei vaikka moikkaa. Oikeestaan ongelma enenpi mun, mähän siitä ärsyynnyin.Se joku tuskin ite kiinnitti vähät koko asiasta.

Mutta ihan oikeesti vituttaa, jos joku tekee saman, eli ei moikkaa. Mutta siis tarkoituksella, tarkoituksenaan ärsyttää. Sellasiakin ihmisiä on. Mutta menee yli ärsytyskynnyksen, se vituttaa.

Yleensäkin harva ihminen tahallaan räkii lattioille, etuilee jonossa, huutaa kännykkään kirjastossa tahallaan. Ne ei vaan ite hokaa käyttäytyvänsä moukkamaisesti, tai ärsyttävästi. Ei ne silleen ainarsytä, ne vaan on sellasia.

Aika paljon kiinni, mikä fiilis, tai verensokerit on itellä. Joskus ärsyttää hitosti ja joskus lähinnä hokaa asian, ilman kummempia fiiliksiä.

Juu, tahalliset ja harkitut ärsytysyritykset ärsyttää, tai vituttaa eniten.

=DW=

• Anonyymi

Ja sitten on vanhemmat ja lapset joilla kaikuvassa rappukäytävässä on aina hemmetisti asiaa toisilleen ja se pitää kertoa niin kovaan ääneen, lapset kirkuen ja meluten, että se varmasti jokaisessa 15 asunnossa kuullaan.

Rappukäytävissä asuu erilaisia ihmisiä, joista useimmat itse elävät omaa "näkymätöntä ja kuulumatonta elämäänsä", jotkut haluavat ehkä levätä.

Talvella lähdetään töihin klo 5, juosten alas portaita ja kovaan ääneen keskustellen.
        Samaten ikkunoiden alla, aina pitää asiansa huutaa, lasten kirkua, jonkun aloittaa auton tai moottoripyörän moottorin pärisyttäminen ja korjaus ihmisten avonaisten ikkunoiden alla heti klo 7 aamulla, kun lainsäätämä hiljaisuus päättyy.

Stadin kirjoittamaton sääntö: "Naapurit saa näkyä, muttei kuulua".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten on vanhemmat ja lapset joilla kaikuvassa rappukäytävässä on aina hemmetisti asiaa toisilleen ja se pitää kertoa niin kovaan ääneen, lapset kirkuen ja meluten, että se varmasti jokaisessa 15 asunnossa kuullaan.

Rappukäytävissä asuu erilaisia ihmisiä, joista useimmat itse elävät omaa "näkymätöntä ja kuulumatonta elämäänsä", jotkut haluavat ehkä levätä.

Talvella lähdetään töihin klo 5, juosten alas portaita ja kovaan ääneen keskustellen.
        Samaten ikkunoiden alla, aina pitää asiansa huutaa, lasten kirkua, jonkun aloittaa auton tai moottoripyörän moottorin pärisyttäminen ja korjaus ihmisten avonaisten ikkunoiden alla heti klo 7 aamulla, kun lainsäätämä hiljaisuus päättyy.

Stadin kirjoittamaton sääntö: "Naapurit saa näkyä, muttei kuulua".

Miksi herkkähermoiset muuttavat taloihin jossa on normaali elämän meno .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Määrittele normaali.

Mun mielestä käsitys normaalista menosta on sisällöltään muuttuva termi. Tässä asumisasiassa se on muuttunut paljon viime vuosikymmeninä.

Sanotaan vaikka niin, ennen oli paljon enenpi kakaroita, mutta vähän ne häiiriköi. Nyt vähän kakaroita, jotka kovia tekeen sitä. Kakarat sinällään tuskin kummemmin muuttuneet. Vanhempien kasvatus metodit kyllä paljonkin.

Tämän päivän normaali on erinormaali, kuin eilisen normaali. Sama sana, erilaiset sisällöt.

=DW=

• Anonyymi

Ne hermot!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne hermot!

Jos taloyhtiön kaikkien 50 asunnon asukkaat käyttäytyisivät meluisasti, talo ei olisi keillekään viihtyisä. Noin käyttäydytään lähinnä nk. kaupungin omistamissa, päihdeongelmaisten slummeissa. Osaketalojen asuntojen arvokin laskisi.

Syntyperäiset stadilaiset osaavat nämä käyttäytymissäännöt, metelöitsijät ovat useinkin maalta tai muualta muuttaneita, metsien keskeltä sivistyksen keskelle yllättäen joutuneita. Ihmisiä jotka ovat tottuneet pihojensa yli huutaen kommunikoimaan. Kaupungissa ei huudeta, vaan otetaan kaikessa huomioon myös naapurit.

Joka rakastaa mölyämistä, painukoon takaisiin umpimetsäänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nk. "normaalit elämän äänet" eivät sisällä mölyämistä. Fiksuissa taloyhtiöissä möly ei ole normaalia. Kaupungin juoppojen vuokrakasarmeissa ehkä. Ovat kaksi, täysin eri maailmaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nk. "normaalit elämän äänet" eivät sisällä mölyämistä. Fiksuissa taloyhtiöissä möly ei ole normaalia. Kaupungin juoppojen vuokrakasarmeissa ehkä. Ovat kaksi, täysin eri maailmaa.

Mölyämisestä voi kahden varoituksen jälkeen seurata häätö.

• Anonyymi

Jos itse ärsyyntyisin siitä, että joku ei tervehdi, niin alkaisin siitä merkiksi tervehtimään häntä hyvin kuuluvasti ja niin, että varmasti huomaa ja huomioi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä niistä kaikuvista betonirakennuksistakin voitaisiin tehdä akustiikaltaan huomattavasti parempia, myös äänieristystä voidaan parantaa.
        Sellainen elämänlaatua parantava remontti ei kuitenkaan onnistua varsinkaan vuokrakämpissä.
        Olen asunut varmaankin kymmenessä eri vuora-asunnossa, on ollut eri tasoisia, neukkukuutiosta uudehkoon rivariin. Varsinkin kerrostaloissa äänieristys oli kaikissa melkoisen olematon. Eräskin naapuri kehtasi mainita, että seksin äänet kuuluvat seinän läpi. No voivoi. Yksi asunto oli osa omakotitalosta. Iltaisin seinän läpi kuului selvästi kuinka naapurin täti luki lapsilleen iltasatuja. Voivoi.

Jos vielä joskus vuokraan asunnon niin ensiarvoisen tärkeänä pidän sitä, että voin soittaa musiikkia edes hiljaisella mihin vuorokauden aikaan tahansa. Se auttaa nukahtamaan kun on aika paha tinnitys, enkä halua nukahtaa korvanapit korvilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos taloyhtiön kaikkien 50 asunnon asukkaat käyttäytyisivät meluisasti, talo ei olisi keillekään viihtyisä. Noin käyttäydytään lähinnä nk. kaupungin omistamissa, päihdeongelmaisten slummeissa. Osaketalojen asuntojen arvokin laskisi.

Syntyperäiset stadilaiset osaavat nämä käyttäytymissäännöt, metelöitsijät ovat useinkin maalta tai muualta muuttaneita, metsien keskeltä sivistyksen keskelle yllättäen joutuneita. Ihmisiä jotka ovat tottuneet pihojensa yli huutaen kommunikoimaan. Kaupungissa ei huudeta, vaan otetaan kaikessa huomioon myös naapurit.

Joka rakastaa mölyämistä, painukoon takaisiin umpimetsäänsä.

Hmm. Kauankohan pystyisi pitämään kukkoa kerrostaloasunnossa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hmm. Kauankohan pystyisi pitämään kukkoa kerrostaloasunnossa?

Jokumuuten pitää kukkoa krstalo asunnossa.. Joku kaksi miestä jäi tänäkesänä kiinni siitä että olivat seuranneet joitain kahta hyvin nuorta neitoa olivatkohan neidit jotain n.12 vuotiaita..Olivat miehet ensin näyttäneet kukon jota pitivät nauhan päässä kiinni.Sitten olivat lähteneet seuraamaan nuoria neitoja. Neidit olivat menneet(pienehköön) kauppaan sisälle ja kun miehet olivat sinnekkin menneet perässä.Niin kaupan myyjä oli läksyttänyt aikuiset miehet matkohinsa neitien perästä.Myöhemmin miehet olivat paikallisessa linja-auto asemassa selittäneet jollekkin kukosta että se oli ollut kukko tappelussa ja selvinnyt voittajana siitä asiasta. Sitten tästä asiasta ei kuulunut enempää netissä ;että olivatko kukon kanssa johonki päässeet bussiin? vai mitä olikin tapahtunut ?seuraavaksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä olenko herkkähermoinen, mutta joskus saattaa ottaa päähän kun rumpalinaapuri saa päähänsä paukuttaa rumpusooloja puolen yön aikaan. Alkoholilla voi olla osuutta, silloin rohkeus rumpalilla kasvaa ja ajantaju häviää.

• Anonyymi

Olemme asuneet useammassakin kerrostalossa ja suhtautuminen taotuttaviin vaihtelee alueittain.
      Pk-seudulla ja lännessä ohitetaan katsomatta tai mulkaistaan epäluuloisesti.
      Kaakossa on aivan luonollista moikkaaminen ja tilanteesta riippuen, muutaman sanan vaihtaminen.
      Samoin kohdatessamme pihalla.
      Joissakin tilanteissa, jos sattuu mainitsemaan jostakin harmistaan, niin naapureista löytyy oma-aloitteisia auttajia.
      Vaimoni oli joutunut palvelutaloon ja minä tyhjensin asuntoamme muuttakseni vaimon kaveriksi.
      Ongelma? Ikkunaverhojen alas ottaminen. Ne kiskorissat oli kuulemma jätettävä kiskoihin eikä taipumukseni huimaukseen innostanut niiden nypläämiseen auki.
      Naapuruston nainen tarjoutui välittömästi auttamaan.
      Toinen nainen kysyi tarvetta ja viimeinen kurkotus oli pitkässä kappalaudassa killuvat matkamuistolautaset. Nainen kipusi taloustikkaille ja ojenteli lautaset alas minulle.
      Eivät nuo mitään meidän kavereitamme olleet emmekä vierailleet mutta asuimme samassa rappukäytävässä.

Asuessamme 70-luvulla Martinlaaksossa tein yhtenä nuoska-aamuna hämmästyttävän havainnon. Ukot olivat loivasti viettävällä P-alueella töihin lähdössä.
      Yöllä satanut nuoskalumi vaikeutti heppuja ja homma meni tuhraamiseksi. Puolen kymmentä ukkoa yritti yksin saada autoaan liikkeelle. Ei ollut paljosta kiinni.
      Kaakossa olisi automaattisesti tehty niin, että autot olisi porukalla autettu tielle. Melkoisen helposti ja nopeasti mutta tuolla ei!
      Omani oli tasaisella alueella ja huonoihin keleihin ja tienhoitoon tottuneena pääsin vaivatta hoidetulle tielle.

• Anonyymi

Pk-seudulla jokainen taloyhtiö on omanlaisensa. Fiksujen ihmisten rauhalliset taloyhtiöt ja asuinalueet ja toisaalta kaupungin omistamat slummit.

• Anonyymi

No, tuokin on taloyhtiöstä ja asukkaista kiinni. Meidän taloyhtiössä nk. vanhat (= kauan asuneet) asukkaat auttavat kyllä toisiaan. Nuoremmat voivat "kiireissään" vain kävellä ohi. On meillä yhteiset pihatalkootkin.

Pari päivää sitten jouduin uintireissulla pulaan. Kaksi naista huomasi sen ja huusi, että onko jokin hätänä! Huusivat ohjeitaan ja uivat luo ja auttoivat minut pulasta. Olen vieläkin aivan otettu asiasta.

Että näin Stadin uimarannalla. Olivat n. 70 vuotiaita, kuten itsekin. (Aionkin hankkia kellukkeet. Soon nyt pakko.)

• Anonyymi

Böndellä verho heilahtaa, kun joku menee ohi.
      Stadissa ei toisten asiat kiinnosta.

Ne ovat stadiin muuttaneita böndeläisiä, metsäläisiä,
      jotka eivät tervehdi oman talon asukkaita.

Ne eivät osaa kohteliaita tapoja eivätkä osaa sivistynyttä sosiaalista
      käyttäytymistä ihmisten kanssa.

Niillä on pieni itsetunto ja alemmuuskompleksi.
      Ne jurottavat mennä maahan katsoen.

• Anonyymi

Mistäs tiedät?

Toisaalta, mikä on ihanampaa kuin se, että ollaan oikeasti kiinnostuttu toisista ihmisistä? Se on kiinnostusta, ei kyttäämistä mutta kuten tiedämme, jokainen muodostaa käsityksensä omista lähtökohdistaan käsin.

Kaupungissa todellakin ollaan omissa oloissaan ja ketään ei kiinnosta mikään, jos kuvaillaan yhtä karkeasti kuin sinä teet. Esim. Helsingissä kiirehditään paikasta toiseen tosi apaattisen näköisenä. Ei ihme, kun suurin osa elämästä vietetään metrossa tai muussa julkisessa.

Se kummassa ollaan sivistyneempiä tai kohteliaampia, on aivan yksilökohtaista,, jos siirrytään enemmän realismin ja jopa faktojen piiriin.

Itse asun keskikokoisessa kaupungissa ydinkeskustassa, kerrostalossa. Toisten naapureiden kanssa vaihdetaan kuulumiset päivittäin, joku ei edes tervehdi ja kaikkea siltä väliltä.

Itse olen ystävällinen jokaiselle riippumatta siitä, saanko vastauksen vai en. Hyvän päivän toivotukset eivät ole minulla kortilla.

• Minusta on ihanaa kun on iso partsi josta voi seurata mitä lähimiljöössä tapahtuu ja kyllä täällä tapahtuukin 😀.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Minusta on ihanaa kun on iso partsi josta voi seurata mitä lähimiljöössä tapahtuu ja kyllä täällä tapahtuukin 😀.

Meillä, Stadin pihamiljöössä juuri koivut hiljaa kohisten huojuvat. Asuntoja vaille parisataa, asukkaita ehkä vajaa 1000, silti täysi hiljaisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä, Stadin pihamiljöössä juuri koivut hiljaa kohisten huojuvat. Asuntoja vaille parisataa, asukkaita ehkä vajaa 1000, silti täysi hiljaisuus.

Jokainen hiljaisuudessa elää omaa, henkilökohtaista elämäänsä, häiritsemättä muita.

• Anonyymi kirjoitti:

Viheraluetta täälläkin. Silti aktiiviset ihmiset järjestävät viihdykettä näin kesällä lähes päivittäin.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Viheraluetta täälläkin. Silti aktiiviset ihmiset järjestävät viihdykettä näin kesällä lähes päivittäin.

Mitä viihdykettä järjestävät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä viihdykettä järjestävät?

Mitä vain keksivät😀. "Nauttivat" elämästä. Kuka mitenkin.

• Anonyymi

Päälle puhuminen on todella ärsyttävää. On ihmisiä, jotka eivät kerta kaikkiaan jaksa kuunnella toisia ja ovat niin innoissaan omista mielipiteistään, että haluavat ne mahdollisimman nopeasti saada muiden kuultavaksi. Kysessä on siis puhtaasi vuorovaikutustaidot, ja niitähän voi halutessaan opiskella ja kehittää itsessään.

Toinen ärsyttävä, ehkä hieman asiasta poiketen, on ne varvaskuvat, joita varsinkin naisväki tuntuu jakavan vaikka missä kanavassa. Rumia varpaita kuvataan kun loikoillaan rannalla, riippumatossa tmv. Miksi ihmeessä???

• Anonyymi

Juuri tuo päälle puhuminen on ärsyttävää. Varsinkin puhelimessa, jos soittaa jollekin, joka puhuu ummet ja lammet eikä varmasti anna suunvuoroa, jos ei sitä ota keskeyttämällä puhetulvan. Joskus tällaiselle henkilölle olisi eräällä toisella ollut tärkeätä asiaa, mutta ei ole saanut asiaansa esitettyä. Soitti sitten minulle, että soittaisitko sinä tästä asiasta, kun sinä uskallat keskeyttää tuon henkilön! :D

• Anonyymi

Epärehellisyys,

epärehellisyys on suurta tyhmyyttä

tyhmiä ihmisiä en voi sietää !!!???

• Anonyymi

Ymmärrän että epärehellisiä ihmisiä ei voi sietää, mutta tyhmät ihmiset eivät itse ymmärrä että ovat tyhmiä ja heitä on vaan siedettävä siitä huolimatta.

• Anonyymi

Mikään ei ärsytä/ kiinnosta.
      Loisivat
      Kommarit
      VITUTTAA.
      ( joudun elättämään ventovieraita Sdp- kumipäitä )

• Anonyymi

Suosittelen sulle mielenterveyden palveluja. Sinä elät, no johan vitsin murjaisit.

• Anonyymi

Onpas nyt älämölö siitä ettei tervehditä kerrostalossa. Ajatelkaa kuinka monta ihmistä Helsingissä kerrostalossa asuva työssä käyvä kohtaa päivän aikana. Jos työmatka julkisella kestää vaikka puoli tuntia ja siirtymät kävellen. Mennen tullen satoja. Jos vielä sattuu olemaan asiakaspalvelussa, niin työstä riippuen monta. Useammat istuvatkin julkisissa kuulokkeet korvilla äänikirjaa/musiikkia tms kuunnellen tai äänieristeenä ja viestittäen, että haluaa olla rauhassa. Sittenkö vielä pitäisi sosialisoitua tervehtien ja "small talkata" ihmisten kanssa jotka asuvat samassa talossa sattumalta. Ei valittuja naapureita.
      Ystävät valitaan, myös tuttavien kanssa puhutaan. Uusia tuttavia ei välttämättä naapureista haluta. Jos kerrostalossa 15 kerrosta, joka kerroksessa 4-6 asuntoa. Asunnoissa 1-5 henkilöä. Onneksi ei kaikki tule vastaan. Kuormituin jo ajatuksesta.
      Oman reviirin pitäjä.

• Anonyymi

Talossa 14 kerrosta joissa 105 asuntoa. Likimain kaikki tervehtivät käytävillä ja ala-aulassa tapaamiaan henkilöitä jo ensi näkemällä tietämättä ovat asukkeja vai kävijöitä.
        Paseo Juan Aparicio 5.

• Anonyymi

Jotkut tervehtivät, jotkut ei. Itse tervehdin suurinpiirtein kaikkia, jopa pihamme läpi kulkevia toisen talon asukkaita.

Tervehdin myös koiria, jotka myös tervehtivät minua.

• Anonyymi

Sanoisin tästä että ei ne kaikki siinä krs.talossa asuvat todennäköisesti tule millään vastaan yhden päivän aikana kai nyt sentään,eikä välttämättä edes viikon aikana.?Että miksei nyt moi tai hei voi sanoa niille parille joita ehkä aamun tai illan aikana asumansa krs.talon käytävässä tai jollain hississäkin tai pihalla voi sattumalta tulla vastaan?.Ei kai bussissa tai muualla sitten niin ole mitenkään niin tavallista tervehtiäkään tuntemattomia kuin ehkäpä sitten bussin kuskia kuitenkin, yleensä.Mutta niin jokainenhan taaplaa tyylillään,voihan olla niitäkin jotka eivät vain tervehdi sitten oikein ketään?.Jos olen itse tervehtinyt oman krstalon asukkeja niin monet tai useimmat ovat tervehtineet takaisin,olen keski ikäinen tai yli 50 v.nainen..

• Anonyymi

Mutta ei kai kaikki asukkaat ole yhtä aikaa menossa tai tulossa samassa rapussa tai hississä? Meidän talossa on 150 asukasta (puolisoineen, perheineen), mutta hyvin harvoin sattuu niin että tapaisi jonkun asukkaan ulos mennessään tai kotiin tullessaan. Silloin kun kohdalle sattuu, niin "hei" ei ole ylivoimainen tehtävä, eikä edellytä mitään jatkossa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Miesten shortsit

• Anonyymi

Mitähän hemmetin ihmettä varten? Kuulut vissiin niihin, joitten mielestä miehen kuuluu kulkea puku päällä säällä kuin säällä. Myös +30 asteen kesähelteellä. Avarru.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän hemmetin ihmettä varten? Kuulut vissiin niihin, joitten mielestä miehen kuuluu kulkea puku päällä säällä kuin säällä. Myös 30 asteen kesähelteellä. Avarru.

Shortsitkin käy, jos housujen sisällä on "sipulipussi" eikä pallerot vilahtele miten sattuu!

• Anonyymi

POLIITIKOIDEN JATKUVA VALEHTELUU JA KANSALAISTEN ÄÖ-N ALIARVIOINTI

• Anonyymi

tupakointi,,kaupan edustalla...bussipysäkeillä..yms...ajatelkaa lapsia...

• Ruotsissa se onkin jo laissa kiellettyä sakkojen uhalla ollut monta vuotta.
        Tulee kai Suomeenkin aikaa myöten. Vähän outoa, että sellaiseenkin pitää olla oikein laki, kun se pitäisi jokaisen ymmärtää ilman lakiakin.

• Anonyymi

Minua ei haittaa,jos naapurit eivät tervehdi.Suomalaiset ovat sellaisia.Enemmän ärsyttää suomalaisten huonot tavat.Roskataan ja räyhätään.Aivan perusasiat hakusessa.Törmäillään ihmisiin ja kävellään kuin maailman omistajat.VIP kohtelua pitäisi olla ja kaiken tapahtua heti.Suomalaisten laatu on
      alkanut huonontua.

• Anonyymi

Tuo roskaaminen ja räyhääminen on loppujen lopuksi vähäistä, enemmistöön nähden, mutta kylläkin varsin näyttävää jos sellaista sattuu näkemään.

Elokapinallisetkaan eivät mahd. suuri osakaan ole itse helsinkiläisiä, vaan muualta tulleita lietsojia: muista kaupungeista (paljolti punainen Tampere), jopa muista maista kuten Ruotsi, Viro ja Englanti!

• Minkäs maalainen sinä itse olet, jos et ole suomalainen?

Jos taas oletkin suomalainen, niin miksi sinä roskaat ja räyhäät, törmäilet toisiin ihmisiin kuin maailman omistaja? Siksikö vain käyttäydyt noin, koska mielestäsi suomalainen tekee noin?

• Anonyymi

Valittaminen itse aiheutetuista vaivoista. Diabetes korkea kolesteroli ja verenpaine. Ei liikuta kuin pakosta. Syödään omien mielitekojen mukaan. Ihmetellään terveysvaivoja. Kovaan ääneen huudellaan terveysvaivoista. Korostetaan miten paljon käytetään lääkkeitä. Harjoitetaan henkistä väkivaltaa ihmisiä kohtaan jotka ovat valinneet terveät elämän tavat.

• Anonyymi

Yhteen asiaan pyydän, älä ärsyynny tai syytä jos joku sanoo että on liian korkea kolesteroli. Minulla on ilman ainuttakaan syytä. Toistan ilman ainuttakaan, tiedän ne syyt ihan jokaisen.
        En tietenkään valita, sanon vaan. On kuulemma joku geeni joka saattaa aiheuttaa. Olen perehtymässä, miten pääsen testaamaan onko minulla se. Hyvinvointialueen yleislääkäri ei osannut kertoa.

• Anonyymi

Ei diabetes tai korkea kolesteroli tai verenpaine välttämättä ole edes mitenkään itse hankittuja vaivoja..tai sairauksia..Ne voivat olla ihan hyvä kuntoisellakin tai suhteellisen terveellisiä elämäntapoja noudattaneella ihan myös vaivoina..Joku niistä tai vaikka jopa kaikkikin..Ikävää Että asia noin sinulla luulona että kaikki ovat ne jotenkin ehdoin tahdoin haluaminaan hankkineet esim.vähällä liikunnalla esim..ettå väärin meni!eli väärä luulo!..Ja jos joku lääkkeiden syönti tai niistä puhuminen saa sinut noin sekaisin jotenkin niin sano asiasta sitten että et voi pystyä kuuntelemaan lääkkeistä asiaa,eikö se ole helppo sanoa ääneen se?..Ihme nilinää asiasta joka helppo sanoa ääneen?
        Ja ilmeisesti itse nautit varmaan sitten kuuluttaa siitä asiasta miten terve olet ja miten paljon liikut yms,että.ihan samalla tavalla varmaan siellä toista ottaa päähän yhtä.paljon niistä asioista kehuminen.. eli et ole yhtään sen parempi ihminen kuin se toinenkaan on!!

• Anonyymi

Olikohan toi guben käänteistä psykologiaa?

• Anonyymi

Tätä ketjua lukiessani ärsyttää se, että jotkut kirjoittavat niin kuin heidän tapansa olisi just se ainoa oikea.

• Anonyymi

Rehellisyys ON ainaki ainoa oikea tapa elää elämää
        vähiten tuottaa sekasortoa yhteiskuntaan,

inhoan epärehellisiä ihmisiä

yksikää epärehellinen ei pääse ystäväkseni,

• Ei se ole pelkästään tämän ketjun ominaisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rehellisyys ON ainaki ainoa oikea tapa elää elämää
        vähiten tuottaa sekasortoa yhteiskuntaan,

inhoan epärehellisiä ihmisiä

yksikää epärehellinen ei pääse ystäväkseni,

Sinä olet just epärehellinen ja viet kaiken,mikä mukaan mahtuu!

• Anonyymi

Venäjästä voidaan olla montaa mieltä, mutta ainakin lapset ja nuoriso kasvatetaan hyviin käytöstapoihin ja esimerkiksi teitittely on heille arkipäivän normaalia. Tuttavani taloyhtiössä asuu maailman vanhimman ammatin harjoittaja, venäläinen, joka kohteliaasti tervehtii saman portaikon asukkaita ja teitittelee puheille uskaltavia. Joten ei se ammattikaan aina vaikuta käytöstapoihin, vaan kotona saatu kasvatus vaikuttaa enemmän.

• Anonyymi

Tjaa, ehkä se kuitenkin enemmänkin ikäluokka kysymys, sillä itse olen törmännyt parikin kertaa kauppajonossa kiilaaviin venäläisiin. Juu, parikymppisiä miehiä.

• Toinenkin ärsyttävä asia tuli mieleeni. On todella ärsyttävää jos jonkun kanssa sovitaan joku kellonaika milloin esim nähdään jossain. Ja tämä sitten saattaa tulla paljon myöhemmin kuin mitä on sovittu. Minusta piittaamatonta toista kohtaan, odotuttaa turhaan.

• Niinhän juuri.
        "Tulen heti, käyn vain suihkussa" tai "Nousin just junaan ja olen siellä ihan kohta" (vaikka se junamatka kestää puoli tuntia).

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Niinhän juuri.
        "Tulen heti, käyn vain suihkussa" tai "Nousin just junaan ja olen siellä ihan kohta" (vaikka se junamatka kestää puoli tuntia).

Just😠.

• Anonyymi

Suomi on jatkuvasti 15 minuutin päässä täydestä anarkiasta, joten jokainen huolehtikoon itsestään. Voimavaroja ei ole toisten käyttäytymisestä huolehtimiseen.

• Anonyymi

Ärsyttää se ettei mikään ärsytä. Pääsinpäs osallistumaan tähän ketjuun.

• Anonyymi

Suomalaisten lapsellinen naivius ja auktoriteettipelko on asioita jotka joskus ärsyttää ja joskus naurattaa. Mutta jokainen taaplaa tyylillään.

• Anonyymi

Pitäisi olla käytöstavat ne opetetaan jo kotona kun ollaan pieniä , ihmisillä ei näköjään enää ole niitä ,haloo

• Anonyymi

Minua eivät muut ihmiset ja tekonsa ärsytä,
      mutta ärsyynnyn ajoittain omaan laiskuuteeni.
      Kun kahvikuppia en vie tiskikoneseen, vaan se jää työpöydälle,
      ärsyttää siirtää sitä pois tieltä.

• Anonyymi

tuntemattoman kiistatonrais kaaminen Pasilassa eli siis keskellä Stadia

Mies lähti seuraamaan naista kauppakeskus Triplasta – raiskasi julkisella paikalla
      Uhri oli miehelle entuudestaan tuntematon

nimen arvaatte Moha... Ahme...

• Minua ärsyttää kaikkitietävät ylimieliset ihmiset.
      Mutta olen oppinut sivuuttamaan heidät kuin huomaamattani.
      Jos jotain pitää vielä miettiä mikä ärsyttää niin täyteen pumpatut ankanhuulet ja naama taäynnä lävistyksiä olevat.
      Olenko jäänyt jälkeen jostain???

• Anonyymi

Olen samaa mieltä. Onhan noita kaikkitietäviä ohjeistajia täälläkin, yksikin opettaa itseään vanhemmille miten pitää kirjoittaa. Kas kun itse on oikein kirjailija.
        Tatuoinnit ärsyttää myös, ihan kuin joku ihotauti olisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Onhan noita kaikkitietäviä ohjeistajia täälläkin, yksikin opettaa itseään vanhemmille miten pitää kirjoittaa. Kas kun itse on oikein kirjailija.
        Tatuoinnit ärsyttää myös, ihan kuin joku ihotauti olisi.

Se on oikein hyvä, että edes joku täällä osaa kirjoittaa. Sekasotkutekstit vailla mitään asiaa ovat ikäviä. Samoin kuin laisesi ikävät ihmiset, jotka eivät anna toisten olla mitä ovat, vaikka eivät itsekään pysty parempaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Se on oikein hyvä, että edes joku täällä osaa kirjoittaa. Sekasotkutekstit vailla mitään asiaa ovat ikäviä. Samoin kuin laisesi ikävät ihmiset, jotka eivät anna toisten olla mitä ovat, vaikka eivät itsekään pysty parempaan.

En nyt tarkoittanut palstalla kävijöitä. Vaan elävässä elämässä kohtaamiani, jopa sukualaisissani on näitä kaikkitietäviä, toivon että en itsekin kuulu heihin huomaamattani.

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

En nyt tarkoittanut palstalla kävijöitä. Vaan elävässä elämässä kohtaamiani, jopa sukualaisissani on näitä kaikkitietäviä, toivon että en itsekin kuulu heihin huomaamattani.

En vastannutkaan sinulle, vaan kommentille klo 19:01., joka nälvii ikävästi jostain kirjoittajasta.

• Anonyymi

Huolimattomuus ja hälläväliä-tyyli ovat ikäviä elämänasenteita.

• Anonyymi

Käyttämäni ilmaisu "kun ei hierrä omaa napaa niin ei ole väliksi" lienee osittain samaa asiaa.
        Minä, minä, minä!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käyttämäni ilmaisu "kun ei hierrä omaa napaa niin ei ole väliksi" lienee osittain samaa asiaa.
        Minä, minä, minä!!!

Ai, en ole tullut ajatelleeksi, että ovat minä ensin -tyyppejä. Tarttee funtsata.

• Anonyymi

Ei vaadi kyllä kauheasti vaivaa tuollainen. Ihan vaikka kevyt nyökkäys toista kohden rappukäytävässä vastaan tullessa riittäisi, kun eihän se kuitenkaan edellytä mitään kaveraamista, kotiinsa kutsumista tm, jos nyt tervehtii naapuria.
      Minua kyllä taasen ärsyttää ihan helvetisti yleisemminkin ihmisten helvetinmoinen uteliaisuus. Siis sellainen, kun aletaan vielä oikein vatvomaan asioita ja puuttumaan niihin ym. Sekin vielä menee, jos jokin juttu nyt kiinnostaa, että sitä kysyy nyt kerran ohimennen. Mutta se, että aina nähdessä otetaan joku asia joka kerta puheeksi ja sitä pitäisi setviä ja vatvoa ja selvitellä suurin piirtein kaikkien kanssa.
      Ja tällainen, kun joidenkin pitää aina sanoa ääneen, mitä mieleen putkahtaa.
      Naapureistani esimerkkinä tällaisia välikohtauksia:
      Viime vuoden puolella eräs läheiseni asui eräässä taloyhtiössä, missä tuli jonkin asteinen putkirikko ja vedet jouduttiin katkaisemaan talosta siihen asti ,että vika saatiin korjattua.
      Heillä oli sitten pannuhuoneessa kai jokin vesipiste, mistä sai hakea välttämättömät talousvedet esim vessanhuuhteluun ja tällaiseen. Niin minulla oli muutama ylimääräinen 10 litran ämpäri, mitkä vein läheiselleni, että sai kämppäänsä useamman päivän kotitalousvedet kerralla. Niin sitten, kun vika oli korjattu ja sain ämpärit takaisin, niin kotiin tullessani eräs naapurini karjui kurkku suorana nähtyäni minut ämpärieni kanssa että "Ai sitä on hyödynnetty Tokmannin ämpäritarjouksia oikein urakalla!!!" ja muu porukka nauraa räkättivät kuin seonnut varisparvi. Kun yksi ämpäreistä nyt sattui olemaan just tällainen aikanaan Tokmannin ämpäritarjoukista saatu.
      Ja nyt kesäkuussa, kun jouduin viemään kissani eläinlääkäriklinikalle eutanasiaan, niin takaisin tullessani sama naapuri karjui kurkku suorana(hänellä on todella kantava ja niin sanotusti "paskainen"&raakkuva ääni), että mihin sä olet kissasi hukannut vai oletko huomannut edes kulkevasi tyhjän kuljetuskopan kanssa?!?!?!" Tai jotain just että onko kissa päässyt karkuun vai kuljetko muuten tyhjän kissakopan kanssa.. Se pisti vituttamaan ja satuttikin, olin nyt muutenkin aika itkuinen ja pahoilla mielin. Sen verran sain itseäni kasaan, että pysähdyin ja käännyin katsomaan häntä ja muutamaa muuta, jotka olivat siinä samassa porukassa ja sanoin, että "Niin, mun kissa lopetettiin justiinsa ja siltä reissulta olen palaamassa. Että ihan tällaisen pikkusyyn vuoksi nyt kuljen tässä tyhjän kuljetuskopan kanssa.." Vittu kun niillä meni ilmeet.. No, tajusivat kyllä niiden perusteella ainakin, että olisi voinut pitää pään kiinni tai ainakin vähän asiallisemmin kysyä asiasta. Kuten vaikka että mitä on tapahtunut tai onko kaikki hyvin tai nyt ylipäätään jotain. Olisin kyllä haukkunut sen miehen pystyyn ja mielikin teki, mutta sattui nyt itkettämään sen verran, etten sitten saanut aikaiseksi. Oli häivyttävä kiireesti ja sitten tulikin itku.
      Näin hänen muijansa pari päivää sen jälkeen, kun oli myös paikalla tuolloin, kun tää sälli rääkyi taas omiaan ja mainitsin asiasta. Ja just sanoin ettei nyt ollut oikein motivaatioita minkäänlaiseen keskusteluun asian tiimoilta. Hän kyllä tajusi asian heti ja hän on ihan ok kännissäkin jopa saati selvinpäin. Ja luulen ainakin, jos olen häntä oppinut tuntemaan, että varmast isanoi jälkeen päin miehelleenkin, että kannattaa varmaan jatkossa kysyä fiksusti tai olla ihan hiljaa.
      Mutta juurikin tällainen huutelu ja asioihin puuttuminen on ärsyttävää. Ja se saamarin vatvominen joskus, minkä joku muita kaiveleva asia saa aikaiseksi. Tuossa yhdessä vaiheessa yhdet ja samat 2-3 naapuria mekkaloi vuosien ajan sitä, kun mä en kauheammin ryyppäile enkä pyöri lähiökapakassa(kaan). Aina nähdessä, vaikka olisi ollut päivän 10. kerta, helvetinmoinen haloo:"Jaa, kirjastoon menossa vai?? Sua ei taida juominen kiinnostaa?" Ihan työssäkäyvät kaljanlipittäjät vielä kyseessä. Sitä mekkaloitiin vielä ihan tuntemattomillekin, että tässä onkin sellainen sälli, kun mieluummin lukee kuin ryyppää. Ja sitten kun joskus kävin kaljalla ko kuppilassa, niin olikin tätä että "Mitä sää TÄÄLLÄ teet ja vielä noin, että juot oikein kaljaakin?!?!" Eli ikinä ei ollut hyvä. Ja kun mä nyt kuitenkin tykkään niin lukea lehteni kuin juoda kaljanikin rauhassa ilman mitään mölinöiden kuuntelua.
      No, tuo melu loppui siihen, kun aloin aina kysymään samoilta tyypeiltä että "Jaa...baarissa taas.. Sulta ei taida oikein lukuhommat luonnistua vai..?" Ekat kerrat tuli kiukkuisesti takaisin EI TARTTE VITTUILLA!!, mihin vastasin, etten mä vittuile, kysyin vain asiallisesti samalla tavoin, kun te mun kirjastokäynneistä ynnä muista. Sitten loppuikin mun menojeni kyttäämiset noilta osin.

• Anonyymi

Heh olipa hyvä että vastasit samalla mitalla huutelijalle!..Olen joskus hieman samantapaiseen törmännyt..Joillain on vain niin paljon energiaa etteivät ilmeisesti osaa keskittää sitä kuitenkaan omiin tekemisiin?.Niitä "suuri suita" taitaa olla joka paikkakunnalla ja joka asuinalueella?.Useimmin saavat sitä ulosantiaan aika rauhassa ympäristöönsä jakaa ja aika pikkusieluisia ja jotenkin vähän kireän lapsellisia ovat,mutta niin harvoin löytyy jotakuta joka niille viitsii sanoa jotain järkevääkin takaisin noihin lapsellisuuksiinsa..Respect siis!

• Anonyymi

Siskoni asui aikonaan rivarissa. Seinänaapurina herttainen vanha rouva. Hänellä oli omanlaatuinen tapa tervehtiä, varsinkin nuorempia naisia. Nimittäin huorittelamalla.

• Anonyymi

Rappukäytävässä möykkääminen ja asunnon oven paiskominen!!!

• Pitää miettiä. Meidän talossa eikä naapuritalossa ole kellään huonoja ominaisuuksia.
      Ei ainakaan huonompia kuin minulla.

• Anonyymi

Välinpitämättömyys, epärehellisyys, julmuus, juoppous

• Anonyymi

Noi just ärsyttää!

• Anonyymi

Besservisserit ovat lähes sietämättömiä eli ne, jotka aina tietävät
      kaiken paremmin kuin muut.

• Anonyymi

Kyllä se on kuule eeerittäin hyvä, että edes joku tietää jostain jotain. Tattipäätaneneita, jotka eivät tiedä mistään mitään, on liikaa.

• Anonyymi

Stadissa julkisissa kulkuneuvoissa oviaukossa seisovat ihmiset. Vapaita istumapaikkoja ja käytävätilaa on, mutta seisotaan oviaukon tukkeena ymmärtämättä edes väistää muita matkustajia.
      Ehkäpä näillä henkilöillä on joku portsari-kompleksi, tai muuten vaan yksinkertaisia.

• Anonyymi

Röyhkeys, moukkamaisuus ja henkilöt joilla ei ole mitään tapoja. Käytös ylimielistä ja ollaan kuin maailmanomistajia.

Näissä tv-ja pintaliitäjissä on paljon heitä. Luulevat olevans ajotain, mutta eivät ole yhtään mitään usealla valtavasti velkaa ulosotossa ja leikkivät kuin olisivat miljonäärejä.

Mistä joillekin tulee luul, että he ovat kaiken yläpuolella ja elävät kuin pellossa.
      Myös valehtelijat ja pettäjät. Julkisuudessa on heitä paljon pettävät ja levittävät tauteja ja vaihtvat kohdetta.

Sitten on nämä Martinat, Sofiat, Maisat, jotka jakavat ja myyvät itseään eri materiaaleilla, laukuilla, kelloilla ja havittelevat vai rahaa ja itseleen omaisuutta kun ei itsellä ole työtä tai muutakaa kuin tuulenhuuhtoma perse.

• Anonyymi

En ymmärrä ihmisiä, jotka jättävät ostoskärryt parkihalliin miten sattuu!
      Hallista löytyy useita kärryjen keräilypisteitä, mutta ei jakseta viedä kärryä niihin vaan jätetään se joko parkkiruutuun tai autojen kulkuväylälle. Kärryjen pyörät eivät ole niitä parhaita joten se luisuu holtittomasti. Ajatuksena varmaankin jonkun toisen hoitavan kärryn paikoilleen! Ei ole mukavaa parkkeerata auto ensin siirtämällä kärryt edellisten asiakkaiden laiskuuden takia.

"että sellaista komiikkaa tänään"

• Anonyymi

Aloittaja kysyy mitkä 'yleiset' tavat ärsyttää, tuo kärryjen jättö minne sattuu ei ole kuitenkaan mitään yleistä, sensijaan aivan yleistä on jalkakäytävillä ajeleminen ja kaahailu, kaikenlaisilla vempaimilla, jotka kuuluisivat ajoradalle.

• Anonyymi

Samma, käsittämättömän laiskaa kansaa, joka ei jaksa viedä ostoskärryjä takaisin paikoilleen. Ja entäs jalkakäytävillä ja joka puolella teitten pientareilla pitkällään lojuvat potkulaudat (?). Vai mitä ne nyt ovatkaan nimeltään, joita saa ottaa käyttöönsä kulkemiseen kaupungeissa.

• Anonyymi

Liikuntarajoitteisen kärrien siirtoa.
        Käyttämässäni S-Marketissa on parkkihalli alakerroksessa ja kärrien parkki on ylösvetävän hihnan ala-alueella. Suosituimpia ovat pantittomat, korkeapohjaiset kärrit jotka kasaantuvat sinne alas. Myymälätasolla niitä on niukasti.
        P-hallista tullessani otan kärriparkista mukaan 4 kärriä. Oma työntömatka onehkä 6 metriä ja hihna hoitaa ylösvedon. Siellä on työntömatkaa kymmenisen metriä.
        Monikin pällistelee tapaani ja joillekin olen sanonut, että useimmat p-halliin tulijat tetävät tarvitsevansa kärriä mutta eipä juolahda mieleen ottaa sitä mukaan jo alhaalta.
        Ei tuo minua ärsytä. Lähinnä säälittää tuollainen itsekäs ajattelemattomuus.
        Itse tarvitsen kynärsauvaa toisen polveni vaurion vuoksi mutta se ei pahemmin haittaa kärrien siirtelyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liikuntarajoitteisen kärrien siirtoa.
        Käyttämässäni S-Marketissa on parkkihalli alakerroksessa ja kärrien parkki on ylösvetävän hihnan ala-alueella. Suosituimpia ovat pantittomat, korkeapohjaiset kärrit jotka kasaantuvat sinne alas. Myymälätasolla niitä on niukasti.
        P-hallista tullessani otan kärriparkista mukaan 4 kärriä. Oma työntömatka onehkä 6 metriä ja hihna hoitaa ylösvedon. Siellä on työntömatkaa kymmenisen metriä.
        Monikin pällistelee tapaani ja joillekin olen sanonut, että useimmat p-halliin tulijat tetävät tarvitsevansa kärriä mutta eipä juolahda mieleen ottaa sitä mukaan jo alhaalta.
        Ei tuo minua ärsytä. Lähinnä säälittää tuollainen itsekäs ajattelemattomuus.
        Itse tarvitsen kynärsauvaa toisen polveni vaurion vuoksi mutta se ei pahemmin haittaa kärrien siirtelyä.

Tunnustan,että ostoskärryt jää kassalle,monesti!

• Anonyymi

mitä sinäkin parkkihallissa teet autoinesi vanhakka

• Anonyymi

On todella ärsyttävää nähdä, tässä aloituksessa näin monta mielipidettä, ja ihminen niiden takkana,
      joilla ei ole mitään muuta ärsyttävää kuin - muiden tekemät virheet-.
      Kaikki ovat nähneet vikoja ja ärsytyksiä muissa, mutta itse he ovat todella ärsyttäviä muita kyttääviä ja moittivia lähimmäisiä jollekin.

Onneksi näen hyvää muissa ja virheissään, koska itse olen samanlainen,
      teen virheitäkin ja näen, että moni on valmis arvostelemaan.
      Kun pieru karkasi kaupassa vanhalta mieheltä, hän pyysi minulta anteeksi, koska satuin olemaan samalla kahvivalikoimalla kuulin ja haistoin.

Keroin hänelle, että itsekin päästin tuhnupierun samassa kaupassa, koska söin eilen tuoreita herneitä, eikä se ole rikos, eikä häpeä.

Lääkärin mielestä pierua ei saa pidätellä, pieruja tulee niinkin, ettet itse niitä huomaa, kymmeniä vuorokaudessa.

Moiti vain, mutt piereskeln edellleenkin näille turhille arvosteluille!

• Anonyymi

Kiva huomata, että on sentään kohtalotovereita, mitä pakkopireskelyyn tulee!
        Olin kerran erään marketin vauvaosastolla, kun alkoi väännellä siihen malliin että kohta paukahtaa. Kiiruhdin eteenpäin, en halunnut vauvaosaston haisevan. Osuin eläintenruokahyllykön lähelle. Yhdellä hyllyllä oli pino kuivattuja siankorvia, sopivalla korkeudella. "Kuiskasin" sian korvaan, eläinten ruoat haisivat muutenkin, joten pieni
        kuiskaukseni ei paljon asiaan vaikuttanut. Kiiruhdin takavasemmalle ja sulkeuduin vessaan nauramaan.

• Anonyymi

Ärsyttää, kun yhä nurmikoita leikataan meluisilla laitteilla, vaikka akkukäyttöisiä on keksitty. Ja ne pienet muovipyörät, kaamea meteli ostoskeskuksien tiloissa, kun tavaroita viedään edestakas, kumipyörät on keksitty! Taisi olla Dubrovnik, jossa on järjestyssäännössä kielletty yöllä, esim. turistien, vedellä kaduilla matkalaukkujaan, koska muovipyörät pitää niin kovaa meteliä, et paikalliset ei saa nukuttua....!

• Anonyymi

Onhan korvatulpatkin keksitty!
        Miksi et käytä niitä siellä Dubrovnikissäkin?

Minua ärsyttävät nämä pikkusieluiset ihmiset, omat viat ovat liian lähellä!
        Muita arvosteleva ihminen on todella ärsyttävä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan korvatulpatkin keksitty!
        Miksi et käytä niitä siellä Dubrovnikissäkin?

Minua ärsyttävät nämä pikkusieluiset ihmiset, omat viat ovat liian lähellä!
        Muita arvosteleva ihminen on todella ärsyttävä!

Eikö olisi kaikille mukavampaa, kun melun lähde poistuisi? Kumipyörät ovat hiljaisia.

• Anonyymi

VALEHTELU JAtakanapäin paskan puhuminen.

• Anonyymi

Medioiden piilomainonta:

"Suomalainen suosikkinäyttelijä kuoli...."
      "Suosikkilaulaja..."
      "Suomalaisten suosikkikohde Kanarialla..."
      "Suomalaisten suosikkijuomaa pitää varoa helteillä"... (valhemedia Sanoma oy:n IS tänään). En tiedä mikä on tuo "suosikkijuoma". Maitoko? Juon sitä par'aikaa, enkä varo.

Jokaisella ihmisellä voi olla omat suosikkinsa, joita ei saisi halveksia, Mediat halveksivat yksilöiden vapautta ja haluavat koota ja esittää ihmiset massoina, joilla muka jokin yhteinen "suosikki", myyjien hyödyksi, tietysti. Maksavatko firmat medioille, että jokin heidän tuotteensa nimetään suosikiksi?

Yleensä noista medioiden "suosikeista" ei ole koskaan ollut ainakan oma suosikkini ja pidän huolen, ettei suosikiksi tulekaan.

Ajattelen ja toimin itse.

• Anonyymi

Nyt osuit hermoon. Olen kiinnittänyt huomiota ihan samaan asiaan. Suosikkimeteorologi, -kirjailija jne.
        Myös median käyttämät "tehostesanat" julkkiksen tai turhan julkkiksen lausuma ihmetyttää.
        Esim. poliitikon kommenttia tehostetaan voimasanalla "jyrähti". Samaa voimasanaa käytetän turhan julkkiksen sometililtä kopioitua mielipidettä tehostamaan. Onko toimittajista tullut "vaikuttajia"?
        Yrittävät vaikuttaa lukijoiden näkemyksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt osuit hermoon. Olen kiinnittänyt huomiota ihan samaan asiaan. Suosikkimeteorologi, -kirjailija jne.
        Myös median käyttämät "tehostesanat" julkkiksen tai turhan julkkiksen lausuma ihmetyttää.
        Esim. poliitikon kommenttia tehostetaan voimasanalla "jyrähti". Samaa voimasanaa käytetän turhan julkkiksen sometililtä kopioitua mielipidettä tehostamaan. Onko toimittajista tullut "vaikuttajia"?
        Yrittävät vaikuttaa lukijoiden näkemyksiin.

Käyttävät nk. katukieltä, eivät sivistynyttä, fiksua suomea. Jopa vankilaslangia: "Pian on kesälomat lusittu" (IS muutama päivä sitten).

Nuo ylikorostetut termit, valikoidusti, ovat moukkamaisia. Eivät sivistyneet ihmiset "jyrähtele" toisille, joilla on erilainen mielipide.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käyttävät nk. katukieltä, eivät sivistynyttä, fiksua suomea. Jopa vankilaslangia: "Pian on kesälomat lusittu" (IS muutama päivä sitten).

Nuo ylikorostetut termit, valikoidusti, ovat moukkamaisia. Eivät sivistyneet ihmiset "jyrähtele" toisille, joilla on erilainen mielipide.

Orpo ärähtää. Voi sitä sanoa jyrähtelyksikin, mutta ei hän vakuuta.
        Hän on menettänyt uskottavuutensa, kun ei puhu koskaan suoraan,
        rehellisesti ja totta.

Rehellisen ihmisen ei tarvitse valehdella.
        Se muuten ärsyttää kovastikin, että meillä on tällainen
        totuudenvääristelijähallitus.

• Anonyymi

Nyt ärsyttää / loukkaa duudsonien käytös Lakeudenristin katolla. Sekin kirkko on nyt häväisty.

• Anonyymi

Moskeijaan ei jätkät olis uskaltanut tehdä tuota.

• Anonyymi

Eikä ole. Se on rakennus siinä missä kaikki muutkin.

• Anonyymi

JOS NE IHMISIKSI LASKETAAN , NIIN POLITIIKKJEN JATKUVA PASKAN PUHUMINEN JA VALETELU

• Anonyymi

Kuittaan. Nykyinen hallitus on mestari pskanpuhumisessa.

• Anonyymi

Ukrainan luhmut. lähtis jo meneen.

• Anonyymi

esim jotkut puhuu aina toisten puheen päälle!besservisserit!ja linja-autoissa esm pitsan syöminen,koko bussi haisee pitsalta!ja kaupoissa tullaan ihan lähelle kassa-jonolssa?ja nuoret juoksentelevat tavarataloissa pitkin käytäviä,eivätkä edes osta mitään ,onhan näitä!Ilkka

• Anonyymi

Ihan vieraat ihmiset eivät minua ärsytä, korkeintaan huvittaa heidän toilailunsa. Jos tuttavat ärsyttää ,en ole sellaisen kanssa tekemisissä. Helppo juttu.

• Anonyymi

Hohhoijaa... Näitähän on vaikka kuinka!

Käyttäytyminen kaupassa:
      1) Etuilu
      2)Kassalla pakataan tavarat siinä kassan edessä eikä päädyssä (ja kaikki odottavat)
      3)Ostoskärryjä jätetään mihin sattuu ja miten sattuu (ei jakseta laittaa kärryä siihen siistiin jonoon muiden SAMANLAISTEN kärryjen kanssa
      4)Jäädään jaarittelemaan tuttujen kanssa keskellä käytävää oikein porukassa
      5)Parkkipaikalla ei osata pysäköidä ruutuun vaikka on autossa kamerat ja pelit ja vehkeet

• Anonyymi

Minulla on huono tapa, jos olen onnistunutkin nukahtamaan, niin herätä n. klo 2:30 ja sitten ei tuu uni...

• Anonyymi

Sun täytyy ottaa tuijjotus moodi vakavalla ilmeellä ja sitteen opettelet muutaman aanan zelenskin lööperiä ja horiset niitä

• Tuleehan näitä mieleen pikku hiljaa.
      Yksi on se kun pariskunta riitelee toisten seurassa. Pilaavat kaikkien ilmapiirin

• Anonyymi

Taloyhtiön tarvikevarastosta katosi sinne viime vuonna jättämäni kyllästysaine, 1 litra. Nyt olisin jatkanut. Vain kahdella on avain. Ihan rauhallisesti totesivat, että on hävinnyt, eivät millään tiedä minne purkki on hävinnyt.
      Eilen pahvienkeräyslaatikko oli täyttynyt ja pahveja oli ulkopuolella. Näin kun lähdin asioille ja päätin että tullessa vien ne muutaman 10 metrin päässä olevaan yleiseen säilytyspisteeseen, ehkä pieni kottikärryllinen. Kun tulin, kolme miestä olivat laittaneet ne sekaroskikseen, yksi heistä oli soittanut HSYlle, mitä tässä nyt tehdään kun ei mahdu. Kyseessä ikäisemme miehet, voi pyhä yksinkertaisuus, ei oma bolla säteile ja laiskuuskin näköjään vaivana.
      Kyllähän se kyrsii.

• Anonyymi

Miesten shortsit yleisellä paikalla. Esim Espanjassa uimarannan ulkopuolella ei käytetä näitä kammotuksia.

• Anonyymi

Miksi suomalaisten pitää alkaa elää kuin espanjalaiset? Olemme suomalaisia, en usko et muutkaan matkivat espanjalaisia, kaikki elävät kuten itse haluavat.

• Anonyymi

Lienet rajoittunut. "Miesten shortsit" ovat heidän kesäasusteensa. On olemassa myös siistejä ja hyvän näköisiä shortsihousuja niitten kaikkien repaleisten rättien lisäksi. Etkö ole nähnyt? Vai etkö kehtaa katsoa.

• Anonyymi

Mitä ihmettä? Mikä niissä miesten shortseissa ärsyttää? Olisi aika outoa käyttää näillä helteillä pitkälahkeisia housuja, en pystyisi.

• Anonyymi

Onko tämä yli 80 vuotiaille osallistujille? itse vasta tulossa täältä vuosikymmenien (50v) takaa 80 vuotiaaksi. Huonoja tapoja mielestäni on ihmisillä sellainen asia kuin ei ota toista huomioon lyhyesti sanottuna. Pidemmästi sanottuna puhuu keskustelussa päälle tai ei lopeta lainkaan puhetta eikä anna toiselle mahdollisuutta vastata. Liikenteessäkin näkee itsekkäitä tapauksia. Joku puhui taloyhtiössä morjestelusta ymmärrän sen vaikka kaikki ei ole seuraa hakemassa vaikka kerrostalossa asuisivatkin. He haluavat olla itsekseen silti voisi toki morjestaa tietysti voi kysyä myös sitä montako kertaa päivässä pitää samaa ihmistä morjestaa. Näkisin myös huonoja asiana liiallisen uteliaisuuden jossa yritetään lypsää toisesta tietoja kyselemällä facebookin tms kautta oman uteliaisuuden vuoksi ja mahdollisesti siksi että voi käyttää niitä hyväkseen ja juoruilla. Näitä löytyy miehistäkin. Epärehellisyys ja ahneus myös huonoja ominaisuuksia. Kaikkien yhteinen nimittäjä on itsekkyys.

• Anonyymi

Nuo mistä puhut on kuitenkin aika vähäisiä, eikä mitään yleisiä, joita aloittaja kysyy.

• Anonyymi

" Joku puhui taloyhtiössä morjestelusta ymmärrän sen vaikka kaikki ei ole seuraa hakemassa vaikka kerrostalossa asuisivatkin. "

Tervehtiminen ei ole seuran hakemista, se kuuluu hyviin tapoihin.

• Anonyymi

En ole 80, mutta minua ärsyttää, kun taas tuosta meidän etupihan läpi käveli joku kännykän ruutua tuijottava maailmanomistaja. Meidän piha ei ole mikään kävelytie. Mikä siinä on kun ei voi viittä metriä kauemmas kävellä kadulle, vaan pitää toisten pihojen yli loikkia.

• Anonyymi

Meidänkin pihan läpi, lähinnä rappujen ohi, oikaisevat myös naapuritalon asukkaat, mutta ei heitä kulje läpi niin usein, että häiritsisi.

• Anonyymi

Täällä ei ole rajoituksia iän suhteen. Saa seilata ihan millä ikäryhmällä haluaa ja tahtoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä ei ole rajoituksia iän suhteen. Saa seilata ihan millä ikäryhmällä haluaa ja tahtoo.

Se seilaaminen on ikävä kyllä huomattu.
        Olisiko vaikeaa antaa ikäihmisten keskustella rauhassa ja tehdä vaikka vastaavan aloituksen, jos kiinnostaa, niin itsensä ikäisten palstalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se seilaaminen on ikävä kyllä huomattu.
        Olisiko vaikeaa antaa ikäihmisten keskustella rauhassa ja tehdä vaikka vastaavan aloituksen, jos kiinnostaa, niin itsensä ikäisten palstalle.

Onneksi "seilaaminen" on aivan luvallista puuhaa, eikä haittaa tavallisia, terveitä tyyppejä.

• Anonyymi

Jos on useampia ihmisiä koossa, ärsyttää, jos joukossa on yksi, joka on varannut koko ilmatilan itselleen. Puhuu tauotta, antamatta sekunniksikaan puheaikaa toisille.

• Anonyymi

Siinä pitää vaan muiden alkaa keskenään puhelemaan, päälle.
        Narsismi on mielisairaus.

Itselläni oli tuollainen "ystävä", joka vuosikymmeniä kiusasi itseäni. Rukoilin Jeesusta, että järjestä jokin tilanne, jossa pääsen hänestä irti. Ja näin tapahtui. Olen jo vuosia ollut hänestä vapaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä pitää vaan muiden alkaa keskenään puhelemaan, päälle.
        Narsismi on mielisairaus.

Itselläni oli tuollainen "ystävä", joka vuosikymmeniä kiusasi itseäni. Rukoilin Jeesusta, että järjestä jokin tilanne, jossa pääsen hänestä irti. Ja näin tapahtui. Olen jo vuosia ollut hänestä vapaa.

Narsismi on luonnehäiriö. Mielisairaus on sentään hiukan eri juttu .....

• Anonyymi

Tällainen ryhmä pienenee vähitellen, kun muut kyllästyvät. Tuo kaikentietävä voisi ajatella ihan ite, miksi ihmiset kaikkoavat ympäriltä.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Entinen kommunisti näyttää karvansa, onneksi noita ei ole montaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entinen kommunisti näyttää karvansa, onneksi noita ei ole montaa.

Mikäs hänessä ottaa päähän?

Ja totta puhuu: valtaosa ihmisistä on idiootteja. Hyväksyvät sen mitä kerrotaan, eivät itse ota selvää. Koska eivät viitsi. Ja osaa. Koska eivät ole opetelleet ja opettele.

Eivät ole taistelijoita.

• Anonyymi

Kälättäminen puhelimeen bussissa ja porassa.

• Anonyymi

Joskus kaupassa ja kirjastossa tulee vastaan ihminen joka haisee pahalle. Luulis jokaisella olevan saippuaa, jolla pestä itsensä. Yleensä jos ihminen on haiseva, ovat sitä myös vaatteet.

• Anonyymi

Kummallista kun tästä ketjusta tuli kaikesta-nalkutus-ketju. Valitetaan kaikesta, vaikkei aloittaja sitä ajanut takaa, hyvänen aika. Olette hassuja valittajia!

• Anonyymi

Ärsyttääkö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ärsyttääkö?

Ihmetyttää kun ei ymmärretä lukemaansa.

• Anonyymi

Etkö ymmärtänyt aloituksen aihetta ?

Se on nimenomaan "Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö ymmärtänyt aloituksen aihetta ?

Se on nimenomaan "Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?"

Huomaatko et kysytään 'yleiset huonot tavat', ei pelkästään 'huonot tavat' ? Ero on olemassa, mut silti ketjussa valitetaan aivan kaikesta, sellaisestakin mikä on ihan harvinaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomaatko et kysytään 'yleiset huonot tavat', ei pelkästään 'huonot tavat' ? Ero on olemassa, mut silti ketjussa valitetaan aivan kaikesta, sellaisestakin mikä on ihan harvinaista.

Ehkä on aloituksessa on tarkoitettu laajemminkin yleisesti huonoja tai
        ärsyttäviä tapoja ? Pitääkö kaikesta alkaa saivartelemaan ?

Aloitus on hyvin "vapauttava". Siinä sanotaan:
        Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä on aloituksessa on tarkoitettu laajemminkin yleisesti huonoja tai
        ärsyttäviä tapoja ? Pitääkö kaikesta alkaa saivartelemaan ?

Aloitus on hyvin "vapauttava". Siinä sanotaan:
        Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan.

Miten niin 'kaikesta saivartelemaan' ? Tuo on tahallista väärin ymmärtämistä.
        Mut ei haittaa, saa valittaa kaikestakin, sitä kyllä osataan tällä palstalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meidän talossa on erittäin harvinaista tuo aloituksessa mainittu, ettei talon asukkaat tervehtisi toisiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meidän talossa on erittäin harvinaista tuo aloituksessa mainittu, ettei talon asukkaat tervehtisi toisiaan.

Isoissa kerrostaloissa on melko tavallista, etteivät kaikki tervehdi.
        Osa asukkaistakin toisaalta vaihtuu usein, ettei tiedä onko joku henkilö
        vakinainen asukas, mutta omalla pihalla vastaantulevia voi aina tervehtiä.

• Anonyymi

No se, kun tarttisi kumartaa sen kamaa mistä ei tiiä mistä sekin on kotoisin.
      No, sivusta toki

• Anonyymi

Mistä tässä kommentissa puhutaan, mitä tarkoitetaan? Soopaa.

• No jos huonoista tavoista puhutaan niin mun mielestä kaikista ärsyttävintä on ylimieliset ja epäkohteliaat ihmiset. Ei tietenkään tarvitse tuntemattomille hymyillä ja nostaa kättä tai hattua mutta sellainen ystävällinen ja kunnioittava käytös toisia kohtaan ei varmaan oo liikaa pyydetty. Ei aina ole hyvä päivä tai paras mahdollinen fiilis mutta tarviiko sitä omaa huono tuulisuutta tai henkistä kipua toisiin purkaa? Ymmärrän kyllä että se voi olla joskus jopa mahdotonta ja ihan normaaliakin, mutta PLIIS... yrittäkää edes! Kannattaa miettiä myös toisinpäin. Jos joku on ystävällinen ja kiva itseä kohtaan niin eikö silloin tule edes vähän parempi mieli itsellekin? Tässä pätee se sama vanha sanonta, että "niin se metsä vastaa kun sinne huudetaan". Eli siis jos huutaa jotain kivaa niin voi saada sitä samaa takas.

• Kassajonossa ärsyttää joskus se, että kun kaksi ihmistä on asioilla ja toinen tulee kassajonoon jonottamaan ja toinen juoksee asioita samanaikaisesti ja kantaa niitä ostoskoriin.
      Se on pahemmanlaatuista etuilua.
      Itse aina jos jollain on pari ostosta ja itselläni yleensä viikon, niin sanon, että mene edeltå minulla ei kiirettä ole.

• Anonyymi

Tuo loppui kun itäraja meni kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo loppui kun itäraja meni kiinni.

Sepä näkyy ärsyttävän putinisteja.
        Ovat kerääntyneet tänään rajalle ulvomaan, että rajat auki. Menisivät toki koko jengi Viron kautta kotiinsa ja jäisivät myös Venäjälle. Jos ei Suomen hallituksen päätökset miellytä, niin miksi ovat Suomessa.

• Anonyymi kirjoitti:

Sepä näkyy ärsyttävän putinisteja.
        Ovat kerääntyneet tänään rajalle ulvomaan, että rajat auki. Menisivät toki koko jengi Viron kautta kotiinsa ja jäisivät myös Venäjälle. Jos ei Suomen hallituksen päätökset miellytä, niin miksi ovat Suomessa.

Ihmeellisiä vastauksia nuo kaksi. En asu lähellekään itäajaa . Asun pirkanmaalla talvet ja keskisuomessa kesät.
        En gtedä mitään itärajan ´´putinisteista´´.
        Ihan täällä omassa asujaimisen paikoissa olen tuota tavannut, josta kerroin.
        Ikävää tuo väärien johtopäätösten vetämiten ja siten ihmisen leimaaminen.

• Anonyymi

Ärsyttää niin helvetisti, kun minua varakkaampi kaveri maksattaa minulla, köyhemmällä, työttömällä, kaiken, sanelee mitä haluaa syödä kun tulee käymään, käskee järkkäämåån rapujuhlat, jne. Tuo tullessaan korkeintaan makkarapaketin (ihan tosi) jonka ottaa lähtiessään mukaan, kun söi ensin minun laittamat ruuat. Meillä käydessään napsii mukaansa tavaraa, verhot, astiat jne kelpaa.
      Näinhän ne ahneet paskat rikastuu toisten kustannuksella! Alkaa olla se piste lähellä, että teen tästä ämmästä rikosilmoituksen. Eräs yhteinen ystävä on myös ärsyyntynyt asiasta. Liekö muistisairauden alkua tällä meidän "ystävällä". Aina ollut samansuuntaista meininkiä hänellä, mutta viime aikoina pahentunut ja mennyt tosi röyhkeäksi.

• Anonyymi

Kuullostaa ihan kuin minun siskoni olisi liikkeellä! On tosi röyhkeä!
        Mutta ei ole enää minun luo asiaa. Eikä muittenkaan sisarusten luo.

• Anonyymi

Tajuntani ahtaat rajat ärsyttävät.
      En ymmärrä ilmiötä miksi usein näkee sisätiloissa hattu- / lakkipäisiä miehiä.
      Jopa ruokapöydässä!
      Ymmärrän julkiset paikat ja tilanteet joissa ei ole naulakkoa.
      Eniten häpeän sitä, etten ymmärrä mitä useat nuoret miehet viestivät pitämällä lippistä takaperin päässään!

• Anonyymi

Valitat lakkipäisistä.
        Mut hyvä et ymmärrät olevasi ahdasmielinen, se on positiivista.

• Anonyymi

Lippis taaksepäin viestivät "Minä olen Ville 5 v."

• Anonyymi

"Eniten häpeän sitä, etten ymmärrä mitä useat nuoret miehet viestivät pitämällä lippistä takaperin päässään!"

Ne varmaan ajattelevat, että täytyy olla silmät niskassakin, siksi ne suojaavat niskaa lipalla.
        Mutta eivät tajua että sillä puolellahan on vaan se ruskea silmä.

• Anonyymi

Riippuu paikasta...jossain on ihan "omalaisensa"porukkaa joka ei turhia murehdi päivän sanomisilla tai muullakaan ....en pelkää naapureita mutta heidän suuria koiriaan kyllä. ..etenkin kun joku "huoleton" taluttaa niitä...

• Anonyymi

Kovaääninen "esittäminen", kuin muita ei olisikaan yleisillä paikoilla, kaupoissa, kirppareilla yms.

• Anonyymi

Mitä tuohon tervehtimiseen tulee niin kaikki ei välttämättä oo tylyjä tarkotuksellaan. Se ettei vastaa tervehdykseen voi olla myös sitä että:
      - Ei kuule: (kuulokkeet tms)
      - Ei kuule: (huono kuulo)
      - On niin ajatuksissaan ettei huomioi
      - Ihminen voi olla todella ujo
      - Henkilö saattaa kyllä vastata, mutta todella hiljaa
      - Henkilö ei kerkee "rekisteröimään" tilannetta
      Onhan näitä selityksiä, mutta toki on myös niitäkin ihmisiä jotka ei vaan halua tervehtiä syystä tai toisesta. Olishan se toki kohteliasta.

• Anonyymi

Meillä kaikki tervehtii. Mutta suokaa niille oma rauha jotka ei halua tervehtiä. Luulen että he ovat kokeneet joskus ikävää naapurien taholta eik halua enää vastaavaa. Annetaan siis heille lupa elää tavataan.

• Se on kyllä tosi, että joskus voi saada jostain hyvin sosiaalisesta naapurista oikein maanvaivan ja joutuu katumaan, että on koskaan antautunut juttusille kyseisen naapurin kanssa.

Nämä nykyiset naapurini kunnioittavat toisten naapureitten yksityisyyttä ja heitä voi huoleti siinä mielessä tervehtiä ja vaihtaa jokusen sanankin heidän kanssaan tuossa pihalla tai portaikossa tavatessaan, onneksi. Mutta muutakin on koettu.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Se on kyllä tosi, että joskus voi saada jostain hyvin sosiaalisesta naapurista oikein maanvaivan ja joutuu katumaan, että on koskaan antautunut juttusille kyseisen naapurin kanssa.

Nämä nykyiset naapurini kunnioittavat toisten naapureitten yksityisyyttä ja heitä voi huoleti siinä mielessä tervehtiä ja vaihtaa jokusen sanankin heidän kanssaan tuossa pihalla tai portaikossa tavatessaan, onneksi. Mutta muutakin on koettu.

Meillä on kokemuksia useilta paikkakunnilta.
        Äärilaitoja edustavat pk-seudun lähiöt joissa kukaan ei puhunut kenellekään edes "näkötuttavalleen" vaan jurottivat ja välttelivät katsekontaktiakin, ja kaakkoisen Suomen lähiöt joissa oli luonnollista tarvehtiä talon muita asukkeja ja, henkilöistä ja reaktioista riippuen, vaihtaa jokunen sanakin. Tarvittaessa sai apua pikkuasioissa ja joskus sitä tarpeeseen tarjottiinkin.

• Anonyymi

Haluan elää rauhassa enkä jutella tai tervehtiä ketään. Olen asiakaspalvelija joten saan työssä tuota laatua riittävästi.

• Anonyymi

Ammatinvalinnan onnistuminen?

• Anonyymi kirjoitti:

Ammatinvalinnan onnistuminen?

Jos työssään joutuu / saa olla paljon ihmisten kanssa tekemisissä on ihan luonnollista haluta yksityiselämässä rauhoittua ja olla itsekseen tai valitsemisessa läheisten kanssa. Ei sillä ole ammatinvalinnan kanssa mitään tekemistä.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Jos työssään joutuu / saa olla paljon ihmisten kanssa tekemisissä on ihan luonnollista haluta yksityiselämässä rauhoittua ja olla itsekseen tai valitsemisessa läheisten kanssa. Ei sillä ole ammatinvalinnan kanssa mitään tekemistä.

Luonnekysymys! Siis ammatin valinta!

• Anonyymi

Miksi pitää olla tuballinen.
      Minua ärsyttää kaupoissa tapa et myyjöt tervehtii tai kyselee kuulumisia.
      No tiedät et si on huomattu..mut haluaako asiakas tietää,et sinut huomattu.
      Yksityis ..

• Anonyymi

Minusta on kodikasta, että käyttämäni marketin vakituiset kassat tervehtivät sekä ilmeellään, että sanallisesti "terve" ja joskus muutama sana jatkoksi.
        Huomaavat myös suuremmat muutokset kuten lähiaikoina yställinen kysäisy vaimoni kulumisista.
        Kotivuosien jälkeen meni vaimoni KK-kauppaan osa-aikaiseksi kassaksi juuri tuosta syystä.
        Oli työkavereita ja tapasi muitakin ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta on kodikasta, että käyttämäni marketin vakituiset kassat tervehtivät sekä ilmeellään, että sanallisesti "terve" ja joskus muutama sana jatkoksi.
        Huomaavat myös suuremmat muutokset kuten lähiaikoina yställinen kysäisy vaimoni kulumisista.
        Kotivuosien jälkeen meni vaimoni KK-kauppaan osa-aikaiseksi kassaksi juuri tuosta syystä.
        Oli työkavereita ja tapasi muitakin ihmisiä.

Lisäys. Toki en minäkään ole mykkänä! Eivät kasöörit pakkopuhuta. Tervehtivät kaikkia mutta aistivat kyllä kenen kanssa voi työn ohessa vaihtaa muutaman sanan.

• Anonyymi

Minusta on tosi kivaa, että henkilökunta moikkaa ja joskus saattaa kysyä miten menee,
        kun ollaan vuosia tavattu kaupassa. Minäkin kysyn joskus heiltä mitä kuuluu.
        On aivan erinomaisen mukavaa olla "hiukan tuttu", Minusta palvelukin pelaa
        paremmin, vaikka en varsinaisesti usein mitään "palvelua" tarvitse, mutta herkemmin
        autetaan, jos jotain ei löydy ym.

• Anonyymi

No sanotaan hyvää päivää..seuraavana päivänä jo aletetas kysyä mites menee jne.

• Anonyymi

Oi miten kauheaa !!!

• Anonyymi

Voi hyvö tavaton.
      Lopeta heti tuo tervehtinen.
      Niin voi saada hymyn.
      Näin kuulin erään tarinan

• Yksi lisääntynyt ärsyttävä asia on se kun mopo- ja kevytmönkijäpojat huudattavat viritettyä vehkeitä puolen yön maissa korttelissa. Koita siinä sitten nukkua. Ajelevat pitkin pyöräteitä ja huudattavat riikkareita.

• Näkyvät paikallisella facella valittavan, kun jotjut harrastavat ajella täällä ympäri kylän dunka-dunka musiikki täysillä ja antavat koko kylälle kusiherätyksen neljän ja puoli viiden välillä aamuyöstä. Minä en sitä ole kokenut häiritsevänä, kun jos satun siihen heräämäänkin, niin nukahdan heti uudestaan.

• Tellukka kirjoitti:

Näkyvät paikallisella facella valittavan, kun jotjut harrastavat ajella täällä ympäri kylän dunka-dunka musiikki täysillä ja antavat koko kylälle kusiherätyksen neljän ja puoli viiden välillä aamuyöstä. Minä en sitä ole kokenut häiritsevänä, kun jos satun siihen heräämäänkin, niin nukahdan heti uudestaan.

Täällä häiritsemään ajeluun on puututtu. Kyseessä vain muutama ajaja joka ajelullaan häiriköi ihmisten yöunta. Onhan ymmärrettävää että pojat haluavat ajella mutta jos ei ajokortin saadakseen ole saanut ohjeistusta muiden huomioonottamisesta ja siitä missä mopoilla ja kevytmönkijöillä saa ajaa se pitää järjestää sitten muulla tavoin. Meilläkin asiaan puututtiin alueen fb-ryhmässä. Nyt näyttää siltä että ainakin pari yötä ollut hiljaisempaa.

• Anonyymi

Kerrostalossa aamuyölle jatkuva mölinä koko klaanin toimesta asunnon ovi auki käytävään.
      Voitte arvata ketkä ovat asialla. Häätöprosessi vaikutti olevan hidas.
      Pian ilmestyi toiseen rappuun pariskunta jolla oli vähemmän läheisiä klaanilaisia mutta tavat olivat samat. Poistuivat muutaman kuukauden jälkeen.

• Anonyymi

Sinä asialla ja sukusi ? Riitelettekö ? Kaupungin asunnoissa on sellaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse on yksityisestä taloyhtiöstä johon kaupungin sosiaalitoimi ajoittain majoittaa "ongelma-asukkeja" sekä satoja vuosia Suomeen kotoutuneita etniseen vähemmistöön kuuluvia, kulttuuriaan vaalivia klaaniutuvia ryhmiä.
        Tiedän ainoastaan yhden ryhmän jonka tapoihin kuuluu asunnon oven auki pitäminen käytävään vuorokauden ajasta riippumatta. Onhan se tietysti kätevää, että klaanilaiset voivat vapaasti liikehtiä asunnon sisätilojen ja rappukäytävän välillä ja tehostaahan oven avoimuus mölinän kuulumista muillekin rappukäytävän asukeille.

Ps. Minä ja sukuni ( = vaimoni ) asuimme ko. talossa 22 vuotta ja muutimme pois tämän vuoden keväällä. Klaanilaisilta meitä suojeli asuntomme sijainti. Ylimmän kerroksen päätyhuoneusto. Rappumme klaani sai lähdön muutaman kuukauden jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaupungin asunnoissa on ihan tavallisia ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jäikö klaani käsitteenä epäselväksi?
        Suomessa on yksi satoja vuosia kotoutunut etninen ryhmä johon mielestäni sopii tuo klaani ilmaisu. Eri klaanitkin retelöivät keskenään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jäikö klaani käsitteenä epäselväksi?
        Suomessa on yksi satoja vuosia kotoutunut etninen ryhmä johon mielestäni sopii tuo klaani ilmaisu. Eri klaanitkin retelöivät keskenään.

Myös aivan valkonaamaiset valkolaiset rähisevät ja rettelöivät ihan tarpeeksi. Eivät pääse sanomaan mitään kenellekään muulle, jos ymmärrys yltää.

• Anonyymi

Eiran rannassa on fiksumpia menkää sinne heh.

• Anonyymi

Antoiko Eira luvan mennä sen rantsuun? Koskas oot kysyny?

• Anonyymi

Miten niin fiksumpaa ?

• Anonyymi

naiset jäävät juoruamaan kauppojen ja tavaratalojen käytäville ison ostoskärryn kanssa,tila loppuu!myyjiä ei löydä mistään tavarataloissa?lapset huutavat ,kuin syötävät kaupoissa??ilkka

• Anonyymi

parkkihalleissa on vanhojakkoja autoineen söhlimässä ja tuhoamassa luontoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

parkkihalleissa on vanhojakkoja autoineen söhlimässä ja tuhoamassa luontoa

Kyllä ne ovat yleensä nuoria / nuorempia hälläväliä-tyyppejä, jotka eivät osaa ajaa autoaan parkkiruutuun. Vai eivätkö ole aiheesta edes tietoisia.

• Anonyymi

Kaikentietävyys ihmisessä on hiukan ärsyttävää. Se, että ihminen on aina
      tietävinään kaiken paremmin kuin muut ja on mielestään aina oikeassa
      on masentavaa. Ei tee mieli jutella eikä kuunnella ja miksi juttelisikaan,
      kun omalla mielipiteellä ei ole toiselle mitään arvoa.

• Anonyymi

Kertoisiko tuollainen suhtautuminen omasta huonosta itsetunnosta. Miksei 'tietäjä' saa rauhassa esitellä tietojaan, jos tulee siitä tyytyväiseksi. Mitä se on sinulta pois. Ota opiksi, ajattele edes, tai päästä toisesta korvasta ulos.

• Anonyymi

Besserwisserit ovat todellakin ärsyttäviä. He ovat yleensä itserakkaita, jotka eivät
        anna toisten mielipiteille mitään arvoa ja heidän on usein saatava "viimeinen
        sana"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Besserwisserit ovat todellakin ärsyttäviä. He ovat yleensä itserakkaita, jotka eivät
        anna toisten mielipiteille mitään arvoa ja heidän on usein saatava "viimeinen
        sana"

Itserakkaudesta en tiedä, mutta jotkut / toiset tyypit tietävät enemmän asioista ja aiheista kuin jotkut toiset. Jos sitä ei kestä, niiin ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itserakkaudesta en tiedä, mutta jotkut / toiset tyypit tietävät enemmän asioista ja aiheista kuin jotkut toiset. Jos sitä ei kestä, niiin ...

Se on selvä, maailma on täynnä tietäviä ihmisiä, mutta kun ihmisellä on pakkomielle
        korostaa omaa tietämystään väheksymällä muitten tietämystä ja
        kehumalla itseään jatkuvasti se voi alkaa ärsyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on selvä, maailma on täynnä tietäviä ihmisiä, mutta kun ihmisellä on pakkomielle
        korostaa omaa tietämystään väheksymällä muitten tietämystä ja
        kehumalla itseään jatkuvasti se voi alkaa ärsyttää.

Miksi he väheksyisivät? Se on se oma itsetunto-ongelma, joka nostelee päätään.

• Anonyymi

Jopa Turussa moikataan naapuria

• Anonyymi

Kyll maar Turussa. Turku on maailman paras paikka, siel moikataan ,mut annetaan elää ja olla jokaisen rauhass ja omanlaisensa.

• Anonyymi

Ärsyttää ihmiset, jotka tunkevat julkisten liikennevälineiden ovesta sisään
      ennen kuin pois jäävät ovat päässeet ulos.

• Anonyymi

Ällöttää syljeskelevät ihmiset. Yleensä ne on miehiä, jotka sylkee kaduille.
      Ja nenänsä hihaan niistäjät. Ja nenänkaivajat. Ja kaikenlaiset räkijät, jotka niistää käsiinsäkin ja sanovat muille päivää kädestä.

• Anonyymi

Haittaako se nyt paljoakaan jos joku sylkee kadulle, johon koirat, linnut jne. ulostaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haittaako se nyt paljoakaan jos joku sylkee kadulle, johon koirat, linnut jne. ulostaa?

Kyllä räkiminen pitkin poikin todellakin on enemmän kuin ärsyttävää. Inhottavaa, epäkorrektia ja kipeää toimintaa eikä mitenkään terveellistäkään kenellekään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä räkiminen pitkin poikin todellakin on enemmän kuin ärsyttävää. Inhottavaa, epäkorrektia ja kipeää toimintaa eikä mitenkään terveellistäkään kenellekään.

En ole kenenkään huomannut 'räkivän pitkin ja poikin', vaikk koko ikäni kaupungin vilinässä asunut. Älä marise turhista, olemattomista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole kenenkään huomannut 'räkivän pitkin ja poikin', vaikk koko ikäni kaupungin vilinässä asunut. Älä marise turhista, olemattomista.

Lienet sokea. Minä asun maalla, mutta kyllä kaupungissa käydessäni olen nähnyt moniaita kertoja ympärilleen räkiviä tyyppejä.

• Anonyymi

Minua harmittaa, kun kaikilla ihmisillä on paljon heitä häiritsevää.

Eipä muuta.
      Elämä on ihanaa!

• Anonyymi

Ei ole palojon. Kyllä jokaista joku asia ihmisissä ärsyttää joskus.
        Ei sen tarvitse vakavaa ja jatkuvaa olla.

• Anonyymi

Roskien heittäminen jalkakäytäville tai kadulle. On karkkipussia,
      jätskipaperia, tupakka-askeja, tyhjiä tölkkejä ym. mitä milloinkin.

• Anonyymi

Ei kotonakaan heitetä lattialle. Julkinen tila on tavallaan "julkinen lattia".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kotonakaan heitetä lattialle. Julkinen tila on tavallaan "julkinen lattia".

Kyllä jotkut todellakin heittävät roskat ja kaiken muunkin pashkan kodeissaankin lattialle. Olen omin silmin nähnyt riittävän monta kaatopaikkakotia.

• Puhumattakaan nykyisin nikotiinipusseista joita syljeksitään mihin sattuu.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1791
    2. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      53
      1651
    3. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      30
      1413
    4. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      69
      1063
    5. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      49
      966
    6. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      53
      860
    7. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      23
      840
    8. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      49
      821
    9. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      171
      815
    10. Mitä Keskisarja tarkoitti maahanmuuttajien heikkolaatuisuudella? Sanomista vääristellään. Totta kai.

Seurasin A-studiota, jossa Teemu Keskisarja irrotteli verbaalisesti saaden valtavan määrän vihaa niskaansa. Kieltämättä
      Maailman menoa
      173
      692
    Aihe