Jepjep.
Kehitys kehittyy hiljakseen. Autopilotit olleet lentokoneissa arkipäivää jo pitkään. Mikäpä siinä, vähemmän kai ne tekee virheitä, kuin lentäjät. Lisäks taivaalla aika väljä liikenne, kenttiä lukuunottamatta.
Jenkeissä luemma on jo robotakseja. Ja suomessakin jo monet vuodet rullaillut ruokaroboja kaduilla.
Onhan niissä ongelmansa.Maailmalla ollut kolareita ja tieltä suistumisia. Mutta en ollut ajatellutkaan yhtä ongelmaa. Roboautollakin voi syyllistyä rattijuoppouteen.
Just oli mediassa, polisi oli hiffannnut suomessa jossain päin autonn kuskin nukkuvan auton ajaessa yli satasta. Autopilott päällä ja kuski untenmailla. Kuski ei ollut herännyt vilkkuihin, ei sireeniin. Poliissi oli onnistunut pysäyttään auton ajamalla sen eteen. Auto kun ei aja tahallaan pahki mihinkään se oli onnistunut.
Kuski tukevasti unessa. Promilleja pikkasen vajaa kolme.
No, keksitty alkolukot, nillähän tupn estäisi. Mutta pitäis olla myös huumeseulat. Hiumeet kai yleidrmpiä rattikäryaiheita, kuin alkoholi nykyisin. Vaan selvänä auto likkeelle ja konua naamariin.,
Tekniksassa aina ongelmansa. Isoin ongelma aina kuitenkin ihminen.
Autopilotit arkipäiväistyy autoilussa. Varmasti paljon hyvää. Mutta tuli taas mieleen, miten ihminen voi asian tyriä. Lisäks kävi mielessä, entäs jos sairaskohtaus...
Juu ja hyvä puoli. Pöndellä kun nykyisin enää taksejakaan saa, pian kaikilla omat autopilot taksit, joilla käydä kaupungissa paarissa.
Mua kyllä vähän huolestutta, mutta tekniikan kehitys menee etiäpäin kyllä. Miks ihminen ei kehity samaa tahtia?
=DW=
=DW=
Autopilotit.
19
168
Vastaukset
- Anonyymi
"Kehitys" ei aina ole kehitystä. Kuka muuten luottaa tekoälyyn ? Minä en.
- Anonyymi
Hauskoja termejä.
Tietokone, eihän se mitään tiedä. Niinkuin ei myöskän tekoäly ei älyä mitään. Kuitenkin kummallakin yliampuvat mahtipontiset nimet annettu. Noh, tavallaan kuvaavat asioita,, mutta harhaanjohtavasti.
Mutta asia voi joskus muuttua, tekoäly voi joskus vielä "herätä henkiin". Saada oman mielen, tai "sielun". Toistaiseksi näin ei ole, vaan tekoäly vielä kuitenkin ihmisen hallinnassa, koska ihmisellä kuitenkin on oikea äly,"sielu", tunteet jne.
Se tässä omituista, ihminen hyvä kehittämään ja käyttämään tekniikkaa. Ne etenee hirmu vauhtia. Mutta mun mielestä ihminen ei juuri muutu ite. Elinikä juu kasvaa, mutta esim just älykkyys ei. Äly pikemmin laskee, koska ihmisen itsensä kehitttämä tekniikka helpottaa myös ajattelua. Ei nykyisin tarvi mietiskellä syntyjä syviä, sen kun kuuklaa jos joku asia ihmetyttää.
Tilanne hankala jo nyt, tulevaisuudessa voi riistäytyä käsistä, Voi tulla eteen tilanne, jossa ihminen menettänyt koneiden hallinnan koneille. Ja sitten ollaan kusessa. Vai onko tekoäly se ihmiskunnan palvova bumala, joka ei ole näyttäytynyt meille,, muttaa mustä ollaan haaveiltu ja mitä rukoiltu?
Tutkimattomia ovat herran tiet?
=DW= - Anonyymi
Silloin jos alkaa luottamaan kaikkiin tekoälyn. Juttuihin niin. Taitaa oma älykkyys kadota pikkuhiljaa kundi terttu itse ajatella. Mitään
Kun esim sekin että lapsenlapsen talossa laitetaan pöyimuri päälle töistä käsin ja samoin pesukone niin on kuulemma siistiä kun tulee kotiin ja pyykit pestynä ja kuivattuna
En itse haluasi noita vehkeitä edes jotainhan sitä pitää itsekkin tehdä. Muuten kuihtuu kun kelohonka . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin jos alkaa luottamaan kaikkiin tekoälyn. Juttuihin niin. Taitaa oma älykkyys kadota pikkuhiljaa kundi terttu itse ajatella. Mitään
Kun esim sekin että lapsenlapsen talossa laitetaan pöyimuri päälle töistä käsin ja samoin pesukone niin on kuulemma siistiä kun tulee kotiin ja pyykit pestynä ja kuivattuna
En itse haluasi noita vehkeitä edes jotainhan sitä pitää itsekkin tehdä. Muuten kuihtuu kun kelohonka .Pitää pitää varansa.
- Anonyymi
Ihminen on tyhmentynyt, kun omia aivoja ei tarvitse käyttää niin paljon.
- Anonyymi
Sometus on karannut käsistä ja pahoin.
- Anonyymi
Tekoäly on pelottava asia.
- Anonyymi
Enemmän pelkään sotahulluja, joilla on aseita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enemmän pelkään sotahulluja, joilla on aseita.
Tekoäly voi olla yhtä arvaamaton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekoäly voi olla yhtä arvaamaton.
Mutta se tiedostetaan, et mihinkään ei voi uskoa, vaan on tarkastettava AINA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta se tiedostetaan, et mihinkään ei voi uskoa, vaan on tarkastettava AINA.
Mistä asioita voi enää tarkistaa ? Missä on luotettavaa tietoa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä asioita voi enää tarkistaa ? Missä on luotettavaa tietoa ?
Jokaisen maalaisjärkeä omaavan päässä.
- Anonyymi
Minun ystäväni oli AI n kanssa tehnyt minulle laulun minusta . Oli vaan kirjoittanut muutamia tulisijoja harrastuksista. Ja millainen olen. Ja AI teki sitten laulun niillä tiedoilla
Joten ensin ajattelin että onko taas ilmestynyt markkinoille uusi laulu jossa on minun nimeni toistona joka säkeessä, mutta aitten tajusin että niin ei ole ja kysyin häneltä onko tämä laulu AI n työtä ja sanoi että on. Ihan kiva laulu. Ja musiikki sopi sanoihin .
Minä en ainakaan ala koskaan opettelemaa; kok AI juttuja ei riitä rahkeet ymmärtämään koko hommaa .
Lapsen lapsen autokin on niin datan käsissä että kun oli ahdas parkkipaikka niin löi digitaalisen. Parkkeeraamisen päälle ja niin auto sitten oarkkeerasi itse itsensä , samalla kun minä oli kauhusta sokea ja sanoin että pidä nyt ratista kiinni edes . Poika vaan nauroi.
Ja sanoi että data tietää ihan itse miten auto parkkiin laitetaan . On nämä jotenkin pelottavaakin; asioita mielestäni kun luotetaan tekniikkaan niin sokeasti . Minä kyllä rattaiden auiåoni ihan itse. Enkä tule enää edes opettelemaan noita finessejä . Lapsen lapsilla on hauskaa kun nökevöt kerrankin että ovat muka viisaampia kun vanhat mutäta AI se niille tuåyön tekee eivät he. Onkohan joissain maissa jo vanhusten hoitokin mennyt digitaaliseksi kun robotit tekee työt- Anonyymi
En viitsi edes korjailla virheitä kun niitä vilisee monta tekstissä. Sekin on datan syy kun muuttelee kirjaimet joten kun osainåsin edes ottaa tuon tekstin oikaijan päältä pois vaan kun en osaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En viitsi edes korjailla virheitä kun niitä vilisee monta tekstissä. Sekin on datan syy kun muuttelee kirjaimet joten kun osainåsin edes ottaa tuon tekstin oikaijan päältä pois vaan kun en osaa.
Öyhöttäjän tyyli; ei korjata virheitä, pääasia öyhötys.
- Anonyymi
Siinäpä se juuri on. Tekniikka kehittyy niin ihminen tyhmenee , kun ei tarvitse enää osata mitään eikä ajatella mitään. Automatiikka hoitaa.
- Anonyymi
Laiskuus ja mukavuudenhalu näkyy mm. synnytystilastoissa, nuorilla on vauvojen sijasta koira.
- Anonyymi
Joku kuski ajoi jalat ulkona ikkunasta, kuva lehdes, poket nappas ja sakotti. Onneks.
- Anonyymi
Kehitys on jatkuvaa, kaikki muuttuu, uusi uljas maailma tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115407Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖513463Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku403436Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle933328- 811887
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311666450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1341647Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.431619Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1511316- 161179