Ylen MOT kertoo missä mennään.
https://yle.fi/a/74-20172942
Tukijussi ja ulkomainen työvoima
12
236
Vastaukset
- Anonyymi
Ja vieålä kehtaavat moittia muiden euroopan maiden kausityöläisten oloja
- Anonyymi
"vieålä"
sylttytehdas
- Anonyymi
Laita linkki!
- Anonyymi
No 80-luvun mansikkatila ei paljon tuosta poikennut, vaikka poimijana olevat lukiolaistytöt poimivat 6pv viikossa , toki tauot ja työajat oli säännölliset. Sateessakin poimittiin ja 7, poimintapäivä oli vapaaehtoinem, ja siitä sai paremman maksun. Aluksi poimittiin tuntipalkalla ja kun työ kåvi tutuksi, siirryttiin korikohtaiseen palkkaan. Eli jokainen poimija sai nipun numeroita, joita työnnettiin jokaiseen poimittuun koriin, ja työnjohtaja kirjasi numeron perusteella korimäärän päivittäin. Aitan ylisillä nukuttiin patjoilla, myrskylyhty oli valona, vessana ulkohuusi ja peseytymään pääsi rantasaunalle. Ruokailut oli vanhassa riihessä, ja yksi tyttö sai anafylaktisen shokin, kun hänen voileivällään istui ampiainen, joka pisti suuhun ja henki salpautui.
- Anonyymi
Suomalaisia duunareita kokeiltiin mutta eivät osanneet mitään eivätkä oppineet mitään. Mitäpä muutakaan.
- Anonyymi
Venäjällä revitään ilo irti suomijussin hölmöilystä.
Syöttö venakkojen lapaan.. - Anonyymi
Oli kyllä kurja lukea kun Ukrainalainen työnjohtaja kohtelee maanmiehiään huonosti.
- Anonyymi
Onkohan yleistä Ukrainassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan yleistä Ukrainassa?
En osaa sanoa. Kurja juttu.
- Anonyymi
Olisi syytä tarkastella maatilojen kausityövoiman olosuhteita. Tarkistuskäynnit rullaamaan.
- Anonyymi
"Maatiloilla" noin yleisesti harvemmin on kausityövoimaa. Marjatilat on vain yksi pieni osa kaikista maatiloista. Kasvinviljelytiloilla tarve on aika pitkä ja vaatii niin paljon ammattitaitoa, että muutama vakioihminen täyttää tarpeen. Kotieläintiloilla ei ole kausityövoimaa, koska tarve on ympärivuotinen.
- Anonyymi
Nooh valopää, maataloussektoria kokonaisuudessaan...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905177
- 534066
- 252179
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271887Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161795- 151434
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281250Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201036T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980