Maksan työmarkkinatuesta veroja

Anonyymi-ap

sekä kaupassa käynnistä sekä kunnallis että yleis radio veroja %%%%%%%%

24

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Verorahoilla kustannetaan tulottomien elatus.

• Anonyymi

Samoin yritysten osinkojen maksu

• Anonyymi

Kaikesta mitä ostamme, maksamme korkeita veroja. Katsokaapa kauppakuittia niin näette, miten paljon maksamme jokaisesta tavarasta veroa valtion kassaan.

Ruoasta maksamme 14,00 % veroa, muista tavaroista: vaatteista, astioista, kodinkoneista ym. maksamme 25,5 % veroa!!

Vero.fi-sivuilta kopioitu seuraava tieto verotuksesta 2025 mihin kohdistuu 14 % verotus.
      Muun muassa näihin tavaroihin ja palveluihin sovelletaan 14 % arvonlisäverokantaa vuodesta 2025:

- kirjat (painetut ja sähköiset julkaisut)
      - lääkkeet
      - liikuntapalvelut, esimerkiksi peli- ja salivuorojen tennis-, golf-, jäähalli- ja -liikuntavuorojen sekä hiihtohissilippujen myynti
      - pääsy kulttuuri-, viihde- ja urheilutapahtumiin, esimerkiksi teatteriin, sirkukseen, messuille, huvipuistoon, konserttiin, museoon, eläintarhaan, elokuvateatteriin, näyttelyyn sekä tällaisten tapahtumien suoratoistoon
      - henkilökuljetukset (bussit, junat, taksit, kotimaan lentoliikenne)
      - majoituspalvelut (hotellit, motellit, matkustajakodit, maatilamajoitus, leirintäalueiden teltta-, asuntoauto- ja vaunupaikat sekä mökkien vuokraus)
      - esiintyvän taiteilijan, urheilijan tai muun julkisen esiintyjän saamat palkkiot, jos palkkion saaja on hakeutunut tästä toiminnasta arvonlisäverovelvolliseksi.

Kuukautissuojat, inkontinenssisuojat ja lasten vaipat siirtyivät yleisen verokannan 25,5 % piiristä alennetun 14 prosentin verokannan piiriin.

Autoveron suuruus on 0–48,9 prosenttia auton yleisestä kaikki verot sisältävästä vähittäismyyntihinnasta Suomen markkinoilla. Lisäksi tietenkin on bensavero ym. auton käyttöön liittyvät verot.

Eri tupakkatuotteiden verotasot ilmenevät tupakkaverolain verotaulukosta. Esimerkiksi savukkeiden yksikköperusteinen vero on 10,51 senttiä kappaleelta ja arvoperusteinen vero 52 prosenttia vähittäismyyntihinnasta. Käytännössä veroa sovelletaan yli 10,94 euron hintaisiin 20 kappaleen savukeaskeihin.

Alkoholivero on samaa luokkaa kuin tupakkavero. Suurin osa alkoholin hinnasta on veroa!!!

Sitten on kiinteistövero, varainsiirtovero, perintövero ym, ym, Verotuksen listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Verolistaa voisi jatkaa loputtomiin. Melkein kaikki tulomme menee takaisin valtiolle tai kunnalle veroina, Aivan järjetöntä hommaa!!!

• Anonyymi

Mutta jos omat tulot tulevat valtiolta tulonsiirtoina, niin valtio maksaa loppujen lopulta nuokin verot.

• Anonyymi

Minä myös maksan työmarkkinatuesta 10% ...voisi laittaa kyllä nollaan, mätkyjä kai tulisi joskus mutta eiköhän se toimeentulotuki kuittaa...

• Anonyymi

Ei onnistu työmarkkinatuen (Kela) verotuksen alennus!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on, vero vähintään 25%.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä muuten onnistuu, teet muutosverokortin tukia varten...homma selvä. Itse tein helmikuussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä muuten onnistuu, teet muutosverokortin tukia varten...homma selvä. Itse tein helmikuussa.

Ja tästäpä kuitti

https://ibb.co/fVqxRNCt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turhaa vekslaamista jos saa toimeentulotukea isommat tulot on siitä pois. On se yksi palautus kuukausi, jolloin on mahdollista saada vähän ekstraa, ellei Kela vie sitä seuraavalta kuulta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turhaa vekslaamista jos saa toimeentulotukea isommat tulot on siitä pois. On se yksi palautus kuukausi, jolloin on mahdollista saada vähän ekstraa, ellei Kela vie sitä seuraavalta kuulta

En hae toimeentulotukea kuin muutamana kuukautena vuodessa kun ja jos tulee laskuja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"On se yksi palautus kuukausi, jolloin on mahdollista saada vähän ekstraa, ellei Kela vie sitä seuraavalta kuulta"

Tuossa on se kikka että toimeentulotukea saa jos tulee mätkyjä...eli "voitolle" lopulta tuossa jää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"On se yksi palautus kuukausi, jolloin on mahdollista saada vähän ekstraa, ellei Kela vie sitä seuraavalta kuulta"

Tuossa on se kikka että toimeentulotukea saa jos tulee mätkyjä...eli "voitolle" lopulta tuossa jää

HUOM....olettaen että tuo veerokikkailija ei maksa edes niitä mätkyjään vaan on muutenkin ulosotossa ja kelarottana

• Anonyymi

Kela ei korvaa veromätkyjä toimeentulotuessa, varsinkin, jos olet ne itse kikkailemalla aiheuttanut. Minä maksan mielelläni 20 % veroja työttömyystuesta, kun tulee kerran vuodessa saan veronpalutusta. Veronpalautus kuukautena en hae toimeentulotukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kela ei korvaa veromätkyjä toimeentulotuessa, varsinkin, jos olet ne itse kikkailemalla aiheuttanut. Minä maksan mielelläni 20 % veroja työttömyystuesta, kun tulee kerran vuodessa saan veronpalutusta. Veronpalautus kuukautena en hae toimeentulotukea.

Minulla taas uo vie palautukset joten ihan sama, voin pitää veron vaikak nollassa, verovelkakin vanhenee 5 vuodessa...ja velkavankeudessahan olen 15 vuotta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla taas uo vie palautukset joten ihan sama, voin pitää veron vaikak nollassa, verovelkakin vanhenee 5 vuodessa...ja velkavankeudessahan olen 15 vuotta.

Jos haluat olla velkavankeudessa se on sinun päätöksesi. Toivottavasti haet edes työtä TE:n kautta, ettei toimeentulotukeasi vähennetä 40 %. : )

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos haluat olla velkavankeudessa se on sinun päätöksesi. Toivottavasti haet edes työtä TE:n kautta, ettei toimeentulotukeasi vähennetä 40 %. : )

Tottakai työkkärin kirjoilla, töitä ei kyllä tarvitse odotella saavansa..noin 8v eläkkeeseen aikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saan juuri reliluati veronpalautusta työmarkkinatuista. Saan yleensä toimeentulotuke 150e. Kuinkahan monelle kk tuo 500e vyörytetään, toivottavasti ei yli kahdelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saan juuri reliluati veronpalautusta työmarkkinatuista. Saan yleensä toimeentulotuke 150e. Kuinkahan monelle kk tuo 500e vyörytetään, toivottavasti ei yli kahdelle.

Oletko tyhmä..sehän on 500 / 150 eli reilu 3kk. Toki tuohon vaikuttaa sun menot... Mut jos tuo 150 on suht vakio tuki niin aika on tuo 3-4kk

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Parina viime vuotena olen saanut yli 400 veronpalautusta elokuussa. Elokuulle en ole hakenut toimeentulotukea, eikä ole vyörytetty syyskuulle.

• Anonyymi

Taas puhutaan verotuksesta, mutta tarkoitetaan ennakonpidätyksiä. Termit kuntoon.

• Anonyymi

Tuosta onnettomasta rupupaskasta ei kyllä pitäisi maksaa euroakaan veroa.

• Anonyymi

Ei pitäisi.

• Anonyymi

Kaikesta tuosta mitä maksetaan palautuu valtiolle veroina 50 prosenttia se on fakta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3392
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3212
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      2771
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      44
      2553
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1963
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1505
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1240
    Aihe