Tiskialtaan viemäröinti

Anonyymi-ap

Mökkioloissa, keittiöstä altaasta lähtee viemäri putki alas. Miten väli altaan poisto - sakokaivo pitäs rakentaa. etäisyyttö 5 metriä ja pudotusta sellaset 40 cm.

7

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käyttäisin putkea, jossa sisämitta on pienempi kuin ulkomitta.

Siis oikeasti tässä ei pitäisi olla mitään ihmeempää haastetta. Tee tasaisella kaadolla - ei ainakaan mihinkään nolla/perskaatoa, mihin jää vesi seisomaan. Tähtää vaikka 2 % eli 10 cm kaatoa/5 m jos haluat putken mahdollisimman syvälle.

Ei ole niin tarkkaa, kun tuonne ei kuitenkaan pitäisi mitään kinkunrasvoja kaataa eikä tarvi murehtia WC-paperin tekemiä tukoksia, kuten posliinipuhelimien kanssa.

Putkikokona käytetään mieluiten 70 mm (tai DN75) muoviputkea, ei ainakaan pienempää kuin 50 mm. Virtaaman puolesta pienempikin riittäisi, mutta isompi on huollettavuuden kannalta parempi (mahtuu kamerat ja rassit, jos joskus tulee ongelmia).

• Anonyymi

Kysyin tätä koska nyt putkitettu koko matkalta 32mm putkella ja vetää huonosti ts pulputtaa. Tuli mieleen että pitäskö vaakaputken olla isompaa tai pitäskö siellä olla joku 'ilmaus' aukko tms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyin tätä koska nyt putkitettu koko matkalta 32mm putkella ja vetää huonosti ts pulputtaa. Tuli mieleen että pitäskö vaakaputken olla isompaa tai pitäskö siellä olla joku 'ilmaus' aukko tms.

32 on liian pieni putki, ei mahdu vesi ja ilma ohittamaan toisiaan.

Voisi laittaa alipaineventtiilin pesualtaan päähän. Nykyään saa vesilukkoja, joihin saa lisävarusteena pikkuisen alipaineventtiilinkin. Faluplast ainakin näitä tekee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

32 on liian pieni putki, ei mahdu vesi ja ilma ohittamaan toisiaan.

Voisi laittaa alipaineventtiilin pesualtaan päähän. Nykyään saa vesilukkoja, joihin saa lisävarusteena pikkuisen alipaineventtiilinkin. Faluplast ainakin näitä tekee.

Kiitos tästä. Entä viritys että veisi altaan pään 32mm putken metrin tai kaksi 40 mm putken sisään , joka liittyisi kaivoon, ts tollanen vapaa liitos?

• Anonyymi

Tämä aihe käy niin hyvin aktivointiin...

• Anonyymi

Puuttuu ilmastointi putkesta, eikö ole ilmantasaajaa eli viemärinhajutteluputkea katolla?

• Anonyymi

Ei kyllä viitti katolle asti vetää, riittääkö jos tuo 10 senttiä seinustaa pitkin ylös, tuleekohan sieltä oikeesti hajuja, sako kaivossa tietty oma tuuletusputkensa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3278
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      34
      2615
    3. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2248
    4. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      70
      2209
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2161
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      110
      2143
    7. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      19
      1917
    8. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      61
      1884
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      19
      1763
    10. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      86
      1622
    Aihe