Halvat lennot?

Vulkan

Kuinka halvoilla kokonaiskustannuksilla voi siirtyä Suomesta Unkariin tai Unkarista Suomeen?

Tukholmasta on halvahkoja lentoja Budapestiin, mutta kun laittaa lauttamaksut päälle, hinta ei olekaan niin halpa. Entäpä Tallinnasta? Lauttamaksu ei ole hinnan kiroissa.

Budapestista on hyvät ja edulliset liikenneyhteydet moneen suuntaan. Onko kokemuksia lennoista Wieniin, Belgradiin tms.?

15

9625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirjo

      Kaikkein helpoin vaihtoehto lienee lentää suoraan Helsingistä Budaan. Ainakaan Malevilla lentäminen edestakaisin ei ole turhan kallista. Lentopäivistä riippuen hintaa menopaluulle tulee veroineen noin 220€.

      Toinen, sanoisin työläämpi vaihtoehto on lentää Tallinnasta Easyjetillä Berliinin kautta Budapestiin. Hintaa tulee varmasti enemmän kuin edellisessä vaihtoehdossa, tuskin kuitenkaan kovin paljon. Lautta Tallinnaan maksaa 10€ opiskelijakortilla, muistaakseni 15€ ilman.

      Kolmas eikä sekään mikään hullumpi vaihtoehto olisi lentää Helsingistä Berliiniin (Tegelin kentälle) Blue1:lla, vaihtaa siellä lentokenttää (Schönefeldiin) ja lentää Easyjetillä Budapestiin.
      Blue1:lla on aika ajoin todella halpoja lentoja (55€) Helsinki-Berliini välillä.

      Budapestistä Wieniin pääsee helpoiten ja luultavasti halviten junalla. Budassa lentokenttä on kaukana keskustasta - matkaaminen sinne kestää jo vajaan tunnin verran. Junalla matka Wieniin kestää kolmisen tuntia ja hintaa on noin 20€.

      Lennoista Belgradiin en uskalla sanoa, mutta bussi ainakin kulkee. Matkasin itse maaliskuun lopussa Belgradista Budapestiin. Isic-kortilla hintaa pätkälle oli vain 17€, mutta matkanteko kesti noin 9 tuntia. Varaudu odottamaan rajalla parisen tuntia.

      Toivottavasti vinkeistä on apua...hyvää matkaa!!

      • AXbeebi

        Itse olen lähdössä vaihtoon Unkariin ja katselin varuilta lentohintoja, jos en lähdekään omalla autolla. Jos lähdet Tampereelta Ryanairilla Hahniin Saksaan ja sitten sieltä jollain halpayhtiöllä Budapestiin niin liput tulisi maksamaan päivästä riippuen jotain 80€ yhteen suuntaan.


      • Vulkan

        Olen monasti yrittänyt miettiä halvempia vaihtoehtoja kyseiselle Finnair-Malév -lennolle Budapestin ja Helsingin välillä, mutta en ole löytänyt mitään varteenotettavaa vaihtoehtoa.

        Ajattelin että jos joku olisi onnistunut löytämään jonkun huomattavasti halvemman reitin jonkun Keski-Euroopan isomman kaupungin kautta.

        Tämä vaihtoehto pitää siis tutkia:

        "Kolmas eikä sekään mikään hullumpi vaihtoehto olisi lentää Helsingistä Berliiniin (Tegelin kentälle) Blue1:lla, vaihtaa siellä lentokenttää (Schönefeldiin) ja lentää Easyjetillä Budapestiin.
        Blue1:lla on aika ajoin todella halpoja lentoja (55€) Helsinki-Berliini välillä."

        Pitää tutkia kertyykö siitä sellaista hintaeroa, että todella kannattaisi.

        Budapestin ja Wienin välillä kulkevasta junayhteydestä on huonoja kokemuksia. Puolisentoista vuotta sitten joulun aikoihin meinasin myöhästyä Wienistä Helsinkiin lentävästä koneesta kun satoi oikein kunnolla lunta ja junien aikataulut menivät heti kuralle. Itävalta, tuo talviurheilun kuninkuuslajien mekka, siis tyystin halvaantui yhdestä halvatun lumipyrystä. Tarina kuitenkin päättyi onnellisesti ja onnistuin pääsemään koneeseen koska sekin oli myöhässä. Jäi vähän paha maku suuhun Schwechatin lentokentän toimivuudesta yleensä.

        Kiitoksia tiedoista! :) Pistän korvan taakse kun ajattelin aiemmista tavoistani poiketen suunnitella lentoa ja varata matkan jo hyvissä ajoin ennen joulua.

        Ja saa tänne toki kirjoittaa lisää mikäli joku löytää jonkun edullisen tavan siirtyä Unkarin ja Suomen välillä.


      • Vulkan
        AXbeebi kirjoitti:

        Itse olen lähdössä vaihtoon Unkariin ja katselin varuilta lentohintoja, jos en lähdekään omalla autolla. Jos lähdet Tampereelta Ryanairilla Hahniin Saksaan ja sitten sieltä jollain halpayhtiöllä Budapestiin niin liput tulisi maksamaan päivästä riippuen jotain 80€ yhteen suuntaan.

        Kerro toki tänne jos löydät jonkun hirmu edullisen lentoreitin.

        Jos haluat tarkkaa tietoa autolla kulkemisesta, niin itselläni on jonkin verran kokemusta automatkailusta Unkarin ja Suomen välillä. Olen laatinut tarkat aikataulut ja kustannuslaskelmat. Kaikkineen se on yhteen suuntaan Baltian läpi 200-250 €. Summa sisältää yhden yön majoituksen, bensat ja lauttamaksut.


      • jurpo
        AXbeebi kirjoitti:

        Itse olen lähdössä vaihtoon Unkariin ja katselin varuilta lentohintoja, jos en lähdekään omalla autolla. Jos lähdet Tampereelta Ryanairilla Hahniin Saksaan ja sitten sieltä jollain halpayhtiöllä Budapestiin niin liput tulisi maksamaan päivästä riippuen jotain 80€ yhteen suuntaan.

        tuleeko säästöä kaikkine kuluine ja vaivoineen
        kun finnairilla pääsee 200 eurolla


      • Vulkan
        jurpo kirjoitti:

        tuleeko säästöä kaikkine kuluine ja vaivoineen
        kun finnairilla pääsee 200 eurolla

        Silloin ollaan suunnilleen samalla tasolla lentojen kanssa kun kaksi henkilöä matkustaa. Säästöä alkaa kertyä enemmän kun matkustajia on yhteensä kolme tai neljä.

        Lisäksi pitää ottaa vielä huomioon se, että tuliaisia voi tullessaan tuoda niin paljon kuin auto kantaa eikä vain 20 kg niinkuin lentokoneella matkustettaessa. ;)


      • arvi
        Vulkan kirjoitti:

        Olen monasti yrittänyt miettiä halvempia vaihtoehtoja kyseiselle Finnair-Malév -lennolle Budapestin ja Helsingin välillä, mutta en ole löytänyt mitään varteenotettavaa vaihtoehtoa.

        Ajattelin että jos joku olisi onnistunut löytämään jonkun huomattavasti halvemman reitin jonkun Keski-Euroopan isomman kaupungin kautta.

        Tämä vaihtoehto pitää siis tutkia:

        "Kolmas eikä sekään mikään hullumpi vaihtoehto olisi lentää Helsingistä Berliiniin (Tegelin kentälle) Blue1:lla, vaihtaa siellä lentokenttää (Schönefeldiin) ja lentää Easyjetillä Budapestiin.
        Blue1:lla on aika ajoin todella halpoja lentoja (55€) Helsinki-Berliini välillä."

        Pitää tutkia kertyykö siitä sellaista hintaeroa, että todella kannattaisi.

        Budapestin ja Wienin välillä kulkevasta junayhteydestä on huonoja kokemuksia. Puolisentoista vuotta sitten joulun aikoihin meinasin myöhästyä Wienistä Helsinkiin lentävästä koneesta kun satoi oikein kunnolla lunta ja junien aikataulut menivät heti kuralle. Itävalta, tuo talviurheilun kuninkuuslajien mekka, siis tyystin halvaantui yhdestä halvatun lumipyrystä. Tarina kuitenkin päättyi onnellisesti ja onnistuin pääsemään koneeseen koska sekin oli myöhässä. Jäi vähän paha maku suuhun Schwechatin lentokentän toimivuudesta yleensä.

        Kiitoksia tiedoista! :) Pistän korvan taakse kun ajattelin aiemmista tavoistani poiketen suunnitella lentoa ja varata matkan jo hyvissä ajoin ennen joulua.

        Ja saa tänne toki kirjoittaa lisää mikäli joku löytää jonkun edullisen tavan siirtyä Unkarin ja Suomen välillä.

        Varasin edestakaiset ja ennekaikkea SUORAT lennot kahdelle Ebookersilta hintaan 372e ja lentoyhtiönä toimi Finnair.Omasta mielestä hinta oli kohdallaan.


      • Irma
        arvi kirjoitti:

        Varasin edestakaiset ja ennekaikkea SUORAT lennot kahdelle Ebookersilta hintaan 372e ja lentoyhtiönä toimi Finnair.Omasta mielestä hinta oli kohdallaan.

        on niin tylsä jos haluaa yks kaks lähteä, niinkuin mekin yleensä aina. Ei onnistu usein edukkaasti heti, onkohan se ainakin kolme päivää ennenkuin pääsee lentoon. Yritettiin vkl saada heti liput muttei onnistunut, taidetaan päästä vasta viikon päästä ja otetaan hotellilla joskus niin on edukkaampi kuin pelkät lennot. Vaikkei olisi hotellia tarvittu kun jatketaan muualle Unkariin.


      • mutta

        pääsee hyvin kulkemaan metro(päättäri)- bussi systeemillä.


      • katso hinnoista >
        Vulkan kirjoitti:

        Kerro toki tänne jos löydät jonkun hirmu edullisen lentoreitin.

        Jos haluat tarkkaa tietoa autolla kulkemisesta, niin itselläni on jonkin verran kokemusta automatkailusta Unkarin ja Suomen välillä. Olen laatinut tarkat aikataulut ja kustannuslaskelmat. Kaikkineen se on yhteen suuntaan Baltian läpi 200-250 €. Summa sisältää yhden yön majoituksen, bensat ja lauttamaksut.

        sivultani http://www.saunalahti.fi/hursja/vanha_2.html
        hinta vertailu, laita taulukkosi mulle.

        Mullakin noussu harrastusten top 3 omaehtoinen autoilu kärkeen, vinkit aina tervetulleita.


      • mä vaan..
        mutta kirjoitti:

        pääsee hyvin kulkemaan metro(päättäri)- bussi systeemillä.

        varasin toissapäivänä ok-matkoilta viikon budapestin matkan hintaan 299€ kolmen tähden hotellissa.olisi ollut jo tänään aikaisempi lähtö mutta käytännön järjestelyt mulla vaativat vähän kauemmin(pitää saada eläimille hoitaja,pakata laukut jne) joten sunnuntaina lähdetään.


      • heletii

    • Best8

      Menen viikon päästä Budapestiin Norwegianilla. Menopaluu 98e.

    • KeväälläBp

      Jep Sama yhtiö, mutt matka keväällä. Meno tais olla 29€ mutt paluu rapiat päälle satkun... Mukavia tarjouksia nykyään :)

    • eipaha

      44 e Keskiviikkona Ryanairilla edes takasin

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      202
      2133
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      22
      824
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe