Halvat lennot?

Vulkan

Kuinka halvoilla kokonaiskustannuksilla voi siirtyä Suomesta Unkariin tai Unkarista Suomeen?

Tukholmasta on halvahkoja lentoja Budapestiin, mutta kun laittaa lauttamaksut päälle, hinta ei olekaan niin halpa. Entäpä Tallinnasta? Lauttamaksu ei ole hinnan kiroissa.

Budapestista on hyvät ja edulliset liikenneyhteydet moneen suuntaan. Onko kokemuksia lennoista Wieniin, Belgradiin tms.?

15

9354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirjo

      Kaikkein helpoin vaihtoehto lienee lentää suoraan Helsingistä Budaan. Ainakaan Malevilla lentäminen edestakaisin ei ole turhan kallista. Lentopäivistä riippuen hintaa menopaluulle tulee veroineen noin 220€.

      Toinen, sanoisin työläämpi vaihtoehto on lentää Tallinnasta Easyjetillä Berliinin kautta Budapestiin. Hintaa tulee varmasti enemmän kuin edellisessä vaihtoehdossa, tuskin kuitenkaan kovin paljon. Lautta Tallinnaan maksaa 10€ opiskelijakortilla, muistaakseni 15€ ilman.

      Kolmas eikä sekään mikään hullumpi vaihtoehto olisi lentää Helsingistä Berliiniin (Tegelin kentälle) Blue1:lla, vaihtaa siellä lentokenttää (Schönefeldiin) ja lentää Easyjetillä Budapestiin.
      Blue1:lla on aika ajoin todella halpoja lentoja (55€) Helsinki-Berliini välillä.

      Budapestistä Wieniin pääsee helpoiten ja luultavasti halviten junalla. Budassa lentokenttä on kaukana keskustasta - matkaaminen sinne kestää jo vajaan tunnin verran. Junalla matka Wieniin kestää kolmisen tuntia ja hintaa on noin 20€.

      Lennoista Belgradiin en uskalla sanoa, mutta bussi ainakin kulkee. Matkasin itse maaliskuun lopussa Belgradista Budapestiin. Isic-kortilla hintaa pätkälle oli vain 17€, mutta matkanteko kesti noin 9 tuntia. Varaudu odottamaan rajalla parisen tuntia.

      Toivottavasti vinkeistä on apua...hyvää matkaa!!

      • AXbeebi

        Itse olen lähdössä vaihtoon Unkariin ja katselin varuilta lentohintoja, jos en lähdekään omalla autolla. Jos lähdet Tampereelta Ryanairilla Hahniin Saksaan ja sitten sieltä jollain halpayhtiöllä Budapestiin niin liput tulisi maksamaan päivästä riippuen jotain 80€ yhteen suuntaan.


      • Vulkan

        Olen monasti yrittänyt miettiä halvempia vaihtoehtoja kyseiselle Finnair-Malév -lennolle Budapestin ja Helsingin välillä, mutta en ole löytänyt mitään varteenotettavaa vaihtoehtoa.

        Ajattelin että jos joku olisi onnistunut löytämään jonkun huomattavasti halvemman reitin jonkun Keski-Euroopan isomman kaupungin kautta.

        Tämä vaihtoehto pitää siis tutkia:

        "Kolmas eikä sekään mikään hullumpi vaihtoehto olisi lentää Helsingistä Berliiniin (Tegelin kentälle) Blue1:lla, vaihtaa siellä lentokenttää (Schönefeldiin) ja lentää Easyjetillä Budapestiin.
        Blue1:lla on aika ajoin todella halpoja lentoja (55€) Helsinki-Berliini välillä."

        Pitää tutkia kertyykö siitä sellaista hintaeroa, että todella kannattaisi.

        Budapestin ja Wienin välillä kulkevasta junayhteydestä on huonoja kokemuksia. Puolisentoista vuotta sitten joulun aikoihin meinasin myöhästyä Wienistä Helsinkiin lentävästä koneesta kun satoi oikein kunnolla lunta ja junien aikataulut menivät heti kuralle. Itävalta, tuo talviurheilun kuninkuuslajien mekka, siis tyystin halvaantui yhdestä halvatun lumipyrystä. Tarina kuitenkin päättyi onnellisesti ja onnistuin pääsemään koneeseen koska sekin oli myöhässä. Jäi vähän paha maku suuhun Schwechatin lentokentän toimivuudesta yleensä.

        Kiitoksia tiedoista! :) Pistän korvan taakse kun ajattelin aiemmista tavoistani poiketen suunnitella lentoa ja varata matkan jo hyvissä ajoin ennen joulua.

        Ja saa tänne toki kirjoittaa lisää mikäli joku löytää jonkun edullisen tavan siirtyä Unkarin ja Suomen välillä.


      • Vulkan
        AXbeebi kirjoitti:

        Itse olen lähdössä vaihtoon Unkariin ja katselin varuilta lentohintoja, jos en lähdekään omalla autolla. Jos lähdet Tampereelta Ryanairilla Hahniin Saksaan ja sitten sieltä jollain halpayhtiöllä Budapestiin niin liput tulisi maksamaan päivästä riippuen jotain 80€ yhteen suuntaan.

        Kerro toki tänne jos löydät jonkun hirmu edullisen lentoreitin.

        Jos haluat tarkkaa tietoa autolla kulkemisesta, niin itselläni on jonkin verran kokemusta automatkailusta Unkarin ja Suomen välillä. Olen laatinut tarkat aikataulut ja kustannuslaskelmat. Kaikkineen se on yhteen suuntaan Baltian läpi 200-250 €. Summa sisältää yhden yön majoituksen, bensat ja lauttamaksut.


      • jurpo
        AXbeebi kirjoitti:

        Itse olen lähdössä vaihtoon Unkariin ja katselin varuilta lentohintoja, jos en lähdekään omalla autolla. Jos lähdet Tampereelta Ryanairilla Hahniin Saksaan ja sitten sieltä jollain halpayhtiöllä Budapestiin niin liput tulisi maksamaan päivästä riippuen jotain 80€ yhteen suuntaan.

        tuleeko säästöä kaikkine kuluine ja vaivoineen
        kun finnairilla pääsee 200 eurolla


      • Vulkan
        jurpo kirjoitti:

        tuleeko säästöä kaikkine kuluine ja vaivoineen
        kun finnairilla pääsee 200 eurolla

        Silloin ollaan suunnilleen samalla tasolla lentojen kanssa kun kaksi henkilöä matkustaa. Säästöä alkaa kertyä enemmän kun matkustajia on yhteensä kolme tai neljä.

        Lisäksi pitää ottaa vielä huomioon se, että tuliaisia voi tullessaan tuoda niin paljon kuin auto kantaa eikä vain 20 kg niinkuin lentokoneella matkustettaessa. ;)


      • arvi
        Vulkan kirjoitti:

        Olen monasti yrittänyt miettiä halvempia vaihtoehtoja kyseiselle Finnair-Malév -lennolle Budapestin ja Helsingin välillä, mutta en ole löytänyt mitään varteenotettavaa vaihtoehtoa.

        Ajattelin että jos joku olisi onnistunut löytämään jonkun huomattavasti halvemman reitin jonkun Keski-Euroopan isomman kaupungin kautta.

        Tämä vaihtoehto pitää siis tutkia:

        "Kolmas eikä sekään mikään hullumpi vaihtoehto olisi lentää Helsingistä Berliiniin (Tegelin kentälle) Blue1:lla, vaihtaa siellä lentokenttää (Schönefeldiin) ja lentää Easyjetillä Budapestiin.
        Blue1:lla on aika ajoin todella halpoja lentoja (55€) Helsinki-Berliini välillä."

        Pitää tutkia kertyykö siitä sellaista hintaeroa, että todella kannattaisi.

        Budapestin ja Wienin välillä kulkevasta junayhteydestä on huonoja kokemuksia. Puolisentoista vuotta sitten joulun aikoihin meinasin myöhästyä Wienistä Helsinkiin lentävästä koneesta kun satoi oikein kunnolla lunta ja junien aikataulut menivät heti kuralle. Itävalta, tuo talviurheilun kuninkuuslajien mekka, siis tyystin halvaantui yhdestä halvatun lumipyrystä. Tarina kuitenkin päättyi onnellisesti ja onnistuin pääsemään koneeseen koska sekin oli myöhässä. Jäi vähän paha maku suuhun Schwechatin lentokentän toimivuudesta yleensä.

        Kiitoksia tiedoista! :) Pistän korvan taakse kun ajattelin aiemmista tavoistani poiketen suunnitella lentoa ja varata matkan jo hyvissä ajoin ennen joulua.

        Ja saa tänne toki kirjoittaa lisää mikäli joku löytää jonkun edullisen tavan siirtyä Unkarin ja Suomen välillä.

        Varasin edestakaiset ja ennekaikkea SUORAT lennot kahdelle Ebookersilta hintaan 372e ja lentoyhtiönä toimi Finnair.Omasta mielestä hinta oli kohdallaan.


      • Irma
        arvi kirjoitti:

        Varasin edestakaiset ja ennekaikkea SUORAT lennot kahdelle Ebookersilta hintaan 372e ja lentoyhtiönä toimi Finnair.Omasta mielestä hinta oli kohdallaan.

        on niin tylsä jos haluaa yks kaks lähteä, niinkuin mekin yleensä aina. Ei onnistu usein edukkaasti heti, onkohan se ainakin kolme päivää ennenkuin pääsee lentoon. Yritettiin vkl saada heti liput muttei onnistunut, taidetaan päästä vasta viikon päästä ja otetaan hotellilla joskus niin on edukkaampi kuin pelkät lennot. Vaikkei olisi hotellia tarvittu kun jatketaan muualle Unkariin.


      • mutta

        pääsee hyvin kulkemaan metro(päättäri)- bussi systeemillä.


      • katso hinnoista >
        Vulkan kirjoitti:

        Kerro toki tänne jos löydät jonkun hirmu edullisen lentoreitin.

        Jos haluat tarkkaa tietoa autolla kulkemisesta, niin itselläni on jonkin verran kokemusta automatkailusta Unkarin ja Suomen välillä. Olen laatinut tarkat aikataulut ja kustannuslaskelmat. Kaikkineen se on yhteen suuntaan Baltian läpi 200-250 €. Summa sisältää yhden yön majoituksen, bensat ja lauttamaksut.

        sivultani http://www.saunalahti.fi/hursja/vanha_2.html
        hinta vertailu, laita taulukkosi mulle.

        Mullakin noussu harrastusten top 3 omaehtoinen autoilu kärkeen, vinkit aina tervetulleita.


      • mä vaan..
        mutta kirjoitti:

        pääsee hyvin kulkemaan metro(päättäri)- bussi systeemillä.

        varasin toissapäivänä ok-matkoilta viikon budapestin matkan hintaan 299€ kolmen tähden hotellissa.olisi ollut jo tänään aikaisempi lähtö mutta käytännön järjestelyt mulla vaativat vähän kauemmin(pitää saada eläimille hoitaja,pakata laukut jne) joten sunnuntaina lähdetään.


      • heletii

    • Best8

      Menen viikon päästä Budapestiin Norwegianilla. Menopaluu 98e.

    • KeväälläBp

      Jep Sama yhtiö, mutt matka keväällä. Meno tais olla 29€ mutt paluu rapiat päälle satkun... Mukavia tarjouksia nykyään :)

    • eipaha

      44 e Keskiviikkona Ryanairilla edes takasin

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe