Heinäkuun ensirekisteröintitilastot olivat taasToyotan juhlaa.

Anonyymi-ap

Sekä merkki- että mallitilston sijat vei Toyota. Mallitilaston kärkikympissä joka kuukausi on viisi Toyotaa.

RAV4:n juhlaa:

Henkilöautojen heinäkuun ensirekisteröinnit – Yllättäjä teki haamunousun suoraan paalupaikalle | Kauppalehti https://share.google/0awV66vh3XtCXtifg

102

693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se Toyotan juhla on vain kovasti miinusmerkkistä, merkin myynti vuoden takaiseen verrattuna -25 %. Toyota Yaris, Yaris cross ja C-HR pudotuksessa. Heinäkuun tilastossa heti Ravin takana, muutaman auton vähemmällä myynnillä Skodat EniaQ ja ElroQ. Sähkiksissä Konsonanttia heinäkuussa rekisteriin 24 kpl, häviää jopa Rellu 5:lle, jonka myynti 1,5 -kertainen Tojon sähkikseen verrattuna.

      Selittelystäsi huolimatta totuus on, että Toyotan markkinaosuus on ollut koko vuoden laskussa eikä liuku ole oikenemassa.

      • Anonyymi

        Siinä kun on sitä varaa laskea ennen kuin Toyotan sähköautot tulrvat.Silti heinäkuunkin tulos on aivan mahtava.


      • Anonyymi

        Uusi bZ4X tulee vasta syyskuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä kun on sitä varaa laskea ennen kuin Toyotan sähköautot tulrvat.Silti heinäkuunkin tulos on aivan mahtava.

        Uusia malleja tulee multakin merkeiltä tasaiseen tahtiin, Toyota on pahasti jälkijunassa sähkisten kehittelyssä eikä uusista malleista kerrottujen speksien perusteella mitään ihmeellistä Tojon suunnalta ole edelleenkään odotettavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusia malleja tulee multakin merkeiltä tasaiseen tahtiin, Toyota on pahasti jälkijunassa sähkisten kehittelyssä eikä uusista malleista kerrottujen speksien perusteella mitään ihmeellistä Tojon suunnalta ole edelleenkään odotettavissa.

        Sähkisten kehitys on hukkaan heitettyä aikaa niin kauan kuin ne maksavat uutena yli 20000€. Lisäksi lainsäädäntöä olisi kehitettävä sähköautoissa niin, että kolhitut akut eivät tekisi niistä käyttökelvottomia ja että 10 vuoden jälkeen rungon saisi korjata hitsaamalla ja akkupaketin voisi vaihtaa max 2000€ hintaan...

        Ennen näitä muutoksia ainakin minulla on hyvä syy jättää sähkömoottorit vatkaimiin + pölynimureihin yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkisten kehitys on hukkaan heitettyä aikaa niin kauan kuin ne maksavat uutena yli 20000€. Lisäksi lainsäädäntöä olisi kehitettävä sähköautoissa niin, että kolhitut akut eivät tekisi niistä käyttökelvottomia ja että 10 vuoden jälkeen rungon saisi korjata hitsaamalla ja akkupaketin voisi vaihtaa max 2000€ hintaan...

        Ennen näitä muutoksia ainakin minulla on hyvä syy jättää sähkömoottorit vatkaimiin pölynimureihin yms.

        Totta, Toyota bz4X ei saisi maksaa 20 000 euroa enempää, on se niin pahasti ominaisuuksiinsa nähden ylihinnoiteltu tällä hetkellä. Ja tulen Urpokruiserin hinta ei saisi vastaavasti ylittää 15 000 euroa. Sitten alkaisi hinta olla Tojotan sähkisten ominaisuuksien tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, Toyota bz4X ei saisi maksaa 20 000 euroa enempää, on se niin pahasti ominaisuuksiinsa nähden ylihinnoiteltu tällä hetkellä. Ja tulen Urpokruiserin hinta ei saisi vastaavasti ylittää 15 000 euroa. Sitten alkaisi hinta olla Tojotan sähkisten ominaisuuksien tasolla.

        Näin on. Ja samaa hintasääntöä voidaan soveltaa ihan tasan myös kaikkiin muihin kokoluokan vekottimiin myös.

        Voisin kuvitella näkeväni painajaisunen, jossa ostan uuden 60000€ sähköauton osamaksulla sen nykyisellä hinnalla. Ei kiitos.

        Eli katotaan noi sähkövehkeet uudestaan noin kymmenen vuoden päästä ja ostetaan sillävälin toimivaksi todettua teknologiaa tai mielummin ajetaan käytetyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, Toyota bz4X ei saisi maksaa 20 000 euroa enempää, on se niin pahasti ominaisuuksiinsa nähden ylihinnoiteltu tällä hetkellä. Ja tulen Urpokruiserin hinta ei saisi vastaavasti ylittää 15 000 euroa. Sitten alkaisi hinta olla Tojotan sähkisten ominaisuuksien tasolla.

        Beezeta max 20 tonnia ja Urpokruiseri 7-8 tonnia niin voi papat ostaa. Muilla hinnat on ok laatuun ja ominaisuuksiin nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Beezeta max 20 tonnia ja Urpokruiseri 7-8 tonnia niin voi papat ostaa. Muilla hinnat on ok laatuun ja ominaisuuksiin nähden.

        Nyt taitaa olla väärä lääkitys miehellä jos noin paljon muista sähkölootista haluaa joku vapaaehtoisesti maksaa. No onneksi tuommoiset maksuhalut eivät ole minun ongelma!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkisten kehitys on hukkaan heitettyä aikaa niin kauan kuin ne maksavat uutena yli 20000€. Lisäksi lainsäädäntöä olisi kehitettävä sähköautoissa niin, että kolhitut akut eivät tekisi niistä käyttökelvottomia ja että 10 vuoden jälkeen rungon saisi korjata hitsaamalla ja akkupaketin voisi vaihtaa max 2000€ hintaan...

        Ennen näitä muutoksia ainakin minulla on hyvä syy jättää sähkömoottorit vatkaimiin pölynimureihin yms.

        Miksi 10-vuotiasta auton koria pitäisi hitsailla??? Minulla ei ole ollut sitten 80- luvun autoa, jossa olisi ollut tarvetta tehdä ruostekorjauksia.
        Tosin, eipä minulla ole ollut Toyotaakaan.


    • Anonyymi

      RAV4 rekisteröinti kesäkuussa olikin vain 88 kpl.

      • Anonyymi

        Selityksiä riittää kun Toyota vie ja muut vikisee! Kyllä kansa tietää mikä merkki on huolettomin hankinta!


      • Anonyymi

        Ilmeisesti lomarahat tulivat vasta heinäkuussa, ja viimeinen maksu ennen toimitusta piti saada kasaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selityksiä riittää kun Toyota vie ja muut vikisee! Kyllä kansa tietää mikä merkki on huolettomin hankinta!

        Kyllä se kuule on Toyotan markkinaosuus mikä vikisee, myynnin kehitys miinuksella koko vuoden, vuoden takaiseen osuuteen verrattuna kehitys on -25 %


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se kuule on Toyotan markkinaosuus mikä vikisee, myynnin kehitys miinuksella koko vuoden, vuoden takaiseen osuuteen verrattuna kehitys on -25 %

        Onko jollain merkillä isompi markkinaosuus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jollain merkillä isompi markkinaosuus?

        Toyotalla on vielä suurin markkinaosuus, mutta se on sulanut jo pidemmän aikaa. Tuolla kehityksellä ei mene kauaa, kun se yhden kuukauden markkinakärkikin vaihtuu. Kannaytaa katsoa trendiä eikä pelkkää tämän hetken tilannetta ja Toyotan trendi on miinuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jollain merkillä isompi markkinaosuus?

        Fiatillakin oli taannoin suurin markkinaosuus, mutta sekin suli olemattomiin. Mikään ei ole niin pysyvää, kuin muutos.


    • Anonyymi

      Kyllä maa on pullollaan kommareita.

      • Anonyymi

        TOYOTIA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TOYOTIA.

        Ainakasn Toyotan sähkiksiä ei näy, ne ovat harvinaisempia kuin saimaannorppa. Pitäisikö Tojon sähkikset rauhoittaa uhanalaisuuden perusteella.


      • Anonyymi

        Pohjois-Koreassa, ei muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakasn Toyotan sähkiksiä ei näy, ne ovat harvinaisempia kuin saimaannorppa. Pitäisikö Tojon sähkikset rauhoittaa uhanalaisuuden perusteella.

        Se, että Toyotalla ei ole juuri sähköautoja on hemmetin hyvä asia. Toivottavasti muutkin merkit seuraa trendiä niin saadaan ongelmat minimoitua...

        Kaikkien sähköautojen hinnoista pitäisi ottaa uutena vähintään 60% pois. Joku Corolla/Golf-kokoinen sähköauto ei saisi maksaa enempää kuin 18000€. Eli näitä hintoja odotellessa bensalla mennään eikä meinata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakasn Toyotan sähkiksiä ei näy, ne ovat harvinaisempia kuin saimaannorppa. Pitäisikö Tojon sähkikset rauhoittaa uhanalaisuuden perusteella.

        Hybrideissä on ollut sähkömoottori jo ainakin 20 vuotta. Mene Toyotaliikkeeseen ja avaa Corollan konepelti niin näet sen sähkömoottorin, kerta se sinulle noin tärkeä näky on... :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybrideissä on ollut sähkömoottori jo ainakin 20 vuotta. Mene Toyotaliikkeeseen ja avaa Corollan konepelti niin näet sen sähkömoottorin, kerta se sinulle noin tärkeä näky on... :D

        Ilman bensaa sekään ei kauan pyöri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että Toyotalla ei ole juuri sähköautoja on hemmetin hyvä asia. Toivottavasti muutkin merkit seuraa trendiä niin saadaan ongelmat minimoitua...

        Kaikkien sähköautojen hinnoista pitäisi ottaa uutena vähintään 60% pois. Joku Corolla/Golf-kokoinen sähköauto ei saisi maksaa enempää kuin 18000€. Eli näitä hintoja odotellessa bensalla mennään eikä meinata.

        Jep, Toyotan bz4X:n hinta ei saisi ylittää 10 000 euroa, Braunin vatkainkin on sähköisiltä ominaisuuksiltaan sitä parempi. Ja niiden Tojon tulevien mallien lähtöhinta voisi olla 5000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybrideissä on ollut sähkömoottori jo ainakin 20 vuotta. Mene Toyotaliikkeeseen ja avaa Corollan konepelti niin näet sen sähkömoottorin, kerta se sinulle noin tärkeä näky on... :D

        Tojota-teron mukaan auto, joka kulkee sähköllä muutaman kilometrin kerrallaan ja loput bensalla on sähkis 😂

        Katsopas uudestaan sinne konepellin alle, siellä on sellainen suurempi möhkäle, bensamoottori. Ja sinun hybridisi ei kulje metriäkään sähköllä ellei se bensamoottori olisi pääosaa ajomatkasta käynnissä.

        Kyllä Tojofanaatikoilla on kauhea tarve yrittää vääntää bensalla toimivasta hybridistä sähkistä, kun oman merkin sähkisosaminen ja myynti on ollut kuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojota-teron mukaan auto, joka kulkee sähköllä muutaman kilometrin kerrallaan ja loput bensalla on sähkis 😂

        Katsopas uudestaan sinne konepellin alle, siellä on sellainen suurempi möhkäle, bensamoottori. Ja sinun hybridisi ei kulje metriäkään sähköllä ellei se bensamoottori olisi pääosaa ajomatkasta käynnissä.

        Kyllä Tojofanaatikoilla on kauhea tarve yrittää vääntää bensalla toimivasta hybridistä sähkistä, kun oman merkin sähkisosaminen ja myynti on ollut kuraa.

        Vanhat 80-luvun bensamoottoritkin on ihan tarpeeksi sähkiksiä vuonna 2025. Jo niissä on monta sähkömoottoria kuten startti, sisäilma puhallin jne.

        Antaa muiden hakea osamaksulla puolivalmista teknologiaa ja maksaa lastentautien korjaamisesta. VW oli erään videon mukaan keksinyt laittaa jo sähköauton moottoriin vesijäähdytyksen hiilitiivisteillä, jotka alkaa vuotamaan jäähdytinnestettä sähkömoottoriin. Voit olla varma, ettei käy semmoista vekotinta kateeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että Toyotalla ei ole juuri sähköautoja on hemmetin hyvä asia. Toivottavasti muutkin merkit seuraa trendiä niin saadaan ongelmat minimoitua...

        Kaikkien sähköautojen hinnoista pitäisi ottaa uutena vähintään 60% pois. Joku Corolla/Golf-kokoinen sähköauto ei saisi maksaa enempää kuin 18000€. Eli näitä hintoja odotellessa bensalla mennään eikä meinata.

        On se tuokin peruste selitellä oman merkkinsä jälkeenjääneisyyttä sähkismarkkinoilla. Millään merkillä ei ole varaa jättäytyä sähkisehityksen ulkopuolelle. ei homma vaan toimi niin, että odotellaan labrassa näpräten ja tekniikkaa hiomalla kymmenen vuotta ja tuodaan sitten "valmis" malli markkinoille.

        Tekniikka etenee kehittymällä eikä tekniikan kehitys pysähdy. Joku on aina innovaattori ja tuo uuden tekniikan ja tuotteen markkinoille ja nopeimmat muut valmistajat seuraavat sitä. Ja samanaikaisesti se alkuperäinen tekniikka kehittyy ja tuotteet paranevat. Perässähiihtäjän osa on vaikea, alusta asti mukana olevien kokemusta, osaamista ja markkinoita ei noin vain hankita valmiina.

        Hyvä esimerkki on kännykät. Apple toi kosketusnäytön puhelimiin ja hankki markkinajohtajuuden ja teknisen etumatkan. Matkapuhelinfirmoja oli maailmalla pilvin pimein ennen sitä, esim. Nokia. Mutta ne jälkijunassa tulleet putosivat kyydistä. isotkin toimijat.

        Sähköautoissa voi käydä aivan samalla tavalla. Ne valmistajat, joilla on jo tällä hetkellä käyttökelpoisia sähkiksiä, saavat paitsi teknistä etumatkaa, myös mielikuvaedun. Kuluttajilla on jo ennakkoasenne, että em. merkeillä on toimivia pelejä ja asiakkaan on helppo "päivittää" menopelinsä aina uuteen malliin. Mutta ne merkit, joilla ei ole tarjota mitään, tai joiden tuotteista kuluttajilla on epäonnistunut mielikuva, pitää voittaa puuttuvat asiakkaat itselleen.

        Toyota on tällä hetkellä sähköuatoissa perässähiihtäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että Toyotalla ei ole juuri sähköautoja on hemmetin hyvä asia. Toivottavasti muutkin merkit seuraa trendiä niin saadaan ongelmat minimoitua...

        Kaikkien sähköautojen hinnoista pitäisi ottaa uutena vähintään 60% pois. Joku Corolla/Golf-kokoinen sähköauto ei saisi maksaa enempää kuin 18000€. Eli näitä hintoja odotellessa bensalla mennään eikä meinata.

        Miksi sitten Corollan kokoisesta bensahybridistäkin pyydetään yli 32.000€? Minusta siinä on aivan liikaa hintaa. Se 20.000€ olisi sopivampi hinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se tuokin peruste selitellä oman merkkinsä jälkeenjääneisyyttä sähkismarkkinoilla. Millään merkillä ei ole varaa jättäytyä sähkisehityksen ulkopuolelle. ei homma vaan toimi niin, että odotellaan labrassa näpräten ja tekniikkaa hiomalla kymmenen vuotta ja tuodaan sitten "valmis" malli markkinoille.

        Tekniikka etenee kehittymällä eikä tekniikan kehitys pysähdy. Joku on aina innovaattori ja tuo uuden tekniikan ja tuotteen markkinoille ja nopeimmat muut valmistajat seuraavat sitä. Ja samanaikaisesti se alkuperäinen tekniikka kehittyy ja tuotteet paranevat. Perässähiihtäjän osa on vaikea, alusta asti mukana olevien kokemusta, osaamista ja markkinoita ei noin vain hankita valmiina.

        Hyvä esimerkki on kännykät. Apple toi kosketusnäytön puhelimiin ja hankki markkinajohtajuuden ja teknisen etumatkan. Matkapuhelinfirmoja oli maailmalla pilvin pimein ennen sitä, esim. Nokia. Mutta ne jälkijunassa tulleet putosivat kyydistä. isotkin toimijat.

        Sähköautoissa voi käydä aivan samalla tavalla. Ne valmistajat, joilla on jo tällä hetkellä käyttökelpoisia sähkiksiä, saavat paitsi teknistä etumatkaa, myös mielikuvaedun. Kuluttajilla on jo ennakkoasenne, että em. merkeillä on toimivia pelejä ja asiakkaan on helppo "päivittää" menopelinsä aina uuteen malliin. Mutta ne merkit, joilla ei ole tarjota mitään, tai joiden tuotteista kuluttajilla on epäonnistunut mielikuva, pitää voittaa puuttuvat asiakkaat itselleen.

        Toyota on tällä hetkellä sähköuatoissa perässähiihtäjä.

        Toyotalla on muutama sähköauto ja se riittää tällä hetkellä. Niiden osuus nousee hiljalleen aivan kuten hybrideissä. Jos ymmärrät kyseisen merkin toimintaperiaatteista mitään, niin kaikkien uusimmat teknologiat testataan ensin Japanin kotimarkkinoilla ja viedään vasta sitten muualle.

        Sen sijaan Eurooppalaisten testikenttä on juurikin täällä ja sen takia juuri Eurooppalaisilla valmistajilla on paniikki saada sähkövehkeitä myytyä täällä tällä hetkellä joilla koitetaan kattaa tuotekehityskustannukset.

        Ja juuri nyt moni eurooppalainen valmistaja lykkää täyssähköistysaikarajojaan kuten esim. Volvo eli en ymmärrä mikä paniikki on saada noita sähköautoja juuri nyt? Antaa muiden Eurooppalaisten maksaa tuotekehityskustannukset kun kymmenen vuoden päästä saa parempia mikäli sähköautot alkavat yleistyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten Corollan kokoisesta bensahybridistäkin pyydetään yli 32.000€? Minusta siinä on aivan liikaa hintaa. Se 20.000€ olisi sopivampi hinta.

        20000€ olisi kyllä sopivampi hinta myös Hybrid Corollalle kuten myös Astralle, Golfille jne.

        Suomen uusien autojen kokonaismyynti on ennätysalhainen ja syyt sille ovat:
        1. Uusien autojen hinta
        2. Uusien autojen hinta
        3. Uusien autojen hinta

        Vielä noin kymmenen vuotta sitten myytiin yli 100000 autoa vuodessa, nyt lukema on muistaakseni 60000-70000 välissä.

        Eli poliitikkojen ja autonvalmistajien on pikkuhiljaa alettava tajuamaan miten saadaan tuotettua laadukkaampia autoja halvemmalla tai muuten pitää ottaa vanhoista vehkeistä kaikki kilometrit irti ennenkuin autokauppaan erehtyy menemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla on muutama sähköauto ja se riittää tällä hetkellä. Niiden osuus nousee hiljalleen aivan kuten hybrideissä. Jos ymmärrät kyseisen merkin toimintaperiaatteista mitään, niin kaikkien uusimmat teknologiat testataan ensin Japanin kotimarkkinoilla ja viedään vasta sitten muualle.

        Sen sijaan Eurooppalaisten testikenttä on juurikin täällä ja sen takia juuri Eurooppalaisilla valmistajilla on paniikki saada sähkövehkeitä myytyä täällä tällä hetkellä joilla koitetaan kattaa tuotekehityskustannukset.

        Ja juuri nyt moni eurooppalainen valmistaja lykkää täyssähköistysaikarajojaan kuten esim. Volvo eli en ymmärrä mikä paniikki on saada noita sähköautoja juuri nyt? Antaa muiden Eurooppalaisten maksaa tuotekehityskustannukset kun kymmenen vuoden päästä saa parempia mikäli sähköautot alkavat yleistyä.

        Hyvä vitsi. Miksi sitten Toyota toi Euroopan markkinoille täydellisen raakileen, bz4X, jos kerran ominaisuudet hiotaan ensin Japanissa kohdilleen. Oliko sinun mielestäisi tuossa mallissa ominaisuudet kohdillaan....asiakaskunnan mielestä ei ollut ja raakile jäi pölyttymään Toyota-liikkeisiin.

        Sähköautojnen osuus myynnissä on kasvanut koko ajan ja se näkyy muiden merkkien myyntimäärissä, Suomessakin, mutta Toyotan myyntimäärät laahaavat paikallaan. Sehän tarkoittaa, että markkinaosuuskin pienenee samaan aikaan ja se on tällä hetkellä olematon.

        Totta on, että euroopplaiset autotehtaat, ainakin osa, ovat hidastaneet bensamoottoreista kokonaan luopumisen aikatauluja. Mutta se ei tarkoita sitä etteikö sähköistymisessä olisi niillä vauhti päällä ja suunta on ihan selvä. Tojotisteilla on joku kumma käsitys, niin kuin vain voisi odottaa ajan kulumista ja muka sitten hypätä voittajana liikkuvaan junaan.

        Tiedätkö muuten, aikanaan vastustettiin junaliikennettäkin sillä perusteella ettei ihmisen elimistö kestä niin nopeaa vauhtia. Joten on teitä uskossanne vahvoja ollut ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä vitsi. Miksi sitten Toyota toi Euroopan markkinoille täydellisen raakileen, bz4X, jos kerran ominaisuudet hiotaan ensin Japanissa kohdilleen. Oliko sinun mielestäisi tuossa mallissa ominaisuudet kohdillaan....asiakaskunnan mielestä ei ollut ja raakile jäi pölyttymään Toyota-liikkeisiin.

        Sähköautojnen osuus myynnissä on kasvanut koko ajan ja se näkyy muiden merkkien myyntimäärissä, Suomessakin, mutta Toyotan myyntimäärät laahaavat paikallaan. Sehän tarkoittaa, että markkinaosuuskin pienenee samaan aikaan ja se on tällä hetkellä olematon.

        Totta on, että euroopplaiset autotehtaat, ainakin osa, ovat hidastaneet bensamoottoreista kokonaan luopumisen aikatauluja. Mutta se ei tarkoita sitä etteikö sähköistymisessä olisi niillä vauhti päällä ja suunta on ihan selvä. Tojotisteilla on joku kumma käsitys, niin kuin vain voisi odottaa ajan kulumista ja muka sitten hypätä voittajana liikkuvaan junaan.

        Tiedätkö muuten, aikanaan vastustettiin junaliikennettäkin sillä perusteella ettei ihmisen elimistö kestä niin nopeaa vauhtia. Joten on teitä uskossanne vahvoja ollut ennenkin.

        En edelleenkään ymmärrä, että mikä kiire on saada sähköautoja. Järkevät ihmiset ostavat sähköauton aikaisintaan 2030, mutta mieluiten vasta 2035 jos kilpailu laskee silloin hinnat järkevälle tasolle.

        Nissan on tehnyt kohta 15 vuotta Leafia ja Subaru teki Elcatteja jo 90-luvulla, muttei se tee niistä markkinajohtajaa. Jos pitäisi ostaa uusi auto, niin Corolla Hybrid on erittäin hyvä vaihtoehto vapaastihengittävällä 1.8 moottorilla, koska sitä on tehty jo yli 10 vuotta ja vaihteistokin on tuttu jo Priuksesta aiemmin eli siitä on ehditty korjata lastentaudit pois.

        Sen sijaan päivän kirosanat ovat 1. kallis sähköauto tai 2. alle 1.6-litrainen bensaturbo. Kummallekkin saa sanoa suoraan ei kiitos ja näin ollen Toyota Corolla hybrid on erittäin järkevä vaihtoehto. Vaihtoehtoisesti joku käytetty Leaf tai käytetty Corolla hybrid.

        Itselleni ei tulisi tällä hetkellä mieleenikään ostaa Eurooppalaista autoa tällä hetkellä, koska ne on pilattu ylihinnalla ja kummallisilla teknisillä ratkaisuilla toisin kuin yli 20 vuotta sitten. Mutta jos ei ole pakko niin ei kannata ostaa mitään uutta autoa, mikäli vanha vaan toimii. Poliitikot ja autoteollisuus ovat tehneet viimeaikoina paljon valitettavasti huonoja valintoja. Ja kaikki ylihintaiset SUV-oksennukset ovat jo suoraan ehdoton ei pelkän ulkonäkönsä ja olemuksen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä vitsi. Miksi sitten Toyota toi Euroopan markkinoille täydellisen raakileen, bz4X, jos kerran ominaisuudet hiotaan ensin Japanissa kohdilleen. Oliko sinun mielestäisi tuossa mallissa ominaisuudet kohdillaan....asiakaskunnan mielestä ei ollut ja raakile jäi pölyttymään Toyota-liikkeisiin.

        Sähköautojnen osuus myynnissä on kasvanut koko ajan ja se näkyy muiden merkkien myyntimäärissä, Suomessakin, mutta Toyotan myyntimäärät laahaavat paikallaan. Sehän tarkoittaa, että markkinaosuuskin pienenee samaan aikaan ja se on tällä hetkellä olematon.

        Totta on, että euroopplaiset autotehtaat, ainakin osa, ovat hidastaneet bensamoottoreista kokonaan luopumisen aikatauluja. Mutta se ei tarkoita sitä etteikö sähköistymisessä olisi niillä vauhti päällä ja suunta on ihan selvä. Tojotisteilla on joku kumma käsitys, niin kuin vain voisi odottaa ajan kulumista ja muka sitten hypätä voittajana liikkuvaan junaan.

        Tiedätkö muuten, aikanaan vastustettiin junaliikennettäkin sillä perusteella ettei ihmisen elimistö kestä niin nopeaa vauhtia. Joten on teitä uskossanne vahvoja ollut ennenkin.

        Sittemmin on tajuttu, ettei vauhti tapa, vaan äkkipysäys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En edelleenkään ymmärrä, että mikä kiire on saada sähköautoja. Järkevät ihmiset ostavat sähköauton aikaisintaan 2030, mutta mieluiten vasta 2035 jos kilpailu laskee silloin hinnat järkevälle tasolle.

        Nissan on tehnyt kohta 15 vuotta Leafia ja Subaru teki Elcatteja jo 90-luvulla, muttei se tee niistä markkinajohtajaa. Jos pitäisi ostaa uusi auto, niin Corolla Hybrid on erittäin hyvä vaihtoehto vapaastihengittävällä 1.8 moottorilla, koska sitä on tehty jo yli 10 vuotta ja vaihteistokin on tuttu jo Priuksesta aiemmin eli siitä on ehditty korjata lastentaudit pois.

        Sen sijaan päivän kirosanat ovat 1. kallis sähköauto tai 2. alle 1.6-litrainen bensaturbo. Kummallekkin saa sanoa suoraan ei kiitos ja näin ollen Toyota Corolla hybrid on erittäin järkevä vaihtoehto. Vaihtoehtoisesti joku käytetty Leaf tai käytetty Corolla hybrid.

        Itselleni ei tulisi tällä hetkellä mieleenikään ostaa Eurooppalaista autoa tällä hetkellä, koska ne on pilattu ylihinnalla ja kummallisilla teknisillä ratkaisuilla toisin kuin yli 20 vuotta sitten. Mutta jos ei ole pakko niin ei kannata ostaa mitään uutta autoa, mikäli vanha vaan toimii. Poliitikot ja autoteollisuus ovat tehneet viimeaikoina paljon valitettavasti huonoja valintoja. Ja kaikki ylihintaiset SUV-oksennukset ovat jo suoraan ehdoton ei pelkän ulkonäkönsä ja olemuksen takia.

        Hybtideitä on ehditty viilata jo viidenteen sukupolveen, eli kaikki ylimääräiset kustannustekijät on saatu pois. Jopa akun koko on minimoitu jopa alle sen, mikä olisi aina riittävä. Siitä johtuen luotettavuus on romahtanut. ADACin tilastoissa Toyota on päässyt jo matkojen keskeytykdissä listan kärkeen, eniten tielle jättäbänä merkkinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybtideitä on ehditty viilata jo viidenteen sukupolveen, eli kaikki ylimääräiset kustannustekijät on saatu pois. Jopa akun koko on minimoitu jopa alle sen, mikä olisi aina riittävä. Siitä johtuen luotettavuus on romahtanut. ADACin tilastoissa Toyota on päässyt jo matkojen keskeytykdissä listan kärkeen, eniten tielle jättäbänä merkkinä.

        Isonkin 100h akun saa tyhjäksi tavallisissa dieseleissä ajamalla talvella vain lyhyitä matkoja ja käyttämällä paljon Webastoa. Tällaisissa tapauksissa autoon kuuluu vain asentaa akun ylläpitolaturi. Eli ei tuo vika ole este Corollan ostolle, päinvastoin.

        Vielä kun muiden merkkien kalliimmat viat saisivat korjattua muutaman sadan euron ylläpitolaturilla, niin niiden ostoa voisi edes koittaa miettiä, mutta ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhat 80-luvun bensamoottoritkin on ihan tarpeeksi sähkiksiä vuonna 2025. Jo niissä on monta sähkömoottoria kuten startti, sisäilma puhallin jne.

        Antaa muiden hakea osamaksulla puolivalmista teknologiaa ja maksaa lastentautien korjaamisesta. VW oli erään videon mukaan keksinyt laittaa jo sähköauton moottoriin vesijäähdytyksen hiilitiivisteillä, jotka alkaa vuotamaan jäähdytinnestettä sähkömoottoriin. Voit olla varma, ettei käy semmoista vekotinta kateeksi.

        Eikö Tojotan sähköauton moottoria jäähdytetä ?


    • Anonyymi

      Tänään sain henkilökohtaisen järkyttävän melukokemuksen. Kokemuspaikka Toyota Corolla taksin takapenkki. Olen lukenut arvosteluja ja palstalaisten vit*uiluja mutta siltikään en olisi uskonut, että Toyotan ja muiden nykyautojen välinen ero on noin suuri.

      • Anonyymi

        Miksi valehtelet. Corolla on hiljaisempi kuin Mersu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet. Corolla on hiljaisempi kuin Mersu.

        Tänään kävin työterveydessä kuule en mitään ajan toyotalla järkyttävä melu toyota kotterossa lääkäri sano vaiha sakasalaiseen laatuautoon premium laatuautoon.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet. Corolla on hiljaisempi kuin Mersu.

        Hyvä kun mainitsit juuri Mersun, kun paluumatkalla samaa reittiä taksina oli uudehko E-sarjan Mersu. Melu EI TODELLAKAAN ollut Toyotan korvia särkevää paineaaltoa. Lisäyksenä, että kuskikin oli ihan eri "ammatillisella tasolla"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet. Corolla on hiljaisempi kuin Mersu.

        Sinä valehtelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä valehtelet.

        Toyotan vertaaminen tuplasti kalliimpaan mersuun kertoo kertonee Toyotan korkeasta laadusta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan vertaaminen tuplasti kalliimpaan mersuun kertoo kertonee Toyotan korkeasta laadusta .

        Miten Corollan hintaisesta, jopa yli 40000 €, autosta on sastu tehtyä noin meluisa. Rengasmelu on häiritsevä jo taajamanopeuksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet. Corolla on hiljaisempi kuin Mersu.

        Höpö höpö. Minäkin olen matkustanut Corollan takapenkillä, ja etumatkustajien keskusteluun oli mahdoton osallistua, kun siitä ei saanut mitään selvää. Tuntui aikamatkalta 70-luvulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan vertaaminen tuplasti kalliimpaan mersuun kertoo kertonee Toyotan korkeasta laadusta .

        Paranisiko se Toyotan laatu yhä, jos verrattaisiin Bentleyhin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan vertaaminen tuplasti kalliimpaan mersuun kertoo kertonee Toyotan korkeasta laadusta .

        Tai vertaaminen ja tappio Skoda Fabialle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan vertaaminen tuplasti kalliimpaan mersuun kertoo kertonee Toyotan korkeasta laadusta .

        Se että Tojotia on taksina, kertoo taksialan ahdingosta .


    • Anonyymi

      Olihan listalle päässyt myös itäskoodia!🤣😂😁😅

      • Anonyymi

        Sorry vaan Skoda ElroQ tulee antamaan Toyotille myyntitilastoissa runtua, Pokemon-viritykseet ei pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry vaan Skoda ElroQ tulee antamaan Toyotille myyntitilastoissa runtua, Pokemon-viritykseet ei pärjää.

        Ok-talonaapurini vaihtoi ladattavan Rav4:nsa uuteen Skoda Elroqiin, kertoo jotain.


    • Anonyymi

      Mites Tojoa sitten nimitellään, kun tulee se Suzuki-Tojo made in Intia. TM koeajo kertoo, että Suzukin kehittämä Toyota on vaivaton ajettava mutta MELUISA. Sanotaanko "paljon melua kuuluu idästä"?

      • Anonyymi

        Eikös Toyota ole aina sanonut, että se osallistuu suunnitteluun saadakseen yhteistyöautoihinkin Toyotan ominaisuuksia. Ilmeisesti meluisuus kuuluu tavoiteltuihin perusominaisuuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Toyota ole aina sanonut, että se osallistuu suunnitteluun saadakseen yhteistyöautoihinkin Toyotan ominaisuuksia. Ilmeisesti meluisuus kuuluu tavoiteltuihin perusominaisuuksiin.

        Juu, pilasi tuon Subarun sähkiksen.


    • Anonyymi

      Ketjusta on poistettu 3 Tojouskonnon vastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Mites Volkkari ja Skoda ovat myyneet sähköautoja alkuvuonna?

      • Anonyymi

        Tulin vain sanomaan että Toyotalla on rallissa nyt Jyväskylässä vitosjohto! Haittaakse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulin vain sanomaan että Toyotalla on rallissa nyt Jyväskylässä vitosjohto! Haittaakse?

        Mitä tekemistä tojon ralliversiolla on tojo-teron version kanssa. Luuletkos saavasi tojo-liikkeestä samanlaisen kuin Rovanpetän ralliversio.

        Mutta voithan sinä päristellä huuliasi siinä vanhassa rocollassasi, että karvanopat ja wunderbaumit taustapeilissä kastuu ja kuvitella...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulin vain sanomaan että Toyotalla on rallissa nyt Jyväskylässä vitosjohto! Haittaakse?

        Mites muuten se Toyotan F1-menestys...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulin vain sanomaan että Toyotalla on rallissa nyt Jyväskylässä vitosjohto! Haittaakse?

        Onhan F1 McLarenissakin Mersun moottori. En minä kuitenkaan kuvittele ajavani formula-autolla, vaikka Mersulla ajankin.


    • Anonyymi

      Itku taas elokuusta....ei fossiilisia polttava takamatkan taapertaja enää nouse vuositasolla ykköseksi, VW-group on ylivoimaa.

      • Anonyymi

        Kristallipallistako ennustat? Syyskuun alku vasta kertoo Toyotan ykkösasemasta ja etumatkasta sekä vilunkivagenin takamatkasta elokuussa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristallipallistako ennustat? Syyskuun alku vasta kertoo Toyotan ykkösasemasta ja etumatkasta sekä vilunkivagenin takamatkasta elokuussa!

        Toyotan vitosjohto Jyväskylässä, huh, huh!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan vitosjohto Jyväskylässä, huh, huh!!

        Toivottavasti muistavat ladata yöllä 12 V akun, ettei jää sunnuntai ajamatta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan vitosjohto Jyväskylässä, huh, huh!!

        Ralli 1 Toyotassa oli yksi osa tavis-Yarista. Noin 50 cm pitkä peltinen pilari.


    • Anonyymi

      Kuka noita Yaris crossia ostaa. Tilasin just Peugeot 2008. On tyyliä ja lastua joista tojoterot näkee vain märkiä unia. Saavuttamattomia unia.

      • Anonyymi

        Täyspäiset ei ranskalaisia osta kuin grillistä. Aika huono on menestys ollut muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyspäiset ei ranskalaisia osta kuin grillistä. Aika huono on menestys ollut muualla.

        Alkuvuonna Peugeot 208 Euroopan kolmanneksi ja Peugeot 2008 kahdeksanneksi eniten myyty automalli. Toyota Yaris Cross Toyotan eniten myyty malli sijalla 10.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuvuonna Peugeot 208 Euroopan kolmanneksi ja Peugeot 2008 kahdeksanneksi eniten myyty automalli. Toyota Yaris Cross Toyotan eniten myyty malli sijalla 10.

        Tottakai ranskalaiset ostaa omia rapeitaan kun omamaa velvoittaa. Suomessa ja muualla maailmassa ollaan viisaampia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai ranskalaiset ostaa omia rapeitaan kun omamaa velvoittaa. Suomessa ja muualla maailmassa ollaan viisaampia!

        Onko Ranska koko Eurooppa? Toyotaa tehdään myös monessa, Euroopan tehtaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai ranskalaiset ostaa omia rapeitaan kun omamaa velvoittaa. Suomessa ja muualla maailmassa ollaan viisaampia!

        Ei mikään velvoita ranskalaisia ostamaan ranskalaisia autoja, tyhmähän sinä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyspäiset ei ranskalaisia osta kuin grillistä. Aika huono on menestys ollut muualla.

        Onhan Pösöt paljon parempia kaikessa Toyotaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyspäiset ei ranskalaisia osta kuin grillistä. Aika huono on menestys ollut muualla.

        Niin, mieluummin Turkissa kasatun japanilaisen


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kyllä vilunkivagenilla se maailmanvalloitus yritys huijaamalla oli mieleenpainuva tapahtuma ja varsinkin siitä kärähtäminen ja sen seuraamukset. Nyt sitten vaan porukkaa pihalle kun se kattokin on jo tulessa!


    • Anonyymi

      Suomessa Toyotan ostajat ovat ajastaan jäljessä muihin eurooppalaisiin verrattuna.

      EU 28 H1/2025 eli ensimmäisen vuosineljänneksen tilaston mukaan Toyotan käyttövoimien jakauma oli:
      HEV eli perushybridi 53 %
      PHEV eli ladattava hybridi. 9 %
      BEV eli täyssähkö. 5 %
      Bensa. 11 %
      Diesel. 3 %

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotan sähköistettyjen autojen myyntimix on nyt 76 %, ja myyntimäärät kasvoivat 6 % edellisvuodesta. Akkusähköautojen myynti kasvoi 46 % edellisvuodesta 27 773 ajoneuvoon. Ladattavien hybridien myynti kasvoi 272 % edellisvuodesta 42 200 ajoneuvoon. Kasvua vauhditti uuden Toyota C-HR ladattavan hybridin vahva kysyntä."

        https://newsroom.toyota.eu/toyota-motor-europe-outperforms-the-market-posting-record-first-half-year-sales-of-635328-vehicles/

        Uutinen suoraan Toyotan omasta tietotoimistosta. Tottakai ne nousuprosentit näyttävät isoilta, kun lähtötaso on niin surkea. Mutta, kun katsoo noita absoluuttisia numeroita, niin onhan nyö sähkisten myyntimäärät Toyotalla edelleen säälittävän ja naurettavan rajamailla.


    • Anonyymi

      "Toyota hallitsi suvereenisti kymmenen kärkeä, sillä se otti puolet sijoituksista. Kuuden parhaan joukkoon ei mahtunut muita kuin Škodan ja Toyotan malleja. Volvo, Volkswagen ja Kia saivat yhden kiinnityksen top ten -listalle. Autokannan sähköistyminen jatkuu hitaasti mutta varmasti, sillä myös heinäkuussa yli puolet uusista henkilöautoista oli sähköautoja tai ladattavia hybrideitä. Pelkästään sähköautojen osuus oli heinäkuussa 37,3 prosenttia."

      https://tekniikanmaailma.fi/heinakuun-henkiloautojen-rekisteroinneissa-suurimmat-yllatykset-loytyvat-mallikohtaisista-rekisteroinneista/

      • Anonyymi

        Toyotan mallit ovat vain tulleet myyntitilastosa alaspäin; Ayris, Corolla C-HR sijoitukset valuvat alaspäin...ja koko merkin markkinaosuus on pienentynyt vuoden takaiseen verrattuna jo trendin omaisesti


      • Anonyymi

        Sähkiksi rekisteriin heinäkuussa 37,3 %, Toyotia 24 kpl.... 😂🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkiksi rekisteriin heinäkuussa 37,3 %, Toyotia 24 kpl.... 😂🤣

        Pian lakkaat nauramasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pian lakkaat nauramasta.

        Meinaatko, että Maruti Suzuki valtaa Cittarin parkit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pian lakkaat nauramasta.

        Niin, alan tuntea myötähäpeää, kun Tojo ei vain onnistu noiden sähkisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko, että Maruti Suzuki valtaa Cittarin parkit?

        ei vaan uudistettu bZ4X....ja CHR +


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei vaan uudistettu bZ4X....ja CHR

        Kuulostaa jotenkin tutulta...pitihän sen ensimmäisen bZ4X-sähkärinkin vallata sähköautomarkkinat muilta merkeiltä, mutta kuinkas kävikään.,,,

        Sähkisten puolella Toyotalla ei le muuta ollutkaan kuin huimia lupauksia kohta tapahtuvasta "vallankumouksesta"; solid state -akut, markkinat valloittavat sähköautomallit jne. Lupausten toteuttaminen on vain jäänyt tekemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pian lakkaat nauramasta.

        Meneekö itkun puolelle?


    • Anonyymi

      Montako prosenttia ladattavia Toyotoita?

    • Anonyymi

      RAV4 ykkösenä vaikka on jo 7 v vanha korimalli....

      • Anonyymi

        Juhlavaa on se ämpärivuovin sisällä istuminen.
        Jääny kai päälle se jonota ilmaisia ämpäreitä vaihe toisille.
        Hienoa että surkea laatu myy noin hyvin.


      • Anonyymi

        RAVia myyty isoilla ale-kamppiksilla.
        Toisaalta VW:n merkkejä on meillä myyty melkein tuplaten kokonaisuutena.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että vilunvagentrollilla on jo noin kauhea hätä ja tuska persiissä? Ynnäilee vaan kolhoosikonsernin merkkejä yhteen kun ei niistä ynnämuut kerhon pikkusinteistä yksikään pärjää Toyotan suosiolle, laadusta nyt puhumattakaan. Onnea vaan sinne takariviin!

        Mikä siinä tojo-teroilla on niin vsikea myöntää ettei Toyota ole pärjännyt sähkiksissä ja on niissä paljon muita merkkejä jäljessä, teknisesti ja myynnillisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä tojo-teroilla on niin vsikea myöntää ettei Toyota ole pärjännyt sähkiksissä ja on niissä paljon muita merkkejä jäljessä, teknisesti ja myynnillisesti.

        Nomutta jos se patteriauto ei nyt vaan jaksa kiinnostaa, niin mitä sitten? Sinultako se on pois? Kokonaisuus ratkaisee!e Kun Toyota on ylivoimaisesti koko maailman ylivoimainen ykkönen niin se ei voi olla kiinnostamatta. Pikkusintit ei niinkään.9


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nomutta jos se patteriauto ei nyt vaan jaksa kiinnostaa, niin mitä sitten? Sinultako se on pois? Kokonaisuus ratkaisee!e Kun Toyota on ylivoimaisesti koko maailman ylivoimainen ykkönen niin se ei voi olla kiinnostamatta. Pikkusintit ei niinkään.9

        Sähkikset nyt vsin sattuu olemaan tuleva suunta autoilussa. Ehkä Toyota ehtii siihen mukaan, ehkä ei. Perässä se on ainakin pahan kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että vilunvagentrollilla on jo noin kauhea hätä ja tuska persiissä? Ynnäilee vaan kolhoosikonsernin merkkejä yhteen kun ei niistä ynnämuut kerhon pikkusinteistä yksikään pärjää Toyotan suosiolle, laadusta nyt puhumattakaan. Onnea vaan sinne takariviin!

        En kyllä paukuttelisi henkseleitä, jos Yaris kottero on myydyin Tojo. Ei sillä aikuinen mies kehtaa edes ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä paukuttelisi henkseleitä, jos Yaris kottero on myydyin Tojo. Ei sillä aikuinen mies kehtaa edes ajaa.

        Minä kehtaisin ajaa vaikka volkkarin poloisella ja iltahämyssä vaikka skootan fabialla vai oliko se häpiällä mutta ostamaan ja omistamaan en kylläkään haluaisi. Ei ne vikavagen ja klonksvaen nimet ole sattumaa. Onneksi on Toyota!


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      82
      7066
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7033
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      106
      6143
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5394
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5218
    6. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      60
      5163
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5088
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4575
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3417
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

      vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3360
    Aihe