Hautuumaan hoitopalvelusta

Anonyymi-ap

Helteellä ole usein käynyt kastelemassa kukkia. Kiinnittänyt ohi kävellessä muutamaan hautaan joissa vihreä tikku, olisiko seurakunnan hoitohautoja.
Ruohosilppua, kuivaneita kukkia, kuiva multa. Omaiset varmaan kaukana eivätkä näe huonoa hoitamista. Eikö niitä istutuksia kuulu muutenkin hoitaa kuin vaan käydään päältä ( nimenomaan päältä että kukat vaurioituu) kastelemassa. Korvaus ei ole pieni asiakkaalle ja nähtävästi tässä tapauksessa ei puhuta edes kuluttajansuojasta vaikka pitäisi.

Onko teillä kokemuksia 4H ja seurakunnan välillä hoidon tasosta.

Jos nuoria palkataan hoitotöihin niin voisiko niitä käpyjäkin haravoida pois. Nilkat nyrjähtää kun jalan alle sattuu.

Hautojen hoidossa olisi nuorille ihan bisnes kesäksi kun tekisivät sen omana työnään ja rahat itselle. Luulen että taso paranisi. Jossain oli nuoret tytöt keksineet bisneksen ja alkaneet pestä hautakiviä, sekin työ olisi sellainen että monet maksaisi.

11

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hautakiven pesu kannatta tehdä kerran vuodessa -ITSE- se on helppo homma .

• Anonyymi

millä peset, kiinnostaa.. meillä kivi vanha ja rosoinen, sileä kiillotettu olisi varmaan helppohoitoisempi

• Anonyymi

Itse huomasin tosi epäsiistejä hautoja, rikkaruohoja ei oltu revitty pois ja haudan päällä rehotti kaikenlaista kasvillisuutta. Useamman kävin ihan uteliaisuutta tsekkaamassa ja valitettavasti kaikki olivat 4H.n hoitohautoja...

• Anonyymi

Nyt joku lukija, joka ei ole hautausmaalla käynyt, saattaa jäädä oletukseen, että väitteesi pitää paikkansa. Oletko mahdollisesti sama, joka aiemmin moitti 4H:n ruokajakelua? Sopisi kuvaan.

• Anonyymi

Tiedoksi vain sinulle että haudanhoito sopimuksia on erilaisia 4H:lla. Kävin läheisen haudalla joka on 4H:n muutaman hoitohaudan vieressä ja ne haudat oli siistejä eikä rikkakasveja ollut. Ja kiersitkö koko hautausmaan etsimässä 4H:n hoitohaudat ja niiltä jokaiseltako löytyi rikkakasveja

• Anonyymi

Alkukesästä olivat laittamassa kukkia haudoille, en katsonut kumpaa porukkaa olivat mutta ihmettelen ettei niitä istutuksia sitten hoideta.
      Onko kaikki kesätyöntekijöiden vastuulla jotka vaihtuu monta kertaa kesässä, palkka pieni joka lähinnä taskurahaa nuorelle. Kukkien hoidosta ei mitään käsitystä. Vettä korkeintaan nopeasti sen verran että multa näyttää märältä.

• Anonyymi

Huonon hautojen ylläpidon lisäksi hautuusmaalla tököttää 15cm rautatankoja maasta pystyssä siellä sun täällä., lienevät vanhoja aidan tukirautoja. Olisi syytä kerätä ne sieltä pois ennenku jollekki sattuu vahinko.

• Anonyymi

Niissä taitaa olla talvella kepit pystyssä että osataan aurata polut oikeaan kohtaan. Tosin viime talvena "polku" oli sama kuin jollain vehkeellä ajettu ura hangessa,siis renkaanjäljet vain...

• Anonyymi

Nuo rautatuet lähellä maata ovat vaarallisia, tuntuu että niitä oli aiemmin paljon siellä sun täällä, olisiko poistettu. Joskus kompastuin itsekin sellaiseen.

• Anonyymi

Kappelin lähellä ollut koko kesän pitkä hontelo mänty josta osa kuoriutunut pois, vielä se siitä katkeaa kivien päälle. Korvaako seurakunta kivivauriot. Ja niitä käpyjä voisi haravoida, ikävästi muljauttaa nilkkaa.
      Onkohan taso laskenut kun liitettiin Paltamoon.

• Anonyymi

Jos aikuinen ihminen muljauttaa nilkkansa käpyihin niin kannattaisi vaan pysyä kotona

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5240
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      2485
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      268
      2406
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2359
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1694
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1488
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      52
      1084
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1043
    9. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      1016
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66